Arabaya Motosikletin motorunu takmak
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar Bundan yaklaşık 1 ay önce Motorumla kaza yaptım. Kasko motorumu pertte çıkardı.
Daha paramı alamadım. ama motorumun ilk satış hakkını kasko şirketi cüzi bir miktarla bana sundu.
Kimsenin başına gelmez inşallah ama böyle bir hakkınız var. ilk size satmak için sunuyorlar.
Neyse ben motorumu geri aldım. Motor kısmında hiç bişey yok fakat Granajlar bitik durumda. iflah olmaz. 3500 lira granaj ve iskelet masrafı var.
Benimde aklıma bir zamanlar alıpda 3 sene önce 750 tlye araba 126 bis (hani şu recep ivediğin arabası) ondan almıştım. Hiç yüzümü güldürmedi. Liseye gitmek için aldım. Araba tamircisi oldum o derece :D Satamadım da çünkü satışını almamıştım üstüme. Bitek ruhsatını falan almıştım. oda torpido gözünde hala durur. Zaten sahibi trafikden çektirmiş.
3 sene önce araba piston kırdı. 1000 lirayı geçik motor arızası olunca astarı kendini geçecek diye çektim. evin oraya üstünede branda attım. duruyordu.
Şimdi aklıma değişik bir fikir geldi. Ben motosikletimin alt motorunu bu arabaya aktarmaya karar verdim.
Oturduğum yer kırsal polis jandarma sıkıntısı hiç yok.
Zaten o şekilde yakalanırsan arabayı veririm artık. Trafikden men :D
En kötüsünü düşündüm
Motor 2001 model Gilera Runner 180 sp di.
4 defa rektefiye oldu hep büyük piston attım. silindir hacmi 200 cc kesin geçti :D
Arabayı kaldıracağına eminim.
Mekanik bilgim var. 3 sene oto sanayisinde oto tamirhanesinde çalıştım. Bana max : 100 tl ye falan patlıcak.
Yapmak istediğim arabanın motorunu söküp o boşluğa motorun alt motorunu arabanın iskeletiyle çok sağlam kaynaklamak. Hatta motosikletten alt motoru ayırırken bağlantı yerlerini sökmeden direk 15 cm falan iskelet demiriyle alıp o şekilde arabaya daha sağlam monte etmek kaynaklamak.
Bu şekilde hem daha sağlam olmuş olacak hemde araca sarsıntı yapmayacak çünkü motor takozları üstünde olacak.
ikincisi bildiğiniz gibi su sogutmalı motor. Radyatör olarak motorun radyatörü zaten kazada kırıldı. Ya uyum sağlayan bir arabanın yada motorun kendi radyatörünü alıp aracın önüne monte edecem. Güçlü bir devir daim pompasıyla motora bu suyu basmasını sağlayacam inşallah buradada sıkıntı yok.
Şimdi gelelim en önemli yere.
Arabanın sanjımanına çıkışı krank milinden direk alacağım. Uyumda sıkıntı yok. Tornacıda (tanıdık çok) istediğim ara parçayı yaptırırım.
4 vites sanjımanı 1 geri sanjımanı bu şekilde halledebilirim.
Sormak istediğim konu Sankımanı direk motorun krank ına bağlamak doğrumu ?
Sonuçta motorda kayışla bağlı ben zincirden bile daha sert şekilde direk bağlıyorum.
Tamam motor iki zamanlı kaldırır sıkıntı yokda. Diyelim ki debriyaj balatası (arabanın ki ) motordada var. Merkez kaçlı zaten ona güveniyom biraz. neyse hiç kaçırmadı debriyajlar o zaman araba ya pati atacak ya bir yeri kıracak yada stop edecek.
Sizce bu motor bu sistem bu arabayı kaldırır mı ?
Resimleri atarım. Daha başlamadam sadece proje aşamasında şuan
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------
Bu arada üniversitede 2 sene Otomobil Teknolojisi Bölümü okudum. Şuan Boştayım. Can sıkıntısından uğraş arıyorum. Hertürlü yaparım Allahın izniyle ama sizinle de bir paylaşmak istedim. Fikirinize ihtiyacım var.
