Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Turbo vs Vtec

    REKLAM ALANI
  1. #1
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Turbo vs Vtec tartışması hakkında çok hoş ve komik bi video olmuş

    https://www.youtube.com/watch?v=OhxCEJrIkFk" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    Edit becerememek temsili:

    GP500-1st ve Furkan Tarık bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    berk_cglr bunu beğendi.

  3. #3
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    edit:Link Düzelmiş

  4. #4
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    olayı atmosferik ve turbo olarak ele alırsak cevap açık

    initial-D bunu beğendi.

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ulan ya ne güldüm birde artistlik yapyor önden git diye ula o civicli abi güvenmese sana kafa tutarmı yaa haha
    vtec adamı hıhıhıhııııı olmuş resmen

  6. #6
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Çılgın manisalı




    Turboyla vtec birleşirşe bunun gibi birşey oluyor.



    Bu da turbo s2000




    not: 97 1.6 vti'ın 2014 1.4 160'lık sciroccoya sapladığı videoyu bulamadım.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  7. #7
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çılgın manisalı

    https://www.youtube.com/watch?v=kqJCggtV4zU


    Turboyla vtec birleşirşe bunun gibi birşey oluyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=4Aul45fZHbg

    Bu da turbo s2000

    https://www.youtube.com/watch?v=XWGTwwhEvhY


    not: 97 1.6 vti'ın 2014 1.4 160'lık sciroccoya sapladığı videoyu bulamadım.
    bi an bizim konu zannettim :D
    MazhaRR bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  8. #8
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi an bizim konu zannettim :D
    Bu seferde bu konuyu ele geçirmeyi planlıyorum,planlıyoruz.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    S2000'e turbo takmayın yaw. Alet böyle güzel. Honda herşeyi optimal üretmiş. 350 beygiri geçince bir sürü şeyi değiştirmek gerekiyor, bozuluyor düzen.

    VTEC süper ama gelecek turbo'nun. Malesef. 3.5 litre V6 gibi yakıyor S2000'in 4 silindiri, hele hele 5850 devri geçince. Yeni NSX bile turbo. Gerçi elektrik te var onda. Ne teknoloji varsa yüklemişler.

  10. #10
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    mazhar başgan sti nerede?? :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S2000'e turbo takmayın yaw. Alet böyle güzel. Honda herşeyi optimal üretmiş. 350 beygiri geçince bir sürü şeyi değiştirmek gerekiyor, bozuluyor düzen.

    VTEC süper ama gelecek turbo'nun. Malesef. 3.5 litre V6 gibi yakıyor S2000'in 4 silindiri, hele hele 5850 devri geçince. Yeni NSX bile turbo. Gerçi elektrik te var onda. Ne teknoloji varsa yüklemişler.
    gözüm atmosferik benzinli arar oldu hocam. turbo diye tutturdular. geçenlerde egzozu açık scirocco tsi gördüm. abarth egzozlu şahinler daha iyi yeminle.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Niye ikisinden birini seçiyoruz? Aynı anda kullanılabilirler.
    initial-D bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye ikisinden birini seçiyoruz? Aynı anda kullanılabilirler.

    zaten son nesil turbo ların hepsi vtec li...ha adı vtec değildir farklı birşeydir ama bütün motorlarda honda daki vtec benzeri sistemler yıllardır var..Honda daki vtec in çok beğenilmesinin nedeni alt ve üst devirler arasında ciddi farklı çalışmasıdır..

  13. #13
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    [QUOTE=jimi_hendrix;3897217]mazhar başgan sti nerede?? :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------



    Bilmiyorum ortalıkta gözükmüyor onun sınavlar dönemde üçer tane ya ondan arka arkaya geliyordur.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten son nesil turbo ların hepsi vtec li...ha adı vtec değildir farklı birşeydir ama bütün motorlarda honda daki vtec benzeri sistemler yıllardır var..Honda daki vtec in çok beğenilmesinin nedeni alt ve üst devirler arasında ciddi farklı çalışmasıdır..
    Variable Valve timing ile VTEC, yani zamanlamanin değişmesi ile "cam" profilinin değişmesi çok farklı şeyler.

