Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Uçaklar da geri vites ve korna var mı?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    bilimsel bi açıklamayapma vakti. şanzıman gücü aktarma organıdır. çoğu şeyle vardır. bknz: şanzımanlı arçelik :D:D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Vitus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı Yiğit_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler sizce bu uçak alınırmı? Boyum 185 bisiklet gibi dururmu?Yeni başlayanlar için uygunmudur?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...96092781/detay
    Bu kasalarda bildiğim kadarıyla ciddi titreşim problemi var. Başka bir forumda da bir kaç kişi baya yağ yaktığından bahsetmişlerdi.

    Bence başlangıç için şu tarz bir şey alman senin için daha iyi olur;

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85790657/detay

    Eğitimi korumalıkları aldıktan sonra bunun gibi bir şeyle başlarsan şehir içinde seni rahat ettirir. Parça sorunu yaşamazsın, yakıt konusunda da daha uygun olur. Şimdilik görüntüye çok takılma, zaten 1-2 sene sonra model büyütüceksin.

    İniş takımların düz bassın.

    EneS_Turker ve Yiğit_ bunu beğendiler.

  3. #43

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Net bilgileri veriyorum havayolu firması çalışanı olarak;

    1. Uçaklarda korna yoktur çünkü çalışan bir uçağın oluşturduğu gürültüden olsa da zaten duymazsınız. Bu yüzden yer hizmetleri kulaklık kullanır.

    2. Türbin motorlu ve jet iticili uçaklarda geri vites/geri vs. yoktur. Pushback araçları ile iteklenerek geri manevra yapılır. Pervaneli uçaklarda pervanenin dönüş yönü sabittir! pervane açısı değiştirilerek geri gitmesi sağlanabilmektedir ancak çoğunlukla pushback aracının itmesi tercih edilir. Türbin geri dönmez, çalışma prensibine aykırı olmakla beraber hava emiş ve çıkış bölümlerinin çapları farklıdır. Türbin motor geniş ağızdan havayı emer, dar ağızdan sıkıştırarak atar ve itiş kuvveti oluşur. Türbin tersine çalışırsa (motorun çalışma prensibine aykırı ama diyelimki birisi bunu değiştirdi) azcık bir boşluktan aldığı azcık havayı kocaman bir çıkıştan atması herhangi bir itme kuvveti yaratmayacaktır.

    3. Dikiz aynası yoktur zira kokpitin arkasına kapı var ve kilitli. Derseniz ki yolcuları görmek için, kamera sistemi kullanılıyor ancak monitör kokpitte değil bildiğim kadarı ile.

  4. #44
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ertoros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dizel trenlerde elektrikli;motoru elektrik üretmek için kullanıyor.
    hayallerim yıkıldı. biri bana bu italyan markası yük tren lokomotiflerinin 5bin beygir falan olduğunu söylemişti. olabilir mi böyle bişey?
    şanzuman yok mu yani? bildiğimiz brushless motor mu dönüyo içerde

  5. #45
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı Vitus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kasalarda bildiğim kadarıyla ciddi titreşim problemi var. Başka bir forumda da bir kaç kişi baya yağ yaktığından bahsetmişlerdi.

    Bence başlangıç için şu tarz bir şey alman senin için daha iyi olur;

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85790657/detay

    Eğitimi korumalıkları aldıktan sonra bunun gibi bir şeyle başlarsan şehir içinde seni rahat ettirir. Parça sorunu yaşamazsın, yakıt konusunda da daha uygun olur. Şimdilik görüntüye çok takılma, zaten 1-2 sene sonra model büyütüceksin.

    İniş takımların düz bassın.

    O altımda bisiklet gibi durur.Yeni başlıyacam ama paraşütçü gibide görünmek istemiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayallerim yıkıldı. biri bana bu italyan markası yük tren lokomotiflerinin 5bin beygir falan olduğunu söylemişti. olabilir mi böyle bişey?
    şanzuman yok mu yani? bildiğimiz brushless motor mu dönüyo içerde
    Şanzumam olmuyor onlarda gemi motorlarıda öyle direk mil ile pervaneye aktarılıyor güç.Bir belgeselde izlemiştim nedenini unuttum şimdi hatırlarsam yazarım.

  6. #46

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Yiğit_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O altımda bisiklet gibi durur.Yeni başlıyacam ama paraşütçü gibide görünmek istemiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------



    Şanzumam olmuyor onlarda gemi motorlarıda öyle direk mil ile pervaneye aktarılıyor güç.Bir belgeselde izlemiştim nedenini unuttum şimdi hatırlarsam yazarım.
    Peki hocam kaptan "tam yol tornistan" emri verdiğinde (tornistan geri oluyor) pervaneleri nasıl tersine çalıştırılıyor? Sonuçta motor krankını tersine döndürüp öyle yapamazlar diye düşünüyorum.

  7. #47
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    O zaman kranklar tersine dönmeye başlıyordu.O nasıl oluyor bilmiyorum.

  8. #48
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Krankla ilgisi yok,pervane tersine dönmüyor,sadece pervane açısı değişiyor.

  9. #49
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    180 derece mi?

  10. #50
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180 derece mi?
    Kaç derece olduğunu bilmiyorum.Normal pervane açısı 30 derece olduğunu varsayarsak -30 yapıldığında yerde geri geri gider. C-130 gibi Askeri pervaneli uçakların yerde geri geri gittiklerini çok gördüm.

  11. #51
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Yanlış görmüşün pervane 180 derece dönmeden nasıl geri gidecek gemi. 30 derece sadece manevra için geri girmek için tam yarım dönüş şart

  12. #52
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    http://web.itu.edu.tr/~yukselen/Uck351/11-%20Pervane%20teorisi.pdf. İşin detayı burada merak eden açıp okusun.

  13. #53
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    kazanlı ve iki zamanlı gemi motorlarında arada şanzıman yoktur,krank direk şafta ve pervaneye bağlıdır..bu makinalar max 300 devirlidir ...eğer daha yüksek devirli ise arada sadece bir büyük bir küçük dişliden oluşan devir düşürücü redakşın denilen ünite vardır, geri dişlisi yoktur..
    geri yani tornistan için makina durur kam mili yer değiştirilir ve makina ters çalışmaya başlar..

    dört zamanlı makinalarda şanzıman vardır içinde bir ileri bir geri vites vardır..
    yeni nesil gemilerde şanzımanla beraber pervane kanatları açı değiştirir bunu CVT şanzımana benzetebilirsiniz..

    en son teknolojide ise pervaneleri elektrik motorları çevirir,makinalar sadece jeneratör olarak çalışır..
    istanbulda yaşayanlar ve şehir hatlarının en yeni gemilerine binenler varsa onlar bu sistemle donatılmıştır..
    pervaneler ise 360 derece yani her yöne döner..

  14. #54
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Havada giden gemilerden bahsediyoruz.Denizde gidenler hakkında en ufak bilgim yok.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)