o hiz o yolda, bir anda geliyor otobüs zaten sola yönelmişti.
o hiz o yolda, bir anda geliyor otobüs zaten sola yönelmişti.
Doğal seçilim. Böyle böyle azalacaklar. Başka çaremiz yok.
Görüntüyü çeken eşşek kulaklının da diğerlerinden farkı yok.
bu videoda haklı kimse yok..videoyu çeken bile sakat..
İnsan kendine objektif bakabilmeli ya da birinin uyarısını dinlemeli, misal mok gibi sürüyorsan artçı almayacaksın. Madem kendini yakıyorsun bari artçıyı kendinden koru.
Ben doğma büyüme Cihangir'liyim, hayatımın 35 senesi orada geçti, sözkonusu mevkiî çok iyi bilirim. Motosikletlilerin sürati orasının sınırlarının 2,5 katından fazla. Tüm kusur motosikletlilerde, otobüs sinyal vermemiş olsa dahi zaten 50-30 arasında seyrediyor olsalar bu kaza olmayacaktı...
Bu magandalar sanki otobanda gidiyor, gecmis olsun
Kazanın sebep olanı sağdan hızla gelen ve çarpan motor.
Yok otobüs çıkmış, yok öndeki motor sağa geçmiş, bunlar sebep değil.
Fakat sebep olan sağdan hızla gelen motosiklet ama kazanın sebebi hızla gelmesi de değil.
Sebep beyinsiz olması.
Adam frene basmak yerine kornaya basıyor.
Acaba basınca öndeki aracı yok eden korna icat edildi de benim mi haberim yok?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
2 yıldır motorsiklet kullanıyorum ve gördüğüm kadarıyla bizim araba sürücüleri ortalamanın üstünde iyi sürüyorlar. Angutta var ama motosikletli angutlar çok daha fazla. Özellikle e5 de giderken sağa ayrımlarda yavaşlıyorum scooterlı ve cbf li angut tayfası korna çalarak yanımdan fişek gibi geçiyorlar. Sonra son anda çıkan doblocuya laf ediyorlar. Son anda çıkmak diye bir.şey yok tamam ama sen kendini korumazsan kimse de seni korumaz.
Bu kazada da buna benzer durum oluşmuş. Yere düşünce artislenen bay öküz hayatında araç kullanmamış sanırım. Videoyu dikkatli izlerseniz otobüs şöförünün onu görmediğini anlarsınız. Hep derim araba ehliyeti olmayana bu üşkede motor ehliyeti vermeyeceksin.
otobüs şöförünün bilerek yaptığından şüpheliyim.baya ilk sola çıkıyor sonra sağa itiyor adamı motor arkadan çarpıyor otobüscü kaçıyor.plaka vs varsa kazaya sebebiyet vermekten şikayet edilebilir.tabi sürenlerde tekin değil o da başka bir hikaye.
o hızla sağ şeritten otobüsün kör noktasına dalarsan sıkışırsın zaten. tam bir motosiklet nasıl kullanılmamalı videosu olmuş.
Bu video tamamen aynalara tepki olarak çekilmiş.
-Çeken arkadaş zaten ayna kapatmış gidiyor.
-Kazaya sebebiyet verenin ise aynanın varlığından haberi yok. Şerit değiştiriyor aynaya bakmıyor.
-Arkadan vuranın da bir tek aynalar sağlam kaldı.
Fon müziği olarak Salim Dündardan - Aynalar Ah Aynalar şarkısını öneriyorum.
Bu kaza spesifik ama buna benzer "cehalet" kazaları genel ve Türkiyede motosiklet kazalarının bana göre en az %70 i böyle..
Meseleyi özetler isek ;
1) Birleşik sürüş ( Bir kitle var ve sürekli yapışık ikizler gibi motorun üzerinden inmiyorlar , Pulsar , R25 ve CBR 250 de sıkça rastlanır )
Çözüm; Adam gibi motora hakim olmadan artçı alma ve artçıyla cabrio arabadaki gibi artislik yapma )
2) Ekipman ( Her zaman eksik, Sadece kask vs vs ve ucuz kurtulunan kazalar )
Çözüm ; Korumalı motosiklet montu ve mutlaka motosiklet botu ( tecrübeyle sabit ) kullanmak lazım yoksa 2 kere sıçrarsın maksimum.
3) Profesyonel sürüş eğitimi ( Çogunlukta yok )
Çözüm : Motosiklet sürdüğünü zanneden ve henüz profesyonel teknik sürüş eğitimi almamış her bireyin kaza riski x4 tür.. Motosiklet kendi kendine öürenemeyeceğin bir taşıttır..
4) Apaçilik ( En büyük sorun bu )
Çözüm : Artık devlet kolluk kuvetlerinin tüm taşıtlara motosikletten ağır taşıta apaçilik yapılan her olaya mümkün olan en ağır cezayı vermeleri lazım.. PAra cezası dışında başka bir cezadan anlamıyor apaçi..
5) Etrafına & trafiğe saygılı bir insan olmak ( Bu çok zor )
Çözüm : Sürücü kurslarının ve sürücü belgesi puantajının trafik kurallarına riayet eden ve saygılı kullananı kayırdığı bir sistem şart. Örn. düzgün taşıt kullanan puanı düzgün adamın otbanda hız limiti %20 daha fazla olmalı.. Apaçinin tam tersi %-20 olmalı.. gibi..
MEselesi matematikten ve fizikten uzak değerlendirdiğimiz her yerde bu iş sittin sene çözülemez..
Bunun adı kaza değil doğal seleksiyon. Bomlayıncaya kadar yardır gidelim mantığı. Kaza olunca da bir yerlere saldırma. Klasik Türk insanı..
"Trafikte asla yavaşlamam, durmam sürekli ilerlerim, yoluma giderim" kafasının sonucu olan bir aptal kazası daha. Ortada duran bir araç var, neden durduğu belli değil ama sen bu durağanlıkta salak gibi yoluna aynı hızda gitmeye çalışıyorsun. Burada sağ şeritten gitmeyi zorlama alışkanlığını da unutmayalım. Üçüncü sırada da aynaları kapalı sürüş yapan kameraman var. İlk anda aynası olmadığı için yolu görmeyip sağa kaymış olsa benzer kazayı kendisi yapacaktı. Kapatın aynaları, kapatın. Bu sayede gideceğiniz yere 30 saniye önce varacaksınız. Yolun sağındaki demirleri bir tehlike kaynağı olarak görememek de ayrı bir konu. Yerde yatan adam o yüzden yatıyor.
Kaç kez yazdım bir daha yazayım, risk nedir bilmiyoruz. Risk algımız sıfır...
Şu konu motosiklet harici bir forumda açılsa, videodaki bütün motosikletçi arkadaşların cenazesi kalkmıştı, hak eden hak ettiğini bulmuş ..
Böyle 2 dakika bekleyemeyen, " aksi bir şey olsa da delleneyim " tipleri hak ediyor böyle şeyleri.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)