Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

araç turbosu hakkında bilgiye ihtiyacım var.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    selam arkadaşlar benim aracımda bu gün itibari ile farkedip ve onaylanmasıyla alakalı bir sıkıntı oluştu , lakin daha önceden farketmemiştim çünki motosikletimi aldığım günden beridir yani yaklaşık 1 yıldır doğru dürüst kullanılmamaktaydı ,uzatmayayım

    2000 cc peguot partner HDI ve turbosunun üflediği söylenmekte, bu konu hakkında daha önceden bilgi ve tecrübe sahibi olmadığı için bilen anlayan arkadaşlar konu hakkında yardımcı olabilirlerse memnun olurum ,

    şimdi turbo üflemesi durumu nedir diye sormayacağım , arabam şu an izmitte , lakin 1300- 1500 lira arası turbonun değişmesinden bahsediyorlar , durum böyle olunca benim için büyük sıkıntı olacağını düşündüğümden dolayı , nette araştırmaya girdim ve turboların 2. elleri satılmakta , tabi fiyatları yarı yarıya düşmekte burada kararsızım zaten yenisini alacak durum şu an için söz konusu değil ,

    2 seçeneğim var ya 2. elini alacak yada mevcut turboyu revizyondan geçireceğim ki şu durumda her ikiside maliyet olarak aynı paralara gelmekte ,

    tabi revizyon yaptırmak için bu gün gaziantep te bir firmayla görüşmem neticesinde revizyon olmasının daha sağlıklı olacağını, söylediler şöyleki ,

    kocaeli deki tamirciler direkt değişim taraftarılar onarma mantığı yok buda tabiki bizim kesemize hitab etmekte ,

    ayrıca çok önemli bir konuda turbonun üflemesinden sebep motorun kitlemesiymiş , asıl sorum budur ,

    turbo üflerse motor kitlermi ?

    bu soruya bilgi sahibi arkadaşlar bilgilerini paylaşarak beni aydınlatırlarsa ona göre acil yada bir ay sonraya bırakmak kaydı ile arızayı ertelemek durumundayım.

    değerli bilgilerini eksik etmeyen tüm gönül soztlarına şimdiden teşekkür ederim , sağlıcakla..
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsx1300r hayabusa 2010
    çok detaylı yazamayacağım ama. turboların tamir kitleri var fakat yinede tam randıman alamazsın. en iyisi kazalı bir arabadan çıkma parça alıp değiştirmek. birde benım bildiğim turboda üfleme diye birşey yoktur, sadece sesli çalışır. 2000hdi ler kolay kolay turbo bozmaz. senın aracın km si bayağı bi yüksek anlaşılan ?
    birde motor asla kitlemez, sadece performans kaybı yaşarsın
    piyanist_irf ve eray_uluyazı bunu beğendiler.

  3. #3
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı blue white adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok detaylı yazamayacağım ama. turboların tamir kitleri var fakat yinede tam randıman alamazsın. en iyisi kazalı bir arabadan çıkma parça alıp değiştirmek. birde benım bildiğim turboda üfleme diye birşey yoktur, sadece sesli çalışır. 2000hdi ler kolay kolay turbo bozmaz. senın aracın km si bayağı bi yüksek anlaşılan ?
    birde motor asla kitlemez, sadece performans kaybı yaşarsın
    şu ana kadar farketmedim lakin yağ da eksiltmiyor , aynı şeyi bu gün gaziantepteki turbo işlerini yapan firmada söyledi , ve tabiki içime su serpildi, bizim burasıda sanayi bölgesi ancak hemen yenisiyle değişim olaylarına kafa yoruyorlar 1400 lira fiyatı olan bir parçanın elbette tamir olayıda olur yani en azından mantıkta böyle düşünüyor insan

    aracım şu an 190 binde ve ben 165 binde aldım , söyledikleriniz içime su serpimiyor dersem yalan söylemiş olurum sağolun varolun
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  4. #4

