Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

zımpara makinesi devir hızını nasıl düşürebilirim ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    200 watt civarı black&d marka zımpara makinem var ,ancak cok hızlı döndüğü için taktığım cırt zımparalar en fazla 3 dakıka dayanıyor ve aradaki cırt özelliğini kaybediyor :( makinenin devir ayarı yok , devir hızını nasıl düşürebiliriz ,elektriken anlayan arakadaşların dikkatine şimdiden tşk.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Reosta kullanıp cihaza giden voltajı düşürürsün. diye düşünüyorum.

  3. #3
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    bu direnç galiba, bazı kaynaklarda ac motorların bazılarının unıversal oldugunu ve 12 volt dc akım ıle çalışabileceğini söylemişler ,universal olup olmadıgını nasıl anlayabılırz acaba

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yarın babama sorarım, ac motorların dc akımla çalıştırılabileceğini söylemişti bana bi ara. Ama 220 voltluk motora 12 volt falan az gelir bence. Elektrikli matkapların bikaç kademesi oluyor düğmeye bastıkça hızlanıyor, o düzenek zımpara aletine aktarılabilir.

  5. #5
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    elektrikçiden dimmer alıp bir üçlü prize adapte edin deneyin.
    "“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
    "İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer

  6. #6
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Dönen parçalı AC/DC makinalarda 1 adet diyot kullanarak devir hızını tam yarıya (haliyle gücünü de tabii) bir tane 1N5408 vb gibi bir diyot takarak halledebilirsiniz.

    [IMG][/IMG]

    Diyotun takılış yönü farketmez.

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    o tür motorlar genelde dönerken kendi içlerindeki parvane ile kendilerini de soğuturlar.

    yavaşlattığın zaman motoru yakma ihtimalin olabilir.

    dediğin cırtlı zımparalardan bende çok kullandım, parçalanana kadar çıkmazdı yerinden.

    bende hızlı dönüş ile alakalı değil senin derdin, başka bir problem var.

    cırt yada zımpara kalitesizliği gibi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Benim verdiğim yöntemde bütün değerler yarıya düşer, ısınma da. O yüzden yakmaz. Saç kurutma makinasından daha pek çok alete endüstriyel olarak kullanılmaktadır. Dimmer la deviri pek ayarlayamazsınız, akkor flamanlı lambalar için yapılmıştır. Devri düşürmeye kalkarsanız motor bağırır ama dönmez! Devir kontrollu matkap elektrik süpürgesi vb aletlerde FAZ AÇISI da kontrol edilerek sürme yapılır. BD profesyonel aletlerde BLOKAJ kontrolu da yapılıyor devre üzerinden. En kolay uygulanan benim verdiğim şekildedir. Kendi el matkabıma da (B&D) ağaç delme vs hafif işler için uygulamıştım. Kömürlü/fırçalı motorların AC olanların hepsine uygulanır.
    ergün1968 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Bende cırt zımparaları spiral motora takıyorum.ilk zamanlar yanlış uygulamamdan zımparalar ve taban kısmı 5 dakika içinde dağılıyordu.En önemli husus ;Acele etme zımparanın uc kısımları kullanma,zımparayı fazla bastırma arada bir makinayı zımparaladığın objeden uzaklaştır.Isı nedeniyle cırt kısmı eriyebilir.

  10. #10
    muhittinKaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Tracer900
    Ne Diyot Ne Reosta Bu İş İçin Uygun Değil. Diyot İşi Hiç Olmaz Cihaza Zarar Verir. En Uygun Olanı Cihazınızın Üzerindeki Güç ( W ) e uygun Dimmer Devresi Kullanmanız Olacak. Piyasadaki Bir Çok Dimmer 100w gibi Lambalar felan için olur Buna Dikkat edin.

    Açıklama
    220v AC gerilimle çalışan bir cihaza aslında biz 220v RMS gerilim uyguluyoruz. RMS ölçü aletini taktığımızda ölçtüğümüz değerdir. Ama Aslında AC gerilimde Tepeden Tepeye gerilimde hesaba katılmalıdır. Eğer diyotla doğrultursanız Tepeden Tepeye gerilim e doğrultursunuz.
    220vAC bir RMS gerilimi=622.348Vp-p dir
    bunun yarısını alsanız dahi (diyotla doğrultuyoruz)310v yarım dalga yapar DC yapar.
    https://www.youtube.com/@yolsakini

  11. #11
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    öncelikle herkese tşkler .bu dimmer denen alet ortalama ne kadardır ve nasıl uygulanır ?, zımpara kalitesinden değil sanırım problem cunku kendı kutusundan cıkan zımparalarıda bikaç dakikada duman etmişti, devir ve titreşim cok yuksek gercekten

