arabanin contasini yaktik iyi mi ?
Reklamlar
-
Hayirli aksamlar . 2012 model golf dizel aracimiz deli gibi su icmeye basladi , ozellikle son 2 gundur radyatörde su birakmiyor. 10 km de bir su koymam gerekiyor. Belirtilere baktigimiz zaman bunu conta yakmasindan kaynaklandigini söylüyor herkes. Araba yakitsiz kalmadi, susuz da kalmadi, zaten annem kullandigi icin genelde yuksek devirde gormuyor. Sizce neden olmustur? Ve maliyeti nedir ?
Reklamlar
-
2 gündür o şekilde kullanıyorsunuz çok büyük hata garanti bitti mi ? masrafı çok
-
Kapak contası yandıysa; genleşme kabında kaynama olur, motor harareti yükselir, çekişten düşer, vuruntulu çalışma yapar.
-
O sekilde kullanarak 5 bin tl lik masrafı 15 bin tl ye çıkarabilirsiniz.
Çok basit şekilde kesin teşhisi bir serviste koyabilirlerdi.
Gereksiz riske giriyorsunuz.
-
Motor yagina bak sutlu kahve rengi olmus mu.? Radyatore su ilave edince cikan suya bak kopuklenme yaglanma var mi? Arac calisirken radyator kapagini ac tasma kabarma var mi? Bunlardan biri yoksa motor tipalari, hortum vs kacak vardir yada termostat kapagi arizalidir.
-
arkadaşın dediği gibi genleşme tankını doldur kapağı açık bırak marşa bas bi anda seviye yükselip taşma olduğunu görürsen silindir kapak contası yanmış demektir geçmiş olsun ama öyle değil ise yağının rengi ve vizkozitesini kontrol etmen gerek yada tesisatta dışarıya bi kaçak vardır.
-
conta yakmış arabada ki belirtiler
motor yağını suya karıştırır genleşme tankının üzerinde yağ tespit edilir motor yağı azalır su seviyesi yükselir
motor suyu yağa karıştırır yağ çubuğundan yağ çamur gibi görünür yağ seviyesi yükselir suyla yağın karışması sonucu yağlama sağlıklı olmaz motor krapeje maruz kalır
su silindir içine dolar ilk çalıştırma anında tekleyerek çalışır eksozdan su ve buhar atar
en iyi ihtimalle contanın dış tarafı patlarsa suyu dışarıya atar
eğer böyle bir durum varsa yapılacak
tamirciye götürüp silindir kapağı sökülecek rektefeciye gidecek kapakta eğilme varsa frezelenecek, subap yuvalarında kaçak olup olmadığı test edilip eğer varsa tamir edilecek silindir kapağında çatlak kontrolu yapılacak ve motor bloğunun yüzeyide kontrol edilecek orada da sorun varsa frezelenip gömlek boyları ayarlanacak bu motorun komple inmesi anlamına gelir
tamirci yeni contayı ve silindir kapağının montajını tork anahtarı ile değerine göre yapacak senteye getirecek subap ayarını yapacak
yağını suyunu yağ filtresini değiştirecek 1000km sonra tekrar silindir kapağı sıkılıp subap ayarı yapılacak
soğutma sistemini komple temizletmenizi tavsiye ederim su ile yağ karıştığı zaman çamur gibi oluyor radyatör ve peteği tıkıyor ve sağlıklı bir soğutma olmuyor
bu işlem eğer sıra yoksa 1 gün içerisinde tamamlanır arabaya göre maliyet değişir ben 600 liraya yaptırmıştım
bu şekilde binerseniz çok büyük masraflarla karşılaşırsınız
-
ya nedir bu VW motorlarının sorunu? bir arkadaşımın motru da 14.000km de bitti.
internet yıkılıyor biten motorlardan?
-
sdirer adlı üyeden alıntı
ya nedir bu VW motorlarının sorunu? bir arkadaşımın motru da 14.000km de bitti.
internet yıkılıyor biten motorlardan?
jetta 1,4 122 hp gücünde
1,6 105 hp gücünde
dolayısla düşük cc araba daha güçlü ve mekanik olarak bu gücü desteklemiyor rektefecide muhabbeti açılmıştı, voswogwenler de bu sorun var pistonlarını daha dayanıklı pistonlarla değiştiriyoruz demişlerdi , bir tane piston gösterdi piston resmen kırılmış ne kadar teknolojiyle beygir gücü arttırılsa da mekanik aksam desteklemediği için çabuk motor yiyor
vel hasıl araba almadan önce rektefeciyle muhabbet kurup ona göre araba almak lazım
er odur ki dünyada koya bir eser,
esersiz kişinin yerinde yeller eser
-
28 Temmuz 2014, 11:30
#10
Motor_Derili adlı üyeden alıntı
Motor yagina bak sutlu kahve rengi olmus mu.? Radyatore su ilave edince cikan suya bak kopuklenme yaglanma var mi? Arac calisirken radyator kapagini ac tasma kabarma var mi? Bunlardan biri yoksa motor tipalari, hortum vs kacak vardir yada termostat kapagi arizalidir.
araç çalışırken radyator kapağını açan arkadaşımın kolu feci şekilde yanmıştı. ve 1 ay kolu sargıda gezip şiddetli ağrı çekti. olası su kaynatan bir aracın radyator kapağı açılmaz mazallah yüz, göz, ve vucudu yakar.
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
29 Temmuz 2014, 02:21
#11
Havasini almadan acacak kadar bilmiyorsa zaten hic birsey yapamaz. ikincisi benim soyledigim zaten su kalmoyor arabada. Suyunu ilave ettikten sonra calistiracak. Icinde su olmayan soguk motorun radyatorunun nesi patlayacak
-
29 Temmuz 2014, 15:28
#12
kola şisesi kapakları bile marketten getirdikten sonra ihtiyatla açılır ,kapağı flöp diye açarsan tabii ki yanarsın ,her şeyin bi adabı var...
Hızın kararı perfect,fazlası past perfect tir...
-
29 Temmuz 2014, 18:37
#13
motor yağı veya suyu temiz, olması gerektiği gibiyse iyi bir ihtimal radyatör veya blok bağlantı contalarından kaçırıyor olabilir.
-
08 Ağustos 2014, 18:47
#14
bende de 2013 40.000 de golf 7 var hangi gün motor hangi gün dsg arıza yapacak diye elim yüreğimde geziyorum. bundan önce laguna 3 vardı arabaya kendimden çok güveniyordum.
-
10 Ağustos 2014, 00:52
#15
Araçlar çok farklı ama bende clio vardı ve silindir kapat contası yanmıştı. Ustaya götürene kadar bembeyaz duman attı. Usta kıyağıyla 700 tl ye malolmuştu.
-
10 Ağustos 2014, 14:01
#16
silindir kapak contası değişimi için 700 tl normal bir fiyat, 400 tl ye yapsaydı o zaman kıyak yapmış olurdu
-
11 Ağustos 2014, 11:53
#17
hemen,kötüye yormamak lazım başta kaçak varmı onu tespit etmek lazım,benim octavia'da hararet uyarısı vermişti,bağlantı dirseğinde kaçak çıktı,2.kez hararet lambası yanmaya başladı,bu seferde radyatör yedek su deposunun kapağının dişleri yenmişti ve basınç kapaçı bir taraftan açarak su eksiltiyordu,kapak değişti problem bitti çok şükür...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)