Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ilginç bir soru

    REKLAM ALANI
  1. #1
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Şuan aklıma geldide arabalarda örneğin frene basıldığında lastik sıkıştırılış sabit kalmaya zorlanacağına ters yönde dönmeye zorlansa araç daha çabuk durmaz mı?
    Rüzgar ve yol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    şimdi kuantum fiziğinde madde ....


    şaka şaka heyecanlanma ...

    hareket halindeki her şey (eşya, cisim, madde, fikir) dışarıdan müdahale olmadıkça harekete devam etme eğilimindedir. sanırım eylemsizlik yasası deniyordu buna.

    batman ile joker arasında güzel bir diyalog vardı bunun için ...

    bulamadım...

    neyse böyle işte.
    önce sıfırlamalısın.

  3. #3
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Daha geç durur.
    Şöyle düşün, 2 araç var aynı marka model, birisi patinajla kalkıyor birisi patinaja düşürmeden, ilk araba bi müddet yerinde sayar ve yavaş hızlanır.
    Frende de kızaklamaya başlayan teker daha geç durur. Adamlar teker kızaklama yapmasın diye abs icat etmişler.
    Öyle bişey mümkün olsa bile o arabayı nasıl rotada tutabilcen o ayrı bi konu

  4. #4
    atreyu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    '12 Ktm EXC 250
    ilginç bir yaklaşım ama eminim ki daha önce bunu düşünen mühendisler olmuştur. :D ters yönde hareket halinde direk kızaklama yapacağından motoru düşürme olasılığı aşırı yüksek olacaktır,i tahmin edeceğin gibi Virajda ön tekerin birden geriye doğru döndüğünü hayal etmek yeterli olacaktır.

  5. #5

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    motora aşırı yük biner diye düşünüyorum ama araç hareket halindeyken motorun geri dönmesi gemilerde oluyor . normal araçlarda olmuyor galiba olsa bile yine fren basmak gerekir devir düştüğünde mecburen debriyaja basacağın için yine işin frene kalıyor belki ilerde elektrik motorlarıyla çalışan araçlar çıkarsa bu dediğin olabilir

  6. #6
    white_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2013
    Şehir
    balıkesir/çanakkale
    Motosikleti
    ybr 125
    100 le giderken vitesi geriye takarsanız sorunuzun cevabını alıcağınızı düşünüyorum

  7. #7
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    Alıntı white_king adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 le giderken vitesi geriye takarsanız sorunuzun cevabını alıcağınızı düşünüyorum
    o olayı bir bmw de başaran kadın sürücü var 5 ten boşa alıp biraz kurcalayınca geri vitesi tutturuyor, şanzıman patlıyor ama; yapıyor işte
    ellaksakir bunu beğendi.

  8. #8
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    sürtünme çoksa eğer önce durdurup sonra diğer tarafa çevirebilirsin zaten durmuş olduktan sonra diğer tarafa dönmenin anlamı olmaz
    aöa gemilerde fren sistemi öyle galiba tam uzmanı olmamamla beraber durmak için pervaneyi tam ters yöne çeviriyo durana kadar..

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Beyler adam çok nfs oynamış fren yapmak için geri tuşuna basıyoduk sanırım ordan esinlenmiş :D

    Ya kızaklama yapar ya da fren mesafesi uzar. Ondan dolayı gereksiz olur.

  10. #10
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Aslında arkadaşımızın düşündüğü şey mantıklı. İzledği yol yanlış.


    Uçaklar iniş yaptıklarında frenler yeterli olsada mesafeyi kısaltmak ve lastik ömrünü uzatmak için tahmin edin bakalım ne yapıyor ?

    Yormayayım sizi gece gece.

    Uçağı bütün yol boyunca uçuran o devasa jet motorları ters yönde çalıştırılıyor. Evet yanlış duymadınız.

    Uçağın hızını daha kısa zamanda azaltmak için motorlar tersine çalıştırılır.



    Benzer bir sistem kara taşıtarında uygulanabilir elbette ama bu tekerleklerin geri çevrilmesi ile değil de daha farklı olabilir.

    Özelliklede tonlarca yük taşıyan kamyonlara daha hızlı durdurulabilirlik kazandırılmalı.

    Birde agresif kullanmayı engelleyecek birşeyler yapılmalı. Yavaş hızlanıp hız limitlerini aşmamalılar. Çok mu fantazik oldu :(
    dockerengin bunu beğendi.

  11. #11
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    abi jet motorun prensibine ters değil mi ters çalışmak sonuçta havayı sıkıştırıp yakıtı yakıyo o pervaneli uçaklar için olabilirde jetmotorlular için zor kanımca

  12. #12
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı beyefendi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan aklıma geldide arabalarda örneğin frene basıldığında lastik sıkıştırılış sabit kalmaya zorlanacağına ters yönde dönmeye zorlansa araç daha çabuk durmaz mı?
    öyle yapıyor zaten. dönen lastiği duruyormuş gibi düşün. 0 km/s. fren sıktığın zaman, kaliper, diskin etrafında dönerek, tekeri geriye doğru çevirir, yani kendine göre hızlandırır. duruyormuş gibi düşündüğümüz lastik, nagatif ivmelenir. bu da senin söylediğin.

    eğer kastettiğin, lastiğin hareket yönünün tersine hareket etmesiyse, adamı döverler.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  13. #13
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    geri döndürmeye çalışsa patinaja düşer ve durması daha zorlaşır, araç kayabilir.
    tramvaylardaki gibi etkili bi frenleme olsa böle zınk diye duracak o zamanda oluşan G kuvvetine insan dayanamaz, iç organları fırlayıverir yerinden

  14. #14
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Senin dediğini hybrid veya tamamen şarjlı otomobillerde step motorla zaten yapıyorlar.

    Araç hızlanacağı zaman step motora akım gider, yavaşlaması gerekiyorsa (motor kompresyonu) step motor akım üretir.

    Zınk diye durması gerekiyorsa tabiki yine disk frenler var.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  15. #15
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı sahin08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o olayı bir bmw de başaran kadın sürücü var 5 ten boşa alıp biraz kurcalayınca geri vitesi tutturuyor, şanzıman patlıyor ama; yapıyor işte
    bmw de geri vites 1 in yanındadır. kurcalarken 5ten 1 e mi atmaya çalışıyor? öyleyse müstehak zaten. 1 e de taksa parçalar. 5ten 2 yaptoığım oldu ama 1 e geçmez zaten o şanzıman :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:44 ----------

    ayrıca geri dönme olayı kızaklayan araçlarda işe yarar. iki tane kızaklamaya lastik kitlemeye düşen araçta biri geri dönmeye başlarsa az miktarda da olsa önce durur. ama lastikleri yolu tutan araç hepsinden önce durur

  16. #16
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Cevaplar için teşekkürler hepsi tatmin edici olmuş :D

  17. #17
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı fromghetto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi jet motorun prensibine ters değil mi ters çalışmak sonuçta havayı sıkıştırıp yakıtı yakıyo o pervaneli uçaklar için olabilirde jetmotorlular için zor kanımca
    TERS TEPKİ (THRUST REVERSER) SİSTEMİ

    Ben yanlış biliyormuşum . Geri yönde çalıştırılmıyor egzost yönü değiştiriliyormuş. Uçuş yönünün tersine kuvvet uyguladığı için motorun da tersine çalıştığını sanıyordum.
    Doğru bilgi aşağıda. Teknik bilgiler yazının devamında var.

    Yüksek performanslı uçakların kullanımı iniş esnasında mümkün olan en kısa zamanda yavaşlaması için yeni metotların geliştirilmesini acil olarak ortaya çıkarmıştır. Bu işlemin uygulanması ile tekerlek frenlerini aşırı olarak kullanılmadan ve fren paraşütlerini açmadan, mevcut pistlerde emin mesafelerde iniş yapılmasını sağlamaktadır. Uçağı çabuk olarak yavaşlatmanın basit ve etkin bir yolu da motor gücünü bir yavaşlatıcı kuvvet olarak kullanarak egzoz çıkışı gaz akımının yönünü değiştirmektedir [4].
    Uçağın inişte pist mesafesi içinde durmasını sağlayan tekerlek frenleridir. Ancak ıslak, buzlu ve karla kaplı pistlerde tekerlek fren verimi düşer. Lastik ve pist yüzeyi arasındaki sürtünme azalır. Sonuçta uçağın tekerlek frenleriyle durdurulabilmesi için daha uzun piste gerek vardır. Ancak bir pisti o an için uzatmak mümkün olamayacağı için, uçak üzerinde ek frenleme sistemlerine ihtiyaç vardır. Bu amaçla ters tepki sistemi kullanılmaktadır. Ters tepki sistemi, uçakta ek frenleme sağlar. Egzoz gazlarını ters yöne saptırır. Uçağın hareket yönünün tersi yönde bir kuvvet oluşur.
    dockerengin bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Motor geri gidemez. Geri vitese taksan en fazla 5 km sonra dislinin anasini gondiklersin :D ileri giden bi arabayi sadecr duz tutarak lastikleri durdurabilirsin.

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kamyonlarda halk arasında kompresör freni diye bilinen ve vites koluna benzer bir kol kullanılarak elle idare edilen bir sistem vardır.
    İşte bu sisteme bu tarz bir hareketin aktarılabileceğini düşünüyorum.
    Bu sistemin illa bir motor yardımıyla olmasıda gerekmez.
    Bir manyetik alan oluşturularak da yapılabilir.
    Sonuçları ne olur bir fikrim yok.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Beyoğlu/Beykoz/Çatalca
    Motosikleti
    Ktm duke 200 abs black
    Hocam araba kullanıyorsan bunu şöyle anlarsın zaten dik bi yokuşta gaza asıl birden debriyajdan ayağını çek araba patiye başlasın(Anti patinaj ya kapalı olacak yada hiç olmayacak) sonra bi süre sonra arabanın arkaya doğru kaydığını yalnız tekerin öne döndüğünü göreceksin aynı mantık işte sürtünmeyle alakalı
    Ben daha ilgincini merak ediyorum sağlam bir yokuş buluyoruz aracı geri vitese takıyoruz yalnız debriyajdan ayağımızı çekmiyoruz sonra araç 90-100km hıza ulaşınca denriyajdan birden ayağımızı çekiyoruz...... sonuç ? :D


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)