Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Şamil s-74 Türkiye'nin ilk spor otomibili

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Forumda konuyla ilgili yazdığımı çok kişinin anlayabilecegini beklemiyorum.çünkü bütün olarak algılamaktansa oradan buradan negatif zannettiğimiz bir cümleden cıkarım yapmayı yeğleriz.Yazımı bir daha okursan aracın görsel ve teknik özelliklerine yorum getirmediğim gibi yorumum üretmek adınaydı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aracı kötüleme kıstasınız nedir?78-80 yıllık belki bir asırlık markalarla veya yeni kurulmuşta olsa büyük bütçelerle kurulmuş markalarla kıyaslamak cahilliktir.
    Bizim kadar kendi milletini aşağılayan bir millet yoktur.Parçadan çalarlar,aerodinamik yoktur,tasarım taklittir,bilmem şu arabadan alınmış ,takılmıştır.Liste uzar gider.Arabanın görsel ve teknik özelliklerini bir kenara bırakın.Bu zihniyet 1960'ların zihniyetidir.Bu zihniyete rağmen ;Sanayi alanında hammadenin,makinaların,türlü takım ve parçaların dünyada talep görüyor olması iyi bir haber.İnananların ve üretenlerin sayısı arttıkca araba konusunda'da kendi markamızı yaratırız.
    Fiberglasstan yapılması ve anadoldan bile kötü görünmesi. Üstteki fotoğrafı bende arabanın üzerinden plastik çocuk kaydırağından kayar gibi kayma isteği yarattı

  3. #43
    ahmettpc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    ısıtıcı - sogutucu fanlar fiat doblodan alınmış :D

  4. #44
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Mühendislik desteği alınmaksızın, bir araya gelmiş sanayii ustalarının, boş vakitlerinde eldeki mevcut ve piyasadaki uydurabildiği parçalardan yaptıkları, göz kararı bir imalatla ortaya çıkmış bir model gibi görünüyor.

    Satışa sunulan rakamın abartı olduğunu ve aklı başında hiç kimsenin böyle bir araca sırf Türk tasarımı diye bu kadar fazla parayı vereceğinide düşünmüyorum. Sonuçta yapılan model, aynı fiyata satışa sunulan fabrikasyon emsalleriyle kıyasladığı vakit aşırı derecede basit kalıyor.
    "“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
    "İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer

  5. #45
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda konuyla ilgili yazdığımı çok kişinin anlayabilecegini beklemiyorum.çünkü bütün olarak algılamaktansa oradan buradan negatif zannettiğimiz bir cümleden cıkarım yapmayı yeğleriz.Yazımı bir daha okursan aracın görsel ve teknik özelliklerine yorum getirmediğim gibi yorumum üretmek adınaydı...
    koşulsuz şartsız destek mi yani ... siteyi incelersen yalanlarla dolu bir oluşum olduğunu görebilirsin şamil in ... bütünüyle yalan yani,bunu savunmakta bu yalana bu cahilliğe ortak olmaktır.Körü körüne savunmak ona destek olmaz daha çok ilerlemesinin önüne geçer.

  6. #46
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Abi onu bunu bırakın da o araba pistlere çıkmayı bırak sokağa bile çıkabilecekmi bakalım. Merdivenaltı imalat yapmışlar daha önce de yazmıştım insanın geçebileceği kapıdan araba geçmez

  7. #47
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aracı kötüleme kıstasınız nedir?
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazımı bir daha okursan aracın görsel ve teknik özelliklerine yorum getirmediğim gibi yorumum üretmek adınaydı...
    Bu aracı kötüleme kıstası , aracın görsel ve teknik özellikleri üzerindendir zaten.
    Kimsenin Türkiye'de üretim yapılmasın anlamında bir yorum yaptığını düşünmüyorum.

    Teşvik edelim diye de 600.000tl fiyatlı abuk subuk birşeyi eleştirmemek olmaz.
    Bu, türk telefonu üretelim ama antenli olsun fiyatı da akıllı telefonların 5 katı olsun çünkü Türk demek gibi birşey.
    Tüketen değil üreten olmak herzaman iyidir , desteklenmelidir , ama biraz da mantıklı olmak gerekiyor.
    Bu konudaki örnek uyanıklıktan başka birşey değildir.
    ReiZzZ bunu beğendi.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #48
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Herkes eleştirdi,proje açısından pozitif düşünmeye çalışanda çıktı ama ''Fiyat-Ortadaki mal'' olarak pozitif düşünen kimse çıkmadı,onu bırakın fiyatını düşünmeden bile ortadaki mala bakıp beğenen çıkmadı

    Yorum yapanlara meraktan soruyorum,spor arabaya binebilecek durumda olupta ortadaki bu mal 280.000 yurocuk değilde 280.000tl olsaydı alırmıydınız

  9. #49
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı CrosseR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes eleştirdi,proje açısından pozitif düşünmeye çalışanda çıktı ama ''Fiyat-Ortadaki mal'' olarak pozitif düşünen kimse çıkmadı,onu bırakın fiyatını düşünmeden bile ortadaki mala bakıp beğenen çıkmadı

    Yorum yapanlara meraktan soruyorum,spor arabaya binebilecek durumda olupta ortadaki bu mal 280.000 yurocuk değilde 280.000tl olsaydı alırmıydınız
    İçinde 1.6 litre bile motoru olmayan ve sokağa çıkaramayacağım arabaya değil 280 bin lira, 28 bin lira bile vermem Gider geely ec7 alırım hiç değilse çalışıyor

  10. #50
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçinde 1.6 litre bile motoru olmayan ve sokağa çıkaramayacağım arabaya değil 280 bin lira, 28 bin lira bile vermem Gider geely ec7 alırım hiç değilse çalışıyor
    http://resim.donanimhaber.com/upfile...D3137AA004.jpg
    Niye 1.6 litre bile motoru olmayan dediniz onu anlamadım

  11. #51
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı CrosseR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye 1.6 litre bile motoru olmayan dediniz onu anlamadım
    O arabanın motoru yok maket, öyle dalgasına yapılmış ne sandınız gerçek mi olacak.

  12. #52
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Ne bileyim adamlar satış için siparişi alınca yurtdışından motorunu sipariş edip suan içinde olmasada alıp koyarlar heralde boş vermezler

  13. #53
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı CrosseR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne bileyim adamlar satış için siparişi alınca yurtdışından motorunu sipariş edip suan içinde olmasada alıp koyarlar heralde boş vermezler
    Toplama kamyon otobüs olur ama araba olmaz hele yüksek hızlı araba
    Siz motoru sipariş eder koyarlar deyince aklıma taylandın toplama otobüsleri geldi. Kamyon şasesi alıp üzerine otobüs yapıyolar canları nasıl isterse.



  14. #54
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Doğru tabi toplama spor araba olmaz ki arabanın olur bi tarafı yok zaten yinede satarken koyarlar artık Otobüslerde iyiymiş ama,bukadar süslü olmasada türkiyede de görüyorum bazen bunlara benzer otobüsler,televizyonları bile olmuyo ama oldukça süslü oluyorlar

  15. #55
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Hani köstek olmak gibi olmasın ama cidden olmamış,hatta fazlasıyla zorlama olmuş,benim bildiğim bir kaç spor otomobil var tamamı yerli üretim ve gerçekten hoş arabalar;

    Buyrun,SAZAN;







    Alıntıdır;

    Bugün Türk otomobilciliği yeni bir kilometre taşını daha deviriyor.
    Bunu iyice açıklamak adına Otoplato olarak önemsediğimiz aşamaları kısaca özetlemek gerekir. Kanımızca ilk aşama Devrim otomobilinin bu ülke insanının kafasına “bu ülkede otomobil yapılabilir“ fikrini sokmasıdır. Ondan sonra Koç grubunun bu sitede defalarca övdüğümüz Anadol üretimine geçişi gelir. Anadol bir çok tabuyu yıkan ve en önemlisi pazarın,zamanın çok önünde bir çok gelişmenin altındaki imza olmuştur. Tek kapı birinci jenerasyon, SL , STC 16 , BÖCEK, SW gibi proje aşamalarıyla bir deniz feneridir. Daha sonra Murat 124 ve Renault 12 üretimi için kurulan dev modern fabrikalar devri başlar. Bunları Opel’in Türkiye’de başlattığı montaj operasyonu takip eder ki bunun önemi ne boyunda ne üretim tekniğindedir.Burada kilometre taşı olan bu tesiste güncel modellerin bu ülkede üretilebileceği, kalitesinin Avrupa’dan daha iyi olacağı ve hatta bunların Avrupa’ya satılacağını göstermesi ve modern otomobil ticareti yöneticiliğini başlatmasıdır.Takiben gelen Toyota’da aynı çizgiyi takip etmiş ve Uzakdoğulu Hyundai,Honda gibi firmaların da üretim yatırımına geçmesini sağlamıştır. Tabii bu evrim sanayi olarak sürerken arada özellikle Otomobile aşkla bağlı bazı kişilerde değişik denemeler yapıyordu. Çoğu spor ve özel otomobiller yapmak için yola çıkanlardan sadece Sn.Hasan Yurdakul Maral ismiyle tescil ettirdiği Morgan Replikaları 200 kadar üretip tescil belgesi almaya muvaffak olabilmişti. Arada Bursada Beklen, İzmirde yapılan bazı roadster’lar,Ankarada yapılacağı duyurulan Etox coupe gibi daha çok Halkla ilişkiler aşamasında kalan bazı otomobiller duyduk ama başka da bir ilerleme göremedik. Ta ki bu güne kadar..

    Tersanede otomobil üretimi..

