19 Nisan günü yaptığım yağmurdan kaynaklı kaza
Reklamlar
-
Ankarada oturyorum okula honda cbr 125r ile gidiyorum her zamanki gibi bir sıradan gündü ta ki okul çıkışında yağmur yağana kadar yağmur yağdığı sırada çok dikkatli sürüyordum en ufak gaz açmadım ama lastik aşırı derecede kayıyordu lastikleri yağurda kaymaması için michelin pilot street taktırmıştım üstüne lastiğin rodajıda bitmişti yolda giderken vitesi 1 den 2 ye attığımla asfaltla bütünleştiğim bir oldu
kaza anında viraj yoktu bildiğiniz düz yol yola yağ vb dökülmemişti asfaltın kalitesi fazlasıyla iyiydi yağmur dışında bir problem yoktu
bana çok birşey olmadı omuz ağrısı çektim bu gün biraz daha iyiyim motosikletin koruma takozu neredeyse motoru tamamen korumuştu kuyruk grenajı sol ayna kafa grenajı çizilmişti michelin lastiği yağmur performansı yüksek olduğu için almıştım michelin dışı lastik önerisi vb konularda bilgisi olanlar buradan yazarsa sevinirim
[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
Öncelikle geçmiş olsun. Pilot street lastiklerin yağmur performansının iyi olduğunu size kim söyledi? Keşke almadan önce foruma danışsaydın. Kuru asfaltta ortalama, ıslak asfaltta korkunç performans gösteren bir lastiktir pilot street. Onun yerine mitas sport force alabilirsiniz kuruda da ıslakta da gayet güzel performans gösterir.
-
Buyuk gecmis olsun genc kardesim. Cana gelecegine mala gelsin, sana birsey olmamis onemli olan o.
Lastikleri kac km dir kullaniyorsun? Acaba lastiklerin uzerindeki koruyu wax tabaka mi sebep oldu bu talihsiz kazaya?
Eger lastik rodajin bittiyse, bu sekilde dusmen icin biraz ekstrem bir durum olmasi gerekir gibi. onden kaydigini varsayiyorum:
on vites degistirirken on teker su birikintisine denk gelmis ve tutus sifira inmis onden kaymis olabilirsin.
Ama hizim dusuk diyorsun, bu bile tek basina yeterli sebep olmamali. lastiklerin hava basinci yuksek olabilir mi?
tekrar gecmis olsun.
-
yağmurdan kaynaklı kaza ilk defa duyuyorum !!
-
Satın almadan önce kullanan çok kişiye sordum hepsi iyi olduğunu söyledi ondan dolayı satın aldım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
Lastikleri 650 km dir kullanıyorum rodajı bitti önden kaymadı vites attığım anda arkada çekiş kaybı oldu. Motor devrildi lastiklerin dediğiniz gibi hava basıncı yüksek sanırım lastikleri elimle kontrol ettiğimde taş gibi sert olduğunu fark ettim hava fazla basılmış olabilir. Şu an honda servisinde
lastiğin basıncını ölçeceğim yorumun için teşekkürler.
-
*Yağmurun ilk yağdığı zaman daha tehlikelidir, toz toprakla birleşen su biraz daha kayganlaştırır yolu. Öyle bir ana denk gelip düşmüş olabilirsiniz.
*Asfalt çizgileri yağmurda daha kaygan olur, belki o çizgilerden geçerken motorunuz kaymış olabilir.
*Lastik rodajı için 150-200 km derler ama paylaştığınız resimden gördüğüm kadarıyla lastik kenarlarınız daha yepyeni, muhtemelen o mumsu tabaka tam anlamıyla gitmemiş olabilir, bu nedenle de yağmurda düşmüş olabilirsiniz.
*Sürüş esnasında bakışınız düşmüş olabilir ya da belki bakmamanız gereken farklı bir yere odaklanmışsınızdır, bu nedenle de kaza yapmış olabilirsiniz.
*1'den 2'ye atarken ayak hareketiniz yumuşaksa bazen 2'ye geçmeyip boşa geçiyor, o esnada gaz verdiğinizde yine düşme şansınız var.
Sözün özü; pek çok faktör düşmemize sebep olabilir. Geçmiş olsun, en kötü kazanız bu olsun.
-
F54 adlı üyeden alıntı
yağmurdan kaynaklı kaza ilk defa duyuyorum !!
Nasıl ilk defa duyuyorsunuz. Yerlerin ıslak olması sebebiyle pek çok kez kaza olmuştur. İki teker üzerinde giden bir alet bu. Yola tutunamayınca kayıp devriliyor. Fren mesafeside uzuyor. Yağmur pek ala kaza sebebi olabilir.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun. Pilot street lastiklerin yağmur performansının iyi olduğunu size kim söyledi? Keşke almadan önce foruma danışsaydın. Kuru asfaltta ortalama, ıslak asfaltta korkunç performans gösteren bir lastiktir pilot street. Onun yerine mitas sport force alabilirsiniz kuruda da ıslakta da gayet güzel performans gösterir.
pilot street yağmurda da çok güzel tutuşu olan bir lastiktir. kazanın lastik kaynaklı olduğunu düşünmüyorum.
Rüyaları gercekleştirmenin en iyi yolu UYANMAKTIR
-
Yağmur + tecrübe eksikligi gibi duruyor. Önemli olan kazanın Yağmur nedenli olduğunu düşünmek değil, burdan bir ders çıkarıp kendi sürüsüne yeni bir şeyler katıp gelişimine devam etmek olmalıdır.
-
Bir keresinde tam vites yükselttiğimde motor stop etmişti.
Etraf inanılmaz gürültülüydü ve ben motorun stop ettiğini farketmemiş,
zeminde problem olduğunu düşünüp debriyaja asılmıştım.
Neyseki çok yüksek süratte değildim ve düşmeden kurtarmıştım.
-
Çok geçmiş olsun, cana geleceğine mala gelsin. Hem motorunda da pek bir hasar yok, sıkma canını.
Yağmurun ilk yağmaya başladığı an en tehlikeli andır. Biz yağmur yağıyor sanıyoruz ama o sırada resmen çamur yağıyor. Havadaki tüm toz ve kir yere iniyor, birde yerdeki toz ve kumla birleşip ince çamur katmanı oluşturuyor ve aşırı kaygan oluyor.
Yağmur yeni başladıysa sürmeyin, en az 15 - 20 dk mola verin,. Bırakın yağmur iyice hızlansın, yerdeki tüm toz, çamur, kir akıp gitsin. Ondan sonra yola çıkın, daha az sorun yaşarsınız.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
*Yağmurun ilk yağdığı zaman daha tehlikelidir, toz toprakla birleşen su biraz daha kayganlaştırır yolu. Öyle bir ana denk gelip düşmüş olabilirsiniz.
*Asfalt çizgileri yağmurda daha kaygan olur, belki o çizgilerden geçerken motorunuz kaymış olabilir.
*Lastik rodajı için 150-200 km derler ama paylaştığınız resimden gördüğüm kadarıyla lastik kenarlarınız daha yepyeni, muhtemelen o mumsu tabaka tam anlamıyla gitmemiş olabilir, bu nedenle de yağmurda düşmüş olabilirsiniz.
*Sürüş esnasında bakışınız düşmüş olabilir ya da belki bakmamanız gereken farklı bir yere odaklanmışsınızdır, bu nedenle de kaza yapmış olabilirsiniz.
*1'den 2'ye atarken ayak hareketiniz yumuşaksa bazen 2'ye geçmeyip boşa geçiyor, o esnada gaz verdiğinizde yine düşme şansınız var.
Sözün özü; pek çok faktör düşmemize sebep olabilir. Geçmiş olsun, en kötü kazanız bu olsun.
Katılıyorum; ilk madde özellikle mühim. Görsellerde yerler çok ıslak durmuyor, yağmur ilk başladığında yerler yarı ıslakken oluşan ince çamur tabakası bildiğiniz buz gibi kaygan olur, en iyi lastik bile duruma bağlı tutmayabilir. Yağmur performansı en iyi lastik olan Road 5 kullanırken böyle bir havada kalkışta kıç atma yaşamıştım, ki motorum öyle aman aman güçlü değil ve sert de kalkış yapmamıştım. İlk anlarda yerler yarı ıslakken aşırı dikkatli olmak lazım...
Biraz acemilik de var herhalde?
Çok geçmiş olsun.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Katılıyorum; ilk madde özellikle mühim. Görsellerde yerler çok ıslak durmuyor, yağmur ilk başladığında yerler yarı ıslakken oluşan ince çamur tabakası bildiğiniz buz gibi kaygan olur, en iyi lastik bile duruma bağlı tutmayabilir. Yağmur performansı en iyi lastik olan Road 5 kullanırken böyle bir havada kalkışta kıç atma yaşamıştım, ki motorum öyle aman aman güçlü değil ve sert de kalkış yapmamıştım. İlk anlarda yerler yarı ıslakken aşırı dikkatli olmak lazım...
Biraz acemilik de var herhalde?
Çok geçmiş olsun.
Şu mişlen'e kırgınım, 140 150 taban adam gibi lastik üretmiyorlar, o paraya pilot street takacağıma viento sport takar babalar gibi gezerim.
-
Geçmiş olsun. Vites büyütünce motor neden kaysın? Biraz zihni sinir bir kaza olmuş, zeminde bir problem olduğunu tahmin ediyorum. Ama kıçımdan uyduruyorum yani sonradan sebep bulmak olduça zor böyle işlerde.
Yalnız sonradan okudum biraz daha, vites atınca arkası kaydıysa orada hatırı sayılır bir gaz açılması söz konusudur diye bir tahmin daha yapasım geldi.
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Lastikleri kac km dir kullaniyorsun? Acaba lastiklerin uzerindeki koruyu wax tabaka mi sebep oldu bu talihsiz kazaya?
Üstad lastik wax'ı konusun çok eskide kalmadı mı? Bir çok üretici artık wax falan kaplamıyor bildiğim kadarıyla, kalıba yapışmasını engelleyen farklı kimyasallar kullanıyorlar. Lastik alınca ben de rodaj yapıyorum ama pistte (tabii ki aynı lastikleri kullanan insanlara) sorduğumda "ilk turda ısındıktan sonra vuruyoru küsküyü" diyorlar. Zararı olmaz ama biz ekstradan çok da gerekli olmayan bir tedbirle yaklaşıyor olabiliriz.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun. Pilot street lastiklerin yağmur performansının iyi olduğunu size kim söyledi? Keşke almadan önce foruma danışsaydın. Kuru asfaltta ortalama, ıslak asfaltta korkunç performans gösteren bir lastiktir pilot street. Onun yerine mitas sport force alabilirsiniz kuruda da ıslakta da gayet güzel performans gösterir.
motorumun lastik ebatlarına uygun bir modelini bulamadım. başka önerebileceğin varsa bakabilirim.
-
sen o pilot streetleri bi de 1 yıl sonra dene. yemin ederim sattığım pulsarda ufacık gaz açışta kuruda bile yan yan gidiyodu.
ama enteresan şekilde ilk motorum 125'likte bu pilot streetler ıslakta çok iyi gidiyodu. sağanak yağmur altında ankaradan istanbula gitmiştim tık dememişti. taban genişliği arttıkça ağırlık sabit kalırsa cm2'ye düşen yük azalır bu da ıslakta ve karda ciddi tutuş kaybı anlamına gelir. 125'likte pilotların iyi tutup pulsarda kötü tutmasında belki bunun etkisi vardır.
torosun karda cayır cayır çıkmasında ince tabanlı lastiklerin büyük etkisi vardır mesela.
önerim metzeler Roadtec 01'dir. yurtdışı incelemelerde okuduğum kadarıyla yağmurda ciddi anlamda yol tutuşu olduğu söyleniyor. lastikler yeniyse değerini kaybetmeden metzeler al tak pilotları da sat.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
Öncelikle geçmiş olsun. Yağmurda ve düz yolda vitesi 1 den 2 ye attığında kayarak düşeni ilk kez görüyorum. Yolda yağ da olsa ve lastikler kabak bile olsa düz yolda vites değiştirdiğin için düşmezsin. Vites değişiminde motor frenine sokup motoru silkelediyse ya da pedalı çekerken dengeyi bozduysan belki.
-
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Nasıl ilk defa duyuyorsunuz. Yerlerin ıslak olması sebebiyle pek çok kez kaza olmuştur. İki teker üzerinde giden bir alet bu. Yola tutunamayınca kayıp devriliyor. Fren mesafeside uzuyor. Yağmur pek ala kaza sebebi olabilir.
Yağmur kaza sebebi olsaydı, hiç birimiz yağmurda sürmezdik demek istemiş mr. Wind. ;)
-
-Black- adlı üyeden alıntı
Yağmur kaza sebebi olsaydı, hiç birimiz yağmurda sürmezdik demek istemiş mr. Wind. ;)
yani ben kar da 2 defa düştüm 2. düştüğüm yerde 4 tane araba kaymış buna sebeb kar diyebilirim ama ilk düştüğüm yerde ben tek başıma düştüm yani sebeb kar değil benim gaza gelme durumum du
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
yani ben kar da 2 defa düştüm 2. düştüğüm yerde 4 tane araba kaymış buna sebeb kar diyebilirim ama ilk düştüğüm yerde ben tek başıma düştüm yani sebeb kar değil benim gaza gelme durumum du
Bazı şeylerin doğal sonuçları var tabii. Islak zemin kayar. Kar kayar.
Uygun lastiğiniz yoksa düşersiniz.
Arabada zincir yoksa kayar.
Şerit çizgisi kaygan olur, yatık veya açılı yakalanırsan düşersin.
Tramvay rayları kaygandır ama her üstünden geçen düşmez. Düşünce de, raylar yüzünden düştüm denmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler