genelde amerikan asflatları 3m-3m 3m-4m tipinde içine demir konularak yapılan yollardır sebebi ise yol patladıgında değişimin sadee o bölgeye yapılmasıdır..
genelde amerikan asflatları 3m-3m 3m-4m tipinde içine demir konularak yapılan yollardır sebebi ise yol patladıgında değişimin sadee o bölgeye yapılmasıdır..
ülkeleri kimler yönetiyor? iktidarlar
iktidarlar kimlerden oluşuyor? siyasi partilerden
siyasi partilerin liderleri var mı? var
demek ki ülkedeki herşeyi siyasete çekebilirsin
özellikle,
"atlet" konusuna kadar her lafa girecek birisi yönetiyorsa ülkeyi,
gazetede tv'de bir haberi beğenmedi diye anında medya patronunu arayacak kadar her haberle ilgileniyorsa birisi,
adında atatük adı geçen stadların adını önce 'arena'ya çevir(t)ecek, birkaç yıl sonra da arena türkçe değil stadyum yapalım diyecek kadar uzun vadeli detaylara boğuluyorsa birileri...
demek ki o her şeye da lafı geçiyor, her şeyden de haberi var diyebilirsin. bu hakkın vardır.
açın haberleri yarısından fazlası rte ve türevlerini haberidir. kalan ayrısı ise "göle düştü öldü", "ilginç kaza kameralara yakalandı", "bilmem kim teyze dolandırıcların tuzağına düştü" tadına üçüncü sayfa haberelridne oluşur. finalde de, "bilmemne hayvanat bahçesinin yeni konuğu yavru panda ziyaretçilerin ildi odağı oldu" haberi ile biter.
bu düzen böyle olduğu müddetçe, tüm devlet kurumları siyasetin pençesine düştüğü müddetçe, ülkede verilen hizmetlerin kalitesi yerlerde süründükçe tüm bunların yansımasını da her alanda görebilirsiniz. daha geçen gün ispanya'nın önüen geçötik türünde bri haber gördüm, gülmek için ağzım yetmedi oturmakta kullandığım organım daha fazla güldü. sanırsın her gün ispanyollar kaçarak ülkemize gelmeye çalışıyor.
kaypak bir gündemle kaypak bir düzende yaşıyoruz...
yollardan konuşuyoruz madem oraya bağlayalım.. birinci köprü çilesi tam 2 ay sürdü, 2 ay boyunca saatlerce süren çileler yaşandı, kavgalar stresler minik kazalar...bıktı insanlar sıcakta...noldu peki? dikkat edin yağ gibi kayacak dedikleri yol şeritlerin bağlantı yerlerinde (daha doğrusu farklı zamanlarda çekilen hatların bağlantı yerlerinde) hafif eğimli. arada (köprü üzerinde olması gereken minik kasistler haricinde) tuhaf çıkıntılar var. araba ile farketmiyor olabilirsiniz ama motosiklet ile farkediliyor. hadi bunlar küçük detaylar diyelim. e köprüden geçerken yapılan hızlı geçiş sistemine ne diyeceksiniz? motosikletle geçiyorum, 3.5 lira düşmesi gerekirken 70 lira düşüyor. neden? çünkü hgs okumuyor. plakayı ogs okuyor, ogs etiketi olmayıcna kaçak geçiş cezası düşüyor. hatayı yapan kim? devlet? cezayı yiyen kim? ben..hele bir de hesapta 70 lira altında bakiye varsa yandın!. iyice cezalı duruma düşüyorsun.
cezayı yemişsin, sinirden alın damarların çıkmış...eve geliyorsun national geographic kanalını açıyorsun, adam benzer bi köprüyü her şeridi bir gece olmak züere tam 6 günde bitirmiş. gözlerin faltaşı gibi açılıyor...adamlar gece 12de başlıyorlar önde asfaltı söküyor, ardındaki temizliyor, altyapı solüsyonunu vs ekliyor, arkada asfatlı döküyor, onun arkasındaki iyice eziyor. yavaş yavaş yapıyorlar ama sabah 6da tek şerit bitiyor. sabah işe gidenler bir bakıyor ki bir şerit yenilenmiş. akşam dönüyorlar şeritler aynı, sabah işe giderken bi bakıyorar hoop yenilenmiş şeritler ikiye çıkmış ve 2si yeni olmak üzere 6 şerit de çalışıyor. 6 günde bitiyor iş.
bizi kıskanan almanlar yapıyor bunu. sanırım aynı işi 2 ayda yapabilmemizi kıskanıyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)