bu site ve coğu sitede ortak fikir zincir her 200 veya 300kmde yağlanmalı diyo peki ben 450km gidiş 450km geliş bi yola cıksam 900km eder peki her 300kmde bi zincir yağlamammı gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim
bu site ve coğu sitede ortak fikir zincir her 200 veya 300kmde yağlanmalı diyo peki ben 450km gidiş 450km geliş bi yola cıksam 900km eder peki her 300kmde bi zincir yağlamammı gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim
zinciri yağlamak çok mu zor ?
serzeniş gördüm sanki mesajında o bakımdan soruyorum
benim 1 dakikamı bile almıyor üstelik orta sehpa da yok..
kullandığın motosikletin kitapçığında yazar kaç km de bir yağlaman gerektiği
Merhaba,
Zincir yağlamak susamak gibidir, susarsın ve su içersin. Zincir de öyle, yağlanmaya ihtiyacı varsa, kontrol edersin, temizler ve yağlarsın.
Ben kesinlikle 500 km de bir, 200 km de birlere inanmıyorum benim kullanım kitapcığında da 500 km de bir yağlayın diyor. Ancak yağmurlu bir havadaki sürüşle tozlu topraklı yollardaki sürüşten ötürü zincirin yağ gereksinimi değişiyor. Yanınıza temizleyici malzemenizi yağınızı alırsınız,bir aralık belirlersiniz 500 km de bir kontrol edin mesela diyelim.. İhtiyacı varsa temizler yağlarsınız
** sanırım bu yorumu yazarken susadım , evet susadım
Dostum bak zincire. Toz toprak çok birikmişse, üzerindeki yağ azalmış veya bozulmuşsa yağla. Yoksa zırt pırt yağlanan zincir de ön tararftan atılan pislik olarak geri dönüyor. Sürekli kontrol etmek en temizi (:
Belirli bir km si yok bu işin, tamamen göreceli.
Yağmurda sürüş yapılmışsa yağlanmalı, çok tozlu ortamda sürüş yapıldıysa yağlanmalı.
Yoksa temiz ve kuru havalarda 500 km, ya da aklınıza gelince yağlamak mantıklı.
Zincire bakarsın, bir önceki yağlamadan kalan yağ izleri azaldıysa-kirlendiyse yağlarsın.
3-5 yağlamadan sonra kalıntılar pislik toplamaya başlar balçıklaşır, o zaman da temizlersin.
Arkadaşım bi kitapçık tutturmuşsunuz gidiyorsunuz.
O kitapçıkta yazan herşey doğru değildir.
Hepsi ortalama bilgidir.
O motoru üreten fabrika senin motoru hangi şartlarda kullanacagını nerden bilsin de neye göre kilometre belirlesin?
Adam araziden çıkmaz 100 km'de bir yaglamak, 200 km' de bir temizlemek zorundadır.
Benim gibilerde asfalttan çıkmaz, 1000 km'de bir sadece yaglar.
Yagmurda kullanır yaglar, çamura girer yaglar/temizler.
Kitapta yazan herşeyi sorgusuz sualsiz kabul edip İnsanlarıda yanlış yönlendirmeyin.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Zincir yağlı ise dokunma, yağsız gibi gözüktüyse yağla. Bunun bir kuralı yok. Çok kirli ise temizlersin . Ben zincir temizleme işini sadece periyodik bakımlarda servise yaptırıyorum.
soruyu soran arkadaş hangi şartlarda kullandığını belirtmediği sürece kitapçıkta varsayılan ortama sürücü sınıfına giriyor ve o sebeple de kitapçığa uyması yeterli olur düşüncesiyle yazdım.
konuyu açan arkadaş deseydi ki sürekli toprakta sürüyorum, çamurlarda zıplıyorum, ona göre bi cevap yazardık.
zincir ne zaman temizlenir, yaglanir?
motor yagi ne zaman degistirilir?
fren diskleri ne zmana temzilenir, degistirilir? vs..vs...
gibi sorularda ve bakim-onarimda sirasiyla benim guven siralamam soyledir;
1-kendi gozunuz, kulaginiz
2-tanidiginiz, guvendiginiz usta
3-kitapcik
4-ozel servis
5-yetkili servis
Kauçuklu gresi kiloluk al
100 km de bir dis fırçasıyla şöyle bir sür
Motul c5 varmış bende yeni keşfettim, tavsiye ederim siz yinede en geç 500 km de bir (erkeni var geçi yok) yağlayın.
'Würth dry lube' tavsiye ederim hiç sıçrama ve yağ izi yok kuru sistem olduğu için.
Zincir değiştiyse iş de değişir. Kitapçıkda yazanlar motorla beraber gelen için geçerlidir. Ve de muhakkak dip not vardır. Kullanım şartlarına göre değişeceğini söyler. Bu hava fitresi ve yağ içinde geçerlidir.
Kullandığımız zincirler O-ring denilen uzun ömürlü sessiz ve yağlama süresi uzun zincirlerdir.
Bu O-ring X-ring de olabilir. Bu kullandığın zincirin en büyük özelliklerinden biridir.
Ayrıca kullanılan malzemede önemlidir. Keçe yada plastik olabilir. Şuanda kullanılan en üst versiyon quadro X-ring dir. ( aklımda kalan bu yeni birşeyler çıkmış olailir )
Kullanım şartları ve hava koşulları da değerlendirilerek zincir yağlanır. Bu zamanın iyi ayarlanamadığı durumlarda fazla yağ zincir tarafından sürüş esnasında atılır. İhtiyacı olduğu kadarını zincir alır ve ring içinde uzun müddet saklar.
Uzun süre yağmurlu havada kullanıldığında zincir üzerinde pas görebilirsiniz ama bu sizi yanıltmasın. Önemli olan dişli ve ek yerleridir.
Zincir aktarmasında ikinci önemli olan da gerginliktir. Yağ ve gerginlik düzenli olarak kontrol edilmelidir.
İhmal edilmesi halinde ön ve arka dişli ile birlikte zincir değiştirilmelidir. Tekbaşına değiştirilmesi halinde diğerleride kısa zamanda bozulacaktır.
Üşenmeye gerek yol. Heryerde motorcu var bi siftah atar yağlatır yoluna devam edersin.
Arkadaşlar ortalama 70-80TL maliyetle 20-50 yağ ile çalışan damlatma sıklığını ayarlayabilecek elektronik zincir yağmala yapıyorum. Parçalar elime geçip montajını yaptığımda paylaşacağım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)