Tata vista 1.3 Quadrajet Dizel araç almak isteyenlere yararlı olacağını düşündüğüm verileri 1 yıldır bu araçla 15 bin km. yol yapmış bir kişi olarak paylaşmak isterim. Karar sizin. En çok merak edilen özelliklere ve sorulara değinebileceğimi umut ediyorum.
1- Yol tutuş: 1 yıllık süre zarfında yol tutuş beni fazlasıyla tatmin etti. 100-120 km/h ile girilen hatırı sayılır virajlarda kayma yoldan savrulma gibi sorunlar yaşanmadı. Karla kaplı yollarda dahi patinaj ve kayma sorunu olmadı. Aracı test etmek amacıyla yapılan fren denemelerinde araç yoldan sağa sola kaymadı fren bırakıldığında normal yola devam etti. Araçta abs yok. çapraz frenleme sistemi var ve normal ve ani frenlemede her türlü yol şartında herhangi bir sorun yaşamadım.
2- Motor: CRDi common rail direkt enjeksiyonlu 1.3'lük motor hızlanmalarda ve rampalarda üzmedi. Uygun devirlerdeki (2300-2800 devir arası) vites değiştirmelere olumlu cevap verdi. Yokuş yukarı da normal hızlanmasına devam etti. Motor sesi kabin içinde rahatsızlık verecek bir seviyede değil. Dizel olmasına karşın benzinli araç sesinden çok farklı değil. Sadece uygun devirlerde kullanmadığınızda motor sesi kendini belli ediyor. Motor çekişi oldukça tatmin edici.
2- Dış görünüş: Kompakt bir dizayn ve fark ettirici farlara sahip. Arka kısım toplu ve karakteristik uzunlamasına yerleştirilmiş arka lambalar kendini belli ediyor. Önde ve arkadaki sis farları işlevsel. Özellikle arka sis lambaları sisli ve aşırı yağışlı havalarda rahatça farkedilecek parlaklıkta bir ışık sağlıyor. Bu sizin kendinizi daha güvende hissetmenizi sağlıyor. Araç tavanı benzer diğer araçlarla yanyana geldiğinizde farkedildiği üzere oldukça yüksek. Bu yükseklik iç mekanda kendini ferah bir kabin olarak belli ediyor. Aracın yerden yüksekliği iyi. Bu size taşlı çakıllı dağ yollarında avantaj sağlıyor.
3- İç mekan: Arabaya girdiğinizde küçük bir araçtan beklenmeyecek ferahlıkta bir mekanla karşılaşıyorsunuz. Çok bahsedilen ve beğenilmeyen gösterge panelini göğüste olması kanımca araca ayrı bir özellik katıyor. Sürücünün görüşü kolaylaştığı gibi arka koltuklarda oturanlara ayrı bir keyif veriyor. Konsoldaki kumandalar fonksiyonel. Klima ve ısıtıcı oldukça etkili. Yaz aylarında açık tutulan klima çekişte herhangi bir düşüş oluşturmadı. İç mekanın plastik işçiliği belki çok iyi değil ama kullanışlı ve ergonomik. Torpido gözü yeterli büyüklükte. Bagaj hacmi aileler için tatmin edici değil. Arka koltuk diz mesafesi biraz kısıtlı.
4- Yakıt: Araç sizi yolda bırakmıyor. 8 kutucuklu yakıt göstergesini her kutusu yaklaşık 5 litre yakıta denk geliyor. İbre son kutu olan kırmızıya geldiğinde yakıt ışığı yanıyor ve ışık yandıktan sonra yakıt almak için yol şartlarına göre en az 100 km'niz var. Bu 100 km içinde yakıt biter diye korkmayın ışık yandıktan sonra 150 km gitmişliğim var. Yakıt sarfiyatı fabrika verilerinde belirtilen değerler civarında. Şehir içinde 6.5litre/100 km ve şehir dışında 4litre/100 değerlerini yakalayabiliyorsunuz. Canlı bir örnek vermek gerekirse yakın tarihte 1050 kmlik parkuru 200 tllik yakıtla gerçekleştirdim.90 km sabit hızla gitmedim.120-130 km/h aralıklarında seyrettim.
Araçtan hep olumlu olarak bahsedilmiş olabilir. Ama bu yazılanlar bir kullanıcının kendi görüşleridir. Sadece bazı tecrübelerimi yazdım. Aracı kullanan kişiler içinde farklı görüşleri ve soruları olanlar varsa paylaşabilirler.