Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Partikül Filtresi nedir.. ???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Arkadaşlar partikül filitresi nedir dedim ama ben ne olduğunu biliyorum... aslında kafama takılan soru partikül filitresi iptal olunca araç muayeneden geçiyormu... hangi marka model araçlarda var.. needen arıza açıyor bunları yazmak çizmek...

    öncelikle partiküllü yağlar çok pahalı... çok pahalı olduğundan ben kendi aracıma partikülsüz yağ koyuyorum.. partikül filitresi varmı bilmiyorum. ( 2012 model fiat ducato - 2009 model fiat doblo)
    2 aracımdada sorun yaşamadım inşallah yaşamam ama bazı forumlardan okuduğum kadarıyla yağ ile alakasının olmadığı genelde ekonomik ve devirsiz kullanılan araçlarda bu filitrenin tıkandığı yönünde....


    şimdi sizde bu hoku hakkında bildiklerinizi yazarmısınız.... doğru yolu bulmak adına...

    örneğin 2012 model euro 4 ducato da varmı....

    konu motosiklet konusu değil farkındayım ama forumda araç kullananların sayısıda az değil.. bir arkadaşım passat a 14 bin tl ye aldı bu filitresi... bir komşum caravelle ye 9 000 tl ye aldı.. önemli bir konu....


    ortalama partüküllü yağ 7 litresi 200 lira civarında iken partikülsüz olan aynı marka model ya 95-lira ...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bahsettiğin araçlardan dobloda olmadığını biliyorum ama euro 4 ducatoyu bilemiyorumn..

    partikül filtresinin birde sıvısı var...içerde olası olan tıkanmaları çözmek kurumları orada yakarak uzaklaştırmak için...onunda litresinin 250-400 tl civarında olduğunu biliyorum..(en azından kendi aracım için)
    bende c4 picasso var ..iptal işleminde muayenede işin profesörü gelse anlayamaz olmadığını ama.....

    yine aracıma göre,iptal edilmesi yazılımsal olarak araç sorun çıkarıyor,arıza silinemiyor gibi ,egzoz muayenesinde değerler olması gerekenden farklı çıkıyor....

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin araçlardan dobloda olmadığını biliyorum ama euro 4 ducatoyu bilemiyorumn..

    partikül filtresinin birde sıvısı var...içerde olası olan tıkanmaları çözmek kurumları orada yakarak uzaklaştırmak için...onunda litresinin 250-400 tl civarında olduğunu biliyorum..(en azından kendi aracım için)
    bende c4 picasso var ..iptal işleminde muayenede işin profesörü gelse anlayamaz olmadığını ama.....

    yine aracıma göre,iptal edilmesi yazılımsal olarak araç sorun çıkarıyor,arıza silinemiyor gibi ,egzoz muayenesinde değerler olması gerekenden farklı çıkıyor....

    bana çok mantıklı gelmiyor bu partikül lü yağ... 7 litre partiküllü yağı 220 liraya alıyorum... 7 litre aynı marka model yağı 95 liraya alıyorum... marka mobil dandik değil... bence yağ ile alakalı değil... yabancı bir forumda adam devirsiz kullanılan araçların partikül filitresin,in tıkandığını yazmış.. ben tamircilik hayatımda devirsiz kullanılan dizel araçların kurum yaptığına gözlerimle şahit oldum... geçen yağ değişiminde partikülsüz yağ kuydum.. bir haftada 1357 km de yakıt da düştü çekişdede bir anormallik yok... para kazanma mantığı diye düşünüyorum.. üstelik bir bir bilgi platformunda euro 5 motorlada önemli olduğu euro 4 ve öncesinde önemli olmadığı söylenmişti...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    dediğin olabilir..
    aracı aldığımda parçacısından yağını filtrelerini filan aldım...

    sonrasında konuştuğum özel servis eğer yağın C3 onaylı değilse partikül filtresini tıkarsın demişti...

    arabanın klavuzunda ise tıkanma uyarısı alındığında yüksek devirle bir süre yol almanın yeterli olduğu yazılı...

    düşünsene araca 2 yılda bir 3-5 bin liraya partikül filtresi alınacaksa nerede kaldı ekonomi??? benzinliden daha çok yakar o araç o zaman...

  6. #6
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğin olabilir..
    aracı aldığımda parçacısından yağını filtrelerini filan aldım...

    sonrasında konuştuğum özel servis eğer yağın C3 onaylı değilse partikül filtresini tıkarsın demişti...

    arabanın klavuzunda ise tıkanma uyarısı alındığında yüksek devirle bir süre yol almanın yeterli olduğu yazılı...

    düşünsene araca 2 yılda bir 3-5 bin liraya partikül filtresi alınacaksa nerede kaldı ekonomi??? benzinliden daha çok yakar o araç o zaman...
    ben zaten devirli kullanırım... aslında otobüscülükten kalma alışkanlıklar.. otobüsler devirsiz kullanıldımı motoru yerdi... zaman ne gösterecek bakıp göreceğiz...
    ama çok kişinin başını yakmış bu partikül olayı...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Deme öyle...benim araba kendisi devirsiz kullanıyor.2000 devir görmeden vites büyütüyor.15/30/45/60/75..hoop 6.vites....

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deme öyle...benim araba kendisi devirsiz kullanıyor.2000 devir görmeden vites büyütüyor.15/30/45/60/75..hoop 6.vites....
    yabancı bir forumda okuduğum kadarıyla otomatik viteslerde daha çok görünüyormuş zaten.. hatta biri aynı marka model den 2 adet almış.. biri eşine otomatik diyeri kendine manuel.. otomatik de sorun çıkmış... partikül filitresi iptali muayeneye engelmi acaba....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Iptali yapıp tabiri caizse arabayı kandırıp sorunsuz calistirabilirsen onu anlayıp muayenede bırakacak adamın alnını öperim.kralı gelse anlayamaz.kanun maddesini bilmiyorum.birçok araba katalizöru iptal edilmiş halde trafikte dolaşıyor muayeneden geçiyor.
    Egr valfini bile iptal ediyorlar.
    cenkito bunu beğendi.

  10. #10
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iptali yapıp tabiri caizse arabayı kandırıp sorunsuz calistirabilirsen onu anlayıp muayenede bırakacak adamın alnını öperim.kralı gelse anlayamaz.kanun maddesini bilmiyorum.birçok araba katalizöru iptal edilmiş halde trafikte dolaşıyor muayeneden geçiyor.
    Egr valfini bile iptal ediyorlar.
    iptal edecek yeri biliyorum .. ama muayene olayı kafama takılıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

    Güncel olmasında fayda var.

  11. #11
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Partükül filtresi,katalitik konvertör değil dimi?

  12. #12
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    benim bildiğim euro 5 motorda oluyor ben hem egryi hem katı hemde dpfyi iptal ettim içi boş kat aldım muayeneden öyle geçtim şubat ayında fakat benim parçalr karter korumanın altında kaldığından düz boru bile koysam geçerdim yağ olayına gelirsek araç yağ yakmıyorsa sorun olmaz ne zaman yağ yakmaya balar iki parçada dolar

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Galiba partikülleri birbirine karıştırmışsın. Partikül filitresi egzos gazındaki sağlığa ve çevreye zararlı partikülleri ayıklayan bir filitre, yeni araçlardaki nitrojen kapanı gibi. Yağdaki partiküller ise yağlamayı ve silindir içindeki mikroskobik çizikleri kapatma özelliğine sahip katkılı yağ. Her ikisi de farklı partikül ( parçacık) . Partikül filitreli araçta partiküllü yağ kullanılacak diye birşey sözkonusu olamaz. Tamamen ilgisiz şeyler.

  14. #14
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim euro 5 motorda oluyor ben hem egryi hem katı hemde dpfyi iptal ettim içi boş kat aldım muayeneden öyle geçtim şubat ayında fakat benim parçalr karter korumanın altında kaldığından düz boru bile koysam geçerdim yağ olayına gelirsek araç yağ yakmıyorsa sorun olmaz ne zaman yağ yakmaya balar iki parçada dolar
    bir arkadaşım daha aynı açıklamayı yaptı..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Galiba partikülleri birbirine karıştırmışsın. Partikül filitresi egzos gazındaki sağlığa ve çevreye zararlı partikülleri ayıklayan bir filitre, yeni araçlardaki nitrojen kapanı gibi. Yağdaki partiküller ise yağlamayı ve silindir içindeki mikroskobik çizikleri kapatma özelliğine sahip katkılı yağ. Her ikisi de farklı partikül ( parçacık) . Partikül filitreli araçta partiküllü yağ kullanılacak diye birşey sözkonusu olamaz. Tamamen ilgisiz şeyler.
    yok karışmadı doğru şeyden bahsediyoruz.. ama ne hikmetse konulan yağ eğzost daki filitreyi dolduruyor diyor bazıları...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

    Güncel. ....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)