Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Virajda düştüm.

    REKLAM ALANI
  1. #61
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı modifix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki aynı veya çok benzeri bir yolda aynı şekilde düşen başka birinin daha konusu vardı burda. Hatta ben konu hortlamış sandım videoyu görünce.
    Burada konusu var mı görmedim ama şunu hatırladım izlerken



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    Geçmiş olsun Allah korusun arkandan hızla bir araç çıkabilirdi denemeleri boş yerler yapsan daha sağlıklı olur

  3. #63
    serhat207 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NSS FORZA 300
    Şu virajlara düşük vites hafif yüksek devirde girin arkadaşlar, size tavsiyem bu ...
    ...garip... bunu beğendi.

  4. #64
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Öncelikle geçmiş olsun, çok temiz düşmüşsün ve soğukkanlılığını korumuşsun. Umarım motosikletinde de ciddi bir hasar yoktur. Benim gözlemlediğim 2 unsur var düşüşünle ilgili onlar da;

    1. Aşağı eğimli viraja biraz daha düşük bir hızla girmen gerektiği çünkü hem eğimden dolayı hem de dönüş anında motosikletin dengesini koruması açısından gazı açacağından süratin artacaktır. Daha düşük sürat, daha makul bir dönüş açısı sağlayabilirdi.

    2. Viraja dıştan girip içeriye doğru bakışı kaçırmadan dönüşü tamamlamak lazım. Sen çok içten daldığın için daha fazla yatırma ihtiyacı duymuşsun çizginden kopmamak adına. Bunun da oldukça etkisi olmuş.

    Çok geçmiş olsun, en kötü düşüşün bu olsun.
    ...garip... bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #65

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu uzatan arızalı tip olarak görülmek pahasına açıklamak istiyorum zira bu konu önemli. Benim canım da yandı, kazaya ramak kala duruma da geldim. İki sebebi var. İlki “virajda her zaman gaz açılır” temalı şeyler izlemek veya izlediğinden onu anlamak. İkincisi virajda motoru içeri alabilmenin yolunu gaz açmak zannetmek.

    Benimle tam aksi görüşleri paylaşan, yazdıklarımı “hayatında motora binmemiş coğrafya öğretmeni” olduğunu düşünenlerin, Mars’ta motor sürdüğümü düşünenlerin iyi niyetlerinden şüphem yok. Ben de tam aksi görüşü savunanlar da başka motorcuların başı derde girmesin istiyor, bu nedenle doğru olduğuna inandığı şeyi yazıyor. Sürücülerin nasıl süreceklerine kendileri karar verecekler. Sorgulayacaklar, güvenli bir ortamda belki deneyecekler sonra akıllarına yatanı uygulayacaklar. Hatta en temizi, daha önce de denildiği gibi forumda sürüş önerisi almamak ve gidip yol eğitimi almak.

    mithrelios mesela ne güzel, gitmiş benim eksik hatırladığım yeri bulmuş, eklemiş. “Practice your roll off as well as your roll on” dediği yollara dair bir bölüm de vardı.

    Üzerine konuştuğumuz bu kaymayı yaşayan sürücü virajın devamı için aşırı hızlanmıştı. Çünkü gaz açması gerektiğini okudu, izledi ve aynısını yaptı. Yani kapanan viraja doğru gazı açtığı için canı yanacaktı. Ve bu videoyu izleye izleye hala motoru virajda içe alabilmek için gazı açmalısın diye öneri vermek bence gerçekten uygun değil. Arkadaşlar inanın sabah bu yazıyı yazmak için ofise gelmeyi endişe ile bekledim. Ben de aynı kafadaydım. İzledim videoları virajlajrda limit noktası filan bilmeden, kapanıyormuş açılıyormuş algılamadan ağrılık merkezini daha geniş tabanlı olan arka lastiğe aktarmak için gazı açtım. Sonunda ne oldu? Çift apeksli bir virajın ilk yarısını tamamladığımda ikinci yarıyı dönebilmek için aşırı hızlıydım. Düştüm. Aha şu başlıkta anlattım: İlk kazamı 4 yıl önce yapmışım: Yol sanatı kafasına geçiş.

    Hocam, yol koşullarında limit noktası bizimle ilerliyorsa, lastik yanağına düşen motorun kaybettiği hızı geri kazandırmak ve hali hazırdaki dönüş çizgisini korumak için gaz açarız. Limit noktası ilerledikçe destek gazı vermeye devam ederiz. Limit noktası virajın çıkışına doğru zaten iyice uzaklaşmaya artık daha da fazla gaz açarız. Ama limit noktası ilerlemiyorsa, bize yaklaşıyorsa o viraj iyice daralıyordur. Gazı açmamalıyız. Hatta bu virajı doğru değerlendiremediysek zaten hızlı girmişizdir ve motor dışarı açılmaya başlar. Motoru geri, içeriye almanın yolu asla gazı açmak değildir. İki seçenek var: ya gaz sabit, daha çok yatacaksınız ki zaten yatabileceğiniz kadar yattıysanız bunu yapmanız mümkün değil. Ya da gaz kolunu yumuşakça kapatacaksınız. (Practice your roll off). Yetmedi mi hala mı motor istediğiniz çizgiye gelmedi? Fren de yapacaksınız.

    Motoru içeri taşımanın yolunun gaz kolunu çevirmeye devam etmek ve bakışı bozmamak olduğunu düşündüğüm zamanlar vardı. Hatta eğitim aldığım eğitmenin de “gazı açmadığın için motoru yatıramıyorsun” dediği, aynı virajı 5 kere döndüğümüz, onun benim önümde virajı gaz açarak döndüğünün ertesi günüydü. Sonradan anladım: Eğitmen gazı açıyor ama motoru benden çok daha fazla yatırarak dönüyordu. Bense zaten yatabileceğim kadar yatmıştım. Gazı açarak dönebilmem sadece daha fazla yatmamla mümkündü. Oysa kişisel limitimdeydim zaten. O yüzden bir türlü eğitmenin istediği şekilde gazı aça aça dönemiyordum. Aslında gaz açmak motoru yatırırken değil, motor yattıktan sonra yapılması gereken bir şeydi. E zaten ben düşük hızda ancak doğru çizgiye gelebiliyordum. Daha motoru yatırırken gaz açmaya çalışınca da motor dışarı açılıyordu. Sonuçta, o gün bana eğitmen belki 40 kere başka konuları da işlerken gazı açmıyorsun diye sitem etti.

    Sonunda bir sağ virajda karşı şeritten gelen bir Doblo’yla karşılaştım. Ben şeridimin solundan ilerliyorken karşıdan gelen arabayı görünce kendi şeridimin ortasına gelmem lazımdı. “Dün, gazı açmadığım için yatıramamıştım. Motoru içeri taşıyabilmek için gazı çevirmeye devam etmem lazım.” diye düşündüm. Bakışımı koruyup yatış açımı mümkün olduğunca artırdım ve gazı açmaya devam ettim. Aha sonuç şu. Motor virajın içine çekilebilmiş gibi görünüyor mu, hiç?

    http://i.hizliresim.com/NEgYzk.jpg

    Gazı açınca motor kendini içeri toplamaz. Dışarı açılır. Bu kadar basit. İddia edildiği gibi cisimler hızlandıkça yönlenmeleri kolaylaşmaz. Öyle olsaydı yarıçapı dar virajları 40 ile değil, 140 ile dönüyor olurduk. Oysa yarıçapı dar virajları daha yavaş döneriz çünkü cisimlerin manevra kabiliyetleri hız arttıkça artmaz. Aynı yatış açısında, daha yavaş giden bir motor daha dar bir daire çizer. Gazı açtıkça motorun hızı artar ve daireyi daraltamazsınız. O yüzdendir ki gazı açmak için motorun yönlendirme işleminin bitmiş olması, motorun çizdiği daireden memnun durumda olmanız gerekir. Gazı açarken motoru içeriye taşıyamazsınız.

    O gece bu fotoğraf üzerine eğitmenimle konuştuk. Ben “Peki ne yapmalıydım?” diye sorduğumda eğitmenimin cevabı “Gazı birazcık kapatman yeterliydi.” oldu. Evet, o gün ve daha önceki gün bana viraj içinde motoru içeri taşımak için yani yarıçapı daraltmam gerektiğinde gazı birazcık kapatmamın uygun olacağını da söylemişti. Ben sadece gazı açmaya odaklandığım, eğitmen öyle söylememiş olmasına rağmen her zaman her virajda motoru stabil hale getirebilmek için gazı açmam gerektiğini düşünmüştüm. Yanılıyordum. Daha sonra aldığım eğitimlerde de gaz her zaman açılır meselesinin ne kadar tehlikeli olduğu bana daha açık bir biçimde öğretildi. Yokuş aşağı geniş yarıçaplı 180 deerce dönülen bir virajda kulaklığıma “Şu an bir daire dönüyorsun, bırak dönsün, frene ihtiyaç yok, gaz da verme, zaten yer çekimi ilerletiyor. Bekle bekle. Tamam şimdi limit noktasının ilerlediğini görüyorsun gazı açmaya başlayalım.” dendiğini hatırlıyorum.

