Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

zincir yağlama

    REKLAM ALANI
  1. #1
    osman86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    bu site ve coğu sitede ortak fikir zincir her 200 veya 300kmde yağlanmalı diyo peki ben 450km gidiş 450km geliş bi yola cıksam 900km eder peki her 300kmde bi zincir yağlamammı gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    zinciri yağlamak çok mu zor ?

    serzeniş gördüm sanki mesajında o bakımdan soruyorum

    benim 1 dakikamı bile almıyor üstelik orta sehpa da yok..
    osman86 bunu beğendi.

  3. #3
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    kullandığın motosikletin kitapçığında yazar kaç km de bir yağlaman gerektiği

  4. #4

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    Zincir yağlamak susamak gibidir, susarsın ve su içersin. Zincir de öyle, yağlanmaya ihtiyacı varsa, kontrol edersin, temizler ve yağlarsın.

    Ben kesinlikle 500 km de bir, 200 km de birlere inanmıyorum benim kullanım kitapcığında da 500 km de bir yağlayın diyor. Ancak yağmurlu bir havadaki sürüşle tozlu topraklı yollardaki sürüşten ötürü zincirin yağ gereksinimi değişiyor. Yanınıza temizleyici malzemenizi yağınızı alırsınız,bir aralık belirlersiniz 500 km de bir kontrol edin mesela diyelim.. İhtiyacı varsa temizler yağlarsınız

    ** sanırım bu yorumu yazarken susadım , evet susadım
    mozgur bunu beğendi.

  5. #5
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Dostum bak zincire. Toz toprak çok birikmişse, üzerindeki yağ azalmış veya bozulmuşsa yağla. Yoksa zırt pırt yağlanan zincir de ön tararftan atılan pislik olarak geri dönüyor. Sürekli kontrol etmek en temizi (:

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Belirli bir km si yok bu işin, tamamen göreceli.

    Yağmurda sürüş yapılmışsa yağlanmalı, çok tozlu ortamda sürüş yapıldıysa yağlanmalı.

    Yoksa temiz ve kuru havalarda 500 km, ya da aklınıza gelince yağlamak mantıklı.

    Zincire bakarsın, bir önceki yağlamadan kalan yağ izleri azaldıysa-kirlendiyse yağlarsın.

    3-5 yağlamadan sonra kalıntılar pislik toplamaya başlar balçıklaşır, o zaman da temizlersin.
    CengoCenk, Sinan Aksu ve natila bunu beğendiler.

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullandığın motosikletin kitapçığında yazar kaç km de bir yağlaman gerektiği
    Arkadaşım bi kitapçık tutturmuşsunuz gidiyorsunuz.
    O kitapçıkta yazan herşey doğru değildir.

    Hepsi ortalama bilgidir.
    O motoru üreten fabrika senin motoru hangi şartlarda kullanacagını nerden bilsin de neye göre kilometre belirlesin?

    Adam araziden çıkmaz 100 km'de bir yaglamak, 200 km' de bir temizlemek zorundadır.
    Benim gibilerde asfalttan çıkmaz, 1000 km'de bir sadece yaglar.

    Yagmurda kullanır yaglar, çamura girer yaglar/temizler.
    Kitapta yazan herşeyi sorgusuz sualsiz kabul edip İnsanlarıda yanlış yönlendirmeyin.
    oluroyle ve CengoCenk bunu beğendiler.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Zincir yağlı ise dokunma, yağsız gibi gözüktüyse yağla. Bunun bir kuralı yok. Çok kirli ise temizlersin . Ben zincir temizleme işini sadece periyodik bakımlarda servise yaptırıyorum.

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir yağlı ise dokunma, yağsız gibi gözüktüyse yağla. Bunun bir kuralı yok. Çok kirli ise temizlersin . Ben zincir temizleme işini sadece periyodik bakımlarda servise yaptırıyorum.
    Hay ağzını öpeyim mecazi anlamda Emre abi.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım bi kitapçık tutturmuşsunuz gidiyorsunuz.
    O kitapçıkta yazan herşey doğru değildir.

    Hepsi ortalama bilgidir.
    O motoru üreten fabrika senin motoru hangi şartlarda kullanacagını nerden bilsin de neye göre kilometre belirlesin?

    Adam araziden çıkmaz 100 km'de bir yaglamak, 200 km' de bir temizlemek zorundadır.
    Benim gibilerde asfalttan çıkmaz, 1000 km'de bir sadece yaglar.

    Yagmurda kullanır yaglar, çamura girer yaglar/temizler.
    Kitapta yazan herşeyi sorgusuz sualsiz kabul edip İnsanlarıda yanlış yönlendirmeyin.
    soruyu soran arkadaş hangi şartlarda kullandığını belirtmediği sürece kitapçıkta varsayılan ortama sürücü sınıfına giriyor ve o sebeple de kitapçığa uyması yeterli olur düşüncesiyle yazdım.
    konuyu açan arkadaş deseydi ki sürekli toprakta sürüyorum, çamurlarda zıplıyorum, ona göre bi cevap yazardık.

  11. #11

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    zincir ne zaman temizlenir, yaglanir?
    motor yagi ne zaman degistirilir?
    fren diskleri ne zmana temzilenir, degistirilir? vs..vs...
    gibi sorularda ve bakim-onarimda sirasiyla benim guven siralamam soyledir;

    1-kendi gozunuz, kulaginiz
    2-tanidiginiz, guvendiginiz usta
    3-kitapcik
    4-ozel servis
    5-yetkili servis

  12. #12
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Kauçuklu gresi kiloluk al
    100 km de bir dis fırçasıyla şöyle bir sür

  13. #13
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    kapalı zincir muhafaza yağlama derdi pek yok

  14. #14
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Motul c5 varmış bende yeni keşfettim, tavsiye ederim siz yinede en geç 500 km de bir (erkeni var geçi yok) yağlayın.

  15. #15
    burakcvck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha XSR 700 Xtribute
    'Würth dry lube' tavsiye ederim hiç sıçrama ve yağ izi yok kuru sistem olduğu için.

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı burakcvck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    'Würth dry lube' tavsiye ederim hiç sıçrama ve yağ izi yok kuru sistem olduğu için.
    Ben bu yağdan Aldım bi defa kullandım ve memnun kalmadım sanki hiç yağ sürülmemiş gibi sesli çalışıyordu zincir
    Ve 25 tl ye birine sattım
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17
    osman86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soruyu soran arkadaş hangi şartlarda kullandığını belirtmediği sürece kitapçıkta varsayılan ortama sürücü sınıfına giriyor ve o sebeple de kitapçığa uyması yeterli olur düşüncesiyle yazdım.
    konuyu açan arkadaş deseydi ki sürekli toprakta sürüyorum, çamurlarda zıplıyorum, ona göre bi cevap yazardık.
    kardeşim 900 km sürecek bi toprak yol gösterirmisin bana (tabiki asfalt)

  18. #18
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Zincir değiştiyse iş de değişir. Kitapçıkda yazanlar motorla beraber gelen için geçerlidir. Ve de muhakkak dip not vardır. Kullanım şartlarına göre değişeceğini söyler. Bu hava fitresi ve yağ içinde geçerlidir.

    Kullandığımız zincirler O-ring denilen uzun ömürlü sessiz ve yağlama süresi uzun zincirlerdir.

    Bu O-ring X-ring de olabilir. Bu kullandığın zincirin en büyük özelliklerinden biridir.

    Ayrıca kullanılan malzemede önemlidir. Keçe yada plastik olabilir. Şuanda kullanılan en üst versiyon quadro X-ring dir. ( aklımda kalan bu yeni birşeyler çıkmış olailir )

    Kullanım şartları ve hava koşulları da değerlendirilerek zincir yağlanır. Bu zamanın iyi ayarlanamadığı durumlarda fazla yağ zincir tarafından sürüş esnasında atılır. İhtiyacı olduğu kadarını zincir alır ve ring içinde uzun müddet saklar.

    Uzun süre yağmurlu havada kullanıldığında zincir üzerinde pas görebilirsiniz ama bu sizi yanıltmasın. Önemli olan dişli ve ek yerleridir.

    Zincir aktarmasında ikinci önemli olan da gerginliktir. Yağ ve gerginlik düzenli olarak kontrol edilmelidir.

    İhmal edilmesi halinde ön ve arka dişli ile birlikte zincir değiştirilmelidir. Tekbaşına değiştirilmesi halinde diğerleride kısa zamanda bozulacaktır.

    Üşenmeye gerek yol. Heryerde motorcu var bi siftah atar yağlatır yoluna devam edersin.
    osman86 bunu beğendi.

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Arkadaşlar ortalama 70-80TL maliyetle 20-50 yağ ile çalışan damlatma sıklığını ayarlayabilecek elektronik zincir yağmala yapıyorum. Parçalar elime geçip montajını yaptığımda paylaşacağım.

  20. #20
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı osman86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim 900 km sürecek bi toprak yol gösterirmisin bana (tabiki asfalt)
    Dakar duydun mu hiç?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)