İlk Kazamı yaptım: Motosikletle sağa devrildim.
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.
Bugün akşamüstü motosikletle eve dönerken Tek gidiş tek geliş yolda ilerliyordum. Şeridin de ortasından gidiyordum. İleride kavşak vardı kırmızı yandı. Bende hız kestim tam o sırada arkamdan bir minibüs yanımdan yakın bir şekilde sollama yaptı hafif sağa kırdım kornaya bastım. yanında ışıklarda durup sen ne yapıyorsun diyecektim o sırada ışık yandı adam hafif üstüme doğru sürünce devam edip geçeyim bari dedim tam o sırada ben hala adama odaklanmış kızmaya bağırmaya çalışıyorum kendi kendime tabi dengemi kaybettim yaklaşık 20 km hızla sağa doğru devirdim motoru. Dizimi ve ellerimi vurdum ama korumalar vardı bişey olmadı. Ayağa kalktım birkaç kişi geldi motoru kenara çekmeme yardım ettiler solsunlar.
Şimdi buradan çıkarttığım dersler:
- Trafikte birilerine kızıp yola dikkat etmek yerine o kişiye odaklanmak bir hataydı.
- sırf adama kızdım diye yanımdan sıfır geçen adamın daha çok dibine girdim.
- Arkadan aracın yaklaştığını gördüğüm halde aynı çizgiden ilerlemeye devam ettim. hafif önüne geçmek veya boşverip yol vermek daha mantıklı. ( Bu konudaki düşüncelerinizi de merak ediyorum açıkçası)
Işıklara yaklaşırken de aşırı yavaş değildim zaten ileride ışık vardı ve trafik durmuştu. Adam beni solladıktan 2-3 metre sonra zaten durmak zorunda kaldı. Ancak dibimden geçtiği için biraz sinirlendim. Bir de yol tek şerit.
Motosikletin koruma demiri hafif çizilmiş. Onun haricinde kenara çektiğimde benzin damlıyordu biryerlerden ama şuan damlama vs yok. Bir de koruma demiri hafif içe doğru eğilmiş sanırım. Bunun düzelme şansı var mı? Yoksa yenisi şart mı?
Birde bu devrilmeden dolayı motorda neleri kontrol etmem gerekir? Görünürde birşey yok gibi ama içeride görülmeyen yerlerde bir problem oluşmuş olabilir mi emin olamadım bir servise vs. götürüp baktırmam gerekir mi? Zaten götüreceğim demir için ama şimdi kazıklanmakta istemiyorum açıkçası.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Reklamlar
-
Devrilmeden dolayı görünmeyen yerlerde bir şey olduğunu sanmıyorum, koruma demiri var demişsiniz. Fren maneti, ayna ve gidon topuzu gibi açıkta olan şeylere bakın onun yerine. Benzin damlaması depo kapağından veya karbüratör tahliye hortumundan olmuştur, motor yana yatınca normal. Sizde bir şey olmasın.
Koruma demiri şasiye ortadan tek cıvatayla bağlanan tiplerdense eğilmekten ziyade ayarı bozulmuş olabilir, sağa sola dönme olup olmadığını kontrol edin.
Ders konusuna gelince, daha dün söylediğim gibi, motor üstünde erkeklik olmaz. Önce kendi canınızı kollayacaksınız, sonra ısrar ederseniz tepkinizi göstermeye girişebilirsiniz. Haklı ve ölü olmak da var işin ucunda, sinirli ve ölü olmak da.
-
Bununla geçmiş olsun, trafikte kizdiğin aracı yakalamak için makas atarak ilerlediğini düşün bir de, hepimiz süper kullanıyoruz ya hani ! Trafikte önce arkayı kollamamiz lazım gerisi boş.
Motorda bişey yoktur muhtemelen fakat gidon ve amortisorlere baktırmakta fayda olabilir.
-
Cevabınız için teşekkür ederim.
