Ekipman Önemi,Ucuz fabrika Lastiği Meselesi.
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhabalar, Kuba Superlight 200 kullanıyorum. Kullandığım ufak tefek scooterlar haricinde ilk motorum. Geçen hafta cumartesi İstanbul- Bursa,İznik günübirlik gezimizin dönüşünün henüz yaklaşık yola çıktığım 2.dakikasında ilçe merkezinin içinde gidiş gelişli bir yolda 30 km hızla dümdüz seyrederken bir anda nasıl olduğunu hala anlamadığım bir şekilde arka tekerim inanılmaz derecede buz gibi kaydı ve gidonu toparlama çalışmaları yetersiz kalınca motosiklet sol tarafa savrulurken ben sağ tarafa doğru büyük bir gürültü duyarak düştüm. Hemen anlık bir refleksle dizimi tutarak kalktım fakat gördüğüm manzara karşısında şok oldum.Kalktığımda sadece devrilmiş motorumu görmeyi planlarken aynı şeritte yanyana düşmüş iki motosiklet ve bir motosiklet sürücüsü burnu kanlı bir biçimde yerde yatıyordu.Motorum devrilirken teker şeridi geçiyor ve tam o an maalesef karşı şeritten tahmini 65-70 kilometre hızında şeride çok yakın ilerleyen bir motokurye motosikletime koruma demiri çevresinden çarpıyor. Maalesef kendisinde hiçbir koruyucu ekipman yoktu ve burnundan büyük hasar aldı ve darbe etkisiyle bilinci de anlık etkilendi. Hastane süreçleri, ifadeler vermeler, ambulanslar derken bu durumda en az önemli olan şey motosikletlere gelecek olursak onlar da bayağı hasar alarak durumdan nasibini aldı.Motorum yürür durumda değildi ve tek motosiklet dönüp kamyonet ayarlayıp yeniden çekildiği otoparktan almamız gerekti. Karşı taraftaki motosiklet Honda Pcx. Maalesef sürücünün ekipmanı olmadığı gibi ehliyeti de yok ve motosikletin sigortası da mevcut değil. Rapor sonucunda şerit ihlali gerekçesiyle kusur benim tarafıma verildi. Ne değişir bilemiyorum fakat itiraz da etmedim. Odaklanmak istediğim nokta daha yüksek fiyat bandındaki fabrika lastiklerinde durum nedir pek tecrübeli değilim. Fakat en azından Superlight adına forumda bile sayfalarca uyarı mevcut. Ben bunu haftaya bineyim, zaten kış geldi daha binmem, bahar gelince değişeceğim kaliteli lastikle vs. diye erteledim ne yazık ki.Lastik ücretinden kaçarken şimdi binlerce liralık masrafım oldu ve üzerine bu sürecin getirdiği psikolojik yorgunluktan bahsetmiyorum bile. Ekipman olarak ise sadece dizliğim eksikti diğer her şey tamdı ve 30 km hızla olmama rağmen dizim dikiş gerektirmese bile 1 haftadır pansuman gerektirecek şekilde yarıldı.Burada da üşenip takılmayan dizliğin değerini anlamış oldum. Kaza zaten anlamı gereği beklenmedik şekilde yaşanır tabi fakat ben basit bir teker kayması yaşayıp düşüp kalkıp motorumdaki ufak çizikleriyle birlikte tecrübe kazanıp devam edebilirdim veya şans eseri bir saniye farkla motor üzerinden beni atmasa darbenin alındığı açı nedeniyle şuan bunları tek bacağı kırıklar içinde veya kopmuş şekilde yazıyor da olabilirdim. Bunları düşündükçe insan moralini kolay toparlayamıyor haliyle şuan iyi olsam da.... Kazanın tabiki önüne geçemeyiz fakat riskleri ve sonuçlarını en aza indirgemek her zaman elimizde.Bu sebeple, yaşadığım olayı sizlerle paylaşmak istedim, benim gibi bu alanda yeni olan arkadaşlara katkım olabilirse ne mutlu bana diyerekten...
Reklamlar
-
Çok geçmiş olsun. Tecrübe kötü bir öğretmendir önce sınav yapar sonra ders verir, derler
-
Büyük geçmiş olsun, daha beteri olabilirdi. Yazdıklarınız ekipman ve lastiğin önemi konusunda hepimize ders verir nitelikte.
-
-
Mersin İl Temsilcisi
Geçmiş olsun.
Birden kaymanıza sebep neydi acaba?
Farkında olmadan düşen vites mi
Yola dökülmüş kaygan sıvı mı?
Lastik olarak eski jawa lastiği modelini tavsiye ederim
İnnıva 3.50/17
-
Geçmiş olsun.
Honda buradaki Accord modelinde bir sene benzin sarfiyatını azalttığı için sert hamurlu bir lastik kullandı. Kuru zeminde vasat, ıslak zeminde rezalet yol tutuşu var. Islak yolda 100km civarı hızda dümdüz giderken araba kayıp direksiyondan bağımsız yön değiştirdi. Kaza yaptım. Başkalarının da başına gelmiş ıslak zeminde.
Pis Honda. "3 kuruş daha az yakıyoruz" diyebilmek için yedikleri halta bak. Orijinal Michelin marka lastik ucuz da değildi bu arada. Sonraki modellerde başka lastik kullanmaya başladılar.
Velhasıl durum Çin motosikletlerine has bir durum değil. Lastik önemli şey. Dikkatli olmak lazım. O gün bu gündür alacağım lastiğin ıslak ve kuru performansını Tirerack sitesinden araştırıp alırım. Daha pişman olmadım. Her büyük lastik markasının her tip ve bütçede lastiği mevcut. Rekabet halindeler. Bazen biri iyi oluyor, bazen diğeri...
-
Büyük geçmiş olsun lastiğin önemini ve neden lastiğe deli paralar verdiğimizi anlamışsınızdır umarım
-
Mersin İl Temsilcisi
hasmet adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Honda buradaki Accord modelinde bir sene benzin sarfiyatını azalttığı için sert hamurlu bir lastik kullandı. Kuru zeminde vasat, ıslak zeminde rezalet yol tutuşu var. Islak yolda 100km civarı hızda dümdüz giderken araba kayıp direksiyondan bağımsız yön değiştirdi. Kaza yaptım. Başkalarının da başına gelmiş ıslak zeminde.
Pis Honda. "3 kuruş daha az yakıyoruz" diyebilmek için yedikleri halta bak. Orijinal Michelin marka lastik ucuz da değildi bu arada. Sonraki modellerde başka lastik kullanmaya başladılar.
Velhasıl durum Çin motosikletlerine has bir durum değil. Lastik önemli şey. Dikkatli olmak lazım. O gün bu gündür alacağım lastiğin ıslak ve kuru performansını Tirerack sitesinden araştırıp alırım. Daha pişman olmadım. Her büyük lastik markasının her tip ve bütçede lastiği mevcut. Rekabet halindeler. Bazen biri iyi oluyor, bazen diğeri...
Honda maxxis kullanırdı halbuki..
Caponlar sam amcata madik atmış, olan bizim Türk'e olmuş..
-
Hayatta en pahalı şey (maddi ve/veya manevi) tecrübedir.
Lastik - zincir/dişli - motor yağı konusunda kaliteden kaçmamak lazım. Bunlar pahalı uğraşlar. Motorcuları hep "düdüklüyorlar" ama malesef ihmlin sonu kötü olabiliyor. Para yok işte alamıyoruz ki.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
30 Aralık 2019, 12:12
#10
Geçmiş olsun.
Bir müsibet bin nasihatten iyidir derler. Belki küçük sayılabilecek bu kaza ile ileride yapacağınız çok daha büyük bir kazanın önüne geçmiş oldunuz. Tecrübe önemlidir. Keşke tecrübe etmemiş olsaydınız ama hayat dediğimiz şey malesef bu.
Her iki tarafa da acil şifalar dilerim. Umarım çabucak toparlanırsınız, tekrar geçmiş olsun.
-
30 Aralık 2019, 22:20
#11
yürekçe adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Birden kaymanıza sebep neydi acaba?
Farkında olmadan düşen vites mi
Yola dökülmüş kaygan sıvı mı?
Lastik olarak eski jawa lastiği modelini tavsiye ederim
İnnıva 3.50/17
Öncelikle temenniniz ve öneriniz için teşekkür ederim.
Açıkçası iki ihtimal var çünkü bireysel olarak herhangi bir frenleme benzeri durumum olmadı. Birincisi, kötü olan lastik yola yeni çıkmanın etkisiyle ısınmadığından soğukluğunun da etkisiyle daha da kaygandı.İkinci olarak motorumun şuan ateşlemesinde problem var. Bunu incelediğim zaman darbeye bağlı yaşanması biraz zor gibi duruyor çünkü sıkıntı büyük ihtimalde beyinde. Bu yolda giderken ortaya çıktı ve motorda ateşleme sistemi kesildi ve motor freniyle birlikte tekeri kaydırdı ve buna bağlı da kayma ve kaza gerçekleşti.Düşünüyorum başka bir sebep bulamıyorum yolda herhangi bir sıvı da yoktu ve vites düşmesi de yaşanmadı 2.vitesteydim düşse en fazla boşa düşer o da gidişimi etkilemez tahminimce.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
Çok teşekkür ederim size ve ilgilenen herkese.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler