Oto elektrikten anlayanlar bakabilir mi
Reklamlar
-
29 Haziran 2012, 08:26
#1
Merhabalar, dun uzun yolda sakin sakin giderken check engine isigi yandi(motorun ustunde elektrik simgesi olan bi isaret). Durdugumda tekrar mars basmak icin kontagi cevirince sanki kisa devre yapti. bir iki kere daha denedim sonra mars aldi calisti.
Bu olaydan sonra sinyalde sapitma oldu(sol on sinyal bazen calismamaya basladi)
Bu olaydan once de sinyal rolesinden ses geliyodu(sinyali kapattigimda bi kac kere daha tikirti yapiyodu ya da ara ara tikirti yaptigi da oluyodu)
Bugun araci calistiramadim hic mars almadi sanki aku de bitmis gibi ya da iyice bozuldu,alternator falan yanmamistir degil mi? Su an yurtdisindayim tamirciye goturmeye de cekiniyorum burda cok pahali bu tarz isler, sizin tavsiyelerinizle kendim yapmaya ugrasicam. arac 2001 vw beetle.
Reklamlar
-
29 Haziran 2012, 09:24
#2
bi yerde kısadevre olup aküyü bitirmiş olma ihtimali var. marş almadı derken kontak açıldımı mı anahtar çevrildiğinde tık diye ses felan geldi mi hiç mi tepki vermedi.
kontak açılıp korna çok gür çalıyor marş almıyorsa beyinde sorun olabilir
-
30 Haziran 2012, 05:10
#3
kontak aciliyo, tam mars motoru doncek gibi oluyo tum elektrik kesiliyo. sigorta atar gibi cat diye ses cikartip kesiyo fakat kontagi kapatip acinca yine mars basmaya calisiyo yani sigorta degil, tabi yine kesiyo elektrigi. sigortalari kontrol ettim.
acaba aku zayif oldugu icin olabilir mi daha once otomatik viteste aku bitince nasil olur hic gormedim manuel gibi zorlayarak mars motorunu cevirir mi yoksa akunun gucu yetmiyo diye kesebilir mi?
-
30 Haziran 2012, 10:32
#4
Süper Moderatör
Akü bitmiş işte, aküler böyledir zart diye biter ömrü
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
30 Haziran 2012, 11:19
#5
akünün ömrü dolmuş olcay abinin dediği gibi.
zayıf akü amper sağlayamadığından marş motoru ok yavaş döner ya da dönmeye çalışır dönmez.yine de zayıfta olsaa sağlıklı bir akü 12~ lerde bir derece sunar ve aküye yüklenildiği zaman 10 voltta kalır.
ömrünü tamamlamış bir akü yüklenildiğine 4 5 volta kadar düşer. sizinkide bu durumda, marş için anahtarı çevirdiğinizde akünün voltajı düşüyor ve voltaj yetersiz kaldığından arabanın elektrik aksamı çöküyor. sadece kontak açılışında lambalar fazla bir akım çektiği için kontak sorunsuz gibi duruyor..
aracınız dizel olsaydı kontak açmanızla beraber ısıtma yapacağı için tak sönecekti
-
30 Haziran 2012, 12:12
#6
bahsettiğiniz ışık araba çalıştığında sönmüyor ise alternatörünüz şarj etmiyor demektir..
inşallah kayış koparmıştırda değiştirirsiniz..
yoksa sizin yapabileceğiniz bişey yok...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
evet sonmuyor, kayis kopsaydi sanirim anlardim degil mi yolda giderken hic bi ses falan gelmeden yanmaya basladi isik, yenisi 100 dolar civariymis isciligi de katinca baya tuzlu olacak degismesi gerekirse alternator.
-
kayış koptuys sağlam aküyü takığında marş basınca almaması gerekir. bence kayış olma ihtimali zor. alternatördür o
-
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
01 Temmuz 2012, 11:52
#10
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
yalnız şarj dinamosu kömürlerini değiştirme işi biraz zordur
irfan başkan bile "biraz zor" diyosa muhtemelen dünyada bu işi yapabilen 4 kişi filan vardır
geçmiş olsun, kolay gelsin.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
01 Temmuz 2012, 15:54
#11
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
irfan başkan bile "biraz zor" diyosa muhtemelen dünyada bu işi yapabilen 4 kişi filan vardır
geçmiş olsun, kolay gelsin.
Fatih abi ne güzel moral verdin yahu
-
02 Temmuz 2012, 08:00
#12
Cevap yazan herkese cok tesekkurler bugun aku takviyesi denedik olmadi pes ettim yarin tamirciyle halledecegim. Zaten kendi oturdugum siteden arabayi cekmisler bi de ckici parasi odedim, malum olay kacinilmaz olduguna gore zevk almaya bakacagim
Zaten araba cekildigi yerde calismiyo, bende hic alet takim falan yok, giren girecek
-
02 Temmuz 2012, 10:59
#13
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
04 Temmuz 2012, 01:14
#14
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun ....evet hiç beklemediğimiz zamanlarda arabamızda sorunlar çıkar zaten hiç istemeyiz sorun çıksın
ama olacakla öleceğe çare yok aslında büyük ihtimal kömürlerdeidr sorun
para olarak maddi bir külfeti yoktur ucuzdurlar fakat dinamoyu yerinden sökmek biraz uğraştırır bu tofaş yada kuş gurubu arabalarda kolaydır lakin şu an peguot partnerim var eğer dinamoyu sökmeye kalkarsam sanırım yarımj günüm sadece yerinden dinamoyu çıkarıp kömürlerine bakmakla geçer
çok dar ve pis bir yerde zaten zurnada burada zırtlıyor yapılacak işin bir maddiyatı yok emme işçilik had safhada olduğu için biraz tuzlu rakam verilebiliyor
hayırlısı olsun diyelim elin yabancısıyla bazarlıkta yapılmaz
kendine buz gibi soğuk bir cola söyle tadını çıkar
ama sorunun çözülüp çözülmediğinide yazıver
[COLOR="Silver"]
sadece aku degisti ve check engine isigi da söndü. Anlamadigim nokta, 1gun once normal olan aku nasil ölür ki check engine + aku isigi yandi, takviyeyle bile calistiramadik. Bi kac gun tedbirli olacam insallah alternator falan saglamdir da yeni akuyu bitirmez. Tesekkurler irfan abi bekledigim kadar bi derdi yokmus anlasilan
-
04 Temmuz 2012, 11:07
#15
Kocaeli İl Temsilcisi
bugay adlı üyeden alıntı
sadece aku degisti ve check engine isigi da söndü. Anlamadigim nokta, 1gun once normal olan aku nasil ölür ki check engine + aku isigi yandi, takviyeyle bile calistiramadik. Bi kac gun tedbirli olacam insallah alternator falan saglamdir da yeni akuyu bitirmez. Tesekkurler irfan abi bekledigim kadar bi derdi yokmus anlasilan
aslında bulunduğun ortamın ısı derecesi ni bilmiyorum lakin kış ayında soğukta ayazlarda, akünün ben ölüyorum diye , daha önceden seni uyaracağından eminim lakin yaz aylarında motor daha rahat çalışır , hepimizin bildiği gibi metal ısıyla genleşip büzülür , akünde bunun vermiş olduğu rahatlığa bakarak son nefesine kadar götürmüş demekki seni
pat diye dibe çökmüş
sıkıntının sadece aküden olması güzel , zira şarj dinamoları genelde hareketli parçalardan oluştuğu için 2 .el araç alırken benim ilk baktığım yerlerdir , devirdaim ,triger,kayışları, şarj dinamosu,marş motorunun genel bakımlarını hemen yaptırırım , senin arabanın durumunu bilmediğim için ,
sanırım burada doğru tahminde bulunamadık ama aynı sorunun uzun süre tekrar edeceğini sanmıyorum, ama ilerleyen zamanlarda buralardan sıkıntı verebilir yinede
bu arada yeni akü taktığında ışık söndüyse ve daha sonra yine aynı sıkıntıyı yeni aküyle yaparsa geriye 2 seçenek kaldığını tahmin etmek zor değil , konjektör ve altarnötör ,
altarnötörün bazulma yüzdesi 100 / 60
konjektörün arıza vermesi 100/ 35
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
06 Temmuz 2012, 06:20
#16
-
06 Temmuz 2012, 09:10
#17
Akü değişince sorun bitti demişsiniz. İlk şikayetlerinizi de okudum. Akünün bağlantı noktaları zamanla oksitlenip az akım sağlar veya sağlamaz. Marşa bastığınızda "tık" sesi gelip duruyorsa marş dinamosu, sadece akü ŞASE KABLOSU şase almıyor demektir. Şaseye bağlanan kablo ucunu biraz oynat veya temizle ve tak. Çalıştırmadan bir aracı uzun süre kontak açık kalsa akü biraz zayıflayınca sinyaller falan aptallaşır düzgün çalışmaz.
Şimdilik sorun çözülmüş eğer yeni akünüz de zayıflayacak olursa ŞARJ sorunu ve KAÇAK sorunu var demektir. Selamlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)