Heryer Kan, Parçalar..., Ağlamalar....,
Reklamlar
-
Geçen sene yeni açılan yalova otobanında arabayla giderken motorcu grubu yanımdan 200-300 km hız ile geçti. Araba yerinden sallandı. İlerde biri arabaya vurmuş. Bariyerler vücudu parçalamış. İşte o gün 250 cc üstü makinaya binilmeyeceğini anladım. Özellikle kanın kaynıyorsa yüksek cc felakettir. Altında 1000 cc de olsa 100 cc de olsa en ufak bir hatan seni canından eder. Özellikle otobanlarda asfalt kaymak gibi diye basmamak lazım neden mi çünkü adamlar yola pet şişe yada cam şişe atıyor aman dikkat
Reklamlar
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
Geçen sene yeni açılan yalova otobanında arabayla giderken motorcu grubu yanımdan 200-300 km hız ile geçti. Araba yerinden sallandı. İlerde biri arabaya vurmuş. Bariyerler vücudu parçalamış. İşte o gün 250 cc üstü makinaya binilmeyeceğini anladım. Özellikle kanın kaynıyorsa yüksek cc felakettir. Altında 1000 cc de olsa 100 cc de olsa en ufak bir hatan seni canından eder. Özellikle otobanlarda asfalt kaymak gibi diye basmamak lazım neden mi çünkü adamlar yola pet şişe yada cam şişe atıyor aman dikkat
Acikcasi o durumda motosikletliye degil yoldaki digerlerine aciyorum. O hizla bir arabaya carpsa icine girer muhtemelen.
Bir kaza resmi vardi, bulamadim. Adam tali yoldan ana yola cikacak gece 2'de. Bakmis gelen gecen yok, yavasca cikmis yola. O sirada birden bire 175km/s hizla gelen bir motosiklet arabaya on kapidan giriyor. Sonuc:
Motosikletli olu
Araba surucusu olu
Yolcu olu
Motosikleti arabadan ayiramamislar. On tekeri surucu, arka tekeri yolcu mahalinde...
Arabanin dosemelerini sokup bir superbike fuarinda gosterime sunmuslardi, fotografi oradan gordum... Cok kotu.
-
180 km hız dan 0 km hıza 4-5 saniyeden daha kısa süredemi indin anlıyorum..
Allah rahmet eylesin ne diyeyim marmara ereğlisin o taraflarda zaten yola çok atlayan oluyor araba,yaya,traktör dikkat etmek lazım..
-
Vefat eden davielli arkadaş. 7 hafta önce almış instagrama göre motoru. Fitnees eğitmeni, amerikada egitim görmüş.
Ninja warior'a katılmış. Burada videosu var. Yazık olmuş, Allah rahmet eylesin...
https://video.acunn.com/ninja-warrio...n-286058-video
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
65 yaşında bilinçsiz birisi yüzünden öl, insanlar seni suçlasın.
Kusura bakmayın ama sağına soluna baktığında, gelen aracın hızını algılayamayıp yola atlayan insana üzülmem.
Bok yoluna giden motorcu kardeşime üzülürüm.
Gel hocam seninle kabaca bir hesap yapalım, bu kaza yapan arkadaş 250 km civarı bir hızla gidiyormuş sanırım, saatte 250 km yol almak demek dakika 4167 metre yol almak demek, bu da saniye de kaba hesapla 70 metre eder, 65 yaşında birinin karşıdan karşıya geçmesi en az 5 saniye sürse, yani bu demek oluyor ki o karşıya geçmek için soluna baktığında sen 350 metre geridesin demektir, şimdi 350 metre geride duran bir motoru görmek 20 metre mesafeden bir silgiyi görmek gibi birşeydir yani yok gibi bişeysin hatta yoksun, elini vicdanına koy ve doğruyu söyle dünyada 350 metre geriden gelen bir motorun hızını tahmin edebilecek insan var mı ??? var dersen sana şöyle söyleyeyim daha yolda bunu tesbit edecek radar bile yok değil ki çıplak göz tesbit edebilsin, şuna kızarsan "yaya geçidinden niye geçmemişte yolu kullanmış" dersen anlarım ama hızını tespit edememiş gibi bir bahanenin arkasına sığınırsan ya taraflı düşünüyorsundur ya da hız konusunda ciddi anlamda cahilsindir ki r1 kullandığın için 2.sini olasılık dahilinde bile saymıyorum o yüzden tepkimizi verirken lütfen tarafsız olalım, bu kazada her iki tarafından suçu var, ha 50 ile giderkende böyle bir kaza yapıp ölebilirsin ama 250 ile giderken yapmak çok farklı birinde vadesi yetmemiş derler diğerinde intihar etmiş, konu bu kadar basit, sağlıcakla kal...