    Sağ virajda karşı şeritten gelen araba benim şeridimi taciz ederek geliyor olsaydı gazı aça aça motoru içeri taşımaya çalışsaydım son hatamı yapmış olacaktım. Yolun devamındaki senaryoya göre gazı açabileceğiniz gibi gazı açmayı durdurmanız gerekebilir. Bu yetmezse gazı kapatmaya başlamak gerekebilir. Hatta fren yapmak da gerekli olabilir.

    Derse ara verdim ve bunu yazıyorum. İnanın, ben çok biliyorum egomu da böyle tatmin edeyim diye veya sırf tartışma olsun diye yazmıyorum. Birileri “gazı aç” dedi diye başka motorcuların başı tıpkı benim gibi derde girecek diye ödüm kopuyor. O yüzden mutlaka vurgulamak istedim.

    Benim dediklerim de dahil olmak üzere forumda yazılanlara göre motor sürmeyin ne olur. OMM, ART, Motto, ADARAT, RoadCraft artık neresi kafanıza yatıyorsa oradan bir yol eğitimi alın. O eğitmenle konuşun bu konuları.
    Bilgilendirici yazı ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim kendi adıma. Gaz açma ile ilgili anlaşılamayan noktayı yazılanlardan anladığım kadarı ile şöyle analiz ettim. Zaten gaz ile viraj dönmek diye bir teknik yok. Road Craft bize ne diyor ? Viraja gelmeden virajı dönebileceğin hıza düş, uygun viteste ol. Sonra "gazı kapat", kontranı verip motoru yatır. Neden kontra vermeden önce gazı kapatıyoruz ? Çünkü gaz ile motoru yatırmamız zorlaşır.Hepimizin de bildiği gibi motosiklet kendi kendine ayakta durabilen bir alet değildir. Onu ayakta tutan şey gazdır. Bir çoğumuz high side olan bir kazan sonra üzerinden sürücüsünü atan motorun düm düz gidebildiği sahneyi görmüşüzdür. Ne demek istiyorum peki ben. Şunu söylemek istiyorum. Ecnebilerin "Vanishing Point" sizin "limit noktası" dediğiniz nokta bizden uzaklaşmıyorsa yani yol düzleşmiyor viraj devam ediyorsa zaten gazı açmaya hiç başlamıyoruz. Neden ? Çünkü gazı açarsak motor dikleşmeye ve dönüş çapımız büyümeye başlar yani motor açılır. Peki daralan bir virajda ne yapmamız gerekiyor. Hani virajın daraldığını farkettik ("limit noktası" sabit duruyor ya da bize yaklaşıyor) ve gazı zaten açmadık çünkü virajın çıkışını görmedik. Road Craft zaten bize ne diyor: virajın çıkışını gördüğün zaman gazı açmaya başla ve gazı bir defa açmaya başladın mı hiç kapatma. Ama biz çıkışı göremedik çünkü viraj kapanıyor. Bu durumda gazı açamayız. Yatış limitimizde değilsek ya motoru biraz daha yatırırız ya da yavaşlamamız gerekir.
    ...garip... bunu beğendi.

  6. #66
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Zaferce, güzel bir yazı olmuş. Çok fazla bilgi ve yorum var internette. Bunların çoğu doğru fakat farklı virajlara göre uygulanması gereken teknikler olduğu açık. Her eğim ve derecede aynı teknik uygulanmıyor. Örnek verecek olursam Fenerbahçe stadının ordaki virajda farklı yöntemler denedim. En sonunda doğru giriş noktası ve motoru doğru açıda yatirkdiktan sonra gazi açarak ip gibi hiç dışa açılmadan viraji yapmaya başladım 50-60 km hızla gayet guzel döndüğümu bilirim orayi. Benzer bir viraj maltepe sahili minubus yoluna bağlayan köprünün viraji. Bende honda 2 ileri düzey eğitim almış olmama rağmen kesinlikle iyi bir egitmenden yol sürüş egitimi alınması gerekliligine inanıyorum. Sonra bol pratik once daha defansif şekilde sonra daha limitleri zorlayarak olayı oturtmak gerekiyor.

  7. #67

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    soğuk lastikler ve asfaltın daha kirli bölümü birleşince sonuç genelde aynı ,

    bir gezide arka bırakınca zor dengelemiştim.

    selsa ve SAZMAN bunu beğendiler.

