Çok geçmiş olsun, en çok korktuğum şeylerden biri...
Ben Şu SAĞLAMA ve Emniyet şeriti olayından emin değilim arkadaşlar kullanmıyorumda. Bana mantıksız geliyor öyle alışmış motorcu dünyası ama dediğim gibi sağlama ve emniyet şeriti bana ters
Çok geçmiş olsun, en çok korktuğum şeylerden biri...
Ben Şu SAĞLAMA ve Emniyet şeriti olayından emin değilim arkadaşlar kullanmıyorumda. Bana mantıksız geliyor öyle alışmış motorcu dünyası ama dediğim gibi sağlama ve emniyet şeriti bana ters
Emniyet şeridi ben de sık sık kullanıyorum ama E-5 teki en sol şeritle bariyerlerin arası korkulu rüyam. Çok zorda kalınca giriyorum, çıkana kadar 1 kg ter atıyorum.
Öncelikle geçmiş olsun tabiki aynaya bakıp kapıyı açması lazım dayının ama aracın sağından gitmekte bence hata .
Arkadaşlar ne düşünüyorsunuz benim bu konu hakkında bir başlık açasımda var ben araç arasından gitme taraftarıyımda =
Sağdan geçilmesi yanlış bana da aynısı oldu sağdan geçmiyorum artık 2 emniyet şeridi adamın da hatası var tabiki ama sağdan geçmemeye özen gösterelim
Vermiş olduğum bilgi, dünya üzerinde kabul görmüş, bir çok araştırmanın sonucudur. Bir motosiklet, trafikte aradan gidiyor ise, maksimum hızının akan trafikten %10 daha hızlı olması olarak belirlenmiştir.
Bu %10 luk hız farkı ise, bir çoğumuzun doğru bildiği yanlış bir bilgi üzerinden hesap edilmiştir.
Bir çoğumuz, motosikletlerin araba gibi duramadığını, arabaların daha cabuk durduğunu düşünür, fakat bu bilgi yanlıştır, motosikletler arabalardan daha çabuk dururlar (Motosikletin, frenleme anında ağırlık merkezi transferinin arabalara göre daha çabuk gerçekleşmesinden ötürü.) Bu bilgi baz alındığında aralardan %10 daha hızlı gitmek güvenli olarak nitelendirilmiştir. (Tabi fren yapabilene)
Siz arkada oluşan kuyruğa yol verip, onların daha riskli (Duramayacakları hızda) gitmelerine izin verebilirsiniz, fakat unutmayın ki, herkes kendinden ve kendi motosikletinden sorumlu.
Sonuç; O işin öyle olup, olmaması sizinle alakalı. Sistem açık ve nettir.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Bak arkadaşım bende motorcuyum bende trafik sıkışık olduğu zaman emniyet şeridine kayıyorum ama bu demek değil ki motorcu olarak biz haklıyız ve ordan geçiş yapma hakkımız var. Kesinlik öyle bir hakkımız yok. Ben emniyet şeridine girdiğim zaman her türlü riski göz önüne almış bulunuyorum. Kapı da açılabilir araba da önümüze kırabilir taş düşebilir ayı çıkabilir. Bunlar tamamen bizim kuralsızlığımızdan. Adam belki kalp krizi geçiriyor açık havaya çıkması lazım vs. vs. Senin orda ne işin var ? Orası motor yolu mu ? Tamam trafik sıkışık diye girdin aralara ama kendi kabahatinden dolayı karşı tarafı suçlayamazsın kesinlikle hatalısın. Bana bu şekil bir motorlu denk gelse bir de böyle aynaya baksana diye trip yapsa ulan p.... senin orda ne işin var diye dayak yiyeceğimi bilsem dahi dalarım. Karşı tarafdakileri tebrik ediyorum çok sabırlı insanlarmış.
Sağda açılması normal. Ben E5 okmeydanin da orta seritde seyir halinde kapı acıp yere balgam tüküren taksici gördüm.
Motor güzelmiş
Arkadaşlar,
Trafikte cahilce yaptığınız hataların sonucunda başınıza gelenleri haklıymış gibi motorcu ortamlarnda salya sümük ağlayarak anlatarak avunmaya çalışmanız çok komik geliyor.
"Ben sağdan dalarım , her türlü hatayı yaparım, kazaya gel diye davetiye çıkarırım" dedikten sonra önünüze kapı açıldığında "vay sen nasıl kapı açarsın aynana baksana (çok güldüm yahu yolcuya aynaya bak diyor. Yolcunun ehliyeti varmıymış onuda sorsaydın bari) demek komiklikten öte birşey değil.
Trafik kurallarına göre yasak olsun olmasın yolun sağına yaklaşıp durmuş bir araç ile kaldırım arasından geçmeye kalkarsan %100 kusurlu olursun. Aynı durum aracın solundan geçerken olsaydı veya araç orta şeritlerden birisinde olsaydı durum değişirdi ama burada motorcu tam anlamı ile kusurlu.
Sevgilerimle
şimdi bir motorcu olarak ilk tepkimiz "motorda bir araçtır, ona göre davranın" ise motorun trafikte seyrederken öncelikle bir aracın sığabileceği, geçebileceği, seyredebileceği yani araç şeridinden gitmesi gerekir. Eğer aralardan özellikle sağında sızmaya çalışmak risk almaktır. Suçu ve olasılıkları peşinen kabul etmek gerekir. Adam arkadan da inebilirdi. O zaman aynana bak diyemezdin. Fark ettiysen çarptığın yerde çizgi var ve sen içeridesin yani yolun trafiğe kapalı alanında gidiyorsun. Bu vatandaşa karşı bu çıkışın seni hem suçlu hem güçlü yapar kardeşim.
Kendimi test etmek için izledim,
Acaba hangi araba açacak kapısını diye bulmaya çalıştım..
Çok da zor olmadı :(
Trafiğe odaklanmak gerek, su kenarında tedirgin şekilde su içmeye çalışan ceylan olmak gerek maalesef!!
-Büyük geçmiş olsun-
Merak ettiğim bir konu da şu;
Bu gibi videoların sonunda herkes motoruna atlayıp gidiyor,
Hatanın kendimizde olduğunu bilsek bile araba ile yapılan kazalarda atlayıp gitme gibi bir huyumuz yoktur.
Doğru hareket nedir?
ah böyelleri bana denk gelecek 4riders in tadına bakar.
İKİ TEKER RUHUNU 4 TEKER BEDENİNİ TAŞIR...
YZF R25!
Fiesta'nın kapı açacağı metroya yolcu indireceği o kadar belli ki... Trafik okuma işine daha çok eğilmeniz lazım.
kapıyı açıp kırıcaksın bir daha açamicaklar sen yoluna o yoluna
Bence temkinli kullanıyormuş (daha iyisi olamaz anlamında değil de ciddi bir sorun görmediğim için böyle diyorum)
Zaten kapıya çarptığında durmuş iyice ki motor kapının yanına düşüyor.
Allah beterinden saklasın
Bu kadar riski mutlaka alıyoruz diye düşünüyorum
Otomobilin sağından geçen motosikletin de suçu yok mu ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)