Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lüx taksiler Malatya'da

    REKLAM ALANI
  1. #41
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    gösteriş olsun diye aldın ama o arabaya lpg de taksan yakıtı emer
    iyi hoşta birazda vatandaşın yüzü gülse diyorum
    2016 ağustosta aldığımız arabanın vergisiz fiyatı 26.500 TL vergili fiyat 46.500 TL
    O zaman mazot 3.80 tlydi şimdi 4.62 tl
    motorlu taşıt vergisi 900 küsürdü şimdi 1035 tl
    Şimdi ne oldu asgari ücrete 104 tl zam yapıldı.Kesinlikle zam yapılmamalıydı adamlar durduk yere zam yapmazlar şimdi herşey zam yapacaklar çay kaşığı ile verip kepçe ile alacaklar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sorun değil. Vatandaş mutlu. Dış güçlere karşı hep birlikte saf oluşturarak, göğsünü siper ederek, asgari ücrete talim edip vergileriyle dünyanın 8. harikası sarayımızın elektrik faturasını ödemeye devam edecektir. Herkes rahat olsun.

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    taksi pahalı değil,
    millet fakir.

    ayrıca amca vurdumduymaz değil
    sadece saçlarını tarıyor.
    Italya'da sabahin besinde havaalanina gitmem gerekti. Otobus ya cok seyrek ya calismiyor o saatte. 93 Euro. On sene kadar once. O zamanin parasiyla $120-$130 falan ediyor. Iyi koymustu sahsen. Fiat Dublo gibi biseydi.

    Fasta cerez parasiydi o ayri. Gerci orda da havaalaninda kaziklamislardi. Ulkesine gore degisiyor herhalde. Alim gucu az olan ulkeden alim gucu cok olan ulkeye gidince her sey pahali. Alim gucu cok olan ulkeden alim gucu az ulkeye gidince hersey ucuz.

    Ayni ulkede yasayip alim gucunun azaldigina sahit oldugumuza gore simdi doviz alip sonra harcarsak acaip ucuz olacak geleceke hersey demektir

  4. #44

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Taksi lüks değildir, pahalıdır. Lüks olan ulaşım limuzindir. Taksinin pahalı olmasının sebebi lüks olması değil, istediğiniz anda hazır olmasıdır.

    Bu arada amca tipik vatandaşımız. Ülkenin her tarafında bombalar patlıyor, paramız her geçen gün hızla değersizleniyor, zam üstüne zam geliyor, ekonomi göçtü göçecek, ama kendi yaptığı kâr için "yaşasın başımızdakiler" diyebiliyor. Vurdumduymaz, düşüncesiz, ve kendi kuyruğunu yiyen yılan gibi habersiz... Hakkediyoruz velhasıl.
    Burada tanım ve algıya takılmak çok doğru bir yaklaşım değil bence, sonuca götürmeme açısından, doğru değil demek biraz hadsizlik oldu, bir virgül atayım dedim. Lüks nedir diye bir başlarsak bitmeyecek bir konu olur, ben de limuzin lüks değildir, lüks olan helikopterdir diyebilirim, dipsiz konu. Söylemek istediğim şey, kişinin emrine amade, istediği adrese gidecek bir özel ulaşım biçimi olması. Kişiye özel olması benim algımda "lüks" kavramının başladığı nokta. Aktarma yok, ayakta kalma potansiyeli yok, indikten sonra ulaşılacak yere yürüme ihtimali yok, vs vs. Söylemek istediğim, bu kadar "pahalı" bir ulaşımın belli bir güvenlik ve konfor seviyesine sahip olması gerektiği. Bütün Avrupa'da neden çok daha iyi otomobiller var taksilerde? Taksiye binen insan doğal olarak iyi bir otomobilde yolculuk yapmak istediği için.

    Amca felaket, ona bir şey diyemiyorum. Ama yani şaşılacak bir şey yok, mahalle yansa saçını güzel taradığı için mahallei yakan kuaförü övebilirler. Türk vurdumduymazlığı bu seviyelerde.
    Yalnız biraz daha okudum, adam çok ince yerleştirmiş helal ehehe =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen katılıyorum 2 sene sonra her gün ayrı yeri elinde kalır. Şimdi hiçkimse "ama bmw bu" diyerek gelmesin. e46 dan e60'tan sonra bmw lerin motoru bakımını az buçuk aksattığın anda dağılıyor. Almanya dan buraya geldi diye motor dağıtan en az 50 tane bmw gördüm ben, (birisi de X6)
    Biraz abartı olmamış mı?
    Ben BMW'lerin arasında büyüdüm, sanayide yattım kalktım, Kosifler'de kahvaltı yaptım, daha ömrümde gördüğüm motor dağıtan BMW sayısı 50'yi yeni geçmiştir.
    Hiç bir teknolojik ürün eskisi kadar sağlam değil, kullandığın 250R mesela 2002-2005 1000RR'ın 600F'in falan tırnağı kadar bile sağlam değil, ama anında dağılıyor falan filan da abartı.

    Ha bence de BMW 3'ten taksi yapmak son derece mantıksız, hadi BMW olsun diye alınabilmiş bir aracı alıp yapmaktan öte bir şey değil. Ne konforu çok üst seviyede ne de başka bir artısı var. Gerçi bu imajı koz olarak kullanıp daha çok müşteri çekebilir ama aldığı riske değer mi bilmiyorum.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada tanım ve algıya takılmak çok doğru bir yaklaşım değil bence, sonuca götürmeme açısından, doğru değil demek biraz hadsizlik oldu, bir virgül atayım dedim. Lüks nedir diye bir başlarsak bitmeyecek bir konu olur, ben de limuzin lüks değildir, lüks olan helikopterdir diyebilirim, dipsiz konu. Söylemek istediğim şey, kişinin emrine amade, istediği adrese gidecek bir özel ulaşım biçimi olması. Kişiye özel olması benim algımda "lüks" kavramının başladığı nokta. Aktarma yok, ayakta kalma potansiyeli yok, indikten sonra ulaşılacak yere yürüme ihtimali yok, vs vs. Söylemek istediğim, bu kadar "pahalı" bir ulaşımın belli bir güvenlik ve konfor seviyesine sahip olması gerektiği. Bütün Avrupa'da neden çok daha iyi otomobiller var taksilerde? Taksiye binen insan doğal olarak iyi bir otomobilde yolculuk yapmak istediği için.
    Lüks takımlarımız farklı. Sizin bakış açınızı anladım, kendiminkini açayım:

    Bence daha ucuza alternatif seçenek varsa, temel ihtiyacın ötesinde özellikler içeriyorsa, ve ciddi fiyat farkı varsa, lükstür.

    Limuzin lükstür. Kimsenin takım elbiseli, önünde eğilen, her dediğini yapmaya amade bir şoföre, deri koltuklu, minibarlı, ve evi kadar sessiz ve sakin bir kabine ihtiyacı yoktur çünkü.

    Taksi lüks değildir. Çünkü bazen alternatifi olmuyor. Muhatap olduğunuz insan ve aranızdaki ilişki belli. Şoför her şeyiyle emrinizde değil, en iyi ihtimal "nazik bir ev sahibi" konumunda. Giyim, kuşam, araç donanımı ve özellikleri bunu yansıtıyor.

    Avrupa'da niye taksiler daha iyi? Adamların standartları yüksek. Ama Almanya'daki baz bir E serisi taksi çok da lüks değil bence. Amerika'da da Ford Crown Victoria'lar taksidir genelde (gerçi iyice azaldı bu aralar), kocaman, sessiz ve rahat. Kore'de de Hyundai Azera veya Sonata. Gerçi ordaki taksiciler iyi giyimliydi, ama adamın ruhu "taksici"

    Velhasıl taksi, halkın kullandığı araç seviyesinin altında değil genelde. Bizde öyle mi? GDP'leri karşılaştırınca bence çok büyük uyumsuzluk yok... Gelişmiş ülkeler kadar zengin değiliz. Herşey gibi taksilerimiz de bu durumu yansıtıyor.

  6. #46
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    O değilde motor taksi isteriz, iyi olur
    DalYaprrak bunu beğendi.

  7. #47
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Otomotiv dünyasının devleri Almanya'da. Adamlar Hyundai kullanacak değiller.

  8. #48

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    fuzuli mi
    emeksiz mi
    sıtma pınarı mı
    çıkaramadım nerenin taksisi ki
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  9. #49
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fuzuli mi
    emeksiz mi
    sıtma pınarı mı
    çıkaramadım nerenin taksisi ki
    sen bir halk ozanısın qıp

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomotiv dünyasının devleri Almanya'da. Adamlar Hyundai kullanacak değiller.
    Amerika, Çin ve Japonya'dan sonra evet

  11. #51
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016

    Malatyalı taksiciler şaşkına döndü

    Malatyalı taksiciler şaşkına döndü 23 Ocak 2017

    Malatya'da lüks otomobilleri taksiye çeviren şoförler, tarifenin yüksek olduğunu düşünerek araçlarına kimsenin binmek istememesi üzerine ne yapacaklarını şaşırdı.

    Malatya'da taksi şoförleri ÖTV muafiyeti ile birlikte taksilerini yenileyerek lüks model araçlar satın aldı. Taksi duraklarına doluşan sıfır lüks otomobilleri görenler ise lüks araçlardaki tarife fiyatlarını farklı olduğunu zannederek eski model taksilere binmeyi tercih etti. Taksiciler bu durum karşısında şaşkına döndü.

    LÜKS TAKSİLERE BİNMİYORLAR

    Ticari araçlara tanınan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyeti ile birlikte Malatya’da birçok taksici lüks araç aldı. Hükumetin ticari araçların yenilenmesinde vergi teşvikine ilişkin getirdiği ÖTV muafiyeti, 13 Ekim’den itibaren uygulamaya konuldu. Uygulamanın başlaması ile Malatya'daki taksi duraklarında lüks araçlar görülmeye başladı. Taksisini yenilemekten ve uygulamadan çok memnun olduğunu ifade eden Taksi şoförü Mehmet Özer, ÖTV indiriminden dolayı hükumete ve Cumhurbaşkanına teşekkür ettiğini belirterek, şöyle dedi:

    ‘VATANDAŞ BİNMEYE ÇEKİNİYOR’

    “Bir mağazaya girdiğimizde mağazanın vitrininin güzel, albenili olması o mağazaya girmeyi sağlıyor. Bizd e bundan ekmek yediğimiz için lüks kavramında milletimize daha kaliteli ve daha konforlu bir hizmet vermek için böyle bir girişimde bulunduk. Ancak, herkes lüks taksilerdeki tarifeyi pahalı zannediyor. Vatandaş taksimize binmeye çekiniyor. Lüks takside de diğer taksilerde de tarife aynı. 2-3 arkadaş otobüse binerken ödedikleri parayla bizim araçlara binip yolculuk edebilir.
    resimid_3010756
    Ama halkımız biraz tedirgin. Bizim araçlarımız ile iğer araçlardaki taksimetre fiyatı aynı. Bu aracımın normal fiyatı 226 bin lira. 80 bin lira indirimle elimize geçti. Alt segmentten üst segmentte 20-80 bin lira indirim bütün araçlarda oldu. 2’nci el fiyatına sıfır araç almış olduk.” Malatya’da 20 yıllık taksici Mehmet Özer de ÖTV indiriminden faydalanarak lüsk marka otomobil aldığını belirterek, ikinci el fiyatına sıfır araç alma olanağına kavuştuklarını söyledi.

    FİYAT FARKI YOK

    Taksi şoförü Necmettin Şık, lüks taksi ile müşterilerin rahat ettiklerini, daha güvenli yolculuk ettiklerini ifade ederken, “Bu lüks araçlarda değişen hiçbir şey yok. Eski arabalarla taksimetremiz aynı. Millet gönül rahatlığıyla gelip binebilir. Bunlar lükstür, pahalıdır diye kesinlikle bir şey yok yok. Müşterilerimiz rahat etsin diye üzerimize düşeni yaptık. Benim aracımın fiyatı 100 bin lira. Bana maliyeti 70 bin lira. Yaklaşık 30 bin lira indiri ile aldım” dedi.

    DHA

  12. #52
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Böyle bişey olacaksa lüks taksilerin tek tip olması üreticiden toplu olarak indirimli fiyat ile satın alınması gerekir diye düşünüyorum ama sonra henüz Türkiyede olduğumu farkediyorum Motor hacmi sınırı 1.6 değilse adamlar BMW X6 bile alır takside çalıştırır.

  13. #53
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Biraz abartı olmamış mı?
    Ben BMW'lerin arasında büyüdüm, sanayide yattım kalktım, Kosifler'de kahvaltı yaptım, daha ömrümde gördüğüm motor dağıtan BMW sayısı 50'yi yeni geçmiştir.
    Hiç bir teknolojik ürün eskisi kadar sağlam değil, kullandığın 250R mesela 2002-2005 1000RR'ın 600F'in falan tırnağı kadar bile sağlam değil, ama anında dağılıyor falan filan da abartı.

    Ha bence de BMW 3'ten taksi yapmak son derece mantıksız, hadi BMW olsun diye alınabilmiş bir aracı alıp yapmaktan öte bir şey değil. Ne konforu çok üst seviyede ne de başka bir artısı var. Gerçi bu imajı koz olarak kullanıp daha çok müşteri çekebilir ama aldığı riske değer mi bilmiyorum.
    Hocam abartı değil Borusan ve Kosifler fiyatta geçiriyor o yüzden çoğu kişi özel servislere gidiyor. BMW alman insanına göre ayarlı bizim insanımız da kamikaze (güney asya çin ve japon insanı kadar değiliz tabi kamikazelikte)... Adam şahine biner gibi binince dağılıyor motor. Geçen arkadaşın bmw sine motor yapıldı, LPG yüzünden contalar patlayıp içeriye su girmiş mesela...

    Bu duruma Yeni BMW 5 kasalarına (o 1600 kiloluk kasaya) Peugeot-Citröen yapımı 1.6 litre benzin/dizel motorların takılması da bayağı bir etkili.

    250R da sağlam bir motor olmadığı için 4.000'de bir olan bakımı 3.000 de bir yaptırıyorum.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  14. #54

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam abartı değil Borusan ve Kosifler fiyatta geçiriyor o yüzden çoğu kişi özel servislere gidiyor. BMW alman insanına göre ayarlı bizim insanımız da kamikaze (güney asya çin ve japon insanı kadar değiliz tabi kamikazelikte)... Adam şahine biner gibi binince dağılıyor motor. Geçen arkadaşın bmw sine motor yapıldı, LPG yüzünden contalar patlayıp içeriye su girmiş mesela...

    Bu duruma Yeni BMW 5 kasalarına (o 1600 kiloluk kasaya) Peugeot-Citröen yapımı 1.6 litre benzin/dizel motorların takılması da bayağı bir etkili.

    250R da sağlam bir motor olmadığı için 4.000'de bir olan bakımı 3.000 de bir yaptırıyorum.
    Valla yetkili servise "geçirme" diyorsun, sonra bizim milletin katır tepmiş gibi binmesine laf ediyorsun, hangi açıdan yaklaşayım mesajına?
    O motor PSA yapımı değil, bloğu PSA'dan kalma "sayılır".

  15. #55
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bmw 1.6 turbo 136 beygirlik motoru çeşitli işlemlerle 210 beygire kadar çıkartıyorlar. 100 bin km'yi görür mü acaba Gerçi ECO modu 170 beygire ayarlıyorlar. 1.6 turbo motorun orjinalinden 170 beygirlik versiyonu da var. Bmw alıp da efendi efendi kullanan yoktur heralde, o motor 210 beygir ayarında itinayla zorlanır sürekli.

  16. #56

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Konuyu hortlatıyorum. Konuyu ben açmıştım, askerlik düşe düşe Malatya'ya düştü.
    Hazır gelmişken Malatya'ya açtığım konuya resim atayım dedim. [IMG]

    [/IMG]
    Bmw 3.20 mercedes c180 ve full gold kaplama passat da var çekemedim ama.
    Burda taksiciler çok enteresan hepsi arabacı, ya yaylar kesik yada airli.

  17. #57

    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Taksiler bir kişinin bir araba alıp ailesini geçindirdiği esnaf aracı değildir. Plaka alıp evinde yattığı yerden para kazanan bir insanın birkaç aileyi gecindirecek para kazandığı bir ekonomik zorbalıktır. Sizin gariban taksici dediğiniz adamın arkasındaki kişiler genelde başka birçok işleri olan zengin insanlardır ve bunlar zaten devlete vergi vermemektedir. Taksicilerin vergisi sabit bir vergidir. Kazandığı ile oranlı olarak vergi ödemez.

    Önerim şudur : Taksiciler kazandığı kadar ödesin böylelikle daha çok vergi kazancı olur, taksi plakası eğitim ile verilsin ve ücretsiz olsun böylelikle yattığı yerden para kazanan adamlar olmasın sadece para kazanmaya ihtiyacı olan insanlar para kazansın ve bu adamlar taksici olmak için yattığı yerden para kazanan adamlara mahkum olarak çalışmasınlar, ehil olmayan taksiciler sistemden atılsın böylelikle devlet kontrolü ile taksici esnafı kaliteli hale getirilsin , bir araba alan plaka da çıkarabilir olsun böylelikle bir taksi bir aileyi geçindirdiği için bol taksi olsun ve taksi ücretleri ucuzlasin.
    Biliyorum yüzlerce taksi plakasına sahip olup ve siyasilerle de ilişkisi olup para kazanan ve hatta sahte taksi plakası çıkararak para kazanan taksi sahipleri ile yine siyasilerin ilişkileri buna engel olacaktır ama en azından biz alternatif ortaya koymaya çalışmazsak bu sistem böyle gidecek ve taksicilik bir ekonomik zorbalık olarak devam edecektir.

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı МОТОRCU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Taksiler bir kişinin bir araba alıp ailesini geçindirdiği esnaf aracı değildir. Plaka alıp evinde yattığı yerden para kazanan bir insanın birkaç aileyi gecindirecek para kazandığı bir ekonomik zorbalıktır. Sizin gariban taksici dediğiniz adamın arkasındaki kişiler genelde başka birçok işleri olan zengin insanlardır ve bunlar zaten devlete vergi vermemektedir. Taksicilerin vergisi sabit bir vergidir. Kazandığı ile oranlı olarak vergi ödemez.

    Önerim şudur : Taksiciler kazandığı kadar ödesin böylelikle daha çok vergi kazancı olur, taksi plakası eğitim ile verilsin ve ücretsiz olsun böylelikle yattığı yerden para kazanan adamlar olmasın sadece para kazanmaya ihtiyacı olan insanlar para kazansın ve bu adamlar taksici olmak için yattığı yerden para kazanan adamlara mahkum olarak çalışmasınlar, ehil olmayan taksiciler sistemden atılsın böylelikle devlet kontrolü ile taksici esnafı kaliteli hale getirilsin , bir araba alan plaka da çıkarabilir olsun böylelikle bir taksi bir aileyi geçindirdiği için bol taksi olsun ve taksi ücretleri ucuzlasin.
    Biliyorum yüzlerce taksi plakasına sahip olup ve siyasilerle de ilişkisi olup para kazanan ve hatta sahte taksi plakası çıkararak para kazanan taksi sahipleri ile yine siyasilerin ilişkileri buna engel olacaktır ama en azından biz alternatif ortaya koymaya çalışmazsak bu sistem böyle gidecek ve taksicilik bir ekonomik zorbalık olarak devam edecektir.
    Fikir güzel ama çok lüks bizim memlekete, özellikle bu aralar... Fazla mantıklı, fazla düzgün, fazla tutarlı, adalet endeksi dengesiz yüksek... Ve de imkansız, çünkü birşeylerin olması için tek kriter olan "yönetimin bundan çıkarı nolur" sorusuna değinilmemiş bile...

  19. #59
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yetkili servise "geçirme" diyorsun, sonra bizim milletin katır tepmiş gibi binmesine laf ediyorsun, hangi açıdan yaklaşayım mesajına?
    O motor PSA yapımı değil, bloğu PSA'dan kalma "sayılır".
    hocam türkiyeye girişi 80 tl olan soğutma suyu tankı 450 tl ye satılıyor. biz buna borusan geçirmesi diyoruz. (işletme stajımı borusan da yaptım)
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  20. #60
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    üste bir tüplü/öfkeli civic görüyorum ki bizim fransız sinemasındaki arabalardan daha iyisini yapabileceğimizden hiç şüphem yok. dünya lideri bir ülkeden daha azını beklemem açıkcası, hükümet izin versin motorada el atalım, yakıtı vergisiz 1.5 liraya versin taksiciye 2017 civic type-R 320 hp blok swaplayalım.


    jimi_hendrix bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)