Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yola dökülen yağ ve kurtulma ihtimali

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet anlaşılır Türkçeleri var -> Traction: Çekiş/itiş. Grip: Tutuş.
    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet anlaşılır Türkçeleri var -> Traction: Çekiş/itiş. Grip: Tutuş.
    Üstat çekiş, itiş, tutuş.. Bence 3'ünü de kapsayan Türkçe sözcük önsevişmedir.
    espresso, Cyan, killingroad ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #23

    Üyelik
    07 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    N/A
    Daha önce ıslak yağ üstünden geçtiğimi hatırlamıyorum kurumuş yağ üzerinden çok geçtim ama merak ettiğim şey acaba dişli lastik ile normal düz yol lastiğinin vereceği tepkiler aynı mı olur sanki dişli lastik yağ mevzusunda seni kurtarır gibi düşünüyorum

  4. #24

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Yıllar önce Ayvalık’ta arkadaş sarımsaklı sahile gidicem dedi yazlık yer tabi mesafe kısa hava çok sıcak bu mayo havlu çıktı yolda kamyon yağ atmış elleri kolları dizleri sırtı göğsü komple yüzülmüştü nerdeyse 2 ay adamı sırtımızda taşımışdık olan fat boya oldu
    espresso bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat çekiş, itiş, tutuş.. Bence 3'ünü de kapsayan Türkçe sözcük önsevişmedir.
    Motosiklet s.. sürmek o yüzden mi bu kadar zevkli?

  6. #26
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet s.. sürmek o yüzden mi bu kadar zevkli?
    Biz anlamayız, biz bilmeyiz, biz yaşlı başlı adamlarız. Anadolu'da bizim yaşımızdakiler dede olup Hac kurası bekliyor.
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motorsiklet virajda yatık durumdaysa çekiş kaybı büyük sorun, yağ, gizli buz, çakıl, hepsi kötü...

    Ama düz yolda, motosiklet kısmen dikken, yine benzeri kaygan zemin üzerinde, gaz ya da fren esnasında elektronik sistemler düşmeyi engelleyebiliyor, çünkü tekerleğin kitlenmesine izin vermiyorlar...

    İlk kazam inşaat halindeki düz çakıllı yolda önümdeki pickup çok ani fren yapınca oldu. ABS olsaydı eyidi.

  8. #28
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    1-2 yıl önce Üsküdar'da yolda yağ olduğunu farkedip durdum. Kontrol ettim. Gerçekten yağdı. araçların sağ teker hizasında 10 metre boyunca fazla miktarda yağ vardı. Adeta özellikle dökülmüş gibiydi. Motoru park edip Üsküdar belediyesini aradım. "Büyükşehir belediyesini aramanız gerekiyor" cevabını aldım. Durumun aciliyetini her an birilerinin kaza yapabileceğini anlatmaya çalışsam da fayda etmedi. Büyükşehir belediyesini arayıp bildirdim. Onlarda ilçe belediyesine başvurun dediler. Motora atlayıp yoluma devam ettim. Şimdi tekrar düşününce görevini yapmayanlar kadar kendime de kabahat buluyorum. Oradan ayrılmayıp ne yapıldığını takip etmeliydim. Daha sonra görevini yapmayanların yakasına yapışmalıydım. Kendimi de ayırmadan söylüyorum. Bizde vatandaşlık bilinci yok. Vatandaşlıktan en fazla anladığımız şu; bir iki itirazdan sonra sus pus olup yolumuza gitmek. İtiraz özürlü olanları saymıyorum bile.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-2 yıl önce Üsküdar'da yolda yağ olduğunu farkedip durdum. Kontrol ettim. Gerçekten yağdı. araçların sağ teker hizasında 10 metre boyunca fazla miktarda yağ vardı. Adeta özellikle dökülmüş gibiydi. Motoru park edip Üsküdar belediyesini aradım. "Büyükşehir belediyesini aramanız gerekiyor" cevabını aldım. Durumun aciliyetini her an birilerinin kaza yapabileceğini anlatmaya çalışsam da fayda etmedi. Büyükşehir belediyesini arayıp bildirdim. Onlarda ilçe belediyesine başvurun dediler. Motora atlayıp yoluma devam ettim. Şimdi tekrar düşününce görevini yapmayanlar kadar kendime de kabahat buluyorum. Oradan ayrılmayıp ne yapıldığını takip etmeliydim. Daha sonra görevini yapmayanların yakasına yapışmalıydım. Kendimi de ayırmadan söylüyorum. Bizde vatandaşlık bilinci yok. Vatandaşlıktan en fazla anladığımız şu; bir iki itirazdan sonra sus pus olup yolumuza gitmek. İtiraz özürlü olanları saymıyorum bile.
    Bu ülke de ziraat bankası maaşımı geç yatırıyor diye e devletten şikayette bulunan öğretmenin işine son verildi
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-2 yıl önce Üsküdar'da yolda yağ olduğunu farkedip durdum. Kontrol ettim. Gerçekten yağdı. araçların sağ teker hizasında 10 metre boyunca fazla miktarda yağ vardı. Adeta özellikle dökülmüş gibiydi. Motoru park edip Üsküdar belediyesini aradım. "Büyükşehir belediyesini aramanız gerekiyor" cevabını aldım. Durumun aciliyetini her an birilerinin kaza yapabileceğini anlatmaya çalışsam da fayda etmedi. Büyükşehir belediyesini arayıp bildirdim. Onlarda ilçe belediyesine başvurun dediler. Motora atlayıp yoluma devam ettim. Şimdi tekrar düşününce görevini yapmayanlar kadar kendime de kabahat buluyorum. Oradan ayrılmayıp ne yapıldığını takip etmeliydim. Daha sonra görevini yapmayanların yakasına yapışmalıydım. Kendimi de ayırmadan söylüyorum. Bizde vatandaşlık bilinci yok. Vatandaşlıktan en fazla anladığımız şu; bir iki itirazdan sonra sus pus olup yolumuza gitmek. İtiraz özürlü olanları saymıyorum bile.
    Bu ulkede kurum malligi had safhada. Telefon ediyorsun kimse ilgilenmiyor, cunku oradaki memur isini yapmiyor, yapmasa da parasini aliyor.

