Reno türkiyede orta 'maddi olarak' sınıfın lideri bence. Hem parça olarak hem kalite olarak hemde yakıt tasarufu olarak birinci sırada.
Reno türkiyede orta 'maddi olarak' sınıfın lideri bence. Hem parça olarak hem kalite olarak hemde yakıt tasarufu olarak birinci sırada.
Onu bunu bilmem. Alacan fordun dizelini, sevecen köyün güzelini.
Aynisi Amerika'da Honda ve Toyota icin gecerli. Fransiz uretimi araba yok. Hem Renault, hem Citroen, hem de Peugeot farkli zamanlarda Amerikan piyasasina girmeye calismislar ama basarili olamayip cikmislar. Gerci Japonlar geldikten sonra Amerikan firmalarini da iflas ettiriyorlardi az kalsin...
Fransızların bir lafı var.
Türkçeye çevirince anlamsız olduğundan tam çevirmeyecegim ama az bişey kafiyeli şöyle olabilir.
Alırsan reno
Binersin velo
Velo bisiklet demek.
Aslı eğer reno alırsan eve bisikletle dönersin şeklinde ama ben ha reno ha bisiklet diye çeviriyorum.
Sözün kısası fransızlar bile pek arkasında değil bu markanın.
Doğrusu scenic ve clio dışındaki modellerine de yollarda pek rastlamıyoruz.
Fakat clio aynı zamanda en çok satan model.
Yukarıda ki sözlerden bağımsız olarak Türkiye yollarının çilekeş markasıdır reno.
Hele o 12 TS vesair modelleri az tarla sürmedi.
Bu nedenle Türkiye'de kendini ispatlamış bir markadır reno.
Bu yaz hala ayakta gezen reno9 toros gibi bir çok araba gördüm. Hatta reno 11 bile gördüm.
Burda bu modelleri ancak nostalji fuarlarında falan görüyoruz.
Kendi düşüncemi söylemek zorundaysam (ki bunca laftan sonra öyle) clio dışında herhangi bir modeline para vermem.
O da diğer rakiplerinden ucuz olduğu için.
Gönül rahatlığıyla da binerim. Çünkü o modeli yapılış amacına uygun kullanacağım için alırım. Fakat o da ayırdığım bütçe 2000€ civarındaysa geçerli. Daha fazla bütçe ayırırsam bakacağım araba reno olmaz.
Tabi bunlar markanın kötü olduğu anlamına değil, markaya bakışın kötü olduğu anlamına gelir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
allah belanı versin senin aykut hoca lanet herif...
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Onu bunu bilmem.
2000-2005 clio rs ya da twingo open air.(alize olacak)
İkisi farklı araçlar olsada beğeniyorum nedense.
Yaa tamam Honda en iyi ya Japondan iyisi yok ya :p
piston hızı tamam da, litre başına güç hiç bir işe yaramayan bir gösterge, bunu bilen Honda da S2000 motorunu kısa sürede revize etti zaten, litre başına gücü de düşürdü bu revizyonda =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Elini vicdanına koy. Buradakinden farklı şekilde janjan modelleri de geldikten sonra, Japon arabası varken Fransız arabasına dönüp bakar mısın? Çıkacaklar tabi =) Kaldı ki gamlarının ağırlığı küçük şehir otomobilleri için, ABD'de küçük kelimesi lügattan çıkarılacak :D 1 serisi 128 diye başlıyordu zamanında :D
E araba forumu olmuş burası ?
Reno falan bilmem, bizim memlekette en iyi araba markası, kapının önündeki arabanın markasıdır her zaman.
Pistlerdeki araçlardan bize ne..
Ülkemizdeki reno ların durumu belli işte
citroen,reno,pejo benim için aynı..
Opel, Wv, ford, bmw, merso, honda, mitsubishi, volvo, audi, skoda varken kesinlikle dönüp bakmayacağım bir markadır.
Salak salak bi sürü modeli var 1 tanesi de ilgimi çekmiyor.
Gidip incelemedim bile. Tek incelediğim RENO modeli bir TIR idi.
Çekici ve Kamyon merakımdan oda.
Cok da kisa degil. S2000 1999'dan 2009'a kadar uretildi. 5 sene sonra, 2004'te, ve sadece Amerika'da hacmi 2000cc'den 2200cc'ye cikarildi. Malum torka alisik millet burasi, ve F20'de hic tork yok. Dunyanin her yerinde hacim 2000cc kaldi. Amerika'dan 2 sene sonra, 2006'da da Japonya'da arttirildi. Avrupa'da uretim sonuna kadar 2000cc kaldi, muhtemelen vergi dilimlerinden dolayi.
Dusuk hacimden yuksek guc demek devir demek, kullanilabilir karakterde bir motorda devir demek piston hizi demek...
Piston hızının en yüksek olması, o hacimden en yüksek gücü çıkardığın anlamına gelmiyor ama.
Ayrıca daha yüksek hacimden benzer hp/L'yi çıkarmak daha da güç. Honda'da yüksek hacimli NSX makinasında göremiyoruz bunu ama BMW'de 112,5 hp/L var 3,2L I6 motorda? =)
Tamam ya şakaya bile gelmiyor tamam en büyük Honda başka büyük yok :p
hazır f1 konusu açılmışken bunu buraya koyasım geldi
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
arkadaşım geçen ay 40000 e megane 3 aldı.1.5 dci.
İnanın o modelde aynı çzellikleri olan ford 55000 vw 60000 dan başlıyor.bende araba konusunda motorda olduğum kadar ısraracı değilimdir.punto evo 1.3 mjet aracım var.wallahi bana çok.depoyu dolduruyorum 950-1000 km gidiyorum 200 liraya.yani demek istediğim kliması ABS si olsun bana yetiyor arabada.
sonuç olarak renault markası da orta halli kullanıcının dostudur.her yönüyle diyebilirim.ama f1 motorunun veya kupalarının binek araçlarla ilgisi olduğunu sanmıyorum.
Benim arabalara bakışım avrupayı ilk gezmemden sonra değişdi 95 li yıllarda.. Ondan önce mercedes bmw yi çok lüks sadece zenginlerin bindiği araçlar sanırdım.. Türkiyeden çıkmadıysan içerden bakdınmı çünkü öyle görünüyor..
Sonradan defalarca avrupa amerika git geller yapınca anladımki türkiyede gözde büyütülen markaların çoğuna amerikada avrupada bildiğiniz alt gelirli dar gelirli işçi sınıfı sıradan insanlar biniyor..
Burda en lüks görülen sıfır mercedes bmw lere avrupada normal orta gelirli aileler biniyor.. ve herkes istediği arabaya çok rahat ulaşabiliyor yani araba üstünden bir statü sınıf farkı yok türkiyedeki gibi..
orta halli bir aile cls de alabiliyor isterse s kasada alabiliyor isterse c kasada alabiliyor.. tabi insanlarda eğitim bilinç var statü için hava atmak için değil ihtiyaçları doğrultusunda araç alıyorlar.. o yüzdende gelişmiş ülkeler olsada yollarda çok abartılı araçlar görmüyorsunuz..
Avrupayı gezen biri türkiyeye döndüğünde hiç bir markayı gözünde bir daha büyütmez.. Tam aksine ağzından şu lafda eksik olmaz bunu almanyada işçi sınıfı biniyor bu araba ikinci elde dar gelirli alt gelirli insanlar biniyor avrupada amerikada falan filan.
arkadaş yukarda corvette demiş misal amerikada corvette heleki ikinci elde 97-98 modelleri 7-8 bin dolar .. türkiyede aynı model corvette 120 - 130 bin tl ... burda o arabayı sürene kral muamelesi yaparlar amerikada işsiz güçsüz parası olmıyan adam bile sürebilir 7-8 bin dolar büyük para değil..
Kısaca Türkiyede araba olayını çok büyütüyoruz nokta vuruşu araçlar var o ayrı misal jaguar maserati ferrari rolly royce v.b ingiltereye gittiğimde arkadaşa dedim niye hiç jaguar yok hani eskisi bile yok dedim ki eskilerine hastayımdır s-type lar daimler jaguarlar ..
jaguar ucuzdur ama burda ağır abiler ancak sürer demişdi çünkü oralarda aracın fiyatı ön planda değil gider masrafları ön planda vergiler sigortalar aracın durumuna göre aracın fiyatından bile yüksek rakamlara çıkabiliyor..
yani 2 bin euroluk bir araca ne var canım altı üstü ikibin euro demiyorlar bu adam bu aracın genel giderlerini karşılayabiliyorsa zengindir diyorlar..
amerikada bir toyota camry,honda accord,nissan altima,hyundai elentra, subaru falan satış rakamları ve ikinci el değerleri vw audi bmw mercedesden çok daha iyi ve değerli amerika pazarında..
Vel hasıl dünya görmüş avrupa görmüş amerika görmüş ufku açık bir insan türkiyeye geldimi zaten dikkat edin bu tür insanlar artık araba konusunda bir gösteriş bir hava atma bir ego derdine düşmüyorlar en son ve lüks model araba alabilicek maddi imkanlarıda olsa bu araba avrupada şu kadar ben burda niye 3 misli 4 misli veriyimki ikinci el kaliteli bir şey alır ucuza yoluma bakarım diyorlar..
en yakın dostumdan örnek veriyim chrysler 300m si var .. zamanında 16 bin tl ye aldı.. amerikada'da 3-4 bin dolarlık arabadır.. az bir masraf yaptı güzelde sürüyor gayetde memnun.. bu arkadaşımın maddi durumuda çok iyi istese gider sıfır en kral her tür aracı alabilir ama konuşduğunda niye iki tane, üç tane bmw mercedes parasına gidipde bir tane alıyımki ben aracımdan inanılmaz memnunum diyor.. adam haklı Türkiyede bir araba aldınmı heleki lüks araba bir iki tane araba parasıda vergi olarak ödüyorsun..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)