Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Oto elektrikten anlayanlar bakabilir mi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Merhabalar, dun uzun yolda sakin sakin giderken check engine isigi yandi(motorun ustunde elektrik simgesi olan bi isaret). Durdugumda tekrar mars basmak icin kontagi cevirince sanki kisa devre yapti. bir iki kere daha denedim sonra mars aldi calisti.
    Bu olaydan sonra sinyalde sapitma oldu(sol on sinyal bazen calismamaya basladi)
    Bu olaydan once de sinyal rolesinden ses geliyodu(sinyali kapattigimda bi kac kere daha tikirti yapiyodu ya da ara ara tikirti yaptigi da oluyodu)
    Bugun araci calistiramadim hic mars almadi sanki aku de bitmis gibi ya da iyice bozuldu,alternator falan yanmamistir degil mi? Su an yurtdisindayim tamirciye goturmeye de cekiniyorum burda cok pahali bu tarz isler, sizin tavsiyelerinizle kendim yapmaya ugrasicam. arac 2001 vw beetle.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    bi yerde kısadevre olup aküyü bitirmiş olma ihtimali var. marş almadı derken kontak açıldımı mı anahtar çevrildiğinde tık diye ses felan geldi mi hiç mi tepki vermedi.

    kontak açılıp korna çok gür çalıyor marş almıyorsa beyinde sorun olabilir

  3. #3
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    kontak aciliyo, tam mars motoru doncek gibi oluyo tum elektrik kesiliyo. sigorta atar gibi cat diye ses cikartip kesiyo fakat kontagi kapatip acinca yine mars basmaya calisiyo yani sigorta degil, tabi yine kesiyo elektrigi. sigortalari kontrol ettim.
    acaba aku zayif oldugu icin olabilir mi daha once otomatik viteste aku bitince nasil olur hic gormedim manuel gibi zorlayarak mars motorunu cevirir mi yoksa akunun gucu yetmiyo diye kesebilir mi?

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Akü bitmiş işte, aküler böyledir zart diye biter ömrü
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #5

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    akünün ömrü dolmuş olcay abinin dediği gibi.

    zayıf akü amper sağlayamadığından marş motoru ok yavaş döner ya da dönmeye çalışır dönmez.yine de zayıfta olsaa sağlıklı bir akü 12~ lerde bir derece sunar ve aküye yüklenildiği zaman 10 voltta kalır.

    ömrünü tamamlamış bir akü yüklenildiğine 4 5 volta kadar düşer. sizinkide bu durumda, marş için anahtarı çevirdiğinizde akünün voltajı düşüyor ve voltaj yetersiz kaldığından arabanın elektrik aksamı çöküyor. sadece kontak açılışında lambalar fazla bir akım çektiği için kontak sorunsuz gibi duruyor..
    aracınız dizel olsaydı kontak açmanızla beraber ısıtma yapacağı için tak sönecekti

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bahsettiğiniz ışık araba çalıştığında sönmüyor ise alternatörünüz şarj etmiyor demektir..
    inşallah kayış koparmıştırda değiştirirsiniz..
    yoksa sizin yapabileceğiniz bişey yok...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  7. #7
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    evet sonmuyor, kayis kopsaydi sanirim anlardim degil mi yolda giderken hic bi ses falan gelmeden yanmaya basladi isik, yenisi 100 dolar civariymis isciligi de katinca baya tuzlu olacak degismesi gerekirse alternator.

  8. #8

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    kayış koptuys sağlam aküyü takığında marş basınca almaması gerekir. bence kayış olma ihtimali zor. alternatördür o

  9. #9
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    araç şarjı kestiyse ,2 arıza olabilir 1 cisi altarnötörün arızasıdır arıza dediğime bakmayın 100/80 kömürleri bitmiştir 2 ci seçenekte konjektör arıza yaptıysa çok pahalı bir parça değildir konjektör bozulduğundada şarj ışığı sürekli yanar ve sizin gösterge panelinde gördüğünüz şarj ışığına akım , doğruca konjektörden gider en azından beim arabamda öyleydi sizinkini bilemem ama mantıkta çok farklılık olacağını sanmıyorum ,

    yalnız şarj dinamosu kömürlerini değiştirme işi biraz zordur motorun altına girmeniz muhtemel , birde uygun alet edavat yoksa olmayacak iş değil kolay gelsin şimdiden umarım sorun hallolur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:17 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğiniz ışık araba çalıştığında sönmüyor ise alternatörünüz şarj etmiyor demektir..
    inşallah kayış koparmıştırda değiştirirsiniz..
    yoksa sizin yapabileceğiniz bişey yok...
    paşam samedim aslanım kayış kopmasına can kurban keşke kayış kopsa benim şarj dinamosu kayışı devirdaimide çeviriyordu ama kayış kopmadı hadi tahmin et ne oldu ?


    dur ulen dur merak etme tamam söylüyorum devir daim kasnağı dağıldı ohhhh suyndanda koy hemde otobanda 2 saat yaya yol yürüdüm parçacıdan kasnağı aldım yolda taktım istersen takma , istersen öğrenme

    arabada kartaldı to-faşşşşşşşşş su goyvedi allah razı olsun üretenden tofaşımdan beni tamirci yaptı
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  10. #10
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnız şarj dinamosu kömürlerini değiştirme işi biraz zordur
    irfan başkan bile "biraz zor" diyosa muhtemelen dünyada bu işi yapabilen 4 kişi filan vardır
    geçmiş olsun, kolay gelsin.
    piyanist_irf bunu beğendi.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  11. #11

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfan başkan bile "biraz zor" diyosa muhtemelen dünyada bu işi yapabilen 4 kişi filan vardır
    geçmiş olsun, kolay gelsin.
    Fatih abi ne güzel moral verdin yahu

  12. #12
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Cevap yazan herkese cok tesekkurler bugun aku takviyesi denedik olmadi pes ettim yarin tamirciyle halledecegim. Zaten kendi oturdugum siteden arabayi cekmisler bi de ckici parasi odedim, malum olay kacinilmaz olduguna gore zevk almaya bakacagim
    Zaten araba cekildigi yerde calismiyo, bende hic alet takim falan yok, giren girecek

  13. #13
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı bugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap yazan herkese cok tesekkurler bugun aku takviyesi denedik olmadi pes ettim yarin tamirciyle halledecegim. Zaten kendi oturdugum siteden arabayi cekmisler bi de ckici parasi odedim, malum olay kacinilmaz olduguna gore zevk almaya bakacagim
    Zaten araba cekildigi yerde calismiyo, bende hic alet takim falan yok, giren girecek
    geçmiş olsun ....evet hiç beklemediğimiz zamanlarda arabamızda sorunlar çıkar zaten hiç istemeyiz sorun çıksın ama olacakla öleceğe çare yok aslında büyük ihtimal kömürlerdeidr sorun

    para olarak maddi bir külfeti yoktur ucuzdurlar fakat dinamoyu yerinden sökmek biraz uğraştırır bu tofaş yada kuş gurubu arabalarda kolaydır lakin şu an peguot partnerim var eğer dinamoyu sökmeye kalkarsam sanırım yarımj günüm sadece yerinden dinamoyu çıkarıp kömürlerine bakmakla geçer çok dar ve pis bir yerde zaten zurnada burada zırtlıyor yapılacak işin bir maddiyatı yok emme işçilik had safhada olduğu için biraz tuzlu rakam verilebiliyor

    hayırlısı olsun diyelim elin yabancısıyla bazarlıkta yapılmaz kendine buz gibi soğuk bir cola söyle tadını çıkar ama sorunun çözülüp çözülmediğinide yazıver

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------

    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfan başkan bile "biraz zor" diyosa muhtemelen dünyada bu işi yapabilen 4 kişi filan vardır
    geçmiş olsun, kolay gelsin.
    yuhhhhh abartmayalım beyimmm kuvvetim macunum koptum sabah sabah gülmekten
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  14. #14
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun ....evet hiç beklemediğimiz zamanlarda arabamızda sorunlar çıkar zaten hiç istemeyiz sorun çıksın ama olacakla öleceğe çare yok aslında büyük ihtimal kömürlerdeidr sorun

    para olarak maddi bir külfeti yoktur ucuzdurlar fakat dinamoyu yerinden sökmek biraz uğraştırır bu tofaş yada kuş gurubu arabalarda kolaydır lakin şu an peguot partnerim var eğer dinamoyu sökmeye kalkarsam sanırım yarımj günüm sadece yerinden dinamoyu çıkarıp kömürlerine bakmakla geçer çok dar ve pis bir yerde zaten zurnada burada zırtlıyor yapılacak işin bir maddiyatı yok emme işçilik had safhada olduğu için biraz tuzlu rakam verilebiliyor

    hayırlısı olsun diyelim elin yabancısıyla bazarlıkta yapılmaz kendine buz gibi soğuk bir cola söyle tadını çıkar ama sorunun çözülüp çözülmediğinide yazıver [COLOR="Silver"]
    sadece aku degisti ve check engine isigi da söndü. Anlamadigim nokta, 1gun once normal olan aku nasil ölür ki check engine + aku isigi yandi, takviyeyle bile calistiramadik. Bi kac gun tedbirli olacam insallah alternator falan saglamdir da yeni akuyu bitirmez. Tesekkurler irfan abi bekledigim kadar bi derdi yokmus anlasilan

  15. #15
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı bugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece aku degisti ve check engine isigi da söndü. Anlamadigim nokta, 1gun once normal olan aku nasil ölür ki check engine + aku isigi yandi, takviyeyle bile calistiramadik. Bi kac gun tedbirli olacam insallah alternator falan saglamdir da yeni akuyu bitirmez. Tesekkurler irfan abi bekledigim kadar bi derdi yokmus anlasilan
    aslında bulunduğun ortamın ısı derecesi ni bilmiyorum lakin kış ayında soğukta ayazlarda, akünün ben ölüyorum diye , daha önceden seni uyaracağından eminim lakin yaz aylarında motor daha rahat çalışır , hepimizin bildiği gibi metal ısıyla genleşip büzülür , akünde bunun vermiş olduğu rahatlığa bakarak son nefesine kadar götürmüş demekki seni

    pat diye dibe çökmüş

    sıkıntının sadece aküden olması güzel , zira şarj dinamoları genelde hareketli parçalardan oluştuğu için 2 .el araç alırken benim ilk baktığım yerlerdir , devirdaim ,triger,kayışları, şarj dinamosu,marş motorunun genel bakımlarını hemen yaptırırım , senin arabanın durumunu bilmediğim için ,

    sanırım burada doğru tahminde bulunamadık ama aynı sorunun uzun süre tekrar edeceğini sanmıyorum, ama ilerleyen zamanlarda buralardan sıkıntı verebilir yinede


    bu arada yeni akü taktığında ışık söndüyse ve daha sonra yine aynı sıkıntıyı yeni aküyle yaparsa geriye 2 seçenek kaldığını tahmin etmek zor değil , konjektör ve altarnötör ,

    altarnötörün bazulma yüzdesi 100 / 60

    konjektörün arıza vermesi 100/ 35
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  16. #16
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Irfan abi araba gitti kavga bitti

    http://www.motosiklet.net/forum/konu...ml#post2738600

  17. #17

    Üyelik
    05 Temmuz 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Mondial 125 KT
    Akü değişince sorun bitti demişsiniz. İlk şikayetlerinizi de okudum. Akünün bağlantı noktaları zamanla oksitlenip az akım sağlar veya sağlamaz. Marşa bastığınızda "tık" sesi gelip duruyorsa marş dinamosu, sadece akü ŞASE KABLOSU şase almıyor demektir. Şaseye bağlanan kablo ucunu biraz oynat veya temizle ve tak. Çalıştırmadan bir aracı uzun süre kontak açık kalsa akü biraz zayıflayınca sinyaller falan aptallaşır düzgün çalışmaz.

    Şimdilik sorun çözülmüş eğer yeni akünüz de zayıflayacak olursa ŞARJ sorunu ve KAÇAK sorunu var demektir. Selamlar.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)