Şuan aklıma geldide arabalarda örneğin frene basıldığında lastik sıkıştırılış sabit kalmaya zorlanacağına ters yönde dönmeye zorlansa araç daha çabuk durmaz mı?
Şuan aklıma geldide arabalarda örneğin frene basıldığında lastik sıkıştırılış sabit kalmaya zorlanacağına ters yönde dönmeye zorlansa araç daha çabuk durmaz mı?
Rüzgar ve yol
şimdi kuantum fiziğinde madde ....
şaka şaka heyecanlanma ...
hareket halindeki her şey (eşya, cisim, madde, fikir) dışarıdan müdahale olmadıkça harekete devam etme eğilimindedir. sanırım eylemsizlik yasası deniyordu buna.
batman ile joker arasında güzel bir diyalog vardı bunun için ...
bulamadım...
neyse böyle işte.
önce sıfırlamalısın.
Daha geç durur.
Şöyle düşün, 2 araç var aynı marka model, birisi patinajla kalkıyor birisi patinaja düşürmeden, ilk araba bi müddet yerinde sayar ve yavaş hızlanır.
Frende de kızaklamaya başlayan teker daha geç durur. Adamlar teker kızaklama yapmasın diye abs icat etmişler.
Öyle bişey mümkün olsa bile o arabayı nasıl rotada tutabilcen o ayrı bi konu
ilginç bir yaklaşım ama eminim ki daha önce bunu düşünen mühendisler olmuştur. :D ters yönde hareket halinde direk kızaklama yapacağından motoru düşürme olasılığı aşırı yüksek olacaktır,i tahmin edeceğin gibi Virajda ön tekerin birden geriye doğru döndüğünü hayal etmek yeterli olacaktır.
motora aşırı yük biner diye düşünüyorum ama araç hareket halindeyken motorun geri dönmesi gemilerde oluyor . normal araçlarda olmuyor galiba olsa bile yine fren basmak gerekir devir düştüğünde mecburen debriyaja basacağın için yine işin frene kalıyor belki ilerde elektrik motorlarıyla çalışan araçlar çıkarsa bu dediğin olabilir
100 le giderken vitesi geriye takarsanız sorunuzun cevabını alıcağınızı düşünüyorum
sürtünme çoksa eğer önce durdurup sonra diğer tarafa çevirebilirsin zaten durmuş olduktan sonra diğer tarafa dönmenin anlamı olmaz
aöa gemilerde fren sistemi öyle galiba tam uzmanı olmamamla beraber durmak için pervaneyi tam ters yöne çeviriyo durana kadar..
Beyler adam çok nfs oynamış fren yapmak için geri tuşuna basıyoduk sanırım ordan esinlenmiş :D
Ya kızaklama yapar ya da fren mesafesi uzar. Ondan dolayı gereksiz olur.
Aslında arkadaşımızın düşündüğü şey mantıklı. İzledği yol yanlış.
Uçaklar iniş yaptıklarında frenler yeterli olsada mesafeyi kısaltmak ve lastik ömrünü uzatmak için tahmin edin bakalım ne yapıyor ?
Yormayayım sizi gece gece.
Uçağı bütün yol boyunca uçuran o devasa jet motorları ters yönde çalıştırılıyor. Evet yanlış duymadınız.
Uçağın hızını daha kısa zamanda azaltmak için motorlar tersine çalıştırılır.
Benzer bir sistem kara taşıtarında uygulanabilir elbette ama bu tekerleklerin geri çevrilmesi ile değil de daha farklı olabilir.
Özelliklede tonlarca yük taşıyan kamyonlara daha hızlı durdurulabilirlik kazandırılmalı.
Birde agresif kullanmayı engelleyecek birşeyler yapılmalı. Yavaş hızlanıp hız limitlerini aşmamalılar. Çok mu fantazik oldu :(
abi jet motorun prensibine ters değil mi ters çalışmak sonuçta havayı sıkıştırıp yakıtı yakıyo o pervaneli uçaklar için olabilirde jetmotorlular için zor kanımca
öyle yapıyor zaten. dönen lastiği duruyormuş gibi düşün. 0 km/s. fren sıktığın zaman, kaliper, diskin etrafında dönerek, tekeri geriye doğru çevirir, yani kendine göre hızlandırır. duruyormuş gibi düşündüğümüz lastik, nagatif ivmelenir. bu da senin söylediğin.
eğer kastettiğin, lastiğin hareket yönünün tersine hareket etmesiyse, adamı döverler.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
geri döndürmeye çalışsa patinaja düşer ve durması daha zorlaşır, araç kayabilir.
tramvaylardaki gibi etkili bi frenleme olsa böle zınk diye duracak o zamanda oluşan G kuvvetine insan dayanamaz, iç organları fırlayıverir yerinden
Senin dediğini hybrid veya tamamen şarjlı otomobillerde step motorla zaten yapıyorlar.
Araç hızlanacağı zaman step motora akım gider, yavaşlaması gerekiyorsa (motor kompresyonu) step motor akım üretir.
Zınk diye durması gerekiyorsa tabiki yine disk frenler var.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
bmw de geri vites 1 in yanındadır. kurcalarken 5ten 1 e mi atmaya çalışıyor? öyleyse müstehak zaten. 1 e de taksa parçalar. 5ten 2 yaptoığım oldu ama 1 e geçmez zaten o şanzıman :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:44 ----------
ayrıca geri dönme olayı kızaklayan araçlarda işe yarar. iki tane kızaklamaya lastik kitlemeye düşen araçta biri geri dönmeye başlarsa az miktarda da olsa önce durur. ama lastikleri yolu tutan araç hepsinden önce durur
Cevaplar için teşekkürler hepsi tatmin edici olmuş :D
TERS TEPKİ (THRUST REVERSER) SİSTEMİ
Ben yanlış biliyormuşum . Geri yönde çalıştırılmıyor egzost yönü değiştiriliyormuş. Uçuş yönünün tersine kuvvet uyguladığı için motorun da tersine çalıştığını sanıyordum.
Doğru bilgi aşağıda. Teknik bilgiler yazının devamında var.
Yüksek performanslı uçakların kullanımı iniş esnasında mümkün olan en kısa zamanda yavaşlaması için yeni metotların geliştirilmesini acil olarak ortaya çıkarmıştır. Bu işlemin uygulanması ile tekerlek frenlerini aşırı olarak kullanılmadan ve fren paraşütlerini açmadan, mevcut pistlerde emin mesafelerde iniş yapılmasını sağlamaktadır. Uçağı çabuk olarak yavaşlatmanın basit ve etkin bir yolu da motor gücünü bir yavaşlatıcı kuvvet olarak kullanarak egzoz çıkışı gaz akımının yönünü değiştirmektedir [4].
Uçağın inişte pist mesafesi içinde durmasını sağlayan tekerlek frenleridir. Ancak ıslak, buzlu ve karla kaplı pistlerde tekerlek fren verimi düşer. Lastik ve pist yüzeyi arasındaki sürtünme azalır. Sonuçta uçağın tekerlek frenleriyle durdurulabilmesi için daha uzun piste gerek vardır. Ancak bir pisti o an için uzatmak mümkün olamayacağı için, uçak üzerinde ek frenleme sistemlerine ihtiyaç vardır. Bu amaçla ters tepki sistemi kullanılmaktadır. Ters tepki sistemi, uçakta ek frenleme sağlar. Egzoz gazlarını ters yöne saptırır. Uçağın hareket yönünün tersi yönde bir kuvvet oluşur.
Motor geri gidemez. Geri vitese taksan en fazla 5 km sonra dislinin anasini gondiklersin :D ileri giden bi arabayi sadecr duz tutarak lastikleri durdurabilirsin.
Kamyonlarda halk arasında kompresör freni diye bilinen ve vites koluna benzer bir kol kullanılarak elle idare edilen bir sistem vardır.
İşte bu sisteme bu tarz bir hareketin aktarılabileceğini düşünüyorum.
Bu sistemin illa bir motor yardımıyla olmasıda gerekmez.
Bir manyetik alan oluşturularak da yapılabilir.
Sonuçları ne olur bir fikrim yok.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hocam araba kullanıyorsan bunu şöyle anlarsın zaten dik bi yokuşta gaza asıl birden debriyajdan ayağını çek araba patiye başlasın(Anti patinaj ya kapalı olacak yada hiç olmayacak) sonra bi süre sonra arabanın arkaya doğru kaydığını yalnız tekerin öne döndüğünü göreceksin aynı mantık işte sürtünmeyle alakalı
Ben daha ilgincini merak ediyorum sağlam bir yokuş buluyoruz aracı geri vitese takıyoruz yalnız debriyajdan ayağımızı çekmiyoruz sonra araç 90-100km hıza ulaşınca denriyajdan birden ayağımızı çekiyoruz...... sonuç ? :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)