http://www.otoclubturkiye.com/forum/...A7mesi-sorunu/
Durum ve yaşananlar vahim :(
Karadeniz - Giresun.
Neresi kötü,kötülemeyin bu kadar)
2. Arabam,ilkide manueldi.
Kendimi yarış pilotu zannediyorum,hızdan değil,o vites atmak,vites küçültmek ayrı bir hava
Birde ben kavşaktan dönerken direksiyonu avuç içiyle döndürmeye bayılıyorum..
Küçükken hep dolmuş şoförü olmak istemiştim
Şu otomatik vites çilesinden dolayı korkup manuel vites aldım. Sadece kışın kullandığım için çok sorun etmiyorum ama arada otomatik olsaydı iyi olurdu diyorum.
Bunun dışında bana göre en kötü yanı eşe/kardeşe/arkadaşa manuel vites bilmeyen insanlara verememek. Yallah şöffferrr yallah durumları.
Otomatik bütçem yoktu ama olsada manuel tercih ederdim.manuele alıştım birkere.
Ben manuel arabada solağım sol el ile direksiyon sağ el ile vites değiştirme,düz yollarda ya bir yiyecek ya içecek olur.
Düşünün otomatik arabam olduğunu direksiyonun önüne mini softa kurarım
Büyükşehirlerde manuel zor kabul ediyorum çok yoruyor.
Toplumun her kesiminde olduğu gibi yetkili servislerde ahlak yoksunu.Milletimiz de cahil,araştırmayı sevmeyen parası ile hava atmayı seven gibi özellikler bir araya gelince yetkili servisler tuttuğunu öpüyor.İşçilik fiyatları tamam,adamın işçiliği iyidir.Firma,saat başı işçilik fiyatı belirler, ona göre işçilik fiyatı alınır.Ama parça fiyatları üç aşağı beş yukarı ister netten alın ister gidin parçacıdan alın yakın fiyatlardır.Konuda bahsi geçen Honda servisinin yaptığı resmen terbiyesizlik.Ben olsam bir daha gitmem herkese de anlatırım durumu o servise gidecek adamı da engellerim.
Dövmeyecekseniz ben aracımın bakımlarını kaç,nasıl yaptırdığımı anlatayım.Aracım 2001 Ford Fiesta 1.25.Aslında daha yeni ve pahalı bir araç almak istiyorum ama 2 yılda aracımın kapı önünde 20 den fazla çizik ve ezik oluştuğu,mal düşmanları ile dolu bu şehirde şu kullandığım araç bile fazla buraya.Herneyse... Aracı ilk aldığımda hem netten hem kullanma kılavuzundan ne tür yağ,ne tür buji,filtre vb.. bütün sarf malzemelerini araştırdım bir kenara yazdım.Yağ değişim zamanı internetten aracıma tam uygun 4lt Mobil 1 marka yağı 60-70 TL ye sipariş ediyorum.Sanayiden yada internetten orjinal Ford-Otosan yağ filtresini 15-20 TL ye alıyorum.Gidiyorum tamirci arkadaşa 20 TL veriyorum 15 dk da değiştiriyor.Aynı şekilde bujileri gittim Bosch marka uyumlu buji aldım.Oto elektrikçi arkadaşa gittim beraber değiştirdik.Ayıp olmasın diye bir 10 TL çay parası bıraktım.Hava-polen fitresini yine kendim alıyorum kendim değiştiriyorum.Triger ve gergisini gittim Ford orjinal parça olarak kullandığı Dayco marka aldım.100-150 TL gibi bir işçilik ücreti ile tamirci arkadaş değiştirdi.
Arkadaşlar yetkili servislerden uzak durun.Yetkili servis verilen yetki ile sizi bir güzel öper.Ne motor yağı koydukları belirsiz,parçayı gerçekten değiştirip değiştirmedikleri belirsiz.İyice araştırın sorun kendinize makul fiyatlar çeken bir özel servis yada işini iyi yapan bir usta bulun,parçalarınızı yağınızı kendiniz alın verin servise değiştirsin.Eğer araba-motor konusunda,parça fiyatları konusunda bilginiz varsa bunu özellikle gösterin belli edin.Çünkü anlamayan adamı bu adam nasıl olsa hiç bir şeyden çakmıyor biz buna kafamıza göre fiyat çekelim diyerek kazıklarlar.
Yetkile servise giden ortalama otomobil kullanıcısı (temsili)
Arabanin guvenliginin kaportanin kalinligi veya kapinin kapanma sesi olmadigini ne zaman anlayacagiz? Saglamligi test etmenin tek yolu var. Arabayi carpmak:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/veh...oor-sedan/2017
Bu veriler guncel BMW 3 serisi ve Mercedes C sinifi ile esdeger; 5 yasindaki BMW 3 serisi ve Mercedes C sinifindan ise daha iyi...
2017 Civic, alabileceginiz en saglam, en guvenli araclardan biri. Ama ben tipini hic sevmedim, o ayri...
Cok saglam olarak bilinen 2000 oncesi Mercedesler bu testlerden Average, yani "vasat" aliyorlar...
2016 model jeep ranegade 1.6 multijet, 30bin km bakımı, yağ, yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi işçilik, Bursa mengerler yetkili servisinde 1180tl fiyat çıkardılar. Tüm parçalar birebir aynı olmasına rağmen egea 1.6 multijet in 30bin bakımı yetkili serviste 500küsür tl,,,
honda servis kazığından sonra bir de c sütunü göçmesi, kaput saç dalgalanması sorunları çıktı.
honda, 40 yıldır sabırla elde ettiği marka değerini bir anda birkaç basamak aşağı düşürdü.
10 yıllık fanatik hondacıyım, arabam ve motorum honda; marka algımın hiç bu kadar sarsıldığını hatırlamıyorum.
hayret-i mucip!
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)