bilimsel bi açıklamayapma vakti. şanzıman gücü aktarma organıdır. çoğu şeyle vardır. bknz: şanzımanlı arçelik :D:D
bilimsel bi açıklamayapma vakti. şanzıman gücü aktarma organıdır. çoğu şeyle vardır. bknz: şanzımanlı arçelik :D:D
Bu kasalarda bildiğim kadarıyla ciddi titreşim problemi var. Başka bir forumda da bir kaç kişi baya yağ yaktığından bahsetmişlerdi.
Bence başlangıç için şu tarz bir şey alman senin için daha iyi olur;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85790657/detay
Eğitimi korumalıkları aldıktan sonra bunun gibi bir şeyle başlarsan şehir içinde seni rahat ettirir. Parça sorunu yaşamazsın, yakıt konusunda da daha uygun olur. Şimdilik görüntüye çok takılma, zaten 1-2 sene sonra model büyütüceksin.
İniş takımların düz bassın.
Net bilgileri veriyorum havayolu firması çalışanı olarak;
1. Uçaklarda korna yoktur çünkü çalışan bir uçağın oluşturduğu gürültüden olsa da zaten duymazsınız. Bu yüzden yer hizmetleri kulaklık kullanır.
2. Türbin motorlu ve jet iticili uçaklarda geri vites/geri vs. yoktur. Pushback araçları ile iteklenerek geri manevra yapılır. Pervaneli uçaklarda pervanenin dönüş yönü sabittir! pervane açısı değiştirilerek geri gitmesi sağlanabilmektedir ancak çoğunlukla pushback aracının itmesi tercih edilir. Türbin geri dönmez, çalışma prensibine aykırı olmakla beraber hava emiş ve çıkış bölümlerinin çapları farklıdır. Türbin motor geniş ağızdan havayı emer, dar ağızdan sıkıştırarak atar ve itiş kuvveti oluşur. Türbin tersine çalışırsa (motorun çalışma prensibine aykırı ama diyelimki birisi bunu değiştirdi) azcık bir boşluktan aldığı azcık havayı kocaman bir çıkıştan atması herhangi bir itme kuvveti yaratmayacaktır.
3. Dikiz aynası yoktur zira kokpitin arkasına kapı var ve kilitli. Derseniz ki yolcuları görmek için, kamera sistemi kullanılıyor ancak monitör kokpitte değil bildiğim kadarı ile.
O altımda bisiklet gibi durur.Yeni başlıyacam ama paraşütçü gibide görünmek istemiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Şanzumam olmuyor onlarda gemi motorlarıda öyle direk mil ile pervaneye aktarılıyor güç.Bir belgeselde izlemiştim nedenini unuttum şimdi hatırlarsam yazarım.
O zaman kranklar tersine dönmeye başlıyordu.O nasıl oluyor bilmiyorum.
Krankla ilgisi yok,pervane tersine dönmüyor,sadece pervane açısı değişiyor.
Yanlış görmüşün pervane 180 derece dönmeden nasıl geri gidecek gemi. 30 derece sadece manevra için geri girmek için tam yarım dönüş şart
http://web.itu.edu.tr/~yukselen/Uck351/11-%20Pervane%20teorisi.pdf. İşin detayı burada merak eden açıp okusun.
kazanlı ve iki zamanlı gemi motorlarında arada şanzıman yoktur,krank direk şafta ve pervaneye bağlıdır..bu makinalar max 300 devirlidir ...eğer daha yüksek devirli ise arada sadece bir büyük bir küçük dişliden oluşan devir düşürücü redakşın denilen ünite vardır, geri dişlisi yoktur..
geri yani tornistan için makina durur kam mili yer değiştirilir ve makina ters çalışmaya başlar..
dört zamanlı makinalarda şanzıman vardır içinde bir ileri bir geri vites vardır..
yeni nesil gemilerde şanzımanla beraber pervane kanatları açı değiştirir bunu CVT şanzımana benzetebilirsiniz..
en son teknolojide ise pervaneleri elektrik motorları çevirir,makinalar sadece jeneratör olarak çalışır..
istanbulda yaşayanlar ve şehir hatlarının en yeni gemilerine binenler varsa onlar bu sistemle donatılmıştır..
pervaneler ise 360 derece yani her yöne döner..
Havada giden gemilerden bahsediyoruz.Denizde gidenler hakkında en ufak bilgim yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)