BMW R1150 GS ile kaza raporu.
Reklamlar
-
17 Ağustos 2016, 15:11
#1
Merhaba arkadaşlar.
Dün gece 400 km yol sonunda vardığım Biga girişinde, akşam saat 21:00 civarında, Çevreyolu'nda, malesef bir köpeğe çarptım. Olay şöyle gelişti:
Biga girişindeki ışıklarda durduk. Önümde üç araba vardı ve ben onları geçip en öne yerleştim. Yeşil yandı ve önden gaz açıp tek başıma seyretmeye başladım, hızım 80-90 km/h civarına ulaştı. Çevreyolu aydınlatması berbat, uzun da karşı tarafı rahatsız eder diye kısa far ile gidiyorum.
Bir an önümde hareket eden bir şey farkettim, tam önümde. Gözlerini gördüm ve gözlerimi kapadım. O kadar kısa sürede oldu ki bunlar, kontra manevra şansım olmadı. Köpeği farkettiğim gibi çarptım. Çarpma anında gözlerimi kapattım. Asfalta çarptığımda da açtım. Motor altımdan sıyrılıp gitti. Sağa düştüm, 80km/h hızla. Asfalta çarpma anını hatırlıyorum, sağ omzumdan geldi darbe. Sonra sürüklenmeye başladım. Bana iki yıl gibi geldi ama sanırım bir yirmi metre kadar sürüklendim. Bir ara ayağa kalkmaya çalıştım, baktım devam ediyor, kollarımı bedenime sarıp cenin vaziyeti aldım, o anda yuvarlanmaya başladım ve bir süre sonra durdum. Ardımdan gelen trafikten kurtulmak için kendimi orta refüjdeki çimenlere attım. Trafik durdu, motora baktım, sürüklenmeye devam ediyordu. Bir süre sonra, elli altmış metre ötede durdu. Sağ yan çantam sürtünmeden zarar gördü, cam kırıldı, sağ aynam kırıldı ve sinyalim zarar gördü. Motosiklet çalışıyor, BMW R 1150 GS, başka hasar yok. Motor koruma demiri biraz aşındı.
Bende tam koruma vardı. Kaskım sürtünmeden biraz çizildi. Sağ omuz korumam parçalandı, diz korumam da. Eldivenim yırtıldı, kesik eldiven değildi. Şunu farkettim ki, elbisemdeki tüm koruma noktaları darbe almış. Hem de insanın çıplak bedenle karşılayamayacağı güçte darbeler.
Çok küçük iki sıyrığım var, biraz da sırtım ağrıyor. Sağlık ekipleri kontrol ettiler, hastaneye de gittim, iyiyim.
Gelelim kazanın analizine:
1- Kırmızı ışıkta öne geçmeye çalışmayın. En arkada da kalmayın. Mümkünse ortalarda kalın. Çünkü arkadan gelecek darbeyi de önden çıkacak riskleri de siz almamış olursunuz bu şekilde.
2- Önünüze taş, hayvan, çukur gibi riskler çıktığında, eliniz gidonun bir tarafını hızlıca itsin (kontra tekniği). Bunun için ne kadar çok çalışırsanız, refleksleriniz o kadar gelişir. Ben geç kaldım, köpeği farkettiğim anda kontra yapmam gerekiyordu ama fırsat bulamadım ve çarptım. Bu, en önemli konu.
3- Ekmek almaya bile giderken tam koruma giyinin. Kask yetmez. Parmağımda bir asfalt sıyrığı (yanığı) var, acısı hiçbir şeye benzemiyor. Omzum yerine koruma parçalandı. İnsan bu şartlarda darbelere dayanıklı değil. Asfalta çarpma şiddetimi yaşasaydınız, eminim bu yazıma çok daha hak verirsiniz.
4- Son olarak, hayatımda ilk defa bir canlının hayatına son vermiş bulunuyorum. Yaşadığım vicdan azabı çok büyük. Tanrı'dan af dilemekle geçti kazadan sonraki saatlerim. Hayvanların, en az insanlar kadar yaşam hakkı var yeryüzünde. Ve doğayı bozup kentler kuran, onları da bu beton yığınları içinde yaşamaya "mahkum eden" biziz. Hayvan ne bilsin beton, asfalt, kent, bina. Kendi güdüleriyle yaşamaya çalışıyor işte. Çok üzgünüm, hayatını son buldurduğum o canlı için Tanrı'dan beni affetmesini diliyorum.
Lütfen dikkatli, önlemli ve en önemlisi de saygılı olalım sevgili dostlar.
Sağlıcakla kalın.
Baran.
BMW R1150GS
Reklamlar
-
17 Ağustos 2016, 15:21
#2
Moderatör
Çok büyük geçmiş olsun!. Allah beterinden ve benzerinden korusun.
Kaza yapmadan önce ekipmanın önemini bilmek en doğrusu. Bu sizin şansınız olmuş.
Motosiklet ile bir yere çarpmadığınız sürece hayatta kalma şansınız çok yüksek, eğer üzerinizde korumalarınız tam ise.
Tekrar geçmiş olsun.
Köpek için; sizinle aynı fikirde bir insanım, hayvanları çok severim, iki köpeğim var özellikle köpekleri daha da severim, yaşadığınız vicdan azabını da anlıyor ve paylaşıyorum, ama sonuçta şehirde yaşıyoruz, ve bu bir kaza.. İsteyerek yapmadığın, asla yapmayacağın bir şeyden ötürü kendini suçlama, biliyorum ne desek boş, ölen öldüğü ile kalıyor, ama hayatta bunlar da var..
-
17 Ağustos 2016, 15:25
#3
Öncelikle size üzüldüm çünkü tam koruma olmanıza ve sürüklenmenize rağmen o acıyı hissetmişsiniz. Sürüklenmek bir yere çarpmaktan daha iyidir diye düşünüyorum.
2. Olarak hayvan ne bilsin araba kamyon motosiklet vs. Burda sizle aynı düşüncedeyiz.
Motosiklet ise ön takımda bi sıkıntı yoksa halledilir.
Geçmiş olsun.
-
17 Ağustos 2016, 15:28
#4
-
17 Ağustos 2016, 15:31
#5
çok geçmiş olsun hocam size bir şey olmaması sevindirici.Tekrar yaşamamanız dileğiyle.
bu arada bu tip durumda kontra vermek her zaman kurtuluş olmayabilir köpek veya önümüze çıkan bir canlıdan kaçarken arkadan gelen başka bir aracın önüne kırabiliriz çok dikkatli olmak gerek.
-
17 Ağustos 2016, 15:35
#6
Yakın zaman da bende kaza geçirdim sizi çok iyi anlıyorum, anlamamış olmayı dilerdim... Geçmiş olsun ucuz atlattığınıza sevindim. Benim karşıma viraj girişinde çıkan köpekten kurtulup kontra verdiğimde ters istikametten başka bir köpek intihar gibi arka tekerin altına atladı, can verdi bende bunun acısını çektim... Sizin kadar şanslı değildim menisküsler ve çapraz bağlar zarar görmüş ameliyat oldum.
-
17 Ağustos 2016, 15:43
#7
Çok geçmiş olsun,ekipmanin önemi ne kadar önemli bi kez daha şahit olduk.sonuçta kaza ,isteyerek olan bi şey yok,bu yüzden kendinizi çok fazla uzmeyin.benim parçacı abi var bi mont istedim çıkartmaya üşendi yaz geldi diye depoya kaldirmis , ne yapcakmisim ben bu sicakta montu,birşey olmaz falan filan depodan bulmasi bi saat şimdi cart curt,bende alışveriş yapmiyorum artik hayir paradada pazarlik yapmiyoruzki kacsa kaç al hayrini gör
-
17 Ağustos 2016, 15:46
#8
Öncelikle çok geçmiş olsun, Allah beterinden korusun sizde birