Abi universitedeyklen yamac parasutu ve yelkenli kulubundeydim. Yol hariç hertürlü ulaşıma açıktım yani
İsin özütü göründüğü kadar basit bir mevzu değil, öncelikle işin teorik kısmını çok çok iyi öğrenmeni öneririm. ( Rüzgar karşıdan esiyor, yakıtın yok, rüzgara doğru yol almak gibi
)
Sonrasında ufak ufak eğitmenli çıkışlar ile bilgiler pratiğe dökülmeli. Bu bahsettiklerim en fazla 4-6mt yelkenli tekne ile gerçekleşmeli tabi ki
Bir dönem bu sektörde mesleğimi sürdürdüm, dünya çapında ilk üçte idik (oranlaman açısından bilgilendiriyorum
) buna rağmen "en büyük boy" dediğimiz tekne sınıflarımız 53mt' den başlıyordu.
Bu durumda 26mt bir yelkenli, alayım sahil sahil gezeyim demek için bana devasa geliyor
Bu arada teknenin en önemli olayı tasarımı ve işçiliği zaten, boyut biraz hikaye. Bu sebepten 9.90 lık bir yelkenli ile bile heryere gidilebiliyor, üstelik 10mt altında olduğundan birçok konuda muaf sayılıyor
Bence Ybr/Cbf ile başlanmalı bu işe, 26mt bir yelkenli tekne, en azından 600F ile motosiklete başlamak gibi birşey bence.
Yerinde olsam, eğitime şimdiden başlar, durumun havası suyu içerisine önce bir girerdim ve tekne alımımı eğer eğitim teknesi falan olmayacaksa en azından birdahaki kışa ertelerdim.
Böylelikle çok daha doğru karar verebilirsin. Belki sana göre birşey bile değildir, hiç sevmezsin... yani birde işin bu boyutu var