  8. #68

    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Benim naylon lastiklerde çok kayıyordu , havalarını kullanma kılavuzunda yazandan 4-5psı indirdim
    Artık hiç kaymıyor. Virajlarda daha rahat dönüyorum

  9. #69

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı MrJ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soğuk lastikler ve asfaltın daha kirli bölümü birleşince sonuç genelde aynı ,

    bir gezide arka bırakınca zor dengelemiştim.

    Çok geçmiş olsun iyi toparlamışsın karşıdan gelen aracı da düşününce Allah muhafaza.. nasıl toparladın ? Toparlarken yaptıklarını bilinçli olarak mı yaptın ? Ben kullanmaya ilk başladığımda sadece arka fren kullanıyordum bir defasında seninle benzer bir olay yaşadım arka tekeri önce sol sonra sağ yanımda gördüm ama bir şekilde toparladım ama nasıl yaptım hala bilemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun, çok temiz düşmüşsün ve soğukkanlılığını korumuşsun. Umarım motosikletinde de ciddi bir hasar yoktur. Benim gözlemlediğim 2 unsur var düşüşünle ilgili onlar da;

    1. Aşağı eğimli viraja biraz daha düşük bir hızla girmen gerektiği çünkü hem eğimden dolayı hem de dönüş anında motosikletin dengesini koruması açısından gazı açacağından süratin artacaktır. Daha düşük sürat, daha makul bir dönüş açısı sağlayabilirdi.

    2. Viraja dıştan girip içeriye doğru bakışı kaçırmadan dönüşü tamamlamak lazım. Sen çok içten daldığın için daha fazla yatırma ihtiyacı duymuşsun çizginden kopmamak adına. Bunun da oldukça etkisi olmuş.

    Çok geçmiş olsun, en kötü düşüşün bu olsun.
    Teşekkürler motosiklet sağlam sadece sağ peg kırıldı bir de egzozda sıyrıklar var. O virajı alırken çok yavaş giriyorum artık hatta kazadan sonraki 1 hafta boyunca sürerken yine düşerim diye korktum zorlandım.

  10. #70

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    "Hata mola verip yola çıkınca lastiklerin durumunu unutma kaynaklı,en çok dikkat kendimizi riske sokmamak."

    İleri bakmaya devam gazı kapama,fren yapma(lastik tekrar tutabilir tutmaz ise ya kaydırarak bir yerde tekrar çizgiye gireceksin yada alçak düşüş) çalışmak tabi cross modunda ön tekerleğe açılan bir ayakta var.

    Eğitimlerden sonra bir çok şeyi tekrar etmek gerekiyor.Zorunda olmasakta uygulamak,öğrenilenler refleks boyutuna ulaşmalı,beyni iyice bir sisteme alıştırmalı.

    Tabi işin diğer yüzdesi binlerce uçuş saati olup uçağı çakan insanlarda var.
    Büyük yüzde'de kontrol edebildiklerimize yoğunlaşıp risk katsayısını devamlı düşürmek.
    Bazen içgüdü olur bazen tahmin.

    Eğitim + Tecrübe + Eğitim + hiç bitmeyecek bir döngü.
    Bu bazen bir hoca'nın peşine takıl yol da sür, bazen de youtube'da aç kaza, kaza incelemesi, kurumların sürüş videoları, sürüş beceri kitapları, izlemekte eğitim.

    Türkiye'de henüz yolları nasıl güvenli hale getiririz, küçük araçları, yaya, motosiklet, bisiklet nasıl koruruz,nasıl kolaylık sağlarız, diyenler bir eli geçmiyor.Burda çok övündükleri :D kurumların yurtdışı dernekleri ülkelerinde kamu kurumlarında inanılmaz bilinç yaratıyorlar.
    İstanbul'da artık her saat trafik var motosiklete,bisiklete teşvik yok,pozitif ayrımcılık yok.

  11. #71

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Sabahlari soguk oluyor artik cig olabilir. Gecmis olsun.

  12. #72
    gençmotorcuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    Kocaeli/İzmir
    Motosikleti
    X-Treme MAX
    Bugun aynen bu şekil düştüm :/
    Dört tekerlek bedeni, iki tekerlek ruhu taşır!

  13. #73
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Tek tavsiye hız telafi süresini kısaltır.
    Hızını azalt kendi kendine gereken cevapları bulacaksın.

  14. #74
    GkRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Rr
    Sanki kontra yerine giden viraj içine çevriliyor gibi daha önce bir arkadaş bahsetmiş alıntı yapmayı beceremedim,çok geçmiş olsun.

  15. #75
    Simsar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2016
    Geçmiş olsun

  16. #76
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Siyahta yakışıyor cbr'a


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)