    Yapilmasi gereken; Twitter gibi ortamlarda, belediye ile dalga gecmek, fotograf ve yaziyla. Ancak ondan anliyorlar. Medya maymunlugu her zaman calisiyor bu ulkede.
    espresso bunu beğendi.

  11. #31
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Macabre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba. Bu konu hakkında detaylıca arama yaptım ama buradan sizlerin de fikrini almak isterim. Geçtiğimiz Cumartesi günü, Anadolu Kavağı'na giden yolda, yola dökülen yağ sebebi ile kaza yaptım. Kazadan kastım motor yan düştü ve ufak sürüklendim. Korumam olmasından ötürü bende de motorda da (ufak tefek çizikler haricinde) bir şey yok çok şükür ama bu durum beni baya bir korkuttu. Yoldaki yağ inanın hiç görünmüyordu arkadaşlar. Orayı bilen bilir, tam askeriyenin önü, asfaltın rengi zaten güneşin vurmadığı kısımlar koyu renk, ıslak zemin gibi duruyor. Motosiklet lastiklerim de 5000 KM önce yenilemiştim. Ve motor bir anda altımdan kaydı. Saniyede oluyor bu olay. Ne debriyaj sıkabildim ne başka bir şey yaptım, kendimi yerde buldum. Allah korusun bunun daha kötüsüne denk gelmekten korkuyorum.
    Bu arada hızım 30 - 40 km hızlardaydı.

    38 yaşındayım ve daha 8500 km lik bir deneyimim var, yani tecrübeli bir motorcu olarak görmüyorum kendimi. Size danışmak istediğim bu gibi durumlarda eğer motorda traction control olsaydı bu durum kurtarılabilir miydi? Yani iyi bir yol tutuşu olan lastikte TCS işe yarar mı bu gibi durumlarda?

    Herkese sevgiler.
    *Hafif yatay bir halde yağ ile buluşursan bir şey yapamazsın. Zaten bu durumda düştüğünü bile anlamazsın her şey çok hızlı gerçekleşir.

    *Dik bir pozisyonda geçersen de (bu durumda yağı önceden fark etmiş olman lazım) tek çaren dümdüz gitmek ve yavaşlayıp durana kadar dengeni korumak olabilir. Daha sonra da kum, toprak gibi şeyleri tekerine sürüp yağdan kurtulabilirsin diye düşünüyorum. Galiba bunu ayağa kalkıp motosikletin önüne (gidona) bastırarak yapan Enduro kullanıcıları vardı. Bir belgeselde izlemiştim. Gerçi sonunda onlar da düştüler

    Özet; şanslı değilsen her iki durumda da %90 düşersin. Olayın farkına erken varıp, doğru davranman lazım. Yolunda o an buna müsait olması lazım. Şans biraz.
    espresso ve Macabre bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  12. #32
    Macabre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *Hafif yatay bir halde yağ ile buluşursan bir şey yapamazsın. Zaten bu durumda düştüğünü bile anlamazsın her şey çok hızlı gerçekleşir.

    *Dik bir pozisyonda geçersen de (bu durumda yağı önceden fark etmiş olman lazım) tek çaren dümdüz gitmek ve yavaşlayıp durana kadar dengeni korumak olabilir. Daha sonra da kum, toprak gibi şeyleri tekerine sürüp yağdan kurtulabilirsin diye düşünüyorum. Galiba bunu ayağa kalkıp motosikletin önüne (gidona) bastırarak yapan Enduro kullanıcıları vardı. Bir belgeselde izlemiştim. Gerçi sonunda onlar da düştüler

    Özet; şanslı değilsen her iki durumda da %90 düşersin. Olayın farkına erken varıp, doğru davranman lazım. Yolunda o an buna müsait olması lazım. Şans biraz.
    Şöyle anlatayım: Dümdüz ve hiç eğim olmayan bir yol orası. Hızım 30 du, 40 km ye doğru yükseliyordu. Konumum dikti. Zeminde renk farkı hiç yoktu, düştükten sonra arkama baktığımda (güneş açısı da değiştiği için) belli olan bir parlama vardı.
    espresso bunu beğendi.

  13. #33
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Geçmiş olsun.

    Yola dökülen yağ felakettir. Sadece motosikletler için değil, karayolunu kullanan tüm araçlar için oldukça risk oranı yüksek bir durumdur. Bu tarz konular maalesef hayatın içerisinde var.

    Bu noktada bilinç çok önemli, bugün herkes bu konunun farkında ve bilincinde olursa eğer, oluşabilecek tehlikeler her daim minimum'a inecektir. Bu ne demek oluyor? Artık günün şartlarında belediyeler ve karayolları bu konunun bilincinde ellerinden geleni yapmak için çaba sarf ediyorlar, pek çok kez denk geldim, gelmişsinizdir, herhangi bir kazanın ardından belediye ekipleri gelir ve ortamı temizlerler. Fakat belediye her zaman anında bu gibi durumlardan haberdar olamayabilir.

    Bizler birey olarak bu tarz durumları fark ettiğimiz anda, söz konusu ortamda elimizden gelen güvenlik önlemini alıp, herhangi bir kaza oluşmadan, ilgili yerlere bilgi aktarırsak, bu gibi durumlar felaketlere yol açmadan engelleme şansına sahip oluruz. Yani yolda bir yağ gördünüz, siz düşmediniz, veya üzerinden geçmediniz, oh be yırttık diyerek yola devam etmek yerine sorumlu vatandaş olarak gereğini yerine getirirsek, insanlığa faydalı bir iş yapmış oluruz.

    Dolayısı ile bilinçli ve sorumlu vatandaşlar olmak hepimizin faydasına olacak bir durum, o yüzden bilinç şart.. Bugün başkasına, yarın size unutmayın.




    -----

    Traction control ile alakalı olarak da söylemek istediğim bir iki nokta var. Çoğumuzun bildiği üzere, TCS, çekiş kontrol sistemi demek, yani gaz kolu kontrol asistanı. Ne iş yapar, arka tekerleğin kaydığını anladığı anda, (üzerindeki sensörler aracılığı ile)saniyeler içerisinde gaz koluna müdahale ederek,kabaca gazı kesmek sureti ile iki lastiğin dönüş hızını eşitlemek üzere çalışır.

    Yağlı bir zemin üzerinden geçmek bütün araçlar için tehlikeli bir durum oluştursa da motosikletler için bu durum %90 daha risklidir, çünkü denge unsuru ile ayakta duran 2 tekerleğin bir veya 2'sine birden çomak sokmaya benzer bir durumdur.


    Bu gibi durumlarda motosikletin kontrol dışı kalması şartlara göre değişiklik gösterebilir. Mesela;

    - Dökülen yağın yüzeyde kapladığı alana,miktarına ve tazeliğine (Yağın ne zaman döküldüğüne)
    - Motosikletin o anki ilerleme açısına (Dik veya Yatık)


    Çekiş kontrol sistemleri, bu gibi durumlara %100 yardımcı olur diye bir söylemde bulunamam, fakat şartlara göre yardımcı olma ihtimali yüksektir. Mesela lastiğinizin yüzey alanının tamamı yağa bulaşmamış ise, çekiş kontrol fayda sağlayacaktır.

    Yağlı yüzeyden geçtikten hemen sonra motosiklet halen ayakta ve gidiyor ise, burada bireysel yetenekler de çok etkileyici faktör olarak karşımıza çıkar, bunu da tank slapper'a örnekleyebiliriz.

    Genel olarak gidonu sıkı tutma refleksi oluşur, fakat bu durum yanlış olarak ifade edilir, ve gidonu daha serbest bırakmanın doğruluğu konusulur, AMA! gidonu rahat bırakmak, elciklerin depoya vuracak kadar rahat bırakılması değil, işte orada bir miktar kontrol gerekmekte, bu da kişisel beceri ve hakimiyet anlamına gelir.

    Pek çok defa, gidon amortisörü olan yarış ve benzeri spor motosikletlerimde başıma gelen ve bugüne kadar sıyırdığım durumdur.(sürücüye süratin yüksekliği ile doğru orantılı " içeri kakalamak " tabirini yaşatan durumdur.) Tabiki bulunulan hız ve soğuk kanlılık faktörleri, ve şans benimleydi..

    Konuya dönecek olursak,

    Çekiş kontrol yağa girmiş bir motosikleti kurtarmak için yeterlidir diyemeyiz, ama yardımcıdır diyebiliriz.


    Bu gibi durumların her zaman oluşabileceği bilinci ile, yüksek konsantrasyonlu ve yolu gördüğümüz kadarı ile hızı belirlediğimiz, muhafazakar sürüş stili benimsemek, her zaman fayda sağlayacaktır.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler