Araba aküsü hakkında yardım lütfen
Reklamlar
-
Kazasiz surusler arkadaslar.
Cbf 250 disinda 1990 bmw 5.20 (e-34) aracimiz var, sorunu 2-3 gün bekleyince akü tamamen kendini bitiriyor, 24 saat boyunca şarj etsek bile 2 gun sonra ayni hatta bazen stop ettikten sonra 5 dk icinde tek marsta calismiyor bile. Birde simdi tekleyip boşta stop etmesi cikti
Ricam arabadan anlayan arkadaslar yardim edebilir mi?
Pendik-Kartal civarinda tanidiginiz cok iyi elektrik ustasi var midir? Bu akü işini kesinlikle halleder dediginiz?
Reklamlar
-
Valla ustam şunu söyleyebilirim sıfır aldığımız aracımızın üzerinde bilmem ne marka sulu akü vardı. Şarjı çok çabuk azalırdı aracın performansı düşüyordu. Bakımda gerektiriyor sulu aküler. Toplam 4 yıl kullandık 40.000 km oldu ömrü bitti. Sanayideki ustamız Yerli malı yurdun malı MUTLU aküyü tavsiye etti. Gittik aküyü değiştirdik kuru akü taktırdık araca biner binmez performansı cekişi yükseldi. 7. yaşını dolduran aracımızın Mutlu kuru aküsünü 3 senedir kullanıyoruz ne şarjı azalıyor ne çekişi düştü ne performansı azaldı ne de bakım gerektiriyor. Tavsiye ederim
-
Babam oto elektrik ustasıdir. sizin araç akü yü şarj etmiyor anlaşılan yani şarj dinamosu arızalı. Babamın Numarası : 0536 781 34 92 bilal usta
-
06serhat adlı üyeden alıntı
Valla ustam şunu söyleyebilirim sıfır aldığımız aracımızın üzerinde bilmem ne marka sulu akü vardı. Şarjı çok çabuk azalırdı aracın performansı düşüyordu. Bakımda gerektiriyor sulu aküler. Toplam 4 yıl kullandık 40.000 km oldu ömrü bitti. Sanayideki ustamız Yerli malı yurdun malı MUTLU aküyü tavsiye etti. Gittik aküyü değiştirdik kuru akü taktırdık araca biner binmez performansı cekişi yükseldi. 7. yaşını dolduran aracımızın Mutlu kuru aküsünü 3 senedir kullanıyoruz ne şarjı azalıyor ne çekişi düştü ne performansı azaldı ne de bakım gerektiriyor. Tavsiye ederim
Aracin ustundeki 1 yil bile olmadi (5 ayi yatti) mutlu akü ama sulu, yinede en iyisi bir ustaya gostermek sanirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------
hsk adlı üyeden alıntı
Babam oto elektrik ustasıdir. sizin araç akü yü şarj etmiyor anlaşılan yani şarj dinamosu arızalı. Babamın Numarası : 0536 781 34 92 bilal usta
Sizin yer esenyurtta sanirim, zaten 6 silindir araba 50-60 kurusu geciyo yakiti oraya getiremem malesef, ben şimdi bir ustaya goturup 'şunun şarj dinamosuna bi bakalim' desem anlar mi? Tesekkur ederim
-
Yok ustam babam sultanbeyli de size uzak değil yani arayıp bi danışın yardımcı olmaya çalışır.
Sorun olarak akü de olabilir belki şarj tutmuyordur.
-
AKÜ ŞARJ TUTMUYORSA KONJEKTÖRDENDİR , ARABAN 6 SİLİNDİRE GÖRE AZ YAKIYOR .
-
hsk adlı üyeden alıntı
Yok ustam babam sultanbeyli de size uzak değil yani arayıp bi danışın yardımcı olmaya çalışır.
Sorun olarak akü de olabilir belki şarj tutmuyordur.
Musait bir zamanda arayacagim cok tesekkur ettim
-
seta34 adlı üyeden alıntı
Musait bir zamanda arayacagim cok tesekkur ettim
Rica ederim.
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
AKÜ ŞARJ TUTMUYORSA KONJEKTÖRDENDİR , ARABAN 6 SİLİNDİRE GÖRE AZ YAKIYOR .
Sarj tutup tutmadigini bilmiyorum ama 2 gece disarda gecirsin calismiyo. Bir kere farlari acik unutmustum (8 saat boyunca) vurdurdum arabayi ertesi gunde tek marsta aldi konjektorden oldugunu sanmiyorum dandik bitane pioneer teyp var kapaniyor kontagi cekince biryerinde bisey mi acik acaba 4-5 ay once bir ustaya gostermistim lifte alip kablolarla birseyler yapti bisey yokmus arabada, bu arada en az bu kadar yakiyor e-34 lerin hepsi 6 silindirdi sanirim piyasadaki e-34 lerinde cogu lpgli araci bozmak istemiyorum ama boylede canimi cikariyo malesef, tesekkur ederim
-
09 Temmuz 2015, 09:33
#10
Motordaki olayın aynısı bundada var neyini sordunuz ki ??
