İlk Kazam (Motor botu ne kadar da önemliymiş)
Reklamlar
-
Her motorcunun aklında muhakkak bir yerlerde ilk kazam nasıl olacak düşüncesi vardır. Ben bu sabah yaşadım :(
Ana yola çıkmak üzere beklerken biraz aceleci davrandım. Gelen araba çok yakın olmadığı için yola çıktım, dönerken yerdeki kaygan bir şeyin üstüne denk geldim ve ne olduğunu anlamadan dönüş sırasında yan yattım.
Ayağım motorun altında kaldı. Aslında 2 km bile değildi hızım. ayağım altta kalınca ne kıpırdayabildim ne de motoru milim hareket ettiremedim. (Forza 300 196 Kg) En ağırıma gidense hiç bir araç durmadı, bana bakıp geçtiler.
El kol yaparak zorla durdurdum birilerini. Sağolsun motoru kaldırdılar. Sıcağı sıcağına anlayamam diye kardeşimi çağırıp hastaneye gittim. Sonuç tarak kemiğinde kırık. Lastiklerim yeniydi, zemin ıslak olsa da normalde o dönüşte düşmemem lazım. öyle bir kaydı ki saliseler içinde oldu. Hep düşünürdüm nasıl olsa scooter kullanıyorum, depo yok düştüğümde ayağımı toplar altta bırakmam diyordum.
Valla ne ayağımı toplamak ne de başka bir şey yapabildim. Kışlık bot vardı, motor botu yoktu. Korumalı bir motor botu olsa belki kırık olmazdı. Kışlık botun metal kopçaları erimiş resmen ki 50 cm ancak sürüklenmişimdir. Buna da şükür. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Reklamlar
-
Mersin İl Temsilcisi
Büyük geçmiş olsun.
Ama çizme kullanın, bot değil.
-
Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.
"-Scooter kullanıyorum, bota gerek yok!" diyen arkadaşlara da örnek olur ümidiyle...
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Her motorcunun aklında muhakkak bir yerlerde ilk kazam nasıl olacak düşüncesi vardır. Ben bu sabah yaşadım :(
Ana yola çıkmak üzere beklerken biraz aceleci davrandım. Gelen araba çok yakın olmadığı için yola çıktım, dönerken yerdeki kaygan bir şeyin üstüne denk geldim ve ne olduğunu anlamadan dönüş sırasında yan yattım.
Ayağım motorun altında kaldı. Aslında 2 km bile değildi hızım. ayağım altta kalınca ne kıpırdayabildim ne de motoru milim hareket ettiremedim. (Forza 300 196 Kg) En ağırıma gidense hiç bir araç durmadı, bana bakıp geçtiler.
El kol yaparak zorla durdurdum birilerini. Sağolsun motoru kaldırdılar. Sıcağı sıcağına anlayamam diye kardeşimi çağırıp hastaneye gittim. Sonuç tarak kemiğinde kırık. Lastiklerim yeniydi, zemin ıslak olsa da normalde o dönüşte düşmemem lazım. öyle bir kaydı ki saliseler içinde oldu. Hep düşünürdüm nasıl olsa scooter kullanıyorum, depo yok düştüğümde ayağımı toplar altta bırakmam diyordum.
Valla ne ayağımı toplamak ne de başka bir şey yapabildim. Kışlık bot vardı, motor botu yoktu. Korumalı bir motor botu olsa belki kırık olmazdı. Kışlık botun metal kopçaları erimiş resmen ki 50 cm ancak sürüklenmişimdir. Buna da şükür. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Çok geçmiş olsun. Allah beterinden korusun...
Bazen hız değil de nasıl düştüğümüz belirliyor olacakları...Arkadaşımın arkadaşı R25 ile 140 küsür km hızla düşüp metrelerce süründü, olay düz asfaltta meydana geldiği için herhangi bir yaralanma olmadı.
Geçen sene şubat ayıydı sanırım;
Arkadaşım ehliyeti olmadığı için motorunu (Hunk 150) servise götürmemi istedi, yağmur yeni yağmış yerler sabun gibiydi.
Motorun lastikleri IRC Nylon ve 30psi olması gereken arka lastiğe yaklaşık 40psi hava basılmış sonradan öğrendim.
Hızım 20-30km filan, yavaşlamak için frenlere dokunmamla motorun arkası öne geldi
Frenleri bırakıp tekrar yavaşça dokundum ama nafile, önüm açık olduğundan bi kaç kez denedim frenlemeyi ama ne yaptıysam olmadı, hep kitlendi lastikler. Kaç para ulan bi abs dedim içimden
Neyse müsait bir yerde düştüm, motorun koruma demiri kırıldı, ayağım motorun ayaklığının altında kaldı.(koruma demiri kendini bile koruyamadı )
Bir Allah'ın kulu yardım etmedi onlarca araba geçip gitti yanımdan. Zoraki çekip çıkardım ayağımı.
Ertesi gün dizlerim, ayak bileğim, topuğum ve sol el bileğim morarmıştı.
