Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Turbo vs Vtec

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    PCX 150
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "turbo verimli bir sistem değildir" demiştir ve ispatlamıştır hocam Prof Dr Ali Taner Derbentli. turbo küçük hacime yüksek güç sığdırıyor ama yakıtı katlayarak sığdırıyor, üstüne motor bloklarına olması gerekenden yüksek basınç vererek ömrünü kısaltıyor.

    Turbonun bana göre tek iyi tarafı erken devirde max. tork vermesi...
    emisyon degerleri + olarak..


    turbo aracta blok pıston kol malzemesı ona gore basınca dayanıklı kompresyon degerı atmosferık gibi değil yakıt olayı daha bıle avantajlı özellıkler alt devırlerde..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevzubahis NSX, S2000 gibi araçlar değil... Spor araba üretip de yolu tutturamayan bu işi bırakıp gitsin. Bahsim EK, EJ kasalar gibi piyasada bolca gördüğümüz tenekeler. Güvenlikle ilgili bir şeyden bahsettiğimi hatırlamıyorum, kaporta kalitesinden dem vurdum. Otomobil bilgimi sınamaya çalışmanı istemiyorum, ucu boş tartışmalara gidiyor çünkü. Şu foruma da her yazdığıma pişman oluyorum, unutuyorum veya aklıma gelmiyor yazıyorum senin gibi üç beş mantar çıkıp apır sapır yazılar yazıyor. Az akıllı olun, ben ne diyorum sen ne diyorsun?
    Zamanına Türkiye çapında ilk yüze girip, seneler önce Amerika'nın en büyük üniversitelerinden birinde doçent olup, şimdi yetiştirdiği doktora öğrencileri dünyanın başka üniversitelerinde hoca olarak çalışmaya başlamış adama "mantar" ve "akıllı ol" dedi ya la...

    Forum böyle bir şey işte... Kime nerde denk geleceğin belli değil. Herkesi kendin gibi zannedince oluyor böyle...

    Kalın sağlıcakla.

  3. #23
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    bu arada honda nın front wheel drive araçları yani ek civiler , dc2 dc5 integralar müthiş yön değiştirme kabiliyetine sahip ağırlık transferinde ,zamanın camaro trans am ları mustangleri kıçı başı dağıtırken, dağılmayan,iyi kontrol edilen pistte çok dengeli araçlardır.

    yol tutmayanlar şaşesi yandan yemiş veya apaçiler tarafından yayları kesilen kontrolsüz jantları büyüten kısacası apaçi modifiyeli arabalar



    Mantar olmamış hocam
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  4. #24
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelecek değil günümüz turbonun.

    Honda S2000 i 1999 da piyasaya sürdü. Bu son vtec motordu. ve başka hacimde ve silindirde vtec üretmedi. Bundan önce litlre başına 108 beygirle ferrari 358 berlinetta dünyada en güçlü atmosferik motordu. tabi ferari mükemmel motorlar yaptı sonra 4.5 litre 605 hp V8, 6.3 litre 780 beygir V12.

    Önce yılların M3 ü turboya teslim oldu, sonra Civic Type_R , en sonra Ferrari 458 turbo motor oldu. Bütün kaleler bir bir yıkıldı. Bunlar dünya üzrindeki en güzel atmosferik örneklerdi.
    Yanlışınız var. VTEC o kadar çok motorda kullanıldı ki. Halen de kullanılmaya devam ediyor... Hatta motorsikletlerde bile kullanıldı. Hatta halen NC700D Integra diye bir scooter kullanıyormuş... Ekstra bilgi için:

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/VTEC

    Her ne kadar herşey Turboya dönüyorsa da ilginç istisnalar da yok değil. Mesela Lamborghini Aventador için sıfırdan yenı dizayn ettiği motoru tüm tahminlerin aksine turbo yapmadı. On yıllardır turbo yapan Porsche bile en iyi arabalari için (GT3 RS, Carrera GT) turbo kullanmıyor...

    Yüksek devir ve lineer güç üretmesi yüksek performans için avantaj. Ama verim değil. Bir de elektrik hepsinden daha iyi... Güç üretimi turbo olmayan her motordan daha lineer, düşük devirde torku turbo olan her motordan daha yüksek... Yeni NSX, Porsche 918, hep elektrik kullanıyor.
    GP500-1st bunu beğendi.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    kavga yok arkadaşlar :D

    hem yüksek devirli hemde turbolu motorlar gelecek..

    emisyon değerleri kısıtlandıkça hacimler dahada küçülecek ve elektrikli turbo sayesinde yüksek devirli motorlar üretilecek..

    20 yıl sonra otomobillerdeki içten yanmalı motorlar sadece elektrik üretecek ve tekerleklerdeki elektrikli motorları ve aküyü destekleyecek..

    yaklaşık 10 yıldır bu sistem gemilerde kullanılıyor,küçük ama yüksek devirli dizel motorlar jeneratör görevi görüyor pervanelere ise elektrikli motorlar hareket veriyor..
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kavga yok arkadaşlar :D

    hem yüksek devirli hemde turbolu motorlar gelecek..

    emisyon değerleri kısıtlandıkça hacimler dahada küçülecek ve elektrikli turbo sayesinde yüksek devirli motorlar üretilecek..

    20 yıl sonra otomobillerdeki içten yanmalı motorlar sadece elektrik üretecek ve tekerleklerdeki elektrikli motorları ve aküyü destekleyecek..

    yaklaşık 10 yıldır bu sistem gemilerde kullanılıyor,küçük ama yüksek devirli dizel motorlar jeneratör görevi görüyor pervanelere ise elektrikli motorlar hareket veriyor..
    Chevy Volt öyle. Ama verim düşük. Çünkü kimyasal enerjiyi elektriğe araba içinde değiştirmek asırı verimli değil...

    Şu an en yeni ve muhtemelen en yüksek verimli hibrit aksam Accord'ta. O da şanzımanı aradan çıkararak yapmış. Araç 70'e kadar sadece elektrik, daha yuksek hızda da motoru şanzımansız direk tekere bağlıyor. Torka en çok ihtiyaç olan yerde elektrik, ihtiyaç kalkınca benzin. Benzinli motordan artan güç de kısmen elektriğe dönüştürülebiliyor.

    Gemi demişsiniz; dizel lokomotifler, ve bir çok dev kamyon (earth mover) da öyle. Ama onların hibrit olmasının sebebi şanzımanı aradan kaldırmak. Çünkü o çapta dayanıklı ve verimli şanzıman üretmek ciddi sorun... Elektriğin sıfır devirde bile en yüksek Torka sahip olması çok büyük avantaj devasa makineler için.

    Biraz de tren ve gemiye ulaşım esnasında elektrik nakli imkansıza yakın. Ancak binek araçları evde ve park halinde şarj etmek mümkün.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  7. #27
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanına Türkiye çapında ilk yüze girip, seneler önce Amerika'nın en büyük üniversitelerinden birinde doçent olup, şimdi yetiştirdiği doktora öğrencileri dünyanın başka üniversitelerinde hoca olarak çalışmaya başlamış adama "mantar" ve "akıllı ol" dedi ya la...

    Forum böyle bir şey işte... Kime nerde denk geleceğin belli değil. Herkesi kendin gibi zannedince oluyor böyle...

    Kalın sağlıcakla.


    Bana ne senin Türkiye'de ilk kaç yüze girdiğinden, nerede ne yaptığından, ne yetiştirdiğinden... Bunları yapman veya yapmış olmanın konuyla ne ilgisi var, bana laf sokmaya çalıştığın şeyi kendin yapıyorsun. Benim kim olduğumu biliyor musun da kompleksli ergen tohumları gibi ben şöyleyim ben böyleyim diye buraya yazıyorsun. Bana ne kimsen kimsin, bunları yaptıysan veya yapıyorsan karşında hazır ola mı geçmemiz gerekiyor, yaptığın şeylerden dolayı her şeyi bilmen falan mı gerekiyor da böyle bir şeyi açıklama ihtiyacı duydun?

  8. #28
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bana ne senin Türkiye'de ilk kaç yüze girdiğinden, nerede ne yaptığından, ne yetiştirdiğinden... Bunları yapman veya yapmış olmanın konuyla ne ilgisi var, bana laf sokmaya çalıştığın şeyi kendin yapıyorsun. Benim kim olduğumu biliyor musun da kompleksli ergen tohumları gibi ben şöyleyim ben böyleyim diye buraya yazıyorsun. Bana ne kimsen kimsin, bunları yaptıysan veya yapıyorsan karşında hazır ola mı geçmemiz gerekiyor, yaptığın şeylerden dolayı her şeyi bilmen falan mı gerekiyor da böyle bir şeyi açıklama ihtiyacı duydun?
    Tabii ki hazır ola geçmene gerek yok. Ama hiç tanımadığın insana "mantar", "ergen tohumu", demene de gerek yok... Başkalarına hakaret etmeden de kendini ifade edebilme gücünü damarlarındaki asil kanda bulman dileğiyle.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)