Mondial UAG 100 - Seyir Halindeyken Lastik Yerinden Çıktı
Reklamlar
-
Merhaba. Foruma yeni üye oldum. Daha öncesinde bu ve benzer forumları takip ediyordum ama üye olmamıştım. Okuduklarıma rağmen ucuz yollu olsun diye Mondial 100 UAG motor aldım. Acemiliği atlatayım, elimde kalsa da üzülmem demiştim. Bu derece elimde kalacağı aklıma gelmemişti.
Sıfır motoru 2 hafta boyunca sorunsuz kullandım. Sorunsuz dediğim günde 2 km. Kesinklikle daha fazla değil. Kız arkadaşımla bi yerlere gidelim dediğim bir akşam düz yolda 30-40 km/saat ile giderken motor aniden yalpalamaya başladı ve kontrolü kaybedip düştük. Gidip motora baktığımda lastiğin janttan çıkmış olduğunu gördüm.
Olay yerine gelen polis, telefonla aradığım yetkili servis falan hepsi lastik patlamıştır dedi. Eyvallah dedim, fark etmem gerekirdi, etmediğime göre benim hatam dedim. Servis incelemesi sonucu lastik sağlam çıktı. Neden yerinden çıktı o zaman diye sorduğumda lastiğin havası iniktir gibi cevaplar aldım. Havasının inik olmadığını, kontrol ettiğimi söyledim ama nafile.
Olay sonrası Mondial ile alakalı hiçbir birim bırakın özür dilemeyi geçmiş olsun bile demedi(3 ayrı yerden ulaşmaya çalıştığım yetkili birimin prosedürel olarak geçmiş olsun demesi hariç). Hiçbir sorumluluk kabul etmediler. Benim sağım solum yara içinde. Kız arkadaşımın kolu kırık. Kanuni olarak peşine düşsem bile büyük olasılıkla hiçbir şey olmayacağını söyleyen hukuk tarafında deneyimli tanıdıklar oldu. En çok da bütün bu olanlara rağmen bu tip markalara hiçbir yaptırım uygulanmaması gücüme gidiyor. Ha 2 kişi motordan düşmüş ha birinin cebinden bozuk para düşmüş.
Sizlerle de paylaşmak istedim. 2 haftalık, lastiği yerinden çıkan motoru bana lastiği yerine takıp al kullan diye geri verdiler. Elimi bile sürmedim. Satışa çıkaracağım. Alacak kişiye de anlatacağım olayı budur, kabul ediyorsan al diye.
Yerine Honda bakıyorum. Elbette onda da hatalar olabilir. Ancak bu derecede olmaz diye umuyorum. CB125 Ace veya CBF 150 gibi acemi motoru havasında olsun. Sonra yükseltirim diyorum. Bir öneriniz olursa onu da duymak isterim.
Reklamlar
-
Başta geçmiş olsun.
Cbf al geç uygun fiyata en azından sattıgında elinde paran olur. Atıyorum 4 bin tl ye alsan yine 4 bin e satabilirsin
-
bu konuyu arkadaşıma gösterdim
oda turkuaz 100 alıcak dedim ki bak dandik motor alma konuyu gösterdim
konu sahibi kim bilir nasıl bakmıştır motora sırf motorun suçu değildir dedi
-
Konuyu ana sayfaya sabitlesek, açılacak bir çok çin malı motor konusuna engel olur sanırım.
Çok geçmiş olsun, eski japon ya da bir hintli motor (boxer, discover125st) tavsiye ederim.
-
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler.
@istanbu_gezg elbette benim de hatalarım olmuş olabilir. Sonuçta acemiyim diyorum. Ancak 2 haftalık sıfır motorun hangi bakımından bahsediyoruz? Kaza olduğunda motor 70 km yapmıştı toplamda. Sanki legodan bahsediyormuşuz gibi lastiği yerine takıp geri verdiler. Herhangi bir inceleme, araştırma, soruşturma olmadı. 30-40 değil de 100 yapıyor olsaydım, yanımda araba olsaydı ölebilirdik.
Hatasız insan yok. Herkes kaza yapabilir. Ama burada hatanın aslan payı motorda diye düşünüyorum. Sizler daha iyi bilirsiniz tabi. Lastiğin yerinden çıkması gibi bir durumu, hele ki sıfır bir motorda ne kadar sık görüyorsunuz? Ne kadar doğal, ne kadar normal bir durum?
-
Geçmiş olsun ALLAH büyüğünden korusun ama lastik havası çok azalınca CBF nin de lastiği janttan çıkar,BMW nin de...Suçu tamamen motora atmak haksızlık olur ki bu olayın motorun çin malı olmasıyla alakası yok.Motorun sıfır olması da önemli değil,bayiden alır yola çıkarsınız,1 km sonra yolda çivi batar lastiğe görmezsiniz sonra hava azalınca lastik janttan çıkar olay bundan ibaret,iç lastikli olan motorların hepsin de bu sorun olabilir.Lastiklerin tubeless olması işte bu gibi durumların önüne geçiyor,çivi de batsa durana kadar sönmüyor lastik.
-
@KASPINARLI dediklerine katılıyorum. Ancak lastik tubeless zaten ve patlak değil. Patlak olsa fark etmem gerekirdi diyorum zaten. Motorun lastiği inik değildi diye de belirttim. "Lastik iniktir" gibi bir varsayım Mondial yetkili servisinin kişisel görüşü. Herhangi bir dayanağı veya tespiti söz konusu değil.
Bayiden sorunsuz denerek alınan ve günlerce sorunsuz kullanılan bir motorun sürüş esnasında aniden havası inebiliyorsa bir şey diyemem. Ancak binmeden önce lastik inik değildi. Lastik patlamadı. Ancak yerinden çıktı.
Her şeye rağmen acemiyim diyorum. Hatalarım, anlamadığım şeyler olabilir. Deneyimli kullanıcılar zaten kararlarını deneyimleri doğrultusunda yapar. Sizinle paylaşıyorum ki benim gibi deneyimi olmayanlar görsün, okusun. Bu yazıyı motor almadan önce okusam Mondial almazdım mesela. Yeni arkadaşlara da azıcık deneyimim olduğu için tavsiyem ne olursa olsun bir uzmanla konuştuktan sonra karar vermeleri.
Ben gerek yorum yazarken gerek Mondial ile görüşürken bu kadar sözcüklerimi seçerek kullanıyor, hatalı olabileceğimi baştan kabul ediyorken benzer bir tutumu karşıdan, yani markadan görememek gerçekten üzüyor. Sonuçta bozulan bi tost makinesinden bahsetmiyoruz. Canımızı emanet ettiğimiz bir aletten bahsediyoruz.
-
KASPINARLI adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun ALLAH büyüğünden korusun ama lastik havası çok azalınca CBF nin de lastiği janttan çıkar,BMW nin de...Suçu tamamen motora atmak haksızlık olur ki bu olayın motorun çin malı olmasıyla alakası yok.Motorun sıfır olması da önemli değil,bayiden alır yola çıkarsınız,1 km sonra yolda çivi batar lastiğe görmezsiniz sonra hava azalınca lastik janttan çıkar olay bundan ibaret,iç lastikli olan motorların hepsin de bu sorun olabilir.Lastiklerin tubeless olması işte bu gibi durumların önüne geçiyor,çivi de batsa durana kadar sönmüyor lastik.
Orijinal lastikler çok kaydığı için metzeler dublex lastik aldım ve akrabamın şu linki göndermesi ile iç lastikli olarak kullanıyorum.
http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/109815-tubeless-dublex-lastiklere-dikkat-kaza-raporu.html
Lastik havasının az olması iki tür lastikte da riskli. Ara kontrol etmek için http://goo.gl/zRTaJK böyle bir şey alınabilir. Ufak bir şey zaten.
-
@Üye Adı garanti konusunda haklısınız motoru satana kadar yağ bal sonra yüzünüze bakmazlar,hemen hemen bütün firmalar böyle.Mondial 100 UAG nin orijinal lastikleri bildiğim kadarıyla tubeless değil,sonradan siz mi taktınız,tubeless uyumlu olmayan janta tubeless lastik takılmaz.Eğer taktıysanız iç lastik te takmanız lazım.
-
@EthanHunt teşekkür ederim öneri için. Sipariş verdim bile. Şu şekilde anahtarlık şeklinde olanı varmış: https://www.aliexpress.com/item/Professional-2-150PSI-diagnostic-tool-Digital-LCD-Display-plastic-Tire-Air-Pressure-Gauge-Vehicle-Motorcycle-For/32701250922.html?spm=2114.13010608.0.56.ZFtica
@KASPINARLI servisin bana söylediği motorun lastiğinin tubeless olduğu. Lastik yerinden çıktığında içinde bir tube yoktu zaten. Sırf tepki çeksin diye verdiğim şöyle bir ilan var: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-100-guvenli-kazali-112-km-de-mondial-100-uag-333802412/detay/ Fotoğraflarına buradan bakabilirsiniz.
-
geçmiş olsun kardeşim. mondial bu arada olmaması gereken durumlar yapıyor inşallah bi japon alır kurtulursun.
-
İnanırım bende de çin malı bir motor vardı fren sistemini tutan tek bir somun yolda gevşeyip düşmüştü sonra frene bastım ve ön amortisör patlamıştı ve fren diskinin üstünde kitlenmiş bir balata kalmıştı :D lanet ettim 1 hafta içinde yaptırıp satmıştım. İtalyan ve ya japon al kurtul ama çok eski olmasın alet.
-
Motor tam da lastik sibobunu ezecek şekilde 1 metre civarı yüksekten tekerleri üzerine düşmüş olabilir. 2011'de ilk vitesli motorumu aldığımda motoru bahçede ağaca bağlamak isterken bikaç saçma olay yaşadım sonra motorla birlikte 1 metre altta bulunan alt bahçeye düştüm. Motoru dik tuttum dedim motor zarar görmedi ama akşam gezerken ön lastik patladı. Onun dışında kaç senedir iç lastikli motor kullanıyorum lastiklerle ilgili olağanüstü bi durum yaşamadım.
-
geçmiş olsun.
küçük hacimdeki motosikletlerin genellikle standart lastikleri kalitesiz olur ve adettendir az kullanıp iyisi ile değiştirilir. Muhtemelen montajda vs bir hata olmuş ve böyle bir kaza olmuş.
bu olayda gördüğüm asıl kalitesizlik, motorun malzemesinden çok firmanın yaklaşımı olmuş.
ölümden dönen iki insan var neticede.
motor incelenir, malzemede bir hata var mı yok mu kontrol edilir. defalarca özür dilenir. zaten 2500 - 3000 tlik motor . para iadesi veya yenisi ile değişim teklif edilir.
-
Geçmiş olsun demekten başka öteye gidemeyeceğim kusura bakma.yazmak istediğim de o kadar çok şey var aslında ama boşver allah beterinden korusun demekle yetiniyorum şu anda...
-
Dün çağrı merkezini tekrar aradım. Yetkili servisin yaptığı işlem karşılığında fatura vermemesi konusunda aramıştım ama isyanlarda olduğum için konu kaza sebebine ve kendilerinin ilgisizliğine geldi.
Uzun süren konuşmalar neticesinde söyledikleri şu: "Lastiği yerine takıp şişirdik. Herhangi bir kaçak yoktu. Demek ki motorda sorun yok. Tornaya gönderdik, onlar da baktı. Sorun yok. Havası iniktir, ağır binmişsinizdir. 2 kişi olacağınız zaman lastik basıncını ona göre ayarlamalısınız."