-
@07mehmet07
Aslında söylemek istediğim daha çok yaya geçidiyle alakalı birşeylerdi sanırım.
Sabah iş saatlerindeyken 5 dk dinleneyim diye bilgisayarlı masaya oturmuştum o ara girmişim. Bazen öyle şeyler yazıyorum ki, birisi alıntı yaptığında "ben nezaman yazdim la bunu" diyorum.
Yanlış anlaşılma için kusura bakmayın. sizide bukadar uzun yorum yazdırmak zorunda bırakarak yormuş oldum
-
korkmazunal adlı üyeden alıntı
Allah rahmet eylesin ancak benim merak ettiğim bişey var. Aklım almıyor benim. 600 cclik bir racing ya da 1000 cclik bir racing motora neden ihtiyaç duyulur şaka yapmıyorum gayet ciddiyim bu sorumda. 250 cc bile 180 km hızla gidebilirken 300 görebilen bir makineye neden ihtiyaç duyulur. Tamam virajı çok iyi olabilir eyvallah ona lafım yok ama heryerde de viraj yok ki. Düşünün ankara eskişehir arasını. Yol çok iyi değil tamam ama o yolda 200 ile gitmenin mantığı nedir. Hastan mı var? Karın mı doğum yapıyor? Öyle bir durum varsa da alternatifin var. Uçak tren vs.ki daha ucuza gelecektir diye tahmin ediyorum. Özellikle şehiriçinde 600lük 1000lik motor ihtiyacını anlayamıyorum ben kafam almıyor. Sesi güzel görüntüsü güzel falan.
Sana yol tutuşundan tutta virajına, hızlanmasına, durmasına kadar o kadar çok neden sayabilirim ki anlatmakla bitmez, konuyu yine döndürüp dolaştırıp ss' e getirmişsiniz valla helal olsun, kaldı ki kaza yapan arkadaş diavel kullanıcısıymış yani ss kullanıcısı bile değil, ben de bu mantığı anlamyıroum arkadaş ss makine 270-280 yapıyorda naked bir diavel veya mt09 ya da z800 110'la mı sınırlı kalıyor ??? aklım hafsalım almıyor nedir bu yüksek cc ss düşmanlığı, kardeşim şunu bir anlayın artık yüksek cc motor dedin mi sana verdiği hız imkanından dolayı hepside küöük cc motorlara göre daha ölümcüldür bunun türü cinsi şekli şemali yoktur, tehlike sınıfında sayarsan ss'in diğerlerinden tek farkı 0-100 km hızlanması daha kısadır ama bununla beraber viraj kabiliyeti ve durma mesafesi çok daha iyidir bitti bu kadar, z800'ün topspeed'i 255 km, zx636'nın ki 280 km. arada 20-25 km'lik bir fark var, eee noldu ss ölümcüldü gereksizdi hani ne değişti 280'le düşen ölüyo da 255'le düşen ölmüyo mu bu mudur yani ??? kaldı ki yakıt tüketiminden tutta masraflarına kadar herşeyi neredeyse aynı, böyle bir mesaj yazmanın 3 nedeni olur ya bencilsindir, ya kıskançsındır ya da motor konusunda cahilsindir ve mesajdan anladığım kadarıyla sen hiç sol şeritte giderken sağ şeritte yanında giden arabının aniden seni sıkıştırmasına şahit olmaşsın o yüzden rahatça yok ss yok 300 km hız diyosun, ben bu olayı 250 cc'de de 600 cc'de de 1000 cc'de de yaşadım 250 cc motorla hızlanamadığım için mecbur frene bastım, resmen Allah korudu da ölümden döndüm ama diğerlerinde sadece gaza dokunup aradan sıyrıldım kornaya bile basma fırsatım oldu, sırf bu yüzden bile yüksek cc motor alınır, o yüzden lütfen bırakın artık şu ss'lerin peşini...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
@07mehmet07
Aslında söylemek istediğim daha çok yaya geçidiyle alakalı birşeylerdi sanırım.
