Turbo vs Vtec tartışması hakkında çok hoş ve komik bi video olmuş
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Edit becerememek temsili:
Turbo vs Vtec tartışması hakkında çok hoş ve komik bi video olmuş
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Edit becerememek temsili:
Çılgın manisalı
Turboyla vtec birleşirşe bunun gibi birşey oluyor.
Bu da turbo s2000
not: 97 1.6 vti'ın 2014 1.4 160'lık sciroccoya sapladığı videoyu bulamadım.
S2000'e turbo takmayın yaw. Alet böyle güzel. Honda herşeyi optimal üretmiş. 350 beygiri geçince bir sürü şeyi değiştirmek gerekiyor, bozuluyor düzen.
VTEC süper ama gelecek turbo'nun. Malesef. 3.5 litre V6 gibi yakıyor S2000'in 4 silindiri, hele hele 5850 devri geçince. Yeni NSX bile turbo. Gerçi elektrik te var onda. Ne teknoloji varsa yüklemişler.
mazhar başgan sti nerede?? :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
gözüm atmosferik benzinli arar oldu hocam. turbo diye tutturdular. geçenlerde egzozu açık scirocco tsi gördüm. abarth egzozlu şahinler daha iyi yeminle.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Niye ikisinden birini seçiyoruz? Aynı anda kullanılabilirler.
[QUOTE=jimi_hendrix;3897217]mazhar başgan sti nerede?? :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
Bilmiyorum ortalıkta gözükmüyor onun sınavlar dönemde üçer tane ya ondan arka arkaya geliyordur.
Variable Valve timing ile VTEC, yani zamanlamanin değişmesi ile "cam" profilinin değişmesi çok farklı şeyler.
VTEC te tamamen farklı bir "cam" profili kullanılıyor. Diğer sistemlerde sadece aynı "cam" lobu belli bir açıyla dönüyor. Ducati'nin "yeni" sistemi, Toyota VVT, BMW Vanos, vs. sistemleri boyle mesela. Honda gibi farklı cam profili kullanan başka marka bilmiyorum, varsa yazın.
Sadece zamanlamayla 2 litre araba motorundan 240 beygir çıkmaz, Honda (Ferrari, Lambo'yu arabadan saymıyorum) dışında çıkaran da olmamış zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
Honda'nın VTEC'e zamanlama değişimi eklediği türüne i-VTEC diyor. Zamanlama değişimi daha çok benzin tasarrufu için. VTEC aynı zamanda performans be yuksek devir verimi için, özellikle S2000 ve NSX için böyle kullanılmış. 5850 devre kadar 160 beygir üreten araç sonrasında koltuğa yapıştırıp 240 beygir'e gidiyor 9000 devirde. Bunun için F1 arabaları gibi yakıt ve egzoz subaplarinin aynı anda açık olması gerekiyor. O yüzden yüksek devirde boğulmuyor, motorun sesi güzelleşip karakteri değişiyor, ama verim de gidiyor elden. O yüzden gelecek turbo'nun...
Gelecek değil günümüz turbonun.
Honda S2000 i 1999 da piyasaya sürdü. Bu son vtec motordu. ve başka hacimde ve silindirde vtec üretmedi. Bundan önce litlre başına 108 beygirle ferrari 358 berlinetta dünyada en güçlü atmosferik motordu. tabi ferari mükemmel motorlar yaptı sonra 4.5 litre 605 hp V8, 6.3 litre 780 beygir V12.
Önce yılların M3 ü turboya teslim oldu, sonra Civic Type_R , en sonra Ferrari 458 turbo motor oldu. Bütün kaleler bir bir yıkıldı. Bunlar dünya üzrindeki en güzel atmosferik örneklerdi.
"turbo verimli bir sistem değildir" demiştir ve ispatlamıştır hocam Prof Dr Ali Taner Derbentli. turbo küçük hacime yüksek güç sığdırıyor ama yakıtı katlayarak sığdırıyor, üstüne motor bloklarına olması gerekenden yüksek basınç vererek ömrünü kısaltıyor.
Turbonun bana göre tek iyi tarafı erken devirde max. tork vermesi...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Abi belki geyik konusu bunu yazmak yersiz olur ama...
Vtec ne alakaa turbo ne alaka. Vtec çok matah bir şeymiş gibi ortada teneke Honda ile gezen bir dünya adam dolu. Bütün firmaların değişken zamanlamalı subap teknolojisi var. Ha Vtec ha VVT-I ha Vanos ha TI-VCT diye uzar gider köye yol olur buradan. Hae arada bir fark var, Honda bu teknolojisi geliştirip agresip biçimde seri üretime dahil etti bir zamanlar o zaman Vtec tekonolojisinin bir forsu vardı, devirli makineler yapardı tork fakiri de olsa yüksek devirlerde iyi giderdi diğer araçlara nazaran. Şimdi yakıt tüketimi emisyon ek kök derken tamamen sıradanlaştı. Bu arada Vtec'e Vtec demek için en kötü VTI binmek lazım ortada dolaşan apaçi Civic'cilerin alayı kara dumanlılardan tokat yiyor arabaya baksan sanırsın psikopatın allahı Geçiniz bu muhabbetleri... Otomobiller için konuşmak gerekirse Honda önce yol tutan, dışarıdan toros kadar ses almayan dokununca göçmeyen kaportalı araba yapsın ondan sonra Vtec konuşuruz artık konuşacak bir şey kaldıysa..
Otuz sene önce NSX, yirmi sene önce S2000 yapan Honda'ya "yol tutan araba yapsın" dedi ya la...
Gerçi otomobil güvenliğini parmağıyla kaportaya basınç uygulayınca verdiği tepkiye göre ölçtüğüne bakınca normal belki de...
Yiğidi öldür hakkını yeme düsturunca gürültüyü içeri alma konusunda hak verdiğimi ekleyerek bitireyim...
Mevzubahis NSX, S2000 gibi araçlar değil... Spor araba üretip de yolu tutturamayan bu işi bırakıp gitsin. Bahsim EK, EJ kasalar gibi piyasada bolca gördüğümüz tenekeler. Güvenlikle ilgili bir şeyden bahsettiğimi hatırlamıyorum, kaporta kalitesinden dem vurdum. Otomobil bilgimi sınamaya çalışmanı istemiyorum, ucu boş tartışmalara gidiyor çünkü. Şu foruma da her yazdığıma pişman oluyorum, unutuyorum veya aklıma gelmiyor yazıyorum senin gibi üç beş mantar çıkıp apır sapır yazılar yazıyor. Az akıllı olun, ben ne diyorum sen ne diyorsun?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)