Doktora gitmedim. Düşmenin yarattığı kötü psikoloji ile hiç bir şey yapmak istemedim, pişmanım...
Aradan bir yıl geçti... Hâlâ o ayağım ve bileğim bazen sızlıyor.
Üzerimde dizlik, eldiven, mont, avcı çizmesi v.s vardı.
-
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Kesinlikle full koruma olmadan bakkala bile çıkmam, çıkmadım. Sadece bot-çizmem yoktu. Tabi bot-cizme de dahil olduğu halde ancak o zaman full olduğumu öğrenmiş oldum.
-
eğer motosiklet botunuz olsaydı kazadan sonra evde yatıp haftaları ayları kaybetmezdiniz
ben botsuz cikmiyorum zaten rahat ekipmanlar bunlar uzun süre kullanıyorum hiç sorun yaşamadım üstüne kazada yaptım hep korudu
-
Gecmis olsun, tez zamanda iyilesmeniz dilegiyle.
-
Geçmiş olsun, yine de verilmiş sadakanız varmış. Tarak kemiği düzelir ama bilekte kırık olsaydı daha büyük problemdi.
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Her motorcunun aklında muhakkak bir yerlerde ilk kazam nasıl olacak düşüncesi vardır. Ben bu sabah yaşadım :(
Ana yola çıkmak üzere beklerken biraz aceleci davrandım. Gelen araba çok yakın olmadığı için yola çıktım, dönerken yerdeki kaygan bir şeyin üstüne denk geldim ve ne olduğunu anlamadan dönüş sırasında yan yattım.
Ayağım motorun altında kaldı. Aslında 2 km bile değildi hızım. ayağım altta kalınca ne kıpırdayabildim ne de motoru milim hareket ettiremedim. (Forza 300 196 Kg) En ağırıma gidense hiç bir araç durmadı, bana bakıp geçtiler.
El kol yaparak zorla durdurdum birilerini. Sağolsun motoru kaldırdılar. Sıcağı sıcağına anlayamam diye kardeşimi çağırıp hastaneye gittim. Sonuç tarak kemiğinde kırık. Lastiklerim yeniydi, zemin ıslak olsa da normalde o dönüşte düşmemem lazım. öyle bir kaydı ki saliseler içinde oldu. Hep düşünürdüm nasıl olsa scooter kullanıyorum, depo yok düştüğümde ayağımı toplar altta bırakmam diyordum.
Valla ne ayağımı toplamak ne de başka bir şey yapabildim. Kışlık bot vardı, motor botu yoktu. Korumalı bir motor botu olsa belki kırık olmazdı. Kışlık botun metal kopçaları erimiş resmen ki 50 cm ancak sürüklenmişimdir. Buna da şükür. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Gecmis olsun. Bugun ben de kislik botla ciktim. Sizin yazinizi gordukten sonra sacmaladigimi farkettim ben de. Scooterin sele alti buyuk oldugu icin icine normal bir ayakkabi atiyordum yazin gezmeye ciktigimda, kisin da atarim artik. Bir yere gidince degistiririm.
-
Ben de xmax almaya karar verdiğimde reklamlardaki fotoğraflardaki gibi yarı kask giyip rahatça trafiğe çıkabileceğim aaa ne pratik olacak diyordum. Sonra iş ekipman almaya gelince yıllardır motor kullanan kardeşimle Hasanpaşa'daki mağazalara gittik, onun ısrarı ile ki ısrar da değil, sen işi biliyorsun sen ne dersen onları alacağım diyerek çıktık alışverişe. Kask, mont, korumalı pantalon, eldiven falan neyse de bir de difi marka uzun bot aldırmıştı bana. Bu ne yaa uzun yol yapan BMW GS'li amcalar gibi oldum demiştim. Mağazada botu ilk giydiğimde neredeyse dize kadar botla iki ayağı birden alçıya alınmış gibi hissetmiştim. Daha sonra botlara alıştım, hatta ehliyet eğitimlerine ve sınava da kendi ekipmanlarımla gitmiştim. Kışın zaten rahat oluyordu hem ayaklarım üşümüyor hem güvende hissediyordum, bir süre sonra işyerinde değiştirip sele altı bagajda taşıdığım ayaklabıları giymekle de uğraşmaz olmuştum. Kaza yaptığımda da en sağlam kalan yerim ayaklarım ve bileklerimdi. Şimdi motorla bakkala bile gidecek olsam bütün ekipmanları giymeden yola çıkmam.
-
Mersin İl Temsilcisi
tommygun adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, yine de verilmiş sadakanız varmış. Tarak kemiği düzelir ama bilekte kırık olsaydı daha büyük problemdi.
aynen.. 8 ayımı almıştı..
-
geçmiş olsun. botun önemini tecrübeyle test eden kazazedelerden biride benim.
-
Dainese air shoes JB botu tavsiye eder misiniz? Scoyco korumalı pantalon olduğu için çizmeden se kısa bot tercih ediyorum. Doğru mu olur bu seçim?
-
4 sene önce korumalı çizme giymememin bedelini 4 ameliyat 1 platinle ödedim. Geçmiş olsun
-
Ali1903 adlı üyeden alıntı
4 sene önce korumalı çizme giymememin bedelini 4 ameliyat 1 platinle ödedim. Geçmiş olsun
Sanırım 13 sene kadar önceydi, benim sol ayağın üzerini tekrar imal ettik
O yüzden herkese motosiklet botu kullanın, bağcıklılardan da uzak durun, scooter da olsa fark etmez, mutlaka listeye ekleyip bir şekilde edinin diye yırtınıyorum.
Dipnot: Mevzubahis kaza bir maxiscooter ile gerçekleşmişti, 7 ayın sonunda yürümeye başlamıştım
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Sanırım 13 sene kadar önceydi, benim sol ayağın üzerini tekrar imal ettik
O yüzden herkese motosiklet botu kullanın, bağcıklılardan da uzak durun, scooter da olsa fark etmez, mutlaka listeye ekleyip bir şekilde edinin diye yırtınıyorum.
Dipnot: Mevzubahis kaza bir maxiscooter ile gerçekleşmişti, 7 ayın sonunda yürümeye başlamıştım
Bağcıklı olmasının sakıncası nedir?
https://urun.n11.com/bot-ve-ayakkabi/tcx-rush-2-air-bot-gri-kirmizi-motosiklet-ayakkabisi-P422593338
https://urun.n11.com/bot-ve-ayakkabi/tcx-street-ace-waterproof-coffee-bot-kahverengi-P357546204
Şu ikisi arasında kalmıştım. İkisinde de bağcık var. Bütçem de ancak bunlara yetiyor. Eşime de alacağım çünkü. Bir de normal ayakkabıdan bir numara büyük alsam daha mı rahat ederim?
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Bağcıklı olmasının sakıncası nedir?
https://urun.n11.com/bot-ve-ayakkabi/tcx-rush-2-air-bot-gri-kirmizi-motosiklet-ayakkabisi-P422593338
https://urun.n11.com/bot-ve-ayakkabi/tcx-street-ace-waterproof-coffee-bot-kahverengi-P357546204
Şu ikisi arasında kalmıştım. İkisinde de bağcık var. Bütçem de ancak bunlara yetiyor. Eşime de alacağım çünkü. Bir de normal ayakkabıdan bir numara büyük alsam daha mı rahat ederim?
Bağcıklı olmasının sakıncası o bağcıklar bir yere takılır tehlike yaratır diye. bunlarda bağcıkların üzerini kapatan bir şey var, normal bağcıklı bot gibi takılmaz sanırım.
Ama almışken uzun bot alın. ilk başta rahatsız gibi gelir belki ama hem bileğinizi hem bile üstü kaval kemiğini iyi korur.
instagramda görmüştü birini, uzun botla giderken önden bir kamyondan düşen tahta parçası gibi bir şey botun korumasıı da delip bacağına saplanmıştı. uzun bot giymemiş olsa hiç koruma olmadan saplanıp daha çok hasar verebilirdi, hatta kemiği bile kırabilirdi belki. 80-90'la giderken böyle bir şey olsun istemezsiniz.
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Bağcıklı olmasının sakıncası nedir?
https://urun.n11.com/bot-ve-ayakkabi/tcx-rush-2-air-bot-gri-kirmizi-motosiklet-ayakkabisi-P422593338
https://urun.n11.com/bot-ve-ayakkabi/tcx-street-ace-waterproof-coffee-bot-kahverengi-P357546204
Şu ikisi arasında kalmıştım. İkisinde de bağcık var. Bütçem de ancak bunlara yetiyor. Eşime de alacağım çünkü. Bir de normal ayakkabıdan bir numara büyük alsam daha mı rahat ederim?
Postal tarzi botlarda bagciklar metal halkalara vs takiliyor ya, onlar uzerine motor dustugunde problem yaratabilir.
-
bu işin olması gerekeni motosiklet çizmesidir
kısalarına bot deniyor
uzunlarına çizme
motosiklet çizmesi markaları
forma tcx alpinestars dainese gearne puma held sidi stylmartin yds daha aklıma gelmeyen birsuru marka var
-
Geçmiş olsun.
Yollarımız mayın tarlası gibi. Her an kazaya kurban gidebiliriz.
Kazada ayağınızın motorun altında kalması ise ayrı bir şanssızlık olmuş.
Bügüne kadar 4-5 kere motoru devirmişimdir. Hepsi de vitesli motorla. Hiç birinde ayağım motorun altında kalmadı. Dengeyi sağlamak için ayak uzatmak yerine motoru sürmeyi devam ettirir gibi motoru yatırıyorum. Koruma demirleri ayakları koruyor. Bir keresinde virajda gizli buzlanmaya denk geldim. Öyle bir uçtum ki yere ilk önce kaskım temas etti. Şans işte. Olmayınca olmuyor. Olacaksa durmaya yakın hızda bile oluyor.
Acil şifalar dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)