Sabah iş saatlerindeyken 5 dk dinleneyim diye bilgisayarlı masaya oturmuştum o ara girmişim. Bazen öyle şeyler yazıyorum ki, birisi alıntı yaptığında "ben nezaman yazdim la bunu" diyorum.
Yanlış anlaşılma için kusura bakmayın. sizide bukadar uzun yorum yazdırmak zorunda bırakarak yormuş oldum
Oluyor arada öyle bazen bende de olur o Ben yazarken üşenmedim yarın mesai yok sahura kadar vakit geçirmek için uzun uzun yazıyorum arkadaşlara, hem sohbet etmiş oluyoruz hem vakit geçiyo Ben aslında uzun zamandır bununla ilgili bir konu açmayı düşünüyodum ama kısmet sana cevap olarak yazmaktaymış umarım hızın nasıl birşey olduğunu anlamaları konusunda birilerinin işine yarar...
-
Diavelle 200km/saat hızda nasıl gidilir yahu? Eğer kocaman bir ön cam yoktuysa bayağı güçlü boyun ve kol kası lazım. Zaten uzun süre de dayanamaz insan o hıza.
Diavel bildiğin Cruiser ergonomisine sahip. Dimdik oturuyor insan. Kafayı ve göğsü rüzgara karşı koruyan veya dengeleyen hiç bir şey yok...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Diavelle 200km/saat hızda nasıl gidilir yahu? Eğer kocaman bir ön cam yoktuysa bayağı güçlü boyun ve kol kası lazım. Zaten uzun süre de dayanamaz insan o hıza.
Diavel bildiğin Cruiser ergonomisine sahip. Dimdik oturuyor insan. Kafayı ve göğsü rüzgara karşı koruyan veya dengeleyen hiç bir şey yok...
Hocam boyun benim gibi kısa (174) olursa Diavel'in depoya bile yatabiliyosun dirsek biraz dışarda kalıyo ama yatılıyo Ama dediğin gibi cam şart yoksa kafanı sabit tutmanın imkanı yok, hafif bir ters rüzgarda dışardan seni gören motorda giderken rock müzik falan dinliyo sanır kafa o derece sallanıyo...
-
Konuda genel olarak duzgun yorum yapanlar hasmet ve salurbey. Saolun guzel yorumlar icin. Motorda bende hizlanmayi severim ve yuksek hiz gitmekten yada makas atmaktan haz almam. Belkide bu yuzden kazasiz gidiyorum senelerdir.
Bana kendi motorum yetmiyor dedigimde soruyorlar ne hiz yapiyor diye ve ben 120 diyorum ve "120" yetmiyormu diyorlar. Hasmet ve salurbey size soruyorum, ben "120" yetmiyormu diyen adama aciklama yapip kendimi yorduguma deyecekmi
-
Fatih selam,bazen vereceğimiz cevaplar karşıdaki kişinin "birşeyler almaya açıksa"ufkunu geliştirebiliyor ve bakış açısını değiştirebiliyor.
Forum gibi herkese açık olan platformlarda yazdıklarımız daha fazla kişiye ulaştığı için,faydalanabilme ihtimali çok daha yüksek.
Bazı zamanlar,soruyu soran umursamasa bile ,vesile oluyor ve başkaları okuyup düşünmedikleri veya göremedikleri şeyler olduğunu fark ediyor.
Bu büyük bir motivasyon sağlıyor yazarken bana. Belki diyorum,1 kişi bile yararlandiysa, ne mutlu bana.
