Vukuatlarım üzerine destandır
Reklamlar
-
02 Ağustos 2018, 13:30
#1
Reklamlar
-
02 Ağustos 2018, 13:39
#2
Hepsini okumadım kusura bakmayın, fakat ilk yapmanız gereken eğitim almak olmalı.Profesyonel bir kurumdan eğitim mutlaka almalısınız.Herşeyi tecrübe ederek öğrenemezsiniz..
-
02 Ağustos 2018, 14:13
#3
Erdost adlı üyeden alıntı
Hepsini okumadım kusura bakmayın, fakat ilk yapmanız gereken eğitim almak olmalı.Profesyonel bir kurumdan eğitim mutlaka almalısınız.Herşeyi tecrübe ederek öğrenemezsiniz..
Hepsini okudum. Eğitim almış.
Yanıldığınız bir nokta var. Sadece eğitim almak yeterli değil. Daha önce profesyonel bir kurumdan eğitim aldıysanız bilirsiniz; hatalı yaptığınız şeyi hocanızın uyarısına rağmen tekrar edebilirsiniz. Sadece eğitim alıp motora binmek yeterli değil. Alınan eğitimin bilincinde olarak pratiğe dökülmesi, tekrar edilmesi, tecrübe kazanılması gerekiyor.
-
02 Ağustos 2018, 14:17
#4
Bizden taraflara geleceğinizde önceden haber verin de şehri boşaltalım.
-
02 Ağustos 2018, 14:27
#5
Okumamış.
eğitim falan yorum yapıyor.
Motosikletin lastikleri ne. Veya tarihleri falan yeni mi. İyi mi lastikler.
Bir araştırıp lastik değiştirmenin faydası olacaktır.
Bizim ülkenin asfaltı her ne kadar kötü olsa da iyi lastik illa ki farkettiriyor.
İkinci olayınla ilgili dedim bunu. Ana sebep lastik değil ama kontrol etmekte fayda var.
Trafik insana çok şey katıyor. Hele ki şehir içi, zemin koşulları hava koşulları, Eğitim'lerde bunların hepsi işlenemeyeceği için km yaptıkça tecrübe oluyor. Mallık yapa yapa öğreniyor insan. Bu yüzden küçük cc diyorlar hep. İlk motosikletim çok şey kattı bana bu konuda.
-
02 Ağustos 2018, 14:53
#6
Osm@n adlı üyeden alıntı
Bizden taraflara geleceğinizde önceden haber verin de şehri boşaltalım.
Sizin oradan vukuatsız geçtim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------
sey_47 adlı üyeden alıntı
Okumamış.
eğitim falan yorum yapıyor.
Motosikletin lastikleri ne. Veya tarihleri falan yeni mi. İyi mi lastikler.
Bir araştırıp lastik değiştirmenin faydası olacaktır.
Bizim ülkenin asfaltı her ne kadar kötü olsa da iyi lastik illa ki farkettiriyor.
İkinci olayınla ilgili dedim bunu. Ana sebep lastik değil ama kontrol etmekte fayda var.
Trafik insana çok şey katıyor. Hele ki şehir içi, zemin koşulları hava koşulları, Eğitim'lerde bunların hepsi işlenemeyeceği için km yaptıkça tecrübe oluyor. Mallık yapa yapa öğreniyor insan. Bu yüzden küçük cc diyorlar hep. İlk motosikletim çok şey kattı bana bu konuda.
Tekerler fabrika çıkışı dunlop. Motoru sıfır aldım daha bir yıl oldu. Samsun da asfalta yattığımda tekerden mi acaba diye düşünüp bir süre viraj almaya korktum açıkçası. Ama teker değil sorun sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
Erdost adlı üyeden alıntı
Hepsini okumadım kusura bakmayın, fakat ilk yapmanız gereken eğitim almak olmalı.Profesyonel bir kurumdan eğitim mutlaka almalısınız.Herşeyi tecrübe ederek öğrenemezsiniz..
Ehliyet eğitimi dışında 12 saatlik daha eğitim aldım. Fakat arkadşlarin da dedigi gibi trafik tecrübesiyle bir değil. Özellikle eğitim aldığınız pist koşulları gerçek yollardaki pek çok şartı karşılamıyor. Teorik olarak bilsem de ne yapmam gerektiğini pratiğe dökmek tecrübeyle mümkün olacak.
"Bağımsızlık benim karakterimdir." M.Kemal
-
02 Ağustos 2018, 15:24
#7
Bende 1 yıldır motosiklet kullanıyorum, 125 likle başladım 200-250-390-700-800 olarak yükseldi cc. Hiç eğitim almadım, sürücü kursu bile eğitim vermedi ehliyeti alırken. Son iki motosikletimde ülkemizde beğenilmeyen bridgestone battlax ve dunlop sportmax lastik kullandım. Öncekiler dahada kötüsü irc ve anlasdı.
1 kez tank Slapper yaşamamı saymazsak düşme tehlikesi bile yaşamadım.
Sebeplerini 1.500.000 km arabayla trafik tecrübeme, 1,89 boyuma (boy ve kuvvet bence motosiklet kullanırken çok önemli) evde bekleyen eşimi ve oğlumu düşünüp gazı kontrollü açmama bağlıyorum.
Lastiğimin markası ne olursa olsun ısıtmadan gaz açmam, viraj yapmam.
-
02 Ağustos 2018, 16:48
#8
motoru durduğu yerde, yan ayağın üzerinde kol gücüyle çevirmeyi deneyin ve bu konuda kendinizi geliştirin.
yanına parkeden araba sebebiyle çıkamayacağın yerlerde çok işine yarar.