  12. #12
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Tolga makinayi yakarsin. Havali alet olsa gelen hava debisini dusurerk devri dusurebilirsin ama kullandigin canavarin (sektordeki adidir) eger kendi devir ayari yoksa dusuremezsin. Burda care zimparayi degistirmektir. Sana onerim velcron(cirtli) disk zimparalarin omrunu uzatmak istiyorsan zimparayi sulu kullan. Elektrikli alette sakincali olurmu diye soracak olursan eger kovaya aleti daldirmazsan olmaz :-) mesela cam sil fisfis larindan al. Uygulama esnasinda zimparaladigin yuzeye surekli su puskurt. Zimparanin daha uzun omurlu ve daha verimli calisacagini goreceksin.. Hatta elmas zimpara bile kullanabilirsin cok daha uzun omurlu olacaktir. Ama kuru calismak zimparanin verimli omrunu en az yari yariya daha erken bitirir..
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  13. #13
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tolga makinayi yakarsin. Havali alet olsa gelen hava debisini dusurerk devri dusurebilirsin ama kullandigin canavarin (sektordeki adidir) eger kendi devir ayari yoksa dusuremezsin. Burda care zimparayi degistirmektir. Sana onerim velcron(cirtli) disk zimparalarin omrunu uzatmak istiyorsan zimparayi sulu kullan. Elektrikli alette sakincali olurmu diye soracak olursan eger kovaya aleti daldirmazsan olmaz :-) mesela cam sil fisfis larindan al. Uygulama esnasinda zimparaladigin yuzeye surekli su puskurt. Zimparanin daha uzun omurlu ve daha verimli calisacagini goreceksin.. Hatta elmas zimpara bile kullanabilirsin cok daha uzun omurlu olacaktir. Ama kuru calismak zimparanin verimli omrunu en az yari yariya daha erken bitirir..


    suyun cırt kısmının ömrüne bir etkisi olurmu ? bu arada su dımmer denen parcayı arastırdım ama buradakı elektrikçilerde yok , bi fırın var eski onun ısı ayar düğmesi iş görürmü aceba :D

  14. #14
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Asindiricilarda mantik sudur.. Kullandigin asindiricinin icedigi element, asindirmak istedigin yuzeyden daha sert olmalidir.. Mesela cam kenarini rodaj yaparkan en az cam kadar sert bir molekul kullanmalisin (elmas yada silisyumkarbur gibi) bu yuzden dogru asindiriciyi kullanmak gerekir.. Bununla birlikte kullanacagin urunun teknik spec lerini inceleyip elindeki taslamanin devir araliginda calisirmi onu arastir. Unutma dusuk devirlerde her zaman daha purussuz bir yuzey elde edersin ama bu kullandigin urunun omrunu de etkiler. Yuzey kalitesi sadece bununla alakali degil, ayni zamanda kullandigin gridle ( kum miktari ) ilede alakalidir.Yani dogru urunu deneme yanilmayla bulmalisin. Iki tur birlestirme vardir. Birincisi qrs ikincisi sa dir. Sa yapistirma yontemidir ve sulu calismaya qrs ( cirtli )e gore daha az dayaniklidir. Cirtli tercih etmelisin.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  15. #15
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Alıntı muhittinKaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne Diyot Ne Reosta Bu İş İçin Uygun Değil. Diyot İşi Hiç Olmaz Cihaza Zarar Verir. En Uygun Olanı Cihazınızın Üzerindeki Güç ( W ) e uygun Dimmer Devresi Kullanmanız Olacak. Piyasadaki Bir Çok Dimmer 100w gibi Lambalar felan için olur Buna Dikkat edin.

    Açıklama
    220v AC gerilimle çalışan bir cihaza aslında biz 220v RMS gerilim uyguluyoruz. RMS ölçü aletini taktığımızda ölçtüğümüz değerdir. Ama Aslında AC gerilimde Tepeden Tepeye gerilimde hesaba katılmalıdır. Eğer diyotla doğrultursanız Tepeden Tepeye gerilim e doğrultursunuz.
    220vAC bir RMS gerilimi=622.348Vp-p dir
    bunun yarısını alsanız dahi (diyotla doğrultuyoruz)310v yarım dalga yapar DC yapar.
    Naaptın abicim sanayi ceryanını bile geçmişin..
    Gece gece saç kurutma makinesi aratırıcan bişi değil de bant genişliğinden resim yüklemesi zor.

    Ayrıca verdiğiniz rakamlar HEPSİ yanlış. 1 tane seri bağlı diyot voltajı tam ortadan ikiye böler. Uort=110 volt.
    220 volt tam köprü diyotla doğrultulsa bile Uort=311 volt eder.. Sanayi voltajı 380 volttur.
    Dimmer la 1000 WATT lık koca HALOGEN lambaları bile açıp kısabiliriz. Dimmer üzerinde düşen akımla gerilim çarpımı pratik olarak çok düşüktür. O yüzden soğutucu bile gerekmez. (pratikte küçük bişi konur)


    Sağda 1600 w rezistans ve yuvarlak içinde diyot.
    Sadece fırçalı AC motorlarda uygulanabileceğini tekrar belirteyim.

  16. #16
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    peki bende eski bir fırın var ondan bana işime yarayacak birşeyler cıkarmı ,bu ısı ayar düğmesi dimmer görevi görmezmi. bu arada dimmere baktım bauhausda var ama 20 tl en ucuzu

  17. #17
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Dimmer, seyyar tipleri 5-10 liradır elektrikçilerde. Ancak dimmer, motoru bloke ediyor kıstığınızda..
    Fırının üzerindeki ayar düğmesi termostattır. sıcağa göre aç-kapa yapar, o işinize yaramaz.
    Diyot denen malzeme en kolay bulabileceğiniz, en ucuz malzeme olduğu için yazdım..
    Araya seri bir fiş-priz yapıp pek çok malzeme ile elektriği azaltabilirsiniz.
    Bonlar, 100w ampul, eski fluresan lamba balansı, 100 w civarı halojen ampul vs.. Elde bişeyler varsa denemek gerekir, gereğinden fazla düşürme yapabilir, yada düşürme az gelebilir.
    Zımpara motoru gücünde araya bağladığınız yüklerle elektriği tam yarı yarıya düşürüyorsunuz.
    İşin mantığı seri devre yapıp fazla gelen kısmı araya gireceğiniz başka bir yük üzerinde düşürmektir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)