Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Araba aküsü hakkında yardım lütfen

    REKLAM ALANI
  1. #1
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Kazasiz surusler arkadaslar.
    Cbf 250 disinda 1990 bmw 5.20 (e-34) aracimiz var, sorunu 2-3 gün bekleyince akü tamamen kendini bitiriyor, 24 saat boyunca şarj etsek bile 2 gun sonra ayni hatta bazen stop ettikten sonra 5 dk icinde tek marsta calismiyor bile. Birde simdi tekleyip boşta stop etmesi cikti
    Ricam arabadan anlayan arkadaslar yardim edebilir mi?
    Pendik-Kartal civarinda tanidiginiz cok iyi elektrik ustasi var midir? Bu akü işini kesinlikle halleder dediginiz?
    zzzzz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Valla ustam şunu söyleyebilirim sıfır aldığımız aracımızın üzerinde bilmem ne marka sulu akü vardı. Şarjı çok çabuk azalırdı aracın performansı düşüyordu. Bakımda gerektiriyor sulu aküler. Toplam 4 yıl kullandık 40.000 km oldu ömrü bitti. Sanayideki ustamız Yerli malı yurdun malı MUTLU aküyü tavsiye etti. Gittik aküyü değiştirdik kuru akü taktırdık araca biner binmez performansı cekişi yükseldi. 7. yaşını dolduran aracımızın Mutlu kuru aküsünü 3 senedir kullanıyoruz ne şarjı azalıyor ne çekişi düştü ne performansı azaldı ne de bakım gerektiriyor. Tavsiye ederim

  3. #3
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Babam oto elektrik ustasıdir. sizin araç akü yü şarj etmiyor anlaşılan yani şarj dinamosu arızalı. Babamın Numarası : 0536 781 34 92 bilal usta

  4. #4
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Alıntı 06serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ustam şunu söyleyebilirim sıfır aldığımız aracımızın üzerinde bilmem ne marka sulu akü vardı. Şarjı çok çabuk azalırdı aracın performansı düşüyordu. Bakımda gerektiriyor sulu aküler. Toplam 4 yıl kullandık 40.000 km oldu ömrü bitti. Sanayideki ustamız Yerli malı yurdun malı MUTLU aküyü tavsiye etti. Gittik aküyü değiştirdik kuru akü taktırdık araca biner binmez performansı cekişi yükseldi. 7. yaşını dolduran aracımızın Mutlu kuru aküsünü 3 senedir kullanıyoruz ne şarjı azalıyor ne çekişi düştü ne performansı azaldı ne de bakım gerektiriyor. Tavsiye ederim
    Aracin ustundeki 1 yil bile olmadi (5 ayi yatti) mutlu akü ama sulu, yinede en iyisi bir ustaya gostermek sanirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------

    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Babam oto elektrik ustasıdir. sizin araç akü yü şarj etmiyor anlaşılan yani şarj dinamosu arızalı. Babamın Numarası : 0536 781 34 92 bilal usta
    Sizin yer esenyurtta sanirim, zaten 6 silindir araba 50-60 kurusu geciyo yakiti oraya getiremem malesef, ben şimdi bir ustaya goturup 'şunun şarj dinamosuna bi bakalim' desem anlar mi? Tesekkur ederim
    hsk bunu beğendi.

  5. #5
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Yok ustam babam sultanbeyli de size uzak değil yani arayıp bi danışın yardımcı olmaya çalışır.
    Sorun olarak akü de olabilir belki şarj tutmuyordur.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    AKÜ ŞARJ TUTMUYORSA KONJEKTÖRDENDİR , ARABAN 6 SİLİNDİRE GÖRE AZ YAKIYOR .

  7. #7
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok ustam babam sultanbeyli de size uzak değil yani arayıp bi danışın yardımcı olmaya çalışır.
    Sorun olarak akü de olabilir belki şarj tutmuyordur.
    Musait bir zamanda arayacagim cok tesekkur ettim

  8. #8
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Alıntı seta34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Musait bir zamanda arayacagim cok tesekkur ettim
    Rica ederim.
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH

  9. #9
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AKÜ ŞARJ TUTMUYORSA KONJEKTÖRDENDİR , ARABAN 6 SİLİNDİRE GÖRE AZ YAKIYOR .
    Sarj tutup tutmadigini bilmiyorum ama 2 gece disarda gecirsin calismiyo. Bir kere farlari acik unutmustum (8 saat boyunca) vurdurdum arabayi ertesi gunde tek marsta aldi konjektorden oldugunu sanmiyorum dandik bitane pioneer teyp var kapaniyor kontagi cekince biryerinde bisey mi acik acaba 4-5 ay once bir ustaya gostermistim lifte alip kablolarla birseyler yapti bisey yokmus arabada, bu arada en az bu kadar yakiyor e-34 lerin hepsi 6 silindirdi sanirim piyasadaki e-34 lerinde cogu lpgli araci bozmak istemiyorum ama boylede canimi cikariyo malesef, tesekkur ederim

  10. #10
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Motordaki olayın aynısı bundada var neyini sordunuz ki ??

    Durduk yere sarj bitirmesi ses sistemi ile alakalıdır kacak vardır + olarak sarj dinamosunun enerjisini ölctürün calısırken 13.6 olması lazım

  11. #11
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Arac park halindeyken aku bitiyosa aku omrunu tamamlamis olabilir. Dusuk akim ceken bi yerde (sigorta baglanmamis sonradan cekilen tesisat vb) kisa devre olabilir. Araci calistirdiktan sonra aku bir sure calisip ve tekrar calismadigi sarj dinamosunun saglam oldugunu akunun sorunlu oldugunu gosterir.

    Akuyu sarj ettirdiginizi yazmissiniz, kutup baslarinin tam duzgun takildigindan ve oksitlenmediginden emin olun. Oksitlenme varsa temizleyip gres yagi ile sivayin.

    Calisir vaziyette tekleme sorunu sadece atesleme sistemiyle alakali bir durum degil. Bununla ilgili cok kombinasyon var.

  12. #12

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    araç zaten benzinliyse şarj dinamosu sağlam demektir bujiye giden elektriği nerden buluyor o araç

  13. #13

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Alıntı 06serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ustam şunu söyleyebilirim sıfır aldığımız aracımızın üzerinde bilmem ne marka sulu akü vardı. Şarjı çok çabuk azalırdı aracın performansı düşüyordu. Bakımda gerektiriyor sulu aküler. Toplam 4 yıl kullandık 40.000 km oldu ömrü bitti. Sanayideki ustamız Yerli malı yurdun malı MUTLU aküyü tavsiye etti. Gittik aküyü değiştirdik kuru akü taktırdık araca biner binmez performansı cekişi yükseldi. 7. yaşını dolduran aracımızın Mutlu kuru aküsünü 3 senedir kullanıyoruz ne şarjı azalıyor ne çekişi düştü ne performansı azaldı ne de bakım gerektiriyor. Tavsiye ederim

    Kuru aku taktirdiniz ha :D kuru degildir o, bakim gerektirmeyen suludur. Kuru olsa duramazsin :D

  14. #14
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araç zaten benzinliyse şarj dinamosu sağlam demektir bujiye giden elektriği nerden buluyor o araç
    Teoride dediginiz cok dogru, ancak pratikte isler tam dediginiz gibi degil malesef.

    "Komur" dedikleri firca, asinarak bir muddet sonra rotordaki "bilezik" dedikleri bakir parcaya yeterli baski yapamadigindan (veya bahsettigimiz bakir bilezigimsi'yi asindirmasi sonucu) gerilimi yeterli iletememesi ile motor calisabilir. ancak uretilen gerilim olmasi gereken duzeyde olmadigindan enduksiyon bobininden de dusuk akim cikmasi ve distributorden de dusuk akim gecmesi dolayisiyla bujide olmasi gerekenden daha az kivilcim olusur. Bunun sonucu olarak da asiri tuketim ve performans kaybi yasanir.

    Sizin dediginiz ise tum bunlar yasandiktan sonra gundeme gelebilir.

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    10 liralık multimetre ile aküye gelen volt ölçülebilir kullanıcının demesine göre akü biraz yatınca marş basmıyor demekki akü şarj oluyor fakat şarj tutmuyor şarj dinamosunun kömürleri vs bitse aküyüde dolduramaz kanımca bu sefer marş dinamosu tık demez kanımca

  16. #16
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... şarj dinamosunun kömürleri vs bitse aküyüde dolduramaz kanımca bu sefer marş dinamosu tık demez kanımca
    Bunlari eklemeyi unuttum. Tesekkurler.


    Bu arada mars motorudur o

  17. #17

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    kusura bakma dinamo motor karışti acele yazdım

  18. #18
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı sezerh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuru aku taktirdiniz ha :D kuru degildir o, bakim gerektirmeyen suludur. Kuru olsa duramazsin :D
    Bakım gerektirmeyen akünün halk dilinde kuru akü denildiğini bilseydin espri yapmazdın

  19. #19
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    şarj yapmama otomobilde çok yaygın hatta ford focusta başıma gelmişti konjektör ve diyot tablalarını değişmiştik çünkütamirciler tutarlı birşey yapamadılar en son şarj dinamosu değişecek demeye başladılar sorun aracın beyin denen ünitesinde akü gerilimi ölçen dirençte çıktı smd direnci söküp eski tip drenç taktım halaa çalışıyor araç
    velhasıl iyi bir ustaya gösterin başınız ağrımasın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)