Durduk yere sarj bitirmesi ses sistemi ile alakalıdır kacak vardır + olarak sarj dinamosunun enerjisini ölctürün calısırken 13.6 olması lazım
-
10 Temmuz 2015, 09:23
#11
Arac park halindeyken aku bitiyosa aku omrunu tamamlamis olabilir. Dusuk akim ceken bi yerde (sigorta baglanmamis sonradan cekilen tesisat vb) kisa devre olabilir. Araci calistirdiktan sonra aku bir sure calisip ve tekrar calismadigi sarj dinamosunun saglam oldugunu akunun sorunlu oldugunu gosterir.
Akuyu sarj ettirdiginizi yazmissiniz, kutup baslarinin tam duzgun takildigindan ve oksitlenmediginden emin olun. Oksitlenme varsa temizleyip gres yagi ile sivayin.
Calisir vaziyette tekleme sorunu sadece atesleme sistemiyle alakali bir durum degil. Bununla ilgili cok kombinasyon var.
-
10 Temmuz 2015, 14:00
#12
araç zaten benzinliyse şarj dinamosu sağlam demektir bujiye giden elektriği nerden buluyor o araç
-
10 Temmuz 2015, 14:55
#13
06serhat adlı üyeden alıntı
Valla ustam şunu söyleyebilirim sıfır aldığımız aracımızın üzerinde bilmem ne marka sulu akü vardı. Şarjı çok çabuk azalırdı aracın performansı düşüyordu. Bakımda gerektiriyor sulu aküler. Toplam 4 yıl kullandık 40.000 km oldu ömrü bitti. Sanayideki ustamız Yerli malı yurdun malı MUTLU aküyü tavsiye etti. Gittik aküyü değiştirdik kuru akü taktırdık araca biner binmez performansı cekişi yükseldi. 7. yaşını dolduran aracımızın Mutlu kuru aküsünü 3 senedir kullanıyoruz ne şarjı azalıyor ne çekişi düştü ne performansı azaldı ne de bakım gerektiriyor. Tavsiye ederim
Kuru aku taktirdiniz ha :D kuru degildir o, bakim gerektirmeyen suludur. Kuru olsa duramazsin :D
-
10 Temmuz 2015, 20:42
#14
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
araç zaten benzinliyse şarj dinamosu sağlam demektir bujiye giden elektriği nerden buluyor o araç
Teoride dediginiz cok dogru, ancak pratikte isler tam dediginiz gibi degil malesef.
"Komur" dedikleri firca, asinarak bir muddet sonra rotordaki "bilezik" dedikleri bakir parcaya yeterli baski yapamadigindan (veya bahsettigimiz bakir bilezigimsi'yi asindirmasi sonucu) gerilimi yeterli iletememesi ile motor calisabilir. ancak uretilen gerilim olmasi gereken duzeyde olmadigindan enduksiyon bobininden de dusuk akim cikmasi ve distributorden de dusuk akim gecmesi dolayisiyla bujide olmasi gerekenden daha az kivilcim olusur. Bunun sonucu olarak da asiri tuketim ve performans kaybi yasanir.
Sizin dediginiz ise tum bunlar yasandiktan sonra gundeme gelebilir.
-
10 Temmuz 2015, 20:59
#15
10 liralık multimetre ile aküye gelen volt ölçülebilir kullanıcının demesine göre akü biraz yatınca marş basmıyor demekki akü şarj oluyor fakat şarj tutmuyor şarj dinamosunun kömürleri vs bitse aküyüde dolduramaz kanımca bu sefer marş dinamosu tık demez kanımca
-
10 Temmuz 2015, 23:38
#16
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
... şarj dinamosunun kömürleri vs bitse aküyüde dolduramaz kanımca bu sefer marş dinamosu tık demez kanımca
Bunlari eklemeyi unuttum. Tesekkurler.
Bu arada mars motorudur o
-
11 Temmuz 2015, 00:18
#17
kusura bakma dinamo motor karışti acele yazdım
-
11 Temmuz 2015, 00:20
#18
sezerh adlı üyeden alıntı
Kuru aku taktirdiniz ha :D kuru degildir o, bakim gerektirmeyen suludur. Kuru olsa duramazsin :D
Bakım gerektirmeyen akünün halk dilinde kuru akü denildiğini bilseydin espri yapmazdın
-
11 Temmuz 2015, 02:22
#19
şarj yapmama otomobilde çok yaygın hatta ford focusta başıma gelmişti konjektör ve diyot tablalarını değişmiştik çünkütamirciler tutarlı birşey yapamadılar en son şarj dinamosu değişecek demeye başladılar sorun aracın beyin denen ünitesinde akü gerilimi ölçen dirençte çıktı smd direnci söküp eski tip drenç taktım halaa çalışıyor araç
velhasıl iyi bir ustaya gösterin başınız ağrımasın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)