Geçmiş olsun, yine de ucuz atlatmışsınız.
Özellikle montların sırt kısmında bulunan fermuarlı fazlalık kumaş parça, özellikle motosiklet pantolonunuz veya motosiklete binerken tercih ettiğiniz belirtli bir pantolonunuz varsa "tipi bozulmasın" diye düşünmeden pantolona iğne iplikle ekletmeniz gereken parçadır. Yaşadığınız kazada olduğu gibi mont sıyrılması ve korumanın işlevsiz kalmasını engellemeye çalışır.
Listenize ek olarak mutlaka bel/böbrek korumayı da eklemenizi öneririm. Bununla hem karın kısmındaki korumayı arttırıyor, hem soğuk havalarda böbrek rahatsızlıklarını engelliyor, kaza anında bel hasarını azaltıyor/engelliyor, hem de uzun süreli sürüşlerde bel ve sırt ağırılarından kurtulabiliyorsunuz. Bu işi yapıyorsanız düşünmeden edinin, fiyatı da bir eldivenin yarısından azdır. 5 eldiven eskitir.
İlaç ve kremleri prospektüs+doktorun belirttiği şekilde özenle kullanın, umarım hızlıca toparlarsınız. Daha ciddi birşey olmaması sevindirici. Ekmek parası için motosiklete binen arkadaşlar ekipmanların aynı zamanda iş güvenliği ekipmanına da gireceğini unutmasın. Bir firma ile çalışanlara da bu tüyoyu vermiş olayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
Yapabilirdi. Daha risklisini tecrübe ettim, defalarca da forumda yazmıştım, kısaca hatırlatayım.
En büyük kazalarımdan birini (sol ayağımın üzerinde neredeyse et bırakmayıp kemikler arasından kopan et nedeniyle yukarıdan bakınca altı görünen kazam...) bir maxiscooter ile E5' de, orta şeride dökülmüş yağın üzerinden geçtiğim için yaptım. Kaza sonrasında duran ve motosiklet sürücüsü olduğunu söyleyen
otomobil sürücülerinden biri bunu söylemese, hafif gaz kestiğim motosikletin neden arka tekeri kaydırıp o şekilde beni düşürdüğünü belki hiçbir zaman anlayamayacaktım.
Bu da, tüm etkenlerin bizim elimizde olmadığını kanıtlayan kazalardan biridir. Ortamda 20 faktörden sadece birisi sizsiniz. Sizin tecrübeniz veya hızınız sadece bir noktaya kadar kazanıza etkendir. Beklenmedik değişkenleri kontrol edemediğimiz için derim ki; o seleye oturacaksan ekipmanını giyeceksin.
Elbette ki hız faktörü büyük bir etken, ama hatırlatırım ki "zincir zayıf halkasından kopar". 70 km/h yüksek bir hız değil. Sizin mantıkla mont hiç olmasa ne olurdu bir düşünmek gerek değil mi?