    Otomobilciler arasında uzun süredir fısıltı halinde Anadol projesinde aktif görev almış Dr.Ekber Onuk’un önderliğinde bir “süper otomobil” geliştirildiği konuşuluyordu. Ancak bir çok heyecanlı ve acul projede olduğu gibi bir erken deşifre veya sızıntı yoktu. Duyduklarımıza inanıyor ama bir türlü belgeleyemiyorduk. Nihayet bu sessizlik bizzat Onuk Yonca tersanesinden gelen br duyuruyla son buldu. Türkiye’nin KAAN sınıfı hücumbot ‘larını üreten tersanenin bir bölümünde sessizce bir değil iki değişik otomobil üretilmişti. Gittik gördük, izlenimlerimiz şöyle.İkisi de heyecan verici özgün tasarımlara sahip olan otomobillerin birinin ismi ONUK S56. Bunu tipik bir refleksle bir şeye benzetmek istersek Porsche 356 Speedster’ı andırdığını söylemek mümkün. Ancak bir çok açıdan özellikle arkasının çok farklı tasarlandığını söylemek gerekiyor. Ama benziyor mu ? Diye sorarsanız, evet benziyor ,o kadar. Farklı bir spor otomobil.Otomobilin nostaljik duygulara hitap eden iki kişilik bir roadster olduğunu ve 130 beygir üreten Renault motorlu versiyonunun yaklaşık 35.000 Euro gibi çok makul bir fiyatla piyasaya sürüleceğini müjdeleyebiliriz,çünkü S56 Seri üretim için tüm aşamalardan geçmiş yani bir anlamda gün sayıyor. Otomobilin detayları ve finishing-yani son işçilik, kalitesi de mükemmele yakın. Burada teknik detaylara girmektense en çok dikkatimizi çeken özelliğin Onuk-Yonca tersanesinde çalışan çaycıdan,patrona herkesin gözünün içindeki mükemmeliyetçi ifade ve her köşede gördüğünüz tutkulu işini severlik olduğunu yazmayı tercih ettik.

    Tuzla’da bir Enzo ve Alfredino öyküsü..

    Gelelim Sazan’a. Açıkçası bu ismin şakayla karışık bir Kod ismi olduğunu düşünüyorduk. Ancak bunun önümüze konan süper otomobilin gerçek ismi olacağını, hüzünlü hikayesini dinleyerek öğrendik. SAZAN, Dr.Onuk’un 1996 yılında bir trafik kazasında kaybettiği oğlu ,Uçak ve Uzay Mühendisliği öğrencisi Kaan Onuk’un projesiymiş. Tıpkı Enzo Ferrari’nin erkenden kaybettiği oğlu Alfredino’nun Vittorio Jano ile birlikte geliştirdiği yeni V6 motor ve Yarış otomobili projesi gibi. Enzo Ferrari, bu büyük kayıptan sonra yeni yarış otomobillerine ve sonra çıkan 206GT Otomobillerine sevgili oğullarına evde hitap edildiği gibi “Dino” adını vermiş ve onun imzasını markalaştırmıştı. Ekber Onuk’ta benzer bir karar alarak oğullarının okul arkadaşları arasında lakabı olan SAZAN’ı marka olarak seçmiş ve Kaan’ın el yazısıyla attığı sazan imzasını otomobilin önüne gururla koymuş.
    Gelelim otomobile, ilk reflekslerinize hakim olun.Bu otomobil başka bir otomobile benzemiyor. Ön tamponun altındaki hava kanalları nedeniyle McLaren’a veya Modena’ya benzetenler olabilir ama detaylarda asla yakın bile değil.Hele yan ve arkadan neredeyse hiçbir otomobille bezeşmiyor bile diyebiliriz. Enteresan bir hardtop sistemi ile hem Spider hem de coupe olabiliyor. Mid engine formatındaki otomobilin Prototipi üzerinde Corvette motor kullanılmış ancak üretim aşamasında Nissan gücü kullanılacak. Aracın Power to weight Ratio’su yani ağırlık güç dengesi bugün dünyayı kasıp kavuran bir çok Süper Otomobil’den daha iyi. Veriler şöyle: Boş ağırlık 920 Kilogram planlanan güç 490. Daha ne denilebilir ki? Karbon Kevlar gövdenin tasarımıDemir Sümer ,Gökhan Akış ve Anadol STC 16’nın tasarımcısı Eralp Noyan’dan oluşan bir ekip tarafından yapılmış. Otomobilin en etkileyici olan kısmı yaş ortalaması 30 olan çok genç bir ekip tarafından detaylara harcanan vakit,emek ve aklı ortaya çıkaran tam bir proje örneği olması ve bir de hiç alışık olmadığımız bir ayrıntı..sorduğunuz tüm soruların muhatapları tarafından net ve çok detaylı bir şekilde cevaplanması. Sazan hakkında bugün tüm gazetelerde “Türk Ferrarisi, Türk yol canavarı” gibi benzetmeler görebilirsiniz,inanmayın.. bu Türkiye’nin otomobilcilikte aştığı ve bürokratik engeller aşılıp seri üretimi yapılabilirse ortaya koyduğu, en önemli kilometre taşlarından biri olacak tamamı Türk insanı tarafından yapılmış bir Süper Otomobil projesidir.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)