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    oncelıkle km orjınal olmadıgını dusunuyorum yada cok asırı performans yonelık kullanılmıs neyse... Turbo uflemesı vardır dogrudur turbo kanatları zamanla basınctan ve sıcaktan yamulur yag eksıltır ama cok bellı olmaz turbo kıtlese dahı motora bır zarar yoktur sadece gıtmez ve sıyah duman atar. turbolu orn 95hp ıse arac 70hp duser.Rektefıye yaptır ıcındekı pervaneler degıscek max 250tl bsy olucak tek farkı yolda sadece 3000d/dk sonra ıslık sesi duyucaksın.Dısardan aldıgın cıkma turbolarda rektefıyelıdır ama kac km kullanılmıs bılemezsın belkı 500k KM kullanılmıs daha bıtık onun ıcın elındekı malı yaptır.Son bırsey sokmeden once egsoz manıfold baglantılarına baksınlar hava kacagı olmasın oda yapar ve ıntercloor gırıslerını kontrol et basınclı hava dolastıgı borularda ufak bır delıkte cekısten dusurur umarım yardımcı olmusumdur
    Acil112, eray_uluyazı ve piyanist_irf bunu beğendiler.
    [B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    turbonun motor kitlemesine yol açtığını ilk kez duydum..öyle bişey yok,olmaz,olamaz...fena yemişler seni...

    ama sana şunu tavsiye ederim,buradaki 1400 tl lik turboyu yurt dışından 150-250 tl gibi paraya sıfır alırsın diye biliyorum...

    bi araştırsana şu işi....

    gerekirse mt den ama yurt dışında olan arkadaşlar yardımcı olur sana...

    denemeye değer....
    piyanist_irf bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #6
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    7 senedir tubolu araç kullanıyorum, motor kitlemesi diye bir tabiri ilk kez duydum. Yok böyle birşey.

    Turboda esasen 2 yaygın olan problem çıkabilir:

    1: turbo pallerinin aşınması sonucu ıslık sesi çıkarması, ömrünün azaldığına işaret eder (sanırım üfleme dediğiniz budur)
    2: palleri tutan milin, yatağını aşındırarak yağ yakması (stop etmeden önce beklememek, soğukken motora yüklenmek sonucu oluşur)

    Turbo revizyonu denen işleme kimse garanti vermez, yaptırıp, parasının boşa gittiğini söyleyen de çoktur. Ben de önermem.
    Ya sıfırını uygun fiyata alın derim, ya da kazalı bir araçtan çıkmasını alıp takın. (Bu da güveniilir sayılmaz)

    Ancak sıfır turboya çok para istemişler. Ayrıca, illa orijinal turbosunu kullanmak zorunda değilsiniz, debisi ve basıncı ayarlanmak koşulyla ( bağlantı işlemlerini de adam gibi ustaya yaptırmak koşuluyla tabi) farklı marka turbo da kullanabilirsiniz.
    blue white, eray_uluyazı ve piyanist_irf bunu beğendiler.

  7. #7
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Turbo üfleme olayı,arkadaşlarında bahsettiği gibi turbo pallerinin deforme olması ile havayı intake gönderemeyip ıslık çalması durumu...Piyasada tamir takımları mevcut.Çok sorun etmenize gerek yok.

  8. #8
    Ra_Messu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2008
    Turbo ıslık çalması diyorlarsa ve değişim istiyorlarsa alın turbonuzu hususi olarak turbo tamiri yapan yerler var, oralara bir gösterin derim. Çünkü tamiri yapılabilen bir parça.
    piyanist_irf bunu beğendi.

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    arkadaşlar yazmayayım diye duruyorum ama olmuyor.. turbolu araçlarda turbo önemli bir olaydır... turbo yağ kaparak motor kilitlemesine sebeb olur... irfan araç yolda giderken kendi haline gaz vermeye başlar ve anormal bir şekilde duman atmaya başlarsa bilki turbo yağ kapmıştır ve motorun içindeki yağ bitene kadar çalışıp 10 dakika içinde motor kilitleyecektir.... kontağı kapatmanlada aracın stop etmeyecektir.... yapman gereken 5. viteste frene basıp debrajdan ayağını çekmektir.... turbo petlerinde sorun olup olmadığını ise aracın komprosöre brakıldığında attığı mavi dumandan bilirsin... şirketimde en az 30 araç cahil ve bilinçsiz söförler sayesinde araç kilitlemiştir.... motor meslek mezunuyum.... bu arada telden yazdığımdan imla hatam olduysa affola... telden ara konuşalım...
    piyanist_irf bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    şu türk sanayiine ve kendilerince türkçeleştirdikleri(ni sandıkları) terimlere fena hasta oluyorum. turbo üflemesi demek haaa... yahu turbonun işi zaten esasen üflemek değil mi?
    piyanist_irf ve ebu ahmed bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Motosikleti
    Cat 428c :D
    abi ben kepçeci olduğum için turbo sıkıntısı bizdede var lakin basit bi revizyonla iş çözülüyor konyaya yollarsan revize ettirebilirim size .
    piyanist_irf bunu beğendi.

  12. #12
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Turbo işi sakat iş abi. Şuan bende 1.5 dizel clio var. Km epey yüksek turboda hafif bir sıkıntı var çekişi devirlenmesi çok iyi durumda ama çıkarmaması gereken sesleri çıkartıyor. İstanbul'dan çıkma turbo aratıyorum. Ben öyle yapıcam çıkma koyucam üstüne turboyu alırken bakarsan zaten durumu hakkında bilgi sahibi olursun işi bilen bir abimizsin. Bir sıkıntı olmadan çözersin inşallah. Aslında 2.0 HDİ'lar iyi motorlar ama daha 200 binde böyle sıkıntı olması biraz sakat. Sert kullanılmış galiba senden önce.
    piyanist_irf bunu beğendi.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  13. #13
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    irfan abi

    konuyu sanayide çalışan bi turbo arkadaşıma danışacam
    bana özelden telefon numaranı atabilir isen kendisine veririm
    çalıştığı firmada turbo tamiri vs üzerine olan yetkili servisler ile çalışan bir firma
    piyanist_irf bunu beğendi.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  14. #14
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yazmayayım diye duruyorum ama olmuyor.. turbolu araçlarda turbo önemli bir olaydır... turbo yağ kaparak motor kilitlemesine sebeb olur... irfan araç yolda giderken kendi haline gaz vermeye başlar ve anormal bir şekilde duman atmaya başlarsa bilki turbo yağ kapmıştır ve motorun içindeki yağ bitene kadar çalışıp 10 dakika içinde motor kilitleyecektir.... kontağı kapatmanlada aracın stop etmeyecektir.... yapman gereken 5. viteste frene basıp debrajdan ayağını çekmektir.... turbo petlerinde sorun olup olmadığını ise aracın komprosöre brakıldığında attığı mavi dumandan bilirsin... şirketimde en az 30 araç cahil ve bilinçsiz söförler sayesinde araç kilitlemiştir.... motor meslek mezunuyum.... bu arada telden yazdığımdan imla hatam olduysa affola... telden ara konuşalım...
    günaydın ramazanım bu dediklerinden hiç birini gözlemlemedim ne performans düşüklüğü ne mavi duman, ne ıslık sesi , nede kendi gendine gaz yiyip stop etmemesi tabi bu bunları yaşamayacağım anlamına gelmiyor ,

    hatırlarsın bundan bir müddet evvel arabamı satılığa çıkarmıştım çevreden bir galerici tanıdık bir akraba aracılığı ile gelmiş arabaya bakmaya , o fikrini söyledi ben fiyatımı söyledim,

    sonra iş arabaya bakmaya geldi , çalıştır dedi çalıştırdım ve ilk saniyelerde söylediği şey turbo üflüyor kelimesi oldu şimdi az ço0k eli anahtar tutan bir arkadaşınızım motordan aman aman çakmam lakin motorun çalışmasında bir anormallik yada herhangi bir ses algılayamadım bu güne kadar, belkide turbo bozulacağına işarettir ama galericinin fiyatı kırmak için böyle bir şey uydurduğunu düşündüm

    taki evvelsi gün istanbula gitmek üzre arabayı kardeşime verene kadar , yağı değişmesi gerekiyordu izmitte değişmiş ve aynı şeyleri oradaki tamircide söylemiş (turbonun üflemesi)
    zaten izmite gitmişken kardeşime söylemiştim bir göster bakalım arabayı turboda bi nanelik varmı ?

    olay şu an bundan ibaret seni arayacağım müsaitsen ,

    bu arada askerliği yiyemedin olm hala hadi gel gariii daaaaaa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:48 ----------

    Alıntı syn022 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turbo işi sakat iş abi. Şuan bende 1.5 dizel clio var. Km epey yüksek turboda hafif bir sıkıntı var çekişi devirlenmesi çok iyi durumda ama çıkarmaması gereken sesleri çıkartıyor. İstanbul'dan çıkma turbo aratıyorum. Ben öyle yapıcam çıkma koyucam üstüne turboyu alırken bakarsan zaten durumu hakkında bilgi sahibi olursun işi bilen bir abimizsin. Bir sıkıntı olmadan çözersin inşallah. Aslında 2.0 HDİ'lar iyi motorlar ama daha 200 binde böyle sıkıntı olması biraz sakat. Sert kullanılmış galiba senden önce.
    araba 4 yıldır bende hüseyincim benden önceki sahipleri sert kullanmış olabilirler bilemiyorum ama ben 2000 devirlerin üzerine nadiren çıkarım ve 100 km hızları yüksek hızlar olarak sayan biriyim yani biraz narin kullanırım ama nasip, inşallah en az hasarla bu işi atlatırız teşekkür ederim sağol
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  15. #15
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    günaydın ramazanım bu dediklerinden hiç birini gözlemlemedim ne performans düşüklüğü ne mavi duman, ne ıslık sesi , nede kendi gendine gaz yiyip stop etmemesi tabi bu bunları yaşamayacağım anlamına gelmiyor ,

    hatırlarsın bundan bir müddet evvel arabamı satılığa çıkarmıştım çevreden bir galerici tanıdık bir akraba aracılığı ile gelmiş arabaya bakmaya , o fikrini söyledi ben fiyatımı söyledim,

    sonra iş arabaya bakmaya geldi , çalıştır dedi çalıştırdım ve ilk saniyelerde söylediği şey turbo üflüyor kelimesi oldu şimdi az ço0k eli anahtar tutan bir arkadaşınızım motordan aman aman çakmam lakin motorun çalışmasında bir anormallik yada herhangi bir ses algılayamadım bu güne kadar, belkide turbo bozulacağına işarettir ama galericinin fiyatı kırmak için böyle bir şey uydurduğunu düşündüm

    taki evvelsi gün istanbula gitmek üzre arabayı kardeşime verene kadar , yağı değişmesi gerekiyordu izmitte değişmiş ve aynı şeyleri oradaki tamircide söylemiş (turbonun üflemesi)
    zaten izmite gitmişken kardeşime söylemiştim bir göster bakalım arabayı turboda bi nanelik varmı ?

    olay şu an bundan ibaret seni arayacağım müsaitsen ,

    bu arada askerliği yiyemedin olm hala hadi gel gariii daaaaaa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:48 ----------



    araba 4 yıldır bende hüseyincim benden önceki sahipleri sert kullanmış olabilirler bilemiyorum ama ben 2000 devirlerin üzerine nadiren çıkarım ve 100 km hızları yüksek hızlar olarak sayan biriyim yani biraz narin kullanırım ama nasip, inşallah en az hasarla bu işi atlatırız teşekkür ederim sağol
    adamım askerliği yedim galiba.....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  16. #16
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfan abi

    konuyu sanayide çalışan bi turbo arkadaşıma danışacam
    bana özelden telefon numaranı atabilir isen kendisine veririm
    çalıştığı firmada turbo tamiri vs üzerine olan yetkili servisler ile çalışan bir firma
    ilkaycım çok teşekkür ederim kardeşim özelden telimi yolladım , zahmet olmaz ise çok makbule geçecek sağol varol

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------

    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adamım askerliği yedim galiba.....
    müsaitmisin ? arayayımmı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------

    Alıntı GONYALI1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ben kepçeci olduğum için turbo sıkıntısı bizdede var lakin basit bi revizyonla iş çözülüyor konyaya yollarsan revize ettirebilirim size .
    eyvallah gonyalım allah razı olsun fakat du bakalım şu iş bir kesinlik kazansın araba daha gelmedi izmitte , birde ben koşturayım şunun peşinde sonra duruma göre bakacağız çaresine , teşekkür ederim ..
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilkaycım çok teşekkür ederim kardeşim özelden telimi yolladım , zahmet olmaz ise çok makbule geçecek sağol varol

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------




    müsaitim.............
    müsaitmisin ? arayayımmı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------



    eyvallah gonyalım allah razı olsun fakat du bakalım şu iş bir kesinlik kazansın araba daha gelmedi izmitte , birde ben koşturayım şunun peşinde sonra duruma göre bakacağız çaresine , teşekkür ederim ..

    müsaitim.............
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  18. #18
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    irfan abi çalışma prensibi ile turbo, egzos(doğru mu yazdım tam emin değilim)manfoldundan aldığı tahrik kuvveti ile yüksek basınc yaratmaktır senin de bildiğin üzere.
    devreye genelde 2000 devirlerden itibaren girmektedir. (yani senin üzerine çıkmadığın devirler)
    işte bu yüzden turbo tam çalışmaya başladığı anda sen vites değiştirerek çalışmasını sonlandırıyosun ki kendini tam anlamda yağlamaya başlamıyo.
    turbo dizel araç kullanan abilerimiz her zaman ''dizel arabalar devirli kullanılır'' diye tavsiye de bulunurlardı bana.
    acaba sende düşük devirlerde kullandığın için bu olay başına gelmiş olabilir mi?
    piyanist_irf bunu beğendi.
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  19. #19
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    sanayide tanıdık usta varsa sana 1400 lira dedikleri fiyat 500 lere düşüyor. benim başıma geldi opel corsa turbosu her yerde 1500 civarı iken eşimin tamirci akrabası ile sıfır orjinal opel paröçası satan yere gittik. adam direk bize 350 ye verdi. orjibnal gm parçasıydı. yurt dışından araştır. hatta almanyada araba ufak bir kazza yapsa hemen hurdaya ayrılıyor. buradan yeni bir hasarlı araçtan turbosunu bulabilirsen yemede yanında yat olabilir.
    turbo sisteminin belli bir ömrü vardır. ömrü bitince yenilenmek zorunda.
    piyanist_irf bunu beğendi.

  20. #20
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    müsaitim.............
    ramazanım allah acil şifalar versin kardeşim valla bilmiyordum çok üzüldüm büyük geçmiş olsun kardeşim ..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfan abi çalışma prensibi ile turbo, egzos(doğru mu yazdım tam emin değilim)manfoldundan aldığı tahrik kuvveti ile yüksek basınc yaratmaktır senin de bildiğin üzere.
    devreye genelde 2000 devirlerden itibaren girmektedir. (yani senin üzerine çıkmadığın devirler)
    işte bu yüzden turbo tam çalışmaya başladığı anda sen vites değiştirerek çalışmasını sonlandırıyosun ki kendini tam anlamda yağlamaya başlamıyo.
    turbo dizel araç kullanan abilerimiz her zaman ''dizel arabalar devirli kullanılır'' diye tavsiye de bulunurlardı bana.
    acaba sende düşük devirlerde kullandığın için bu olay başına gelmiş olabilir mi?
    evet dediğinin doğruluk payı yüksek eraycım , tekteker ramçoyla telden görüştük az önce sağolsun aydınlattı beni epeyce , genelde baygın kullanırım motorda hareketli parçaların zamanla bakım ve onarımdan geçiyor olmaları muhtemel , şarj dinamosu, marş motoru, kömürü kılı tüyü bu arada turboda hareketli basınçla çalışan bir dalgametre olduğundan dolayı sanırım nihadını doldurdu yada doldurmak üzre , şu an neler yapabilirim onun araştırması içerisindeyim ,

    aklıma gelen ilk şey turboyu sökebilirsem kapının önünde kendim söküp derdime derman aramak, çaresizlik beni bu duruma itmekte kimbilir belki turboyu söküp dağıtınca akraba bile çıkabilir kanka olabiliriz

    bunu yerinden söken insan evladıysa bizde sökebiliriz sanırım kaybedecek en fazla bir turbomuz olur onunda ya çıkmasını yada yenisini bir şekilde ediniriz , araba garajda istediği kadar yatar sıkıntı olmaz diye düşünüyorum , alet konusuna gelince motoru yerinden kaldıracak bir vincim yok eeeee ne duruyoruz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanayide tanıdık usta varsa sana 1400 lira dedikleri fiyat 500 lere düşüyor. benim başıma geldi opel corsa turbosu her yerde 1500 civarı iken eşimin tamirci akrabası ile sıfır orjinal opel paröçası satan yere gittik. adam direk bize 350 ye verdi. orjibnal gm parçasıydı. yurt dışından araştır. hatta almanyada araba ufak bir kazza yapsa hemen hurdaya ayrılıyor. buradan yeni bir hasarlı araçtan turbosunu bulabilirsen yemede yanında yat olabilir.
    turbo sisteminin belli bir ömrü vardır. ömrü bitince yenilenmek zorunda.
    evet mantıklı olan bu olsada yutdışında hiç tanıdığım yok akrabamın akrabaları var ama onlarada meram anlatana kadar zor iş bu şu an için , en azından benim için

    yoksa hakkaten iyi olurdu , teşekkür ederim sağol
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)