sicilyali adlı üyeden alıntı
Konu farkli yerlere cekilmis olabilir bu beni pek ilgilendirmiyor lakin hassas
konularda daha dikkatli olunmasi gerekli oldugunu vurguluyorum.
Burada bulunan birtakim akli evvel dinsizlerin islami degerleri alayci sekilde karikatürize
etmeleri veya dile getirmeleri oldukca rahatsiz edici!..
Okumak güzel ve faydali degil mi?..
Buyrun okuyun!..
Allah vardir. Bunda aklini kullananlarca kesinlikle sek ve süphe yoktur. O'nun varligini inkar eden münkir;
en büyük suclu, nimetini yiyen, mülkünde gezen en büyük nankördür. Allah'in varligini inkar etmek icin kisinin,
O'nun verdigi o güzelim akli yitirmis olmasi lazimdir; cünkü O'nun varligi gün gibi asikardir.
Yaratilista ve bütün varliklar arasindaki ahenk ve nizam yerde ve gökte saat gibi mükemmel calisan,
eksiksiz, kusursuz isleyen dakik bir düzen, kainattaki göz kamastirici güzellik ve saheserlikler O'nun varligina
sehadet (taniklik) etmekte her sey O'nu söyleyip cagristirmakta, her varlik O'nun varligini gösterip hatirlatmaktadir.
Kisacasi her sey "Allah" demekte her varlik O'nu tesbih etmektedir.
Kainattaki her sey yüce Allah'in varliginin bir delilidir. Cünkü bir seyin ve bir isin kendiliginden olmasi, yapilmasi
mümkün degildir. Bunu akil kabul etmez. Dolayisiyla alemlerin bir Halik'i (yaratani) vardir. O da Allah'tir.
Allah'in varligini bilmenin yolu, saglam ve akla uygun bir bakistir. Kainati, yaratilmislari dikkatle temasa
edip inceleme süzgecinden geciren her insan muhakkak ki O'nun varligina inanmayi O'na kul olmanin
bir geregi olarak görür.
Yüce Allah baslangicsiz olarak vardir. Baslangicsiz olarak var olan Allah baskasina asla muhtac olmaz.
Allah'tan baska tüm varliklar hadistir, yani sonradan yaratilmistir. Yok iken, Allah'in var edip yaratmasiyla var olmuslardir.
Bu itibarla Allah'tan baska her varlik hadistir, ezeli degildir. Süphesiz ki ezeli olan sadece Allah'tir, yani O'nun varliginin
asla bir baslangici yoktur. Zatiyla mevcud (var) olan, yani varligi kendinden olan ancak O'dur.
Yaratilmislar icin onlarin mevcud (var) olduklarini söyleriz. Ancak bu varliklar zatiyla mevcud (varligi kendinden)
degildir; aksine Allah'in var etmesiyle olmuslardir.
O, Allah ki, tüm yaratiklardan önce vardir. O’nun bir baslangici ve sonu, üstü ve alti, sagi ve solu, önü ve
arkasi, bütünü ve parcasi (bölümü ve parcalari, organi ve azalari ) yoktur. Cünkü O, kesif veya latif olsun,
herhangi bir cisim degildir. Dolayisiyla ne bir yönde, ne de bütün yönlerdedir. Ne bir mekanda, ne de bütün
mekanlardadir.
Allah ne zaman vardi? Nerede idi? diye bir soru yöneltilmez. Cünkü O bir yerde olmaktan uzaktir.
Dolayisiyla bir yerde olmakla nitelenemez. (ALLAH ), nasildir? da denemez. Cünkü bu kelime, sekil ve nicelik ifade eder.
Sekil ve nicelik de, yaratiklarin niteliklerindendir. O ise onlara ait nitelikle nitelenemez.
Bilinmelidir ki; yer ve mekan yokken, O vardi. Kainati var etti. Zamanin akisini düzene koydu. Ancak O, zaman ile
baglanip sinirlanmaz. Hic bir yeri de mekan tutmaz. (O, mekansiz olarak vardir) O’nun bir seyi yaratmasi, ayni
anda baska bir seyi yaratmasina engel degildir.
Kuruntu ve zan O’nun zatini anlayip kavrayamaz. Hic bir akil O’nu sarip kusatamaz. O zihinle belirlenemez.
Gönülde sekillenemez. Bir sekil ve surete girmez. Hayal gücü ile canlandirilamaz, akilda bicimlenemez. Düsünceler
O’na yetisip ulasamaz.
Hic bir sey O’nun benzeri degildir. O isiten ve görendir.