Gerçeğinden yapamıyorum bari bilgisayarda çizeyim dedim Şu an için hareket etmiyo ama 3ds max'ta constraint'leri öğrenirsem o da olacak.
Gerçeğinden yapamıyorum bari bilgisayarda çizeyim dedim Şu an için hareket etmiyo ama 3ds max'ta constraint'leri öğrenirsem o da olacak.
beypazarlı kacmıs menguye :D
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
bende ilk alttaki foto açıldı dedim herhalde ehliyeti yok zevkine kamyon almış
Vaay sen de 3dmax le uğraşıyorsun he
Motosikletli Kaplumbağa...
Mengu bi şeyle de uğraşma abi, bırak başkaları da ekmek yesin
6-7 gündür toplasan 15-20 saat uykuyla max yetiştirmeye çalışıyorum. Yeni kamyonum yazısını gördüm, girdim, bakyorum bakıyorum gözlerimi ovuşturdum "la herşeyi lanet max görür oldum uyusammı napsam " diye
İşin icabı ihtiyaç duyacakmısın bilmiyorum ama öyle olmasa bile güzel uğraş edinmişsin programa hakim oldukça deli keyif alacaksın Bişeyler yapıp bozmaya meraklı olan biri olduğun için mutlaka çok faydasını görürsün zaten
Sende mi uğraşıyorsun Motorkafa Keyfi mi ?
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Motosikletlerle yoğun şekilde uğraşmaya başlamadan epey önce 2008 yılında programlamaya merak salmıştım kendi oyunumu yapacam diye, elbet ufak oyunlar yaptım C++ baya da iyi biliyorum ama 3 boyutlu oyun yapmak çok zor yaw, programla kısmında sıkıntı yok grafik kütüphanelerini fizik motorlarını kurup çalıştırabiliyorum ama programlama çalışırken bi yandan da grafik tasarım çalışmalıymış bi gün eli yüzü düzgün bir 3 boyutlu oyun yapmak en büyük hayallerimden biri sanırım.
Doğru çalışan ufak oyunları hiçbi 3D oyuna değişmem hala Keşke o yolda yürüseydin hem mobile de uygun
Eli yüzü düzgün dediğin 3D oyunda aşırı emek, çok geniş ekip ister Mengü Pusu ayarında bişey bile 10yıllar, 100binlerce liralar alıyor ve sonuçta nekadar eli yüzü düzgün tartışılır Ama o yol çok güzel yol, inşallah biyerinden yakalarsın
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
bu ara(4-5 ay önce) 2d bir oyun yazdım, grafiker bulup çizim yaptıramadım da bitmedi hala
fikri üretip kodu yazmak 6 saatimi, hataları düzeltip oyunu tamamlamak 2 haftamı aldı
ama grafik üretemediğim için bekliyor
sağolsun siteden imacosfx ilk animasyonu tamamladı
belki bitiririz bu sayede
bu arada oyunun flash versiyonu için as3 öğreneyim dedim, neredeyse o da tamam olacak, yeni bir nesne üretmede (addchild) problem yaşıyorum, attım bi kenara
bir ara c++ da opengl destekli 3d grafik motoru üzerinde çalışıyordum
geçen canım sıkıldı baştan yeni bir motor yazayım dedim
iki günde epey ilerledim ama çok vakti olan biri değilim, hem iş hem bunlar kafayı yoruyor
bak sana opengl/glut kütüphanesi kullanılarak yapılmış örnek bir kod, burdan başla vaktin varsa
bir yerlerde 3dmax de çizilmiş modelleri de çağırabilen kodlarım olacaktı, inceler gönderiririm#include <windows.h>
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <GL/glut.h>
int transx, transy;
int karakter_x=0, karakter_y=0;
void Key(unsigned char key, int x, int y)
{
if (key=='a'){transx--;}
if (key=='d'){transx++;}
if (key=='s'){transy--;}
if (key=='w'){transy++;}
if (key==27){exit(0);}
}
void Draw()
{
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(1.0, 0.0, 0.0);
glVertex3f(karakter_x, karakter_y, -5.0f);
glColor3f(0.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(karakter_x+1, karakter_y, -5.0f);
glColor3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(karakter_x+1, karakter_y+1, -5.0f);
glColor3f(1.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(karakter_x, karakter_y+1, -5.0f);
glEnd();
}
void Display()
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
glTranslatef(transx,transy,0);
Draw();
glEnd();
glutSwapBuffers();
}
void Reshape(int w, int h)
{
glViewport(0, 0, w, h);
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
gluPerspective(100,(double)w/(double)h, 1.0, 1000);
}
void idle(void)
{
glutPostRedisplay();
}
int main(int argc, char** argv)
{
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH);
glutInitWindowSize(800, 600);
glutCreateWindow("simple");
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glutKeyboardFunc(Key);
glutDisplayFunc(Display);
glutReshapeFunc(Reshape);
glutIdleFunc(idle);
glutMainLoop();
return 0;
}
C++ biliyosanız grafik motoru yazmaya uğraşmayın, açık kaynak ücretsiz sürüyle grafik motoru var. Irrlicht 3D var mesela http://irrlicht.sourceforge.net/ , kodlarını derleyip çalıştırması kolay sayılır. Bide Ogre3D var ben ona GTA4'ün de kullandığı Bullet fizik motorunu bağlayıp çalıştırıyorum
Şöyle bi oyun yapmıştım C# ile, pacman yani baya da doğru çalışır hafiften yapay zekası var, bütün puanları alıp oyunu bitirmek cidden zor, aşırı dikkat biraz da şans istiyor.
2D oyunlara da hala rağbet var mesela yakın zamanda angry birds çok popüler oldu adamlar para basıyor. O oyunun da aslında programlama kısmı o kadar zorlamamıştır adamları, hazır fizik motoru kullanıyolar Box2D. Ama bölümleri tasarlaması onların grafik çizimi falan büyük emek ister cidden 5 yıldızlı kalitede bi oyun çıkarmışlar.
Şimdi bu kamyon ne iş görür onu söyle mengü
Yengeç gibi fortlift mi?
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
2d oyunu Gamesalad ta yaptım. oldukça ideal bir 2d oyun motoru. kodlama mantığıma yakın bir yapısı var, zorlanmıyorum
daha önce işlenmemiş bir konu olduğu için appstore ardından playstore a koymayı planlıyoruz
da şu grafikleri bi tamamlayabilsek, aylardır bekliyor öyle kenarda
3d de ise unity veya udk engine var ama oraya gelmedim henüz, önce 2d de birşeyler başaralım
bu tür platformları öğrenmesi de çok zaman alıyor, üşenirim o kadarına şimdilik
kendi 3d grafik motorum ise daha çok hobi amaçlı ilerleyecek şimdilik, heveslendikçe yapacam birşeyler
dün antialiasing denemesi yaptım. gerçek antialiasingi bugün bile kaldıracak ekran kartı yokmuş piyasada. benim 4850 çakıldı, nvidia kartlarda da denemek lazım
sanki bir yanlışlık var başka araba değilde kendini kaldıracak şekilde uçlar ya da ben mi yanlış görüyorum
madem böyle bi konu açıldı şu soruma cevap verecek teknolojik bi terminatörde vardır..
motora uygun topcase demiri çizilse, bunu kim çıkarır.. yada elimizde arka tutamak numunesi var, bunu bilgisayarda kim çizer vede kim yapar ölçülere bakıp
Topcase demirini bilgisayarda çizmek saçma olur cnc tornaya verilip işlenecek bişey değil sonuçta. En güzeli kalemi kağıdı cetveli alıp motosikletinize baka baka gerekli ölçülerde bir çanta demiri çizmek kağıda. Demiri yaptıracak usta bulunduktan sonra gerisi dert değil yeterki para olsun.
Yanlış bişey yok o ayaklar sağa sola kayabiliyor hidrolik motorlu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)