Reklamlar
-
Şahsi görüşüm 200cc lik bir motoru o araca baglayacak olursan araçtan performans yani performanstan kastim sikintisiz hareket etmesini beklememelisin. Ayrica karburatorle oynama yapmak zorunda kaldiktan sonra tuketmek isteyecegi yakit sarfiyatini gorunce hareket etsede kullanmayacaksindir. Ama guzel ugraslar bunlar kolay gelsin
-
O motorla ancak deneysel bir iş yapabilirsin. Aracı kullanılabilir şekilde hareket ettiremez.
Onun yerine bir go kart yapman daha mantıklı olur.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
O motorla ancak deneysel bir iş yapabilirsin. Aracı kullanılabilir şekilde hareket ettiremez.
Onun yerine bir go kart yapman daha mantıklı olur.
O motoru bi şekilde değerlendireceğim. Aracı 1. vitesde 8000 devire kadar çıkarsam zaten hızı 40-45 olur.
Sonuçta 500 kilo araba zaten iyice hafifleyecek motoruda söküyorum. Bence pek sıkıntı olmaz gibime geliyor. Tabi denemeden göremeyiz. Ama 80-90 gibi hızlara çıkabileceğine inanıyorum. Sonuçta Devirli makina 200 cc 4 zamanlı motor olsa tamam yerinden kalkması sıkıntı ama iki zamanlı olması bence biraz hantal kalır ama normal olarak kullanmama olanak sağlar bence tabi tahmin bu denemeden sonucu görmem zor.
Avantajım çok ama
Sonuçta hafif araba
LAstikler ince
zaten kendi motoru 650cc iki piston (4 zamanlı)
Kullanacak oldugum motorun devirli olması (o arabanın orj. motoru max 4.000 rpm/dk devirle çalışırken benim motorum 8.000 rpm/dk devir üretiyor.
Orjinal motorla 1 vitesde max 25 km yapıyorsa bu motorla 45-50 yapar.
Dezavantajım
Fren sistemi sıkıntı Sonuçta araba çalışıyor ama fren hidroliğini motor pompalamıyacak. Onu motora nasıl bağlarım orasını bilmiyom :(
-
Motor arabayı kesinlikle yürütmez.Boşa zaman ve para kaybından ziyade,eldeki motordan da olursun.
-
Ya ben bu motoru çok büyüttüm.
Yada siz çok öldüldünüz.
Neden yürütmesin
Galiba motoru bilmiyorsun Teknik özelliklerini sana yazayın Arabanın beygiriyle aynı aşağı yukarı Aynı 26 / 21
Teknik Özellikleri (FXR ve SP):
2 zamanlı,su soğutmalı
Silindir hacmi:175.8 cc
Çap*strok:65,6*52mm
Sıkıştırma oranı 9.8:1
Motor gücü: 21hp-8000d/dk
Max tork:18Nm-7000d/dk
Max hız:137km/h
Depo hacmi:12litre
Yağ kapasitesi:1.8litre
Lastik ebatları ön:120/70 R12, arka 130/60 R13
Ağırlık:115kg
Bis 126 Teknik Özellikler:
Marka/Model : Fiat Bis126
Karoser Tipi : FB126c-PL
üretim yılı : 1989
Silindir Hacmi : 594 cm3
Silindir sayısı : 3
Yakıt sistemi : Benzinli/Karbüratörlü
Soğutma sistemi: Su soğutmalı
Maksimum Güç : 26 BG (22 Kw)
Maksimum Hız : 124 Km/s
Ağırlık : 661 kg
Fren sistemi : ön:disk fren /arka:tambur kasnaklı yay.
Bence 5 beygir farkla o araba hertürlü normal olarak gitmeye devam eder. Zaten Açık hava filtresi takılıydı. +3 ,5 beygirde o verir :D
-
Olayın beygirle , eşşekle alakası yok.
Dediğim gibi sadece hareket edebileceğini kanıtlamaksa amacın evet hareket eder . Ama o kadarla kalır.
Ekonomik olmaz.
500 kg yi çok küşümseme . Sen bir bak sp180 in max taşıma kapasitesi ne kadar. Oradan az buçuk fikir edinebilirsin.
