Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Scooter kullanmak da özen istiyor!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Genelde yaz mevsiminde, tatil yörelerinde motosiklete, daha doğrusu scooterlara binenlerin sayısı oldukça fazladır... Ancak kullanımı gerçekten kolay mı?


    Artık büyük şehirlerdeki nüfus, mevsim gereği tatil beldelerine akmaya başladı. Bugünlerde İstanbul'da şikayet ettiğimiz şehir içi trafiği, gün içi saatlerde yok denecek kadar azaldı.

    Ben de geçtiğimiz haftalarda ikinci memleketim diyebileceğim Bodrum'da bir kaç gün geçirme şansına sahip oldum. Birçok yılımı geçirdiğim Bodrum, her dönem popülerliğini korusa da, artık televizyon kanallarindaki magazin programları sayesinde tüm Türkiye'nin ünlülerinin gittiği "beach club"ları ile karış karış tanınan bir "Biri Bizi Gözetliyor" beldesi haline geldi. Bir motosikletçi olarak beni sevindiren noktaysa, motosiklet kullanımının gün geçtikce hızla artması...

    Bodrum, Çeşme gibi günümüzün popüler tatil beldelerinde de en keyifli ulaşım aracı motosiklet. Sıcak havada yolculuk rüzgarının verdiği serinlik, doğa manzaralarının keyfini daha iyi çıkartabilmek, çiçek ve orman kokusunu hissetmek, çoğunlukla tatilcilerin araçlarıyla bloke olan yollar ve kasaba merkezlerinde park sorunu çekmemek için ideal araçlar motosikletler...

    Bu yörelerde en popüler olan motosikletler scooter ve küçük hacimli endurolar... Son zamanlar ATV'ler de moda.

    En azından gözlük!
    Bir çok aile, 3-4 aylarını geçirdiklerinden, yazlıklarının bir parçası olarak motosiklet alma fikrine çok sıcak bakıyor. Bu konuda da ilk tercih scooterlar.
    Normalde motosiklet kullanmayanların, yazlık için scooter seçmeleri çok mantıklı. Çünkü scooter hem kullanım kolaylığı, hem de fiyat açısından çekici bir seçenek. Süratinin düşüklüğü nedeniyle de daha "güvenli" diyebiliriz.
    Ancak yazlık yerlerde sıcak nedeniyle yalnızca şort veya bikiniyle motosiklete binenleri çok görüyoruz. Yaz sıcağında "Yazlıkta, kıyafetsiz motosiklete binmeyin" diye ne kadar söylesem, boş olacak. Bunu biliyorum! En azından kafaya yarım da olsa bir kask takmakta, göze de hem rüzgarı kesmek, hem de göze girecek güneş, böcek, kum, vs. nedeniyle kontrolü kaybetmemek için bir gözlük takmakta fayda var...

    Bu arada şunu hatırlatayım... Scooterların kullanımı kolay gibi görünse de, her tipinin kendine has özgü özellikleri olduğunu, her motosiklette olduğu gibi iyice pratik yapmadan sokaklara çıkmamak gerektiğini unutmayın!.. Scooter, aslında motosikletlerden çok daha farklı bir yapıya sahiptir. Ağırlık merkezinin çok alçak, tekerleklerinin küçük, vitesinin otomatik ve fren sisteminin, tamamen gidondaki manetlerle idare ediliyor olması, özellikle daha önce vitesli ve standart bir motosiklet tecrübesi olanlara zorluk çıkartabilir. Özellikle de fren sistemi ve küçük tekerlekleri... Hem ön, hem de arka fren elle idare edildiğinden, trafiğe çıkmadan fren tepkilerini mutlaka boş bir alanda test edin. Trafiğe çıktığınızda da, özellikle sıcak havanın etkisiyle iyice dalgınlaşan otomobil sürücülerine dikkat edin!

    Yazın motosikletle iyi zaman geçirdiğinize inanıyorsanız, neden bu keyfi şehire dönünce de devam ettirmiyorsunuz? Motorculuğunuz yazlıkta kalmasın! Yaz aşkınızı hayatınıza taşıyın, motosikletin faydalarını, şehirde de yaşayın...


    Kemal Merkit
    kemal@sportworksgroup.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RIDVAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2005
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    PIAGGIO Beverly 500

    scooter da frenaj

    Motor-On temmuz sayısında frenaj ile ilgili yazınızı okumuştum. Ancak o yazı daha ziyade vitesli motorlarla ilgili idi. 2 hafta önce talihsiz bir kaza yaşadım.
    Beverly 500 maxi-scooter sahibiyim. 30-40 km hızla giderken aniden bir yaya bulunduğu kaldırımdan karşı kaldırama geçmek üzere yola fırladı ve ani refleks ile 2 freni birden sıktım. Ön teker kilitlendi ve motor kaydı bende sol tarafa düştüm. Sol dizim zedelendi, Allahtan büyük hasar yok. Dİzlik olsa bu da olmazdı. Scooter ile gerek virajlarda gerekse bu tip durumlarda nasıl bir frenaj uygulanmalı. Bu bir tecrübe oldu, servisteki arkadaşlarda anlattı ancak motorsiklet konusunda büyük tecrübesi , engin bilgi birikimi olan sizden de tavsiyeler almak istiyorum.
    Teşekkür ederim.
    Rıdvan

  3. #3

    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Motosikleti
    Kawasaki Er5 '99
    Geçmiş olsun
    bunun gibi ani durumlarda swerving-kıvırmaca tekniği uygulanması daha mantıklı. Fren yapılırken de önce arka tekerdeki yükü arka frenle öne aktarmadan ön fren sıkılmamalı, frenler de mümkün olduğunca kademeli sıkılmalı..

    Ekleme:

    Böyle bir olay virajda olursa ne yapılır onu merak ediyorum . ben hafif arka frenle yön değiştiriyorum, o da riskli aslında, ölçüsü kaçırılırsa motoru kaydırabilir.. swervingin viraja uygulanmışı yokmudur?

  4. #4

    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    MONDIAL 100 KH
    Hocam bu paylaşım çok faydalı olmuş.Teşekkür ederiz.

  5. #5

    Üyelik
    02 Nisan 2011
    Şehir
    Kuşadası (09)
    Motosikleti
    KYMCO LİKE 125 cc '2011
    Kuşadasında her 2 kişinden birinde scooter var desem yeridir, fakat her 100 scooterlının birinde kask var.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler