İlk Vitesli Motorumla İlk Kazam - CRF 250L (Tecrübe içerir. )
Reklamlar
-
Acıbadem Caddesi üzerinden evime gidiyordum. Kadıköy istikametinde ilerlerken Acıbadem Köprüsü'ne geldim. (E5 üzerindeki.) Köprünün diğer ucunda U dönüşü yapmaya çalışan bir araba gördüm. 2 şeritli yolun sağ şeridini tamamen kapatmış, yola paralel duruyordu. Sol şeritte benim geçeceğim kadar boşluk vardı. Köprüye girer girmez korna ve selektör ile sürücüyü uyardım. Kaza gerçekleşene kadar seri aralıklarla kornaya basmayı devam ettiriyordum. O kadar kornayı duymamış olacak ki tam ben geçerken harekete geçti. Aracın sol ön farına motorumun sağ kısmıyla vurdum. Motordan uçtum. Uçma kısmını hatırlamıyorum ama sanırım 2-3 takla attım. Gözümü açtığımda motorum haşat haldeydi ve kadın sürücü bağıra bağıra "Çok hızlı geliyordu!" diyordu. Kıyamam. Suçluluk psikolojisi işte. O an söyleyebileceği en iyi yalan oydu tabii. İş çıkış saati olduğu için etrafımda en az 30 kişi vardı ve herkes benim tarafımı tutuyordu. Daha sonra ambulans geldi falan filan gerisi bildiğiniz şeyler. Kaza olmadan önceki son hızım 40 km/h idi. Hareket edeceğini bilmediğimden dolayı sadece 5 metre kala fren ve manevra yapabildim. Dizliklerim, body armor'um ve kaskım olduğu için hiçbir fiziksel hasar almadım. Ama eğer ekipmanım olmasaydı şu an sağ dizim ve sol dirseğim paramparçaydı.
Sonuç: U yapılması yasak bölgede U yapmaya çalıştığı için karşı taraf %100 haksız bulundu. Daha sonra motorumu yetkili servise götürdüm. Serviste dosya açıldı. Karşı tarafın sigorta şirketine yollandı. Sigorta şirketi eksper yolladı. Eksper, rapor hazırladıktan sonra raporu sigorta şirketine yolladı. Araç perte çıkarıldı. Pert araçlarla ilgilenen şirkete yönlendirme yapıldı. Aracın hurda bedeli pert araçları satın alan şirketten, kalan değer sigorta şirketi tarafından hesabıma yollandı.
Sigorta şirketinden para beklerken yapmanız gerekenler:
Arkadaşlar maalesef çok bahtsız bir dönemde kaza geçirdim. Kaza yaptıktan 3 gün sonra büyük dolu olayı yaşandı. Sigorta şirketleri inanılmaz yoğundu ve bu yüzden işlemler fazlasıyla gecikti. Ardından 10 günlük bir bayram tatili dönemi araya girdi. Yani belki de 2 haftada çözülecek iş 2 buçuk ay sürdü. Bu yüzden en az 2 günde bir arayıp sigorta şirketlerini sıkıştırın. Saygınızı bozmadan, karşı tarafın da bir çalışan olduğunu düşünerek sürekli paranızın son durumunu sorun.
Aldığım dersler:
1) Bir daha trafikte karşı tarafın yapacağı hareketler hakkında en ufak şüphem olursa yavaşlayacağım / duracağım. Çünkü maalesef ne yaparsak yapalım motosikletleri kimse fark etmiyor ve frene asıldığı an duracağını sanıyor.
2) Ne kadar kısa mesafe olursa olsun dizlik, vücut koruma ve kaskımı kesinlikle takacağım. Çünkü 40 km/h ile yaptığım kazada motordan uçup havada takla attım. Daha yüksek hızları siz düşünün.
3) Kaza anında veya kaza yapmasam bile trafikte karşı tarafın hatalı olduğu bir durumda sakinliğimi ve saygımı kesinlikle koruyacağım. Biliyorum, özellikle İstanbul trafiğinde neredeyse bütün dört tekerliler kasap gibi sürüyor. Ama ne kadar küfür etsek, bağırsak, dövsek boş. Tamamen kendi psikolojimize zarar. Ayrıca motosiklet kesinlikle dikkat gerektiren bir araç olduğu için öfkelenmememiz gerekiyor. Çünkü öfke dikkat dağınıklığına ve yanlış hareketlere sebebiyet doğuruyor.
4) Trafik kurallarına harfiyen uyacağım. Biliyorum, gazlamayı hepimiz çok seviyoruz ama trafikte yalnız olmadığımızı ve yanlış bir hareketin bir veya birden fazla insanın hayatına veya kendi hayatımıza mal olabileceğini bilmeliyiz. Ayrıca trafikte hatalı bir hareketimiz bizi haklıyken haksız durumuna düşürebilir.
Reklamlar
-
Çok geçmiş olsun, verdiğin değerli bilgiler içinde teşekkürler.
-
Geçmiş olsun. İstanbul trafiğindfe her an çok dikkatli olmakta fayda var, neyse ki ekipmanınız tammış. Bir de aracın hurda bedeli ne kadardı. Böyle durumlarda perte çıkan aracınızı kendiniz satın alabiliyor musunuz.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
Çok geçmiş olsun. Aldığın dersleri de unutma.
Bir de reflektörlü yelek giymeyi unutmayın. Ben montun üzerine giyiyorum, montla bir duruyor zaten. Cepleri var, önden fermuarlı. İş elbiseleri satan dükkanlarda 20 tl. 3 ay giy, kirlenince at yenisin al. 20 tl. Fosforlu gri şeritler ilave görünürlük de sağlıyor gece.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
-
geçmiş olsun iyi ders olmuş bizlere de güzel bir örnek...
-
-
Geçmiş olsun. Bir musibet bin nasihattan iyidir diye bir söz var. Bende yaşamıştım aynısını fiziksel olarak kalıcı yara almadan bu dersi alabilmek güzel.
-
simurgg adlı üyeden alıntı
Paralel evren paradoksu olay tekrar etmiş gayet doğal ve mantıklı :D
-
Çok mu yalnızsın??? Boş hayatında internet dünyasından etkileşim kasıp motive mi oluyorsun???
Ne ayaksın sen kardeşim???
oguzyalin 23 Eylül 2017'de yazmış bu kazayı! simurgg farketmiş Allah'tan!
http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/183194-ilk-vitesli-motorumla-ilk-kazam-crf-250l-tecrube-icerir.html
-
Bırakın takılıyor işte.Zaman geçiriyor.
-
simurgg adlı üyeden alıntı
vay arkadaş ne saçma bişey olmuş böyle. ilgi çekmek için insan bunu yapar mı ya?
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
-
Şifresini unutmuş herhalde tekrar açmış konuyu başka hesaptan
-
Ben de dolu ağustosta yağmıştı... neden paylaşmak için 10 ay beklemiş ki diye düşünordum
-
Farklı bakış açısıyla olaya yaklaşırsak belki 10 ay önce kazayı yapan arkadaşın paralel evrendeki ikizi aynı kazayı aynı şekilde yaşayıp zamanda oluşan bir yırtılma yüzünden bizim evrene geçip normalde bizim evrende 10 ay önce yaşanmış olan kazayı bu gün yaşanmış gibi hissederek foruma girip konu açmıştır?
Böyle bir olay yaşanmış olabilir mi sizce? Bence de olamaz, bildiğiniz trol işte
-
geçmiş olsun. herşeyi hesaplamak lazım ben ters yönden araba yolun ortasına atlıycağını hesaplayamadığım için başparmağımda kırık var alçıdan yeni kurtuldum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)