Kulağa başta mantıklı geliyor. Evet başka seçenek yoktur heralde. Ben acemiyim, çok anlamıyorum, yılların ustası doğru bilecektir diyorum. Sonra işten çıkıp evime giderken yolda üstüne 4 kişilik çekirdek aileyi sığdırabilmiş her tarafı pas içinde, ahı gitmiş, vahı beni de götürün diye yalvaran bir motor görüyorum. Optimum lastik basıncını bulana kadar pek çok kontrollü deney yapmışlardır heralde diyorum. Pas ise o kadar önemli değil zaten. Küçücük scooterlar görüyorum. Yine çin malı. Sadece atlet-şort(bazen atlet de yok) ikilisi ile göbekli bir abi ve 3 tane damacanasını görüyorum. Sürekli değişen ve büyük olasılıkla kapasite üstü ağırlığına göre lastiğinin basıncını nasıl da sürekli ayarlıyor diyorum. Nasıl da titiz, nasıl da dikkatli olabildiğine şaşıyorum. Keşke kask taksa, şeker de yiyebilse diyorum.
Özetle ben bu açıklamayı kabul edemiyorum arkadaş. Hala bana bu durum kullanıcı hatasıdır denmesi ve konunun kapanması içime sinmiyor. Hatam vardır demeye çalışıyorum ama bahsettiğim gibi bu kadar özensiz kullanıma rağmen hemen hiç lastik çıkması senaryosu göremiyorum, duyamıyorum.
Söyleyin bana lütfen. Benim suçum mudur bu durum? Ben mi kırdım kız arkadaşımın kolunu bilmeden de olsa? Lastik 35 bar değil de 29 olunca tamamen yerinden çıkan bir şey midir? Bu kadar rahat mı dağılır motor dedikleri? Bileyim, hiç binmeyeyim beceremeyeceksem. Ne kendimi ne başkasını tehlikeye atayım.
-
biz senelerdir lastik basıncını ayarlarmıyoruz 2 kişi binince teker çıkmadı çok şükür
saçma salak bilgi vermişler tabi adam demicek ya bunlar çin malı olur öyle şeyler
kardeşim sat kurtul
-
IRau adlı üyeden alıntı
biz senelerdir lastik basıncını ayarlarmıyoruz 2 kişi binince teker çıkmadı çok şükür
saçma salak bilgi vermişler tabi adam demicek ya bunlar çin malı olur öyle şeyler
kardeşim sat kurtul
sen uzmanmısın sen bilirkişimisin :D
-
Jant profilleri olması gerekenden kısaysa, normalde lastik atıyorum 25psi da atacaksa kısa olması da dolayı 28psi da atmış olabilir. Ama sonuçta lastik basınçlarına uyulması gerekir. Artçı alındığında arka lastik bir birim arttırılır. Başkasının başına gelmemesi senin başına gelmeyeceği anlamına gelmiyor. Bir arkadaşım ön takımda eksik parçayla yaklaşık bir yıl gezdi sorun yok ama başka birisi aynı durumda daha parça ilk çıktığı anda taklaya gelebilir.
Ama sen öyle düşünüp kendini harap etme. Sende de hata vardır ama daha ilk motorun olduğundan bilmemen normal. Özellikle çin malı sıfır motorda çok dikkatli olunmalı sağı solu 3'er 5'er defa kontrol edilmeli sallanan oynayan var mı?, lastik basınçları tamam mı? Eksik parça var mı? Diye. Ve ilk bir kaç yüz km artçı almamakta fayda var, hem sen alışana kadar hemde motorun ilk yağ değişimini atlatıp o ilk pis metal kıymıklı yağdan kurtulmasına izin verilmeli.
Kendini üzme normalde servise güvenebilmen lazım ama bu ülkede doktora bile güvenemezsin, bir doktorun dediğini 2 doktora daha giderek onaylamadan tam inanamadığın yerde, servise güvenme kendi işini kendin gör.
Yaşadığınız acemilik ve şanssızlık. Ama elbet başka faktörlerde var, kız arkadaşının kol korumalı dirsekliği olsa belki kırılmazdı mesela.
Eğer ders çıkarabildiysen hevesini kırma devam et. Ama son karar senin tabi ki. Sonuçta hislerini ben bilemem.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)