Elvis’in motorsikletleri hakkında sayısız ve sonu gelmez “şehir efsaneleri” üretilmiştir; hani adamın biri hurda bir Harley alır, bir de bakar ki motorun altında “Elvis’ten James Dean’a sevgilerle” yazar (herhalde o zamanlar kartpostal yerine millet birbirine özel günlerde böyle motorsiklet gönderiyor olacak) Böylece adam köşeyi döner. Tabii ki bu söylentinin hiçbir gerçek yönü yoktur. Bizi ilgilendirenler ise sadece Elvis’in “gerçek” motorsikletleridir.

1954 yılında geliştirilmeye başlanan 1956 KH ile ünlü motorsiklet dergisi The Enthusiast’a kapak olan Elvis sayesinde Harley Davidson motorsikletleri Rock’n Roll tutkunlarının resmi motorsikleti olmuştur

1952 yılında Harley Davidson daha hızlı İngiliz motorsikletlerine yönelen Amerikan pazarını tekrar kendine yöneltebilmek için geliştirdiği daha büyük hacimli K modelinin bir devamı olan 1956 K modeline 1915 yılından beri yüksek performanslı özel seriler için kullanılması gelenek haline geldiği için “H” (high performance) harfini de ekleyerek KH olarak piyasaya sürmüştür. Tabii ki tek fark bu isim de değildi, motor tamamen değiştirilmişti.

Elvis 1956 Harley Davidson KH’nın üstünde. Alfred Wertheimer tarafından çekilen kare, fotoğraf sanatının en iyi örnekleri arasında sayılmaktadır.

1956 KH’in 883 cc.lik motoru 38hp.’lik güç üretiyordu ve motor 95 mph yapıyordu. Motordaki en büyük değişiklik vites kutusunda yapıldı. K modellerinin tek problemi vites kutusuydu. Aslında son derece güçlü olan vites dişlileri çok kalın olmaları yüzünden zaman zaman sıkışmakta hatta diş kırmaktaydı. Kullanım kılavuzunda bunu önlemek için yavaşlarken gaz kesildiğinde hemen debriyajı çekerek vitesin boşa alınması önerilmekteydi. Asıl sorun arızalı vites kutusunu tamir etmek veya sıkışan dişlileri açmak istendiğinde ortaya çıkıyordu, çünkü vites kutusuna ulaşmak çok zordu. 1956 KH’da bu sorun kutunun altına bir kapak yapılarak çözüldü. Böylece tüm kutuyu sökmeden dişlilere ulaşmak mümkün oluyordu.

“Speed Kit”li bir 1956 KH

Motorsikleti satın alanlar 68 dolar daha ödeyerek “speed kit” alabiliyorlardı. Bu kit çift eksoz ,cam rüzgarlık ve cilalı krom nikelaj gövde gibi aksesuarları içeriyordu. K modelinin üretimi 1956 yılında durdu çünkü satışlar istenildiği gibi gitmemiş 1952’den beri tüm K modelleri ancak 8000 tane civarında satılmıştı. Buna rağmen 1955 – 1969 yılları arasında yapılan 15 Daytona motorsiklet yarışının 12’sini K model Harley Davidson’lar kazanmıştı. Bugün bu modellerin değeri geçte olsa anlaşılmıştır, özellikle Elvis Presley hayranları arasında popüler olan bu motorsikletlerden bulmak az üretildiği için ne yazık ki çok zordur.

"Yukarıdaki bilgileri Elvis Presley'in Türkiye'deki resmi fan klübünün sitesi olan elvisinistanbul.com sitesinden alınmıştır. Elvis hakkındaki ayrıntılı bilgiler ve üyelik için ziyaret edebilirsiniz. Tavsiye ederim.."