pardon nerden buldunuz bu bilgileri ?
Motogp'nin en başarılı takımı Honda dır. Aprilla ne zaman şampiyonluk gormus Moto gp de ?
Not:1950 lere falan gidersen bilemem fakat modern zamanlarda yok bole bişey.
Not2: Honda dır diye biliyorum,umarım oyledir,yani Aprilla falan mumkun değil
hahah "batılı üretici" ee tabi Honda uzakdoğulu
aprilanın 2 zamanlı 125 250cc'lik raceleri olmasa zaten o şampiyonluklarıda göremezdi :D
oncelikle sunu kabul etmek gerekir;
formula1 ile gercek piyasa arasinda direkt bir baglanti yok.
formula1 veya diger olaylar reklam amacli, cok parayi bastiran, daha iyi pilotlarla, daha iyi dereceler alabilirler.
bazi otomotiv markalari formula1 de hic yok.
ama piyasada, satista, guuvenilirlikte iyi yerdeler.
veya ortalama tuketicinin formula1'e bakarak araba aldigini zannetmiyorum.
ve su sorularin cevabi benim icin HAYIR;
“Bu adamlar dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden biri mi ? Evet oyle
Bu adamların arabaları son derece güvenli mi? Evet oyle
Bu adamların araçları fiyat/performans olarak en iyilerden biri mi ? Evet oyle”
TRde renault un satilmasi, uretilmesinin sebebi de OYAKtir.
OYAK destegini, ortakligini ceksin, ertesi gun TRde biter.
sayın Tekneci;
Hayır olarak verdiğiniz cecaplara istinaden;
1- https://www.forbes.com/sites/bertels.../#5dfe3b8de51a
(Renault Nissan'ın yuzde 45 i ne sahip)
2- 69 bin TL ye alacağınız Megane'ın sundugu güvenlik ile bilmem kaç yüzbinlik SUV tarzı bir aracı bir tutmuyorsunuz değil mi ?
Bu fiyatlara alabileceğiniz en guvenli araçlardan biridir Renault.
3- Fiyat/perfomans oranı kötü olan bir araç zaten satılmaz,Renault'un boyle bir problemi yok.
En çok kazanan ve en iyi pilotlardan olan Alonso maalesef başarılı olamıyor.Sürücüler birbirine çok yakın, asıl farkı yaratan motor ve araç.
Ferrari gibi marka Formula 1 i reklam,imaj ve para için kullanırken,Renault daha çok arge için kullanıyor.
Fomula1 Hyundai,Wv,Totoya gibi başarılı fakat motorsporları geçmişi pek de parlak olmayan üreticiler için para kaybetmek adına mükemmel bir ortam sunar o yuzden yaklaşamazlar buraya.
İşte burada da geriye üstün Arge ye sahip birkaç firma kalır
Şimdi o pek öyle değil.
Yani SUV filan değil de aklıbaşında benzer bir karşılaştırma yaptığımızda işler değişiyor.
Daha doğrusu Türkiye şartlarında doğru olabilir ama F1 falan karıştığına göre global manada bir tartışma olduğu için araya girme gereği duydum.
Şöyle ki;
Bir binek araca ihtiyacınız olduğunda bir çok seçenek var.
Biraz kaliteli bir şey olsun derseniz benim şu an sitesinden baktığım kadarıyla Renault'un Talisman modeli var.
Bu modelin Limited versiyonu 31.100€
Mercedes C serisinin ise 30.990€
Hangisini alırsınız?
Binek değil de bir aile otomobili almak istiyorsunuz.
Renault Scenic bu iş için şahane bir seçenek.
Fakat iyi versiyonunun fiyatı 27.600€
Mercedes bu segmentte B serisini üretiyor.
Fiyatı 24.949€
Hangisini alırsınız?
Hem SUV hem arazi bişey olsun derseniz sanırım Koleos var.
Fiyatı üst modelin 35.600€
Mercedes GLA 29.700€
GLC biraz yüksek 46.449€
Şimdi az daha lüks takılayım derseniz Mercedes E serisi var.
45.500€
Renault'un bu segmentte otomobili bile yok.
Yani resmi olarak vardır da reel olarak baktığımızda yok.
Var mı Renault'un şu modeli E serisine rakiptir diyebileceğiniz bir model?
Minibüs alayım desen Trafik Combi 30.150€
Ama acık lüks olsun dersen Intens modeli 38.280€
Mercedes Classe V doğuştan lüks ve 44.256€
Gerçi 6000€ iyi fark ama bunu yol için aile arabası olarak adam için önemli bir fark değil.
Tabi iş için versiyonlarda Renault hiç kuşkusuz avantajlı.
Özetle Renault ucuz bir araba değil.
Meseleyi Türkiye şartlarında değerlendirmeyin.
Fakat biraz önce mercedeste azcık lükse kaçsak renault'un modeli bile yok dedim ama alt segmentte de tam tersi bir durum var.
Orada da Mercedes'in modeli yok.
Bu da renault markasının en büyük avantajlarından biri.
Zaten bu sebeple Twingo,Clio gibi modelleri burada peynir ekmek gibi satıyor.
Kısaca Türkiye'de çok ilginç fiyatlara otomobil satılıyor.
Bu nedenle sağlıklı bir karşılaştırma için ortam müsait değil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Kia ceed aracimi satip,hemen clio aliyorum..
Amerika'da yasayan cicegi burnunda bir Reno fanboy'u olaraktan cevap verecegim, umarim klupten atilmam:
Dunya'nin ikinci buyuk araba pazarindaki diger markalarla rekabet edemedigini.
Renault Amerika piyasasina girmeye calisti, ama kaliteyi tutturamadi. Kotu araclardi. Tutunamadi. Cikmak zorunda kaldi. Ama bu konuda yalniz degil. Aynisi Citroen, Peugeot, Alfa ve Fiat'in da basina geldi. Zor memleket Amerika. Japonlar'la rekabet ayri bi dert.
Bu arada Toyota'nin esamesi yoktur F1'de. Ama 300 limitli boyle bir arac yapmisligi vardir... ki binenler gelmis gecmis en mukemmel super arabalardan biri oldugundan bahsederler...
Bu arada Toyita Camry Amerika'da en cok satan sedan arabadir. Hayir 3000cc ve uzeri degildir.
Istifami mi versem ne? Yuzume gozume bulastirdim galiba ben bu fanboyluk olayini... Toyota'ya mi basvursam ki?
amerikalılar en iyi aile sedan olarak honda accord u görüyor ve 1.5 t-vtec şu an abd de satılıyor...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Bilmiyorum ki? Resmini modelini koyarsaniz bakarim.
Evet, 1.5 turbo bu sene geldi ve eski 4 silindir 2.4 litre motorun yerini aldi. Hemen hemen ayni gucteler, hatta 1.5T bi tik onde.
Bu arada Avrupa Accord ile Amerika Accord farkli. Avrupa biraz daha sportif ve kucuk, buradaki az daha buyuk ve rahat.
bu chevroletler orjinal amerikan chevrolet değildir. güney kore malı daewoo diye bir marka vardı bir zamanlar, hatırlayan vardır. kalos, lacetti, cruze, spark vs. gibi birçok modeli general motor yönetiminde onlar üretti. bu koreli chevrolet modellerin çoğu da opel ile aynı teknoloji ve platformları paylaşıyor. hatta daewoo lanos ve chevrolet lacetti hb'e bakarsanız anlarsınız durumu.
cruze'un motoru da opel ile aynı diye biliyorum. o kasaya yetersiz bir 1.6 motora sahip (ayrıca 2.0ı da var). lpg ile ilgili sıkıntı yaşayabiliyorlar ama 100.000'de sıfır motor yaptırdıklarını ben duymamıştım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)