Yolda kamyona ait olduğunu düşündüğüm çelik parça ile yaptığım kaza
Reklamlar
-
Herkese iyi akşamlar sayın motosiklet.net üyeleri. 27.4.17 tarihinde başıma çok talihsiz bir olay geldi. Eğimli yolda sollamaya çıkarken karşıma aniden bir çelik parça çıkması sonucu motorum ile ön teker tarafından bir çarpma gerçekleştirmem sonucu lowside kazaya maruz kaldım ve neredeyse 200 metre sürüklendim, parça yüksek ihtimalle kamyona ait, polisler ve jandarma ekipleri gerekli raporları tuttular. Kaza raporu aldıktan sonra ekspere gidip hasarı öğreneceğim. Umarım sizin başınıza benzeri bir olay asla gelmez cidden çok kötü bir durum, ekipmansız lütfen motora binmeyin binmeyi düşünmeyin bile, ekipmanlar ve birazda şansım sayesinde çok ufak bir çizik ve bir iki ağrıyla bütün olayı atlattım, allah korusun bariyerlere girseydim şu an aranızda olmayabilirdim. Çıkardığım sonuç ise önü kestirilemeyecek hafif de olsa eğimli yollarda kesinlikle hız yapılmaması ve ekipmanların 100 metrelik yere giderken bile takılmasıdır. Tekeriniz düz bassın.
Kazaya ait olan video;
Reklamlar
-
valla çok geçmiş olsun üzüldüm sizin adınıza , size bişey olmaması sevindirici tarafı. Sanırım yolda ki engele kitlendi bakışınız kontra ile kurtarılabilirdi gibi geldi her neyse size bişey olmamış ya
-
Geçmiş olsun, hızınız yüksekmiş Allahtan size birşey olmamış...
-
Geçmiş olsun. Otomobili sollarken denk gelmeseydi kurtarırdınız herhalde. Çok kötü bir şans. Hemen ardından mucize eseri kurtuluş. Ben olsam kaza gününü doğum günüm ilan ederdim.
-
Geçmiş olsun öncelikle.
Peki ehliyetiniz var mı?
Eğitiminiz var mı?
Bence bir eğitim alın. Orada çelik parça değil, su şisesi olsa bile düşerdiniz bu sürüşle.
-
Çok ucuz yırtmışsın. Vaden dolmamış henüz. Geçmiş olsun. Eğitim meğitim sorgulayan olmuş. Dünyanın bütün motor eğitimlerine katılmışta olsan, bu kaza tecrübe-eğitimle alakalı değil görünmez kaza.
-
Geçmiş olsun, inşallah son olur.
Yalnız bence de odaklanma sıkıntısı var, bunu çözmelisin. Nereye bakarsan oraya gidersin hesabı.
-
Vay arkadaş büyük geçmiş olsun. benim rüyamda gittiğim hızlar bunlar sanki önce küçük olanı görüp sola kaçıyorsunuz sonra o büyük olanı görüp bodoslama? Ne oldu ben anlayamadım.
-
gemiyi en son terk eden kaptan gibi elinden geleni yapmışın helal olsun. kontralar muhteşem ama hız fazla olduğundan yapacak başka bişey kalmamış
-
Zerrece gaz kesmemişsiniz. Önünüz tamamen açık. Yoldaki nesneyi görmemek mümkün değil.
-
geçmiş olsun arkadaş.
yaptığım analize göre kamyon parçası 8'de 8 suçlu.
-
Hepinize teşekkür ederim iyi dilekleriniz için, yolda eğim olduğundan nesneyi görmem aşırı anlık bir olay oldu. İlk başta nesnelerin şeklini biçimini tam algılayamayıp sola doğru hafif bir manevra yaptım o an bir kaza durumunda bariyerlere girme düşüncesiyle ortalarından geçmeyi düşündüm, aşırı ani bir manevra yapsaydım ve işler ters gitseydi hemen yanımda bulunan siyah volvoya girip kazadan "fiilen" sağ kurtulamama ihtimalim vardı. Hafif bir manevra kurtarır dedim bir miktar sağa kontra yaptım neyse ki bunu düşünüp nesneye motorun tekeri eğimli bir bir şekilde çarptım ki sağa doğru bariyerlerin olmadığı yere uçtum, hatta sadece tank slapper olduğunu sanıp dengelemek için gaz bile açtım, belki jant kaza anında kırıldığında tekerde bir miktar daha hava vardı düşmeyebilirdim ama maalesef yerlerde yağ içindeydi sonrası low side düşüş. Geri kalanları volvonun marifetleri beni gördüğü an frene basıp yol dışına çıkmış o sayede yerde sürüklenirken üzerimden geçmedi.
Evet bütün evraklarım tamdı bu arada.
-
Büyük geçmiş olsun. Öncelikle bize görseli sağlayan aksiyon kameralarından kaynaklanan ,göz gerçeği ile kamera gerçeği (mesafe,şekil vs ) arasındaki farkı biliyor olmak gerek. Aksiyon kameraları gerçeğe göre nesneleri daha yakında ve daha bombeli gösteriyor. Kamera kullanmayan biri bunu ayırt edemez ve aklına bunu sorgulamak gelmez.
Sadece bu kaza görüntüleri için değil,birçok aksiyon kamerasina ait goruntu yorunlanirken once bunun farkında olmak gerek,doğru analiz için.
Kazada ciddi hız var,yokuş yukarı sürüş sırasında görüşün "sıfır" olduğu anlar var,yani yol durumu hakkında minimum bilgi. Peki ne yapmak gerekirdi ? Kaza olmadan görüşün sıfıra ineceği bir alanda sollama yapılmayabilinirdi. Fakat 140 km ile giderken parcalardan kaçmak için yapılacak çok fazla birşey olduğunu sanmıyorum. O kısacık anda birçok değişken var etrafınızda,yapılacak yanlış bir seçimin turev sonuçları. Süre kısa,karar vermek gerek. Kontra kaçış odaklanma,bunlarin ne kadarı o hızda o anda yapilabilirdi.
Bu kazada her zaman bildiğimiz bir gerçeği yeniden görüyoruz,motor çok kirilgan bir alet maalesef. Bir çukur,bir parça tüm herşeyi değiştirebiliyor.
-
Büyük geçmiş olsun gerçekten görünmez kaza belki tek ama en önemli kusur öngörülemeyen yolda süratli gitmek.
kalıcı hasar olmayışı da ayrıca sevindirici haber.
"Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
Epiktetos
-
-
Motosiklet bildiğin birkac metre havalanmış kanatları olsa uçardi herhalde.
Demek ki neymiş lastikler yere temasi keserse kuş gibi ucariz.
O hızda bariyerlere çarpmadan sürüklenmekte çok ciddi bir şans.
birdaha yaşamamaniz dileğiyle çok büyük geçmiş olsun.
-
-
Metehan geçen otobanda gece at'a çarpıp düşen ve şimdi hastanede çok zor durumda olan arkadaşının fotosunu bana yollamıştı, burası Türkiye yine dedik ...
-
geçmiş olsun ,size bir şey olmaması sevindirici,motoru ise hiç kafaya takmayın elbet yapılır eski haline döner.
-
Gerçekten çok ama çok geçmiş olsun. Sizlerinde çok ucuz atlatmış olmanız gerçekten sevindirici bir haber. Umarım tekrar aynı şeyle karşılaşmazsınız, tekrardan geçmiş olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)