-
02 Ağustos 2018, 18:46
#9
[QUOTE=myagdi;4366853]motoru durduğu yerde, yan ayağın üzerinde kol gücüyle çevirmeyi deneyin ve bu konuda kendinizi geliştirin.
yanına parkeden araba sebebiyle çıkamayacağın yerlerde çok
İlk defa gördüm. İyiymiş. İşe yarayacağı yerler olur.
"Bağımsızlık benim karakterimdir." M.Kemal
-
02 Ağustos 2018, 19:28
#10
Tam olarak okudum, öncelikle yaptığınız hatalar, eğitimle kapatılabilecek hatalar.Eğitim derken, eğitim çok geniş bir konu.Bir kurumun eğitim bölümüne girdiğinizde karşınıza birçok eğitim düzeyi çıkıyor.Özellikle trafik tecrübesi olmayan, yaşı genç olan insanların ben ileri sürüş eğitimine kadar gidip eğitimci onayı aldıktan sonra motosiklete tam olarak başlamasının daha iyi olacağını düşünüyorum.
Tecrübeniz çok, belli bir olgunluğa ulaştıysanız, limitlerinizi öngörebilirecek düzeydesinizdir yüksek ihtimal.
İlk olarak;
Bu eğitim videosunu çok iyi anlayarak ve sonrasında uygulayarak işe başlayabilirsiniz.Kolay gelsin..
-
02 Ağustos 2018, 22:56
#11
4 yil once de Honda Egitim Merkezi'nde motosiklet egitimi aldim 2 gunluk giris egitimi. Hic kullanmadigim motosikleti orada kullandim, CBF150. Yaklasik 7 aydir da ikinci el adigim scooteri kullaniyorum.
Su zamana kadar 2 kez motosikleti devirdim, 1 kez de trafik kazasina karistim.
Motosikleti aldigimin 2. gunu, ki henuz uzerime almamistim ruhsati, satin aldigim yer sagolsun vermisti oyle, Kadikoy'den Bagdat Caddesi'ne giderken, Fenerbahce stadinin onundeki rampada orta seritte 45-50km/saat hizla giderken, E5 katilimindan hizli gelenlerden korktugum icin orta seridin soluna fazla yanasmisim. Acemi oldugum icin ayna kullaniminda da berbattim tabii. Soldan sari taksilerden biri lambur lumbur girdi solumdan, ben sadece taksinin burnunu gordugumu hatirliyorum, sonrasinda panikle mi artik bilemiyorum hatirlamiyorum, taksiye yandan carpip soluma dustum. Kaskin vizorunde hafif cizik, dizde ezilme, bilekte yumusak doku lezyonu. Scooterin uzun cami kirildi sadece, bir de scooter sola yatik calistigi icin hava filtresine yag atmisti baya.
Yatmalar ise, birinde kaldirimdan geri inerken ayagimin bosluga gelmesiyle, digerinde ise cok dik bir yokustan inerken yokusun sonunda arac geldigi icin panik fren sonucu dengemi kaybetmem. Bu ikisinde de ne scooterda ne bende cizik dahi olmadi.
Ne kadar egitim alsaniz da, trafikte arac kullanmadikca o egitim ise yaramiyor. Mesela egitimde onemsiz gorulen ayna kullanimini artik cok onemsiyorum, 30 saniyede bir aynalarimi kontrol ediyorum ki yine bir sari taksi cikmasin sagdan soldan Dusme, yatma kalkma hep olacaktir onlardan korkmuyorum.
Eglenceli ve guvenli surusler.
-
03 Ağustos 2018, 10:34
#12
Erdost adlı üyeden alıntı
Tam olarak okudum, öncelikle yaptığınız hatalar, eğitimle kapatılabilecek hatalar.Eğitim derken, eğitim çok geniş bir konu.Bir kurumun eğitim bölümüne girdiğinizde karşınıza birçok eğitim düzeyi çıkıyor.Özellikle trafik tecrübesi olmayan, yaşı genç olan insanların ben ileri sürüş eğitimine kadar gidip eğitimci onayı aldıktan sonra motosiklete tam olarak başlamasının daha iyi olacağını düşünüyorum.
Tecrübeniz çok, belli bir olgunluğa ulaştıysanız, limitlerinizi öngörebilirecek düzeydesinizdir yüksek ihtimal.
İlk olarak;
https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng
Bu eğitim videosunu çok iyi anlayarak ve sonrasında uygulayarak işe başlayabilirsiniz.Kolay gelsin..
Bileğin dansı nı izlemiştim. Gerçekten iyi. Hatta bunu bir kaç kez daha izlemeliyim diye düşünmüştüm.
"Bağımsızlık benim karakterimdir." M.Kemal
-
03 Ağustos 2018, 11:22
#13
Geçmiş olsun. Eğitim bence bir yere kadar. Tecrübe en önemlisidir. Hatalarınızdan ders almanız gayet iyi böylece aynı hatayı tekrar yapmazsınız. Açıkcası ben ileriyi göremediğim yolda yada bilmediğim yerlerde asla hız yapmıyorum. Her zaman dikkatli olmakta fayda var, çünkü tek bir hatanın telafisi olmaya bilir.. Son olarak; hep karşıdaki hata yapacak diye düşünerek sürmekte fayda var
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
-
ben de geçen gün sol yola bağlanırken,normalde ön freni döneceğim yere kadar kullanırım dönüş sırasında çok gerekirse arka freni kullanırım ancak bu sefer ön freni çok fazla kullanmışım herhalde motosikletin ön tekerleği direk sağa doğru kaydı,motor hafif yan olduğu için sol ayağımla dengelemesem kesinlikle motosikleti yatırmıştım.allaha şükür 3 yıllık scooter-pulsar 200ns tecrübemde kazaya en yakın anım buydu.motosikletin ağırlığını ve momentumunu iyi tahlil edip öyle sürmek lazım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)