Deneysel olur , işlevsel olmaz , çok para harcarsın hiçbir işine yaramaz.
Hadi diyelim herşey senin dediğin gii oldu , km de 1 tl den aşşağı yakmaz.
-
Kardeş,
Amacın motoru değerlendirmekse 200 TL'e bi mobilet al, motoru ona tak.
Ama macera aramak gibi bi niyetin varsa onu bilemem.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Olayın beygirle , eşşekle alakası yok.
Dediğim gibi sadece hareket edebileceğini kanıtlamaksa amacın evet hareket eder . Ama o kadarla kalır.
Ekonomik olmaz.
500 kg yi çok küşümseme . Sen bir bak sp180 in max taşıma kapasitesi ne kadar. Oradan az buçuk fikir edinebilirsin.
Deneysel olur , işlevsel olmaz , çok para harcarsın hiçbir işine yaramaz.
Hadi diyelim herşey senin dediğin gii oldu , km de 1 tl den aşşağı yakmaz.
Anladım çok para harcıcak bişey yok da benim istediğim yağmurda çamurda ıslanmaktan bayağı bıktım. Hep imrenirdim yağmurda arabayla gidenlere eee antalya yağmuru felaket oluyo işte ekmek almaya sağa sola gitmeye yarasın yeter.
Kazadan sonra motordan korktum. Artık ailemde izin vermiyor motora artık.
Bu şekilde yaparsam Ayağımı yerden keser diye umut etmiştim.
Bis parçalarını bulmak bela piyasada yok. Şuan o arabanın kendi motorunu yürütmeye kalksam en az 1000 tl Gerek görmüyom çünkü Randımansız. Akşam sağlam koy ertesi gün bas marşa çalışmıyor o motordan çok çektim.
Ama motosikletimin motoru öylemiydi tek marş hatta yarım marşla çalışıyordu.
Amacım ayağımı yerden kesecek bir vasıta. Kırsal kesimde kullanacam zaten.
Ben çok umutlanmıştım. Ayağımı yerden keser götürür diye hayal kırıklığına uğradım :(
Hayırlısı olsun. Önce bir iyileşiyim zamanla belki motora karşı ailemde ısınır. Alırım yeniden bide kasko parayı ödese süper olacak. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Kardeş,
Amacın motoru değerlendirmekse 200 TL'e bi mobilet al, motoru ona tak.
Ama macera aramak gibi bi niyetin varsa onu bilemem.
Artık motordan korktum. Sonuçta ağır kaza oldu. Daha tam iyileşemedim. Bide ailem artık sittinsene izin vermez motora binmeme yoksa zaten başka motor var
-
20 Aralık 2013, 18:23
#10
Bak arkadaşım hani beni hiiiç ilgilendirmez ama böyle ekonomik kaygılarında varsa bu işe hiç ama hiç bulaşma.
Para tutmaz diyorsunda sadece tornacıya 3bin kaptırırsın tornacı ve kaynakçı ile akraba olursun gide gele.
Bu işlere para limiti olmadan girilir.
Sen elindeki para ile alabileceğin bir reno , tofaş vs varmı ona bak.
gördüğüm kadarıyla amacın proje yapmak değil araç ihtiyacını gidermek olduğundan böyle yazıyorum.
-
20 Aralık 2013, 18:33
#11
acayüp adlı üyeden alıntı
Bak arkadaşım hani beni hiiiç ilgilendirmez ama böyle ekonomik kaygılarında varsa bu işe hiç ama hiç bulaşma.
Para tutmaz diyorsunda sadece tornacıya 3bin kaptırırsın tornacı ve kaynakçı ile akraba olursun gide gele.
Bu işlere para limiti olmadan girilir.
Sen elindeki para ile alabileceğin bir reno , tofaş vs varmı ona bak.
gördüğüm kadarıyla amacın proje yapmak değil araç ihtiyacını gidermek olduğundan böyle yazıyorum.
Sağol eyvallah Benim ki Birazda boş zamanlarımda uğraştı. 1 aylık izinliyim. Daha 20 gün daha evde olacam artık patladım. Ondan aklıma geldi yoksa Allah tüm müslüman kardeşlerimede nasip etsin. Para sıkıntısı yok. Şuan gidip kredi falan çekmeden nakit 0 araba alacak durumumda var benimkisi geçici birazda evdekilerin Kardeşimin falan işine yarasın yürümesinler Falan diyeydi.
