Zamanına Türkiye çapında ilk yüze girip, seneler önce Amerika'nın en büyük üniversitelerinden birinde doçent olup, şimdi yetiştirdiği doktora öğrencileri dünyanın başka üniversitelerinde hoca olarak çalışmaya başlamış adama "mantar" ve "akıllı ol" dedi ya la...
Forum böyle bir şey işte... Kime nerde denk geleceğin belli değil. Herkesi kendin gibi zannedince oluyor böyle...
Kalın sağlıcakla.
bu arada honda nın front wheel drive araçları yani ek civiler , dc2 dc5 integralar müthiş yön değiştirme kabiliyetine sahip ağırlık transferinde ,zamanın camaro trans am ları mustangleri kıçı başı dağıtırken, dağılmayan,iyi kontrol edilen pistte çok dengeli araçlardır.
yol tutmayanlar şaşesi yandan yemiş veya apaçiler tarafından yayları kesilen kontrolsüz jantları büyüten kısacası apaçi modifiyeli arabalar
Mantar olmamış hocam
Yanlışınız var. VTEC o kadar çok motorda kullanıldı ki. Halen de kullanılmaya devam ediyor... Hatta motorsikletlerde bile kullanıldı. Hatta halen NC700D Integra diye bir scooter kullanıyormuş... Ekstra bilgi için:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/VTEC
Her ne kadar herşey Turboya dönüyorsa da ilginç istisnalar da yok değil. Mesela Lamborghini Aventador için sıfırdan yenı dizayn ettiği motoru tüm tahminlerin aksine turbo yapmadı. On yıllardır turbo yapan Porsche bile en iyi arabalari için (GT3 RS, Carrera GT) turbo kullanmıyor...
Yüksek devir ve lineer güç üretmesi yüksek performans için avantaj. Ama verim değil. Bir de elektrik hepsinden daha iyi... Güç üretimi turbo olmayan her motordan daha lineer, düşük devirde torku turbo olan her motordan daha yüksek... Yeni NSX, Porsche 918, hep elektrik kullanıyor.
kavga yok arkadaşlar :D
hem yüksek devirli hemde turbolu motorlar gelecek..
emisyon değerleri kısıtlandıkça hacimler dahada küçülecek ve elektrikli turbo sayesinde yüksek devirli motorlar üretilecek..
20 yıl sonra otomobillerdeki içten yanmalı motorlar sadece elektrik üretecek ve tekerleklerdeki elektrikli motorları ve aküyü destekleyecek..
yaklaşık 10 yıldır bu sistem gemilerde kullanılıyor,küçük ama yüksek devirli dizel motorlar jeneratör görevi görüyor pervanelere ise elektrikli motorlar hareket veriyor..
Chevy Volt öyle. Ama verim düşük. Çünkü kimyasal enerjiyi elektriğe araba içinde değiştirmek asırı verimli değil...
Şu an en yeni ve muhtemelen en yüksek verimli hibrit aksam Accord'ta. O da şanzımanı aradan çıkararak yapmış. Araç 70'e kadar sadece elektrik, daha yuksek hızda da motoru şanzımansız direk tekere bağlıyor. Torka en çok ihtiyaç olan yerde elektrik, ihtiyaç kalkınca benzin. Benzinli motordan artan güç de kısmen elektriğe dönüştürülebiliyor.
Gemi demişsiniz; dizel lokomotifler, ve bir çok dev kamyon (earth mover) da öyle. Ama onların hibrit olmasının sebebi şanzımanı aradan kaldırmak. Çünkü o çapta dayanıklı ve verimli şanzıman üretmek ciddi sorun... Elektriğin sıfır devirde bile en yüksek Torka sahip olması çok büyük avantaj devasa makineler için.
Biraz de tren ve gemiye ulaşım esnasında elektrik nakli imkansıza yakın. Ancak binek araçları evde ve park halinde şarj etmek mümkün.
Bana ne senin Türkiye'de ilk kaç yüze girdiğinden, nerede ne yaptığından, ne yetiştirdiğinden... Bunları yapman veya yapmış olmanın konuyla ne ilgisi var, bana laf sokmaya çalıştığın şeyi kendin yapıyorsun. Benim kim olduğumu biliyor musun da kompleksli ergen tohumları gibi ben şöyleyim ben böyleyim diye buraya yazıyorsun. Bana ne kimsen kimsin, bunları yaptıysan veya yapıyorsan karşında hazır ola mı geçmemiz gerekiyor, yaptığın şeylerden dolayı her şeyi bilmen falan mı gerekiyor da böyle bir şeyi açıklama ihtiyacı duydun?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)