    VTEC te tamamen farklı bir "cam" profili kullanılıyor. Diğer sistemlerde sadece aynı "cam" lobu belli bir açıyla dönüyor. Ducati'nin "yeni" sistemi, Toyota VVT, BMW Vanos, vs. sistemleri boyle mesela. Honda gibi farklı cam profili kullanan başka marka bilmiyorum, varsa yazın.

    Sadece zamanlamayla 2 litre araba motorundan 240 beygir çıkmaz, Honda (Ferrari, Lambo'yu arabadan saymıyorum) dışında çıkaran da olmamış zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Honda'nın VTEC'e zamanlama değişimi eklediği türüne i-VTEC diyor. Zamanlama değişimi daha çok benzin tasarrufu için. VTEC aynı zamanda performans be yuksek devir verimi için, özellikle S2000 ve NSX için böyle kullanılmış. 5850 devre kadar 160 beygir üreten araç sonrasında koltuğa yapıştırıp 240 beygir'e gidiyor 9000 devirde. Bunun için F1 arabaları gibi yakıt ve egzoz subaplarinin aynı anda açık olması gerekiyor. O yüzden yüksek devirde boğulmuyor, motorun sesi güzelleşip karakteri değişiyor, ama verim de gidiyor elden. O yüzden gelecek turbo'nun...

  15. #15
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Variable Valve timing ile VTEC, yani zamanlamanin değişmesi ile "cam" profilinin değişmesi çok farklı şeyler.

    VTEC te tamamen farklı bir "cam" profili kullanılıyor. Diğer sistemlerde sadece aynı "cam" lobu belli bir açıyla dönüyor. Ducati'nin "yeni" sistemi, Toyota VVT, BMW Vanos, vs. sistemleri boyle mesela. Honda gibi farklı cam profili kullanan başka marka bilmiyorum, varsa yazın.

    Sadece zamanlamayla 2 litre araba motorundan 240 beygir çıkmaz, Honda (Ferrari, Lambo'yu arabadan saymıyorum) dışında çıkaran da olmamış zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Honda'nın VTEC'e zamanlama değişimi eklediği türüne i-VTEC diyor. Zamanlama değişimi daha çok benzin tasarrufu için. VTEC aynı zamanda performans be yuksek devir verimi için, özellikle S2000 ve NSX için böyle kullanılmış. 5850 devre kadar 160 beygir üreten araç sonrasında koltuğa yapıştırıp 240 beygir'e gidiyor 9000 devirde. Bunun için F1 arabaları gibi yakıt ve egzoz subaplarinin aynı anda açık olması gerekiyor. O yüzden yüksek devirde boğulmuyor, motorun sesi güzelleşip karakteri değişiyor, ama verim de gidiyor elden. O yüzden gelecek turbo'nun...
    Gelecek değil günümüz turbonun.

    Honda S2000 i 1999 da piyasaya sürdü. Bu son vtec motordu. ve başka hacimde ve silindirde vtec üretmedi. Bundan önce litlre başına 108 beygirle ferrari 358 berlinetta dünyada en güçlü atmosferik motordu. tabi ferari mükemmel motorlar yaptı sonra 4.5 litre 605 hp V8, 6.3 litre 780 beygir V12.

    Önce yılların M3 ü turboya teslim oldu, sonra Civic Type_R , en sonra Ferrari 458 turbo motor oldu. Bütün kaleler bir bir yıkıldı. Bunlar dünya üzrindeki en güzel atmosferik örneklerdi.

  16. #16
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelecek değil günümüz turbonun.

    Honda S2000 i 1999 da piyasaya sürdü. Bu son vtec motordu. ve başka hacimde ve silindirde vtec üretmedi. Bundan önce litlre başına 108 beygirle ferrari 358 berlinetta dünyada en güçlü atmosferik motordu. tabi ferari mükemmel motorlar yaptı sonra 4.5 litre 605 hp V8, 6.3 litre 780 beygir V12.

    Önce yılların M3 ü turboya teslim oldu, sonra Civic Type_R , en sonra Ferrari 458 turbo motor oldu. Bütün kaleler bir bir yıkıldı. Bunlar dünya üzrindeki en güzel atmosferik örneklerdi.
    "turbo verimli bir sistem değildir" demiştir ve ispatlamıştır hocam Prof Dr Ali Taner Derbentli. turbo küçük hacime yüksek güç sığdırıyor ama yakıtı katlayarak sığdırıyor, üstüne motor bloklarına olması gerekenden yüksek basınç vererek ömrünü kısaltıyor.

    Turbonun bana göre tek iyi tarafı erken devirde max. tork vermesi...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #17
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Abi belki geyik konusu bunu yazmak yersiz olur ama...

    Vtec ne alakaa turbo ne alaka. Vtec çok matah bir şeymiş gibi ortada teneke Honda ile gezen bir dünya adam dolu. Bütün firmaların değişken zamanlamalı subap teknolojisi var. Ha Vtec ha VVT-I ha Vanos ha TI-VCT diye uzar gider köye yol olur buradan. Hae arada bir fark var, Honda bu teknolojisi geliştirip agresip biçimde seri üretime dahil etti bir zamanlar o zaman Vtec tekonolojisinin bir forsu vardı, devirli makineler yapardı tork fakiri de olsa yüksek devirlerde iyi giderdi diğer araçlara nazaran. Şimdi yakıt tüketimi emisyon ek kök derken tamamen sıradanlaştı. Bu arada Vtec'e Vtec demek için en kötü VTI binmek lazım ortada dolaşan apaçi Civic'cilerin alayı kara dumanlılardan tokat yiyor arabaya baksan sanırsın psikopatın allahı Geçiniz bu muhabbetleri... Otomobiller için konuşmak gerekirse Honda önce yol tutan, dışarıdan toros kadar ses almayan dokununca göçmeyen kaportalı araba yapsın ondan sonra Vtec konuşuruz artık konuşacak bir şey kaldıysa..

  18. #18
    Vecihi.H - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir / Bornova
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu ilk izledğimde ne gülmüştüm be

    Yedi yedi vallahi yedi

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda önce yol tutan, dışarıdan toros kadar ses almayan dokununca göçmeyen kaportalı araba yapsın ondan sonra Vtec konuşuruz artık konuşacak bir şey kaldıysa..
    Otuz sene önce NSX, yirmi sene önce S2000 yapan Honda'ya "yol tutan araba yapsın" dedi ya la...

    Gerçi otomobil güvenliğini parmağıyla kaportaya basınç uygulayınca verdiği tepkiye göre ölçtüğüne bakınca normal belki de...

    Yiğidi öldür hakkını yeme düsturunca gürültüyü içeri alma konusunda hak verdiğimi ekleyerek bitireyim...

  20. #20
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otuz sene önce NSX, yirmi sene önce S2000 yapan Honda'ya "yol tutan araba yapsın" dedi ya la...

    Gerçi otomobil güvenliğini parmağıyla kaportaya basınç uygulayınca verdiği tepkiye göre ölçtüğüne bakınca normal belki de...

    Yiğidi öldür hakkını yeme düsturunca gürültüyü içeri alma konusunda hak verdiğimi ekleyerek bitireyim...
    Mevzubahis NSX, S2000 gibi araçlar değil... Spor araba üretip de yolu tutturamayan bu işi bırakıp gitsin. Bahsim EK, EJ kasalar gibi piyasada bolca gördüğümüz tenekeler. Güvenlikle ilgili bir şeyden bahsettiğimi hatırlamıyorum, kaporta kalitesinden dem vurdum. Otomobil bilgimi sınamaya çalışmanı istemiyorum, ucu boş tartışmalara gidiyor çünkü. Şu foruma da her yazdığıma pişman oluyorum, unutuyorum veya aklıma gelmiyor yazıyorum senin gibi üç beş mantar çıkıp apır sapır yazılar yazıyor. Az akıllı olun, ben ne diyorum sen ne diyorsun?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)