slm arkadaşlar krankta sorun yoksa rektefe yani motor yapma maliyeti işçilikle beraber ne kadar olur ve rodaj kaç km sürüyor
slm arkadaşlar krankta sorun yoksa rektefe yani motor yapma maliyeti işçilikle beraber ne kadar olur ve rodaj kaç km sürüyor
Ustasına göre 100-150 lira işçilik alınır. Silindir 105 lira http://www.motorsikletyedekparcasi.c...,PR-10171.html
Ama ben derim ki CBF150 üst kapağı ve silindiri tak motor 150'lik olsun. İşçilik parası değişmez çünkü usta fazladan bir iş yapmış olmayacak.
Aklımda deli sorular
1. Motor hacmi değişince karbüratör değişmesi gerekir mi?
2. Karbüratör değişmesine gerek yok ise benim cb min rolanti ayarı az yakması icin düşük seviyede. Rolanti ayarıyla oynamak gerekiyor mu?
Şimdilik bu kadar.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Aklımda deli sorular
Anladığım kadarıyla cbf in silindirini ve üst kapağını takıyoruz. Bir de motor güclendiği icin ön zincir dişlisini bir arttırıyoruz. Vites dişlilerine dokumamıza gerek yok.
1. Buji cbf in bujisi mi olmalı yoksa cb nin bujisini kullanmaya devam edebilirmiyiz. Cbf in bujisini kullanmak avantaj sağlar mı?(cbf ile cb nin bujisi aynı mı bilmiyorum)
2. Cb nin egzozu 125 liğe göre tasarlanmış. Geri sıkıştırması/compresyon 125 e göre cbf in egzozunu takmanın bir artısı olur mu? Örneğin kesime gitme hızı artar mı? Ve değer mi?
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Mengu16
Cevapların icin teşekkürler.
Değişiklikten sonra son hız biraz artacak yakıt biraz artacak. Normalde 2.5lt yakıyorsa 2.7lt civarı iyi bir sonuc olur. Düzde de 110 giderse cok güzel olur.
Şimdilik motorda bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum ama ileri de belli olmaz.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Merakımı mazur görün de sizin cb'ler kaç km'de ki rektefe yaptırma ihtiyacı duyuyorsunuz...
benim motor 89000'de ihtiyac var gibi cekiş düşmeye başladı ve yağ 1 haftada bir 100 gr kadar eksiliyor
Benim motor daha 17bin de. Henüz bir değişiklik yapmak niyetinde değilim. Konu daha önce de aklımdaydı.
Mengu16 yı daha önce pulsar konusunda da görmüştüm. Kendi cg sini 220cc lik yapmış ve şu sıralar rodajda. Kendisi bilgili birisi. Onu burada görünce bilgi almak istedim. Ben veya başka birisi böyle bir şeye niyetlenirse buradaki bilgiler faydali olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
89000 Bu değerlere ben 10 yılda ancak gelirim
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Rodaj bitti yani. Ne kadar yaktığını hesapladın mı? Son hız?
Son hızı daha hesaplayamadım 8500 devir gibi kesiciye giriyo motor. Sanırım emme subabı sıkı biraz. Motor boyuna uzadığı için de kolay açamıyorum üst kapağı. Haftasonu bişeyler yapıcam. Yakıt üzecek cinsten değil şehiriçi 3 litre yakıyor 100km'de. Uzun yolda yardırınca 4 litreye kadar yolu var ama 200'lük bütün motorlar öyle. Rodaj için de benim belirlediğim sürekli hızlı kullanabileceğim zaman da ilk 1500km'den sonrasıdır. 1000km'ye kadar 60-70 sürmeye devam. Sonra da 1500'e kadar 90-100 sürerim. Motorun hedeflediğim son hızı dişli değişimi ile beraber GPS'te 135km'dir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)