Z-Moto Şikayet Maili Hakkında
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 15:44
#1
Merhaba Arkadaşlar,
Tepkiler ve deneyimler üzerine şöyle bir yazı hazırladım yorumlarınız ve ekleyip çıkaracaklarınız varsa düzeltmeleri yapıp ulaşabildigim merkezlere gönderecegim. Teşekkürler
WE HOPE THIS EMAIL ARRIVE RELEVANT DEPARTMENTS.
Hello Dear Sir/Madam,
We are a group of Kawasaki Owners and Fans from Turkey and we would like to give you some feedback about your region distributor Z-Moto.
Kawasaki is wellknown with their motocycles and engines. You have dominated various areas of transportation with your qualified and reasonable priced products.
BUT we believe,in Turkey, Kawasaki as a brand and as a motorbike producer is be represented deficient and leaded-astray.
Because Z-Moto workers and service has lack of knowledge and insufficient following of Kawasaki news/products and competitors' acts.
Both in before and after-sale, enlightenment and services and part/bike prices, Z-Moto has very undistinguished attitudes to current and potential customers.
They are even unaware of your 2013 models and as answer to our questions about delivery and pricing of new Ninja250R's, they say for Ninja250R's : "Those bikes are Euro2 emission certificated-so we will continue to sell current model with 300cc engine next year"
Moreover ordeal we faced to have spare part supply and their pricing is very troublesome. For this reasons, we have many friends who couldn't buy a Kawasaki and prefer other firms with better service and price tags.
straight to the point: As owners and local market watchers we believe KAWASAKI deserves much better position in Turkey market and it will influence much more after consideration of current situation and market mix due to competitors.
We would like you to question and investigate Z-Moto's feckless and non-operational performance and take action if possible.
UMARIZ BU MAIL ILGILI BIRIMLERE ULASIR
Merhaba Sayın Bay/Bayan,
Bizler bir grup Kawasaki sahipleri ve meraklılarıyız ve sizlere bölge bayisi Z-Moto hakkında geribildirim yapmak istiyoruz.
Kawasaki motorları ve motorsikletleri ile tanınır. Pek çok pazarı uygun fiyatlı ve kaliteli ürünlerinizle domine etmektesiniz.
ANCAK bizler inanıyoruz ki, Türkiye'de Kawasaki bir marka ve motorsiklet üreticisi olarak yetersiz ve yanlış doğrultuda temsil edilmekte.
Çünkü Z-Moto çalışanları ve hizmeti bilgiden yoksun ve Kawasaki'nin gelişmelerinin/ürünlerinin ve de rakiplerinin eylemlerinin güncel takibini yapmakta yetersizdir.
Hem satış öncesi hem de satış sonrasında, doğru bilgilendirme-servis-motorsiklet ve parça fiyatlandırmasında Z-Moto mevcut ve potansiyel müşterilerine karşı vasat bir tutum sergilemektedir.
Hatta o kadar ki yeni tanıtılan 2013 model Ninja250R'ların ülkemize teslimatı ve fiyatlandırması ile ilgili sorumuza yanıt olarak "Yeni Ninja'lar Euro2 emisyonlu oldugu için ülkemizde satılmayacak, mevcut modelin 300cclik versiyonu ile satışa devam edilecek" cevabı verildi.
Bunun yanı sıra, yedek parça temini ve fiyatlandırması da ayrı bir çileli zorluktur. Bu sebeplerle Kawasaki yerine servis ve fiyatlandırma yüzünden farklı markalara yönelen arkadaşlarımız dahi mevcut.
Sadede gelecek olursak: Motorsiklet kullanıcıları ve yerel market izleyicileri olarak Kawasaki'nin Türkiye'de çok daha iyi pozisyonları hakettigini ve mevcut durumu, pazarlama bileşenlerini rakiplerle kıyaslayarak tekrar değerlendirdiğinde pazarda daha fazla nufüz edinecegine inanıyoruz.
Sizden Z-Moto'nun sorumsuz ve işlevsellikten uzak hizmetini sorgulamanızı ve araştırmanızı mümkünse aksiyon almanızı istiyoruz.
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 15:55
#2
elinize sağlık umarım birşeyler fark eder yakın zamanda
ingilizcenizi takdir etmemek de elde değil bu arada gerçekten
Heil Spellcheck
-
11 Ağustos 2012, 16:01
#3
umurcan adlı üyeden alıntı
elinize sağlık
umarım birşeyler fark eder yakın zamanda
ingilizcenizi takdir etmemek de elde değil bu arada gerçekten
teşekkür ederim hocam
-
11 Ağustos 2012, 16:15
#4
Eline emeğine sağlık arkadaşım.Çok güzel bir konuya değinmişsin.Umarım dikkate alınır ve sorunlarınız çözülür.
-
11 Ağustos 2012, 16:37
#5
Best regards, MT members...
Elinize sağlık. konunun takipçisiyim, gelen cevabı yazarsanız sevinirim
-
11 Ağustos 2012, 17:00
#6
Teşekkürler,
Regards, motosiklet.net Riders diye sonuna yazacaktım evet İsim ve model olarak eklesek mi diye düşündüm ama gerek yok sanırım
-
11 Ağustos 2012, 17:03
#7
güzel olmuş......ama yararlı olurmu bilemem.......
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
11 Ağustos 2012, 17:59
#8
Elinize sağlık... İnşallah ilgili yere ulaşır ve bizi sevindirecek bir geri dönüş yaparlar.
-
11 Ağustos 2012, 18:32
#9
Mail attığın yerleri paylaşsan, benzer şeyler biz de göndersek daha etkili olur mu acaba?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
11 Ağustos 2012, 18:58
#10
Bu adamlar japon değil mi ? türkçe metini ingilizceye çevirmeye kastıracağınıza direk ingilizce ama basit cümlelerle, kelimelerle yazsaydınız daha rahat anlardı japonlar.
-
11 Ağustos 2012, 20:19
#11
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu adamlar japon değil mi ? türkçe metini ingilizceye çevirmeye kastıracağınıza direk ingilizce ama basit cümlelerle, kelimelerle yazsaydınız daha rahat anlardı japonlar.
Çok iyi ingilizce bilen elemanları vardır merak etme
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
11 Ağustos 2012, 20:40
#12
metci adlı üyeden alıntı
Çok iyi ingilizce bilen elemanları vardır merak etme
Böyle şikayet mesajlarını kısa ve basit tutmakta fayda var ama çok iyi ingilizce bilmeme rağmen okuyasım gelmedi.
-
11 Ağustos 2012, 21:01
#13
WE HOPE THIS E-MAIL REACHES THE RELEVANT DEPARTMENTS.
Hello Dear Sir/Madam,
We are a group of Kawasaki owners and fans from Turkey and we would like to give you some feedback about your regional distributor, Z-Moto.
Kawasaki is well known with their motocycles and engines. You have dominated various areas of transportation with your high quality and reasonably priced products.
BUT we believe, in Turkey, Kawasaki -as a brand and as a motorcycle manufacturer- is being represented deficiently and in a wrongful manner.
Z-Moto workers and service staff lack the required knowledge, and are incompetent in regards to new products launched by Kawasaki as well as the market situation and competitor's acts alike.
Both pre and after sale, Z-Moto's demeanour towards their existing and potential customers in regards to servicing bikes, sale prices and offering correct information/advice is mediocre AT BEST - which is unacceptable.
They are even unaware of your 2013 models and as answer to our querries about the delivery and the pricing of new the Ninja250R's, they've gone as far as to claim that the new Ninja 250r bikes are Euro2 emission certificated-so they'll continue to sell the current model with a 300cc engine next year. With the introduction of the new 250R, we now know that a 300cc alternative won't be hitting the production line any time soon and that Z-Moto are making things up for whatever reason.
Moreover, the spare part supply and pricing is quite an ordeal. For this reason alone, we have many friends who wouldn't buy a Kawasaki and prefer other brands.
To pit it shortly, as owners and local market observers we believe KAWASAKI deserves a much better position in the Turkish market, and after evaluating market components again with comparing them with rival brands, Kawasaki will become more influential in the Turkish market.
We would like you to question and investigate Z-Moto's irresponsible and inefective performance and take action if possible.
Best Regards,
Motosiklet.net riders
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daha iyi olacağını düşündüğümden yukarıdaki değişiklikleri yapmayı uygun gördüm. Siz istediğiniz mesajı atın. Yeter ki adamlara birşeyler ulaşsın.
Bir de tabii ki doğru düzgün bir e-posta adresine ihtiyacımız var bu yazıyı göndermek için
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
11 Ağustos 2012, 21:29
#14
@TEKTEKER_RAMÇO, biz üstümüze düştügü kadarını yapalım, gerisi onlara kalmış.
@durango, sagolun, umarım. Sanki ben de 40 yıllık motorsikletçi gibi yazmışım şurda birkaç haftadır araştırıp Ninjaya karar kılmış birisiyim altı üstü
@metci, iyi fikir, ilk mesaja ekleyeyim diger yerleri o halde
@Mengu16, çeviri yapmadım direk ingilizce yazdım, Türkçeyi forumdaki ilgilenen arkadaşlar için ingilizceden çevirdim
@Shrieker, düzenleme için teşekkürler daha profesyonel olmuş sizinki onu kullanalım, ilk mesajı degiştiremiyorum şu halde nedense
-
11 Ağustos 2012, 21:32
#15
Yalnız "to put it shortly" yerine pit it yazmışım, orayı düzeltmek gerekiyor.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
11 Ağustos 2012, 23:34
#16
shieker yonetilerden birine pm atda ustteki mesajini duzeltsin istersen millet kopyala yapistir yaparken kontrol etmeyecek
birde nereye gonderecegiz bu mailleri onuda yazsak iyi olur
edit kawa nin ana sayfasinda ki sorgulama kismindan maili atayim dedim ama 800 karakter siniri var ve muhtardan ikametkag istiyorlar
yani anliyacaginiz bu z moto fazla bile bunlara
-
11 Ağustos 2012, 23:53
#17
Şahsi kanaatlerime dayanarak değişmesi uygun olan yerleri değiştirdim, çıkması gereken yerleri çıkarttım. Ayrıca ortalardan iki paragrafa bakamadım. Oraların da incelenmesi gerekir. Buna ek olarak İngilizcede uzman birisi yazının tamamına son bir defa göz atsa iyi olur.