-
17 Haziran 2017, 01:11
#52
SuleymanE adlı üyeden alıntı
R25 im varken sadece 3-4 kez kısa süreli hız denemesi yaptım otobanda ve 184km/h hızı gördüm. (R25 ilk motorum değildi bu arada)
Fakat şunu fark ettim o zamanlar, hız öyle birşey ki, çok çabuk alışıyorsunuz, yüksek hızlar çok çabuk normal gelmeye başlıyor. Motoru alırken yüksek hızla işim olmaz derken hız denemesi yapıp 180 lerle giderken nedense hiçbir korku duymadığımı fark ettim.
İşte aslında en korkutucusu da bu. Hız algımız ve iç korkumuz yüksek hızlara çabuk alışıyor, hatta eroin gibi sürekli daha fazlasını ister hale gelirken refleks ve tecrübelerimiz aynı hızda gelişmiyor maalesef.
Düz yolda gazı çevirmek yerine bol virajlı yolda düşük hızda viraj yapmanın keyfine varsa bu SS ci arkdaşlar aslında böyle manzaralarla çok daha az karşılaşacağız ama maalesef düz yolda gaz açmak daha kolay geliyor.
Arabayla 160 km üzeri hızlarda tedirgin olan ben, r25imle 180-190 larda neden daha gitmiyor diye gaz kolunu yokluyorum. Hızın farkında değilim çabuk normalleşiyor insana. Ölümde böyle geliyor galiba. o yolda hız tehlikeli olabilir ancak yayanında orada işi yok.
-
23 Haziran 2017, 00:31
#53
Öncelikle merhabalar herkes bir şey söylemiş ve en çok takıldığınız noktada 4-5 saniyede durduğum olmuş.
Millet benim buradaki durma dediğim şey zaten ben 180 de giderken gaz kolunu bıraksam aniden 120 ye iniyor makine.
Zaten tüm gücünü 140'tan sonra harcamış bu motorun gaz kolunu kapattığımda inanılmaz bir hızlı şekilde yavaşlıyor bir de fren sıktım.
Neyse ben size durdum dediysem iyice yavaşladım anlamında tamam o zaman acemiydim, belki de olayın şokuyla 4-5 sn zannettim olayın gerçekleşme süresini ama buradaki olay benim kaç saniyede yavaşladığım ya da durduğum değil de ilk defa motora binen tecrübesiz bir kişiye böyle bir şeyi görüp sizinle paylaşıp belki tecrübesizliğinden kaynaklı "hızı otobanda yapalım" gibi cümleler kullanmam olmamalıydı.
Neyse Ben bu motoru yeni kullanmaya başladım ama aklımı değil !.. Trafikte ne zaman nerede nasıl davrancağımı ben de biliyorum.
Trafik tecrübem bu tip konuşan çoğu arkadaştan çoktur emin olabilirsiniz gerçi maksadım sidik yarıştırmak değil neyse.
Orada yol boştu ve motorun üzerinde rüzgarın verdiği hisse kapılıp gazladım ve hatamın 3-4 saniye gözümün aynada geçtiğim arabaya bakıyor olmasıydı.
İstanbul trafiğinde ne insanlar görürüz ekipmanı yok makas atıyor ben onlardan değilim yolu boş buldum ve gazlayım dedim bunu da sizle paylaştım burada kaba tabir hız yapmışsın iyi yapmışsın diyen de çıktı, yanlış yapmışsın diyen de çıktı. Sizin bana fikirlerinizle yol göstermenizi beklemiştim sağ olsun 1-2 arkadaş yardımcı oldu teşekkürler onlara.
Orada acemiydim derken şimdi de süper bilmiyorum illaki öğreneceğim çok şey vardır. Sürekli eğitim şart nitekim. Bu arada 3 ay kadar oldu sanırım motoru alalı 9.500 km civarı yol yapmışım. Bu 9.500 km yapmış halim ilk mesajı atan acemi bana şu cevabı verirdi:
Bunlar sana ders olmalı göremediğin yere sürme,
Düştüklerin ve kalktıkların hepsinin
Küçük izleri kalmalı sana veya motoruna ki unutma
Düş düşmekten birşey olmaz yeter ki tekrar kalk...
Bunların ve bunun gibi istanbul trafiğinde her hafta aramızdan ayrılan arkadaşlarımızı gördükçe sizlere canı gönülden bir kere daha tekerinize taş değmesin dikkatli sürün diyerek veda ediyorum...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)