Gidonda, aynada, fren manetinde şansıma hiçbir şey yok. Sanırım motoru devirirken gidon sola doğru dönmüştü istemsiz olarak tam hatırlamıyorum. Ama egzosun üstündeki plastik parçada hafif çizilme var bir de koruma demirinde.
Aslında ben adamla kavga edecek değilim zaten sadece fırsat bulsaydım ne yapıyorsun diyecektim. Kendi kendime söylenip bir yandan da adama bakarken devirdim. Adam bastı gitti zaten. Ben kendi kendime sinirlenmesem bu kaza olmayacaktı.
Ama dizlerimde koruma olmasaydı dizim büyük ölçüde incinebilirdi baya sert çarptı çünkü. Bu çarpma anında sertleşen süngerlerden. Ben alırken şüpheyle yaklaşmıştım. Bu sünger gibi birşey çarpınca ezilir gider diye ama baya etkili bir şeymiş. Alacak arkadaşlara fikir vermesi açısından söylüyorum.
-
geçmiş olsun
çıkardığın dersler kıymetli
-
Bugün ben de yağmurda ıslak kaldırıma neden çıkmamak gerektiğini bir kez daha anladım. Bile bile kaldırıma dik çıkıp sağa hedefime gitmeye çalıştım ve kayar diye çok yavaş dönmeye çalışınca motor sağa yattı ayağı koydum allahtan kaymadı ayağım motoru yere değdirmeden tuttum ama 200 kg ı fıtık olmadan yavaşça motor korumanın üstüne bıraktım. Tabi bu arada gaz açıldığından debriyajı bırakamadım. Motor yana yatınca motor yatma emniyeti stop ettirdi rahatladım ve motordan indim. 2 arkadaş geldi sağolsunlar görüp motoru kaldırmama yardım ettiler. Bacağında falan bir şey var mı diye sordular, yok sağol sadece takozun üzerine hafifçe motoru bıraktım dedim. Motor koruma ve takoz ilk kez işe yaramış oldu. Tracer700 ise yer ile ilk (son olması ümidiyle) takoz temasını yaşadı. Peg katlandığından hasar yok. Fren pedalı lastiği yere değmiş hasar yok. Motor koruma takozunda hasar yok. Kontağı kapatmadan tekrar çalışmıyormuş bunu da öğrenmiş oldum. Kapat aç yaptım calıştı. Az biraz tutmaya çalışırken heralde sırtım zorlandı ( e kolay değil caanım motorum çizilecek korkusu) az ağrıyor. Tek hasar bu çok şükür.
Konuna atladim ama anlatayım belki biri ders çıkarır. Hepimize geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun Allah beterinden korusun
-
Geçmiş olsun, tecrübe olmuş. Bundan sonra bu kazanızı her an hatırlayıp daha dikkatli ilerleyin.
-
Çok geçmiş olsun kardeşim, Allah beterinden saklasın.
-
18 Temmuz 2018, 22:39
#10
geçmiş olsun, yaş ve zaman geçtikçe öğrendim ki, motor üstünde gereksiz agresiflik kaçınılmaz kazaya götürüyor, şimdi trafiğe çıkınca cebime sinirlerimi koyuyorum, en fazla ağzından köpükler saçanlara "naş naş" diyorum, umurumda bile olmuyor, hayatımdan blokluyorum, bir anlık öfke cidden dünyanın en kötü hissi, çünkü kontrolümü her yitirdiğimde zararlı çıktım, dayak attığımda dahi zararlı çıktım bir şeylere zarar verince hiçbir şey eskisi gibi olmuyor, o yüzden naçizane tavsiyem, çok çok zor durumda kalmadıkça motor üzerinde gereksiz iş yapmamak, o anda bir araç çarpabilir, olmadık şekilde yoldan çıkabilirsin, kızdığın adam sen ondan güçlü bile olsan, aracından bıçak vs. birşeyler çıkartabilir, bir anda 4-5 kişi inebilirler falan, motor kadar insanı rahatlatan bir şey yokken neden gerilelim
-
18 Temmuz 2018, 23:34
#11
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)