Gerçekten yardımcı oldun Sağol Ben vazgeçtim. Yeni araba almayı değerlendiriyim. En azından motora veda edecem gibi. Belki bir kaç seneye evlenirsem kendi evimde Haftasonları falan binmelik bir Orta büyüklükde bir motor alırım.
Zaman ayırıpda cevap veren fikrini söyleyen söylemeyen herkese Teşekkürler.
-
20 Aralık 2013, 18:34
#12
Hayırlısı olsun.
Ama tekrarlıyorum o motorla bir gokart yaparsan müthiş keyifli olur. Daha da kolay olur.
-
20 Aralık 2013, 18:41
#13
Motor gücünden ziyade motor-şanzıman-diferansiyen oranıyla alakalı.Hadi motor kuvvetli diyelim üçüncü kalkışa debriyajı sıyırır.
Motorun kıymetli yazık etme derim.
-
20 Aralık 2013, 18:52
#14
bence motorun bloğunu ve bisinde parçalarını kullanarak çok güzel bir gokart yapabilirsin, zaten iki türlüde evraksız olacak araç..
-
20 Aralık 2013, 19:10
#15
Motorun sonu böyle olur ancak süratten değil motora binen yükten.
1:10sn.
-
20 Aralık 2013, 19:41
#16
Anladığım kadarıyla bis'in ruhsatı yok ve bu projeyi yaparsanız evraksız gezeceksiniz. Eğer durum böyleyse, arkadaşlar go kart demiş ancak benim nacizane tavsiyem buggy yapmanız. Çünkü elinizde motor hariç sağlam, yürüyen bir araç var. Bu durumda buggy yaparken başa bela olacak sıkıntıların %65-70 inden kuruluyorsunuz. Aracın tekerleklerini, difransiyelini, amörtisörlerini değerlendirebilirsiniz ki aracın parçalarıda buggy yapımı için gayet uygun. Takıldığınız yer olursa da Allah'ın izniyle yardımcı olabilirim. He asıl konuya gelecek olursakta o motor gerekli dişli oranlarıyla, o aracı sizi tatmin edecek şekilde yürütür Allah'ın izniyle, buna %90 eminim.
-
20 Aralık 2013, 21:01
#17
motorun herşeyi beygir demek değildir..asıl önemli olan torkudur..biri 21 biri 26 hp demişsin güzelde...bisin kaç devirde kaç Nm veriyor,runner kaç???
emin ol 5 katından az değildir..buda motoru taktığında 5 hp gibi düşünmen gerektiğini gösterir..üstelik o arabayı orjinal motoru bile yerinden zor kaldırıyorken,şanzumanının çaldığı güçle sadece 1-2 sefer yerinden hareket ettirebilisin..her durduğunda kalkman 3 dakikanı filan alır...
denemesi bedava...
arkadaşların dediği gibi yap bir gokart istediğin gibi gez...
-
21 Aralık 2013, 00:38
#18
Ölüborlu adlı üyeden alıntı
antalya yağmuru felaket oluyo işte ekmek almaya sağa sola gitmeye yarasın yeter.
Ölüborlu adlı üyeden alıntı
Şuan gidip kredi falan çekmeden nakit 0 araba alacak durumumda var benimkisi geçici birazda evdekilerin Kardeşimin falan işine yarasın yürümesinler Falan diyeydi.
hadi yürüdü Trafiğe çıkması kanunen yasak olan bi araç elde ettin.trafik umrunda değilse bile,tam donanımlı olarak kullanamayacağın(arıza,kaza,yangın vs) bi aracın olacak.halbuki elinde sıfır araba alacak paran olmasına rağmen kendini,aileni ve çevrendekileri riske atmaya değermi ..?
-
21 Aralık 2013, 01:36
#19
böylebir makinaya sahipsen olabilir
-
21 Aralık 2013, 01:39
#20
3 yaşında ki bir çocuğa 20 kiloyu çektirmen gibi bişey bu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)