Notlar:
- Kırmızı renkli kelimeler çıkarılması gerekiyor.
- Kalın kelimeler ise benim eklediklerim.
- Altı çizili metinlerin incelenmesi gerekiyor.
Hello Dear Sir/Madam,
We are a group of Kawasaki owners and fans from Turkey and we would like to give you some feedback about your regional distributor: Z-Moto.
Kawasaki brand has rightful reputation is well known about their motorcycles and engines. You have dominated various markets areas of transportation with your high quality and reasonably priced products.
But we believe, in Turkey, Kawasaki -as a brand and as a motorcycle manufacturer- is being represented deficiently and in a wrongful manner.
Z-Moto workers and service staff has lack of the required knowledge, and are incompetent in regards to new products launched by Kawasaki as well as the market situation and competitor's acts alike.
Both pre and after sales departments of Z-Moto's, their behaviour against demeanour towards their existing and potential customers in regards to servicing bikes, sale prices and guidence about offering correct information/advice is mediocre at best level, which is unacceptable for a big brand like Kawasaki.
They are even unaware of your 2013 models and as answer to our querries about the delivery and the pricing of new the Ninja250R's, they've gone as far as to claim that the new Ninja 250r bikes are Euro2 emission certificated-so they'll continue to sell the current model with a 300cc engine next year. With the introduction of the new 250R, we now know that a 300cc alternative won't be hitting the production line any time soon and that Z-Moto are making things up for whatever reason.
Moreover, the spare part supply and pricing is quite an ordeal. For this reason alone, we have many friends who wouldn't buy a Kawasaki and prefer other brands.
To come to the point pit it shortly, as owners and local market observers, we believe Kawasaki brand deserves a much better reputation position in the Turkish market. And, after evaluateing market components products again with comparing them with rival brands, Kawasaki will become more influential in the Turkish market.
We would like you to question and examine investigate this Z-Moto's irresponsible and inefective service performance and take action if possible.
Best Regards,
Motosiklet.net riders.
Düzeltilmiş Normal Versiyon:
Hello Dear Sir/Madam,
We are group of Kawasaki owners and fans from Turkey and we would like to give you some feedback about your regional distributor: Z-Moto.
Kawasaki brand has rightful reputation about their motorcycles and engines. You have dominated various markets with your high quality and reasonably priced products.
But we believe, in Turkey, Kawasaki -as a brand and a motorcycle manufacturer- is being represented deficiently and in a wrongful manner.
Z-Moto workers and service staff has lack of required knowledge, and are incompetent in regards to new products launched by Kawasaki as well as the market situation and competitor's acts alike.
Both pre and after sales departments of Z-Moto, their behaviour against their existing and potential customers in regards to servicing bikes, sale prices and guidence about information/advice is mediocre at best level, which is unacceptable.
They are even unaware of your 2013 models and as answer to our querries about the delivery and the pricing of new the Ninja250R's, they've gone as far as to claim that the new Ninja 250r bikes are Euro2 emission certificated-so they'll continue to sell the current model with a 300cc engine next year. With the introduction of the new 250R, we now know that a 300cc alternative won't be hitting the production line any time soon and that Z-Moto are making things up for whatever reason.
Moreover, the spare part supply and pricing is quite an ordeal. For this reason alone, we have many friends who wouldn't buy a Kawasaki and prefer other brands.
To come to the point, as owners and local market observers, we believe Kawasaki brand deserves a much better reputation in the Turkish market. And, after evaluate market products again with comparing them with rival brands, Kawasaki will become more influential in the Turkish market.
We would like you to question and examine this Z-Moto's irresponsible and inefective service and take action if possible.
Best Regards,
Motosiklet.net riders.
-
12 Ağustos 2012, 00:13
#18
Ufak tefek hatalar var evet ama anlaşılmayacak kadar degil sonuçta onların da anadili degil
Bir de oradaki service hem hizmet hem de satış sonrası servis anlamında yani staff eklemeye gerek yok bence..neyse detaylara takılmayalım.
Bir link verip oradan yönlendirecegiz artık yazıya, 800karakter limiti var.
Baglantı linkini ve yazı kalıbını hazırlayıp koyacagım buraya.
-
12 Ağustos 2012, 00:46
#19
[COLOR="#FF0000"][U][I][B][/B][/I][/U][/COLOR]You don't Need Anything To Enjoy Life,You Already Have A Life To Enjoy Everything.
-
12 Ağustos 2012, 02:18
#20
Guys.. well done for all of you
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)