DSG çok güzel, bende karşıydım otomatiğe ama şimdi arada abimin manuel arabasına bindiğimde anlıyorum ne büyük rahatlık olduğunu. Biraz lükse girsede iyidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
Garantisi olmayan DSG evlerden ırak =) hele ki 2013 öncesi DSG düşman gözüne =) Bir laf var ''DSG ye selam versen 7.000 tl den başlar'' diye =) Yurt dışında DSG ye 10 yıla kadar garanti veriyorlar bu kronik arızalardan dolayı satış rakamını yakalamak adına ama TR de malesef insanımız çok düşünceli olduğundan garanti 2 yıl.. Ekstra para verip 1-2 yıl daha uzatabiliyorsun.
Karadeniz - Giresun.
Bende sanıyorum ilk kez geçen yıl otomatik diye birşey üretildi meğer önceside varmış =)
Sorun şu ki DSG hem geçişleri hissettirmiyor hemde az yaktırıyor. 1.6 litre otomatik vites 1 buçuk tona yakın araba ile 4.5 litre yakarak geziyorum. 250cc motosikletiyle bundan fazla yakıyor insanlar.. sözde ekonomi için motosiklete binin derler birde =) Ben Toyota, peugeot, fiat, Opel gibi markalraın otomatiğini kullandım ama eziyet gibiydi. Hele ki eski kız arkadaşımda bi Corsa vardı otomatik, araba vites değiştirirken içerde zikir çekiyorduk.
Burada sorun Vw Türkiyenin insanları düdükleme arzusudur. Kronik sorun olduğu belli işte, ver 10 yıl garantiyi insanlar alsın kullansın.
Filtreler için bulduğun farklarda bir sıkıntı yok, işin aslı toplam meblağ olarak da yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi ve fren hidroliği değişiminin 880TL tutmasında da yekün olarak çok bir sıkıntı yok.
Ancak servis sanırım biraz oynama yapmış muhtemel itirazları bertaraf etmek için. Bütün bu işlemlere 215 TL işçilk yetkili servis için çok ama çok düşük. Müşteriler en çok buna itiraz eder diyerek işçilik düşük gösterilmiş, fren hidroliği gibi ürünlerden bindirilmiş gibime geliyor. Mümkün olduğunca da ben yetkili serviste işlem yapmaya dikkat ediyorum, tabi işlemin ne olduğuna da bağlı. Hiç fren balatası yetkili serviste değiştirmedim mesela, ben zaten dışarıdan daha güzel balatalar bakmayı seviyorum, ama misal bi elektronik arıza olursa da belli başlı bir kaç yer dışında araç elektroniğinde güvenilecek yer yok.
Velhasıl yetkili servislerin masrafları harcamaları ssanayideki özel servislerle kıyaslanamayacak boyutta, bunu da esasen işçilik giderinden çıkarmak zorundalar. Borusan mesela daha rahat, saati 100 EUR mu 150 EUR mu ne diyor çıkıyor, işine gelirse. Honda bunu yapamayacağı için işçilikten kısıp parçalara yüklemiş gibi görünüyor.
Ayrıca 80TL'ye 4litre hangi motor yağına baktın sen? Şimdi asla kıyas olmayacağı ahlde hepsiburada'dan bakıyorum, Civic için uygun olan Edge 0-30 4l yağ 160TL..
Ayrıca emin ol, eğer 250TL'ye yaptırırsan sanayide bu dediklerini, yaptırmasan daha iyi olur. Yetkili servis seviciliği değil bu dediğim, her işin de bir bedeli var. 250TL'ye yağ, hidrolik ve tüm filtreler işlemi yapılamaz. Yağ diye motora ayçiçek yağı koymuyorsan tabi.
DSG şehir içinde basit kullanımlarda son derece rahat olmakla birlikte, pist kullanımı gibi veya ciddi performanslı kullanımda çok kötü can sıkabilen bir şanzıman. 21000 TL bedel gayet normal, komple yeni şanzıman fiyatıdır o muhtemelen, daha fazla bile çıkabilir. 100 bin TL'ye Golf satılmasına ses etmiyoruz da şanzımanı 21bin TL olunca auu diyoruz. =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
Fiesta sahibi olduğum dönemde Otokoç'taki serviste çalışan çocuklara yanaşma sebebimdir bu. Nefret ediyorlardı polen filtresi değiştirmekten, sigara arasında yanaşıp bir sigara ısmarlayıp sohbet arasında seni de yorucaz diye giriyordum konuya. =) Ama yazdığı halde değiştirmeme işini yetkili servisin yapabileceğini zannetmiyorum, kan alırlar adamlardan =)
Fiesta'nın far ampülü değiştirmek için farı çıkarmak gerekiyordu, ilk öğrendiğimde sinir krizi geçirecek gibi olmuştum. Eski kullandığım E36'da kaputu açıp elimi sokup ampülü çıkarıyordum. Sonra Megane'ı olan bir arkadaşım tamponu söktüğünü söyledi(??) sakinleştim. =)
Geçişleri hissettirmeyen tipik otomatik şanzıman çok, Honda Accord'larda mesela... Yenilerinde ise CVT var, geçiş diye birşey yok, sonsuz oranlı.
Problem VW'nin prematüre teknolojiyi müşteriye kakalamasi. 10 yıl garanti tabii ki vermez. Biliyor malını çünkü. 21000TL bir şekilde birinin kafasına patlayacak.
Amerika'da DSG'ye 10 yıl veya 160bin km garanti verdi sonradan, hangisi önce gelirse. Ama Amerika'da bunu yapmak kolay. Burada doğru düzgün VW yok ki DSG olsun. Türkiye gibi değil burası. Hâlâ dünyanın ikinci büyük araba pazarı Amerika ve VW çok geride, dünyada önde olmasına rağmen... Zaten zar zor girmeye çalıştığı bir piyasada elindeki az sayıda müşteriyi de kaçırmamaya çalışıyor muhtemelen. Ama dizel skandalıyla iyice çuvalladı...
Bizimki fluence i zararına anlaşarak verdi. Galiba fluence de dsg, vites geçişleri güzeldi allah var. . Yüce Google fluence otomatik yazınca yüzlerce mağdur çıkıyor. Ee akıllandı mı? Hayır gitti golf 6 aldı otomatik.
Hepinizi 12 model otomatik Citroën c3 sürmeye davet ediyorum. Aman emniyet kemerinizi takın yoksa vites geçişlerinde kafayı cama vurabilirsiniz.
Tam otomatik şanzımanın üzerine yok. Geçişler hiç hissedilmez. Honda hyundai vs hep tam otomatiktir. Biraz fazla yakar ama sorunsuzdur. Yarı otomatiklerde hep bir sıkıntı oluyor. Toyota D4D de mesela, vites geçişleri çok hissedilir yarı otomatik çünkü. EDC de DSG de yarı otomatik diye biliyorum. A/T olacak
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Tam otomatik şanzımanla yarı otomatik şanzımanı çok yanlış anlıyorsunuz, çok da yanlış dile getiriliyor. Sektör bu yanlış pompalıyor, çok karıştı işler. Sıralı şanzımanlara ne diyecekler biri üretse merak ediyorum.
Yarı otomatik şanzıman bu Toyota'nın Citroen'in evlat acısı şanzımanları değil aslında. Onlar robotikleştirilmiş manuel şanzımanlar, bu kadar sinir bozucu olması da bu robotize sistemin olabilecek en ucuz şekilde tasarlanması. Yoksa SMGII de robotize şanzıman.
DSG de EDC de bu bağlamda "tam otomatik" denebilecek şanzımanlar da, işte tam otomatik ne demek, orada işler çok değişiyor. Robotize otomatik sinir bozanların gerçek adı.
DSG hasmet'in dediği gibi erkenden müşteriye çakılmış, sonra kalite kontrol işlemleri müşteriler üzerinde test edilmiş bir ürün. ve yıllardır da adam edemediler en komiği bu. BMW DCT'yi çıkardığı gün M3'e koydu, DSG için hala şu kadar tork falan muhabbetleri döner. =))
YIllarca manuel de kullandım. 2014'ten beri kapattım o defteri artık. İstanbul'da, haftasonu gazlamalık vs araba değilse manuel araba kullanmanın hiç bir anlamı yok. Yarın bir eski Z4 Z3 falan alırım haftasonu gezmek gazlamak için, o zaman manuel olur. Ama Cumartesi akşamı karşıya geçeceğim arabayı da manuel alamam.. ZF8 çiçek. =)
malesef bu gayet normal bu ülkede, hani sürekli forumda bu ülke bu ülke diyorum, başka ülkeleri bilmiyorum ama başka ülkelerde yaşayan türklerde kötülüyor bu tarafı, piyasa o kadar bktanki kazıklamak gayet normal bişey olmuş alışılmış ve hani kazıklamayana enayi gözüyle bakılıyorki hatta bencede öyle, motoru her götürdüğüm özel servisde kazıklanıyorken sana bunu yetkili servisde yapmaları çok çok normal
Bir de biliyorsunuz Bosch car service diye bir şey var. Güvenilir bir marka alternatif, belki daha ucuza diye bakım fiyatı sormuştum; yetkili servisten daha pahalı fiyat çektiler. Peki ne iş yapar burası bilen var mı?
Son kasa civiclerde de rezalet kronik hatalar var kapılarda,kaputlarda direklerde ve trimlerde..
Ayrica DSG konusuna gelince bende korkarak 78 binde Seat ibiza 1.2 tsi sport coupe fr aldim,80 binde DSG arizasindan yolda kaldim.Aracin garantiden sonra dahi tum bakimlari yetkilide olmasina ragmen ne indirim ne iyi niyet uyguladilar.4500 ₺ fiyat cektiler.Disarda 1300 ₺ ye yaptirdim.Arkadasim 2017 Sifir leon aldi,13.000 de DSG ariza verdi ve GARANTİYE SOKMADILAR..Vag grubu dolandırıcıdır,paralarina göre arabalari 5 para etmez.2013 Polo ya bakin o yilda ki modellerde golfün de ici ayni jettanin da passatin da tiguanin da..Vag grubu mu, Allah korusun bir daha
istanbul trafiğinde manuel araç, debriyaj baskı balata ve sol ayak-diz bölgesine eziyet resmen. ne öyle sok çıkar sok çıkar.
Benim arabanın sıfırı şuan cam tavan ve metalik renk vs hariç 138.700,00 TL =) akıllara zarar. Aslında bu arabalara bu parayı vermek çılgınlık ama 13500 tl tlik r25 lerinde 23.500 tl olduğuna bakınca bu kadar özellikli arabaya verilen paraya acımıyor insan. malesef vergi ülkesinde yaşadığımız için alcantara koltuğa oturmak için önce yağsız kazığa oturuyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------
Bence bizim insanımızda da suç var. Almasınlar DSG araba.. adamlar başka ülkede 10 yıl bizde 2 yıl garanti veriyor biz paşa paşa alıyoruz. Bende çok direndim almayayım dedim ama baktım ki her ay arabalara zam geliyor yatırım olsun diye gittim aldım, altın dolar euro hikaye araba alın =) Accord güzel araba ama ben ufak araba seviyorum, bu bile bana büyük geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Ben otomatik corsa ve 206 da çok fazla kafa attım =) hele bi su içmeyi dene bak ne oluyor =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
Civicler bildiğin direkten yamuluyor =) hemde galerideki sıfır km araçlarda bile tespit edildi =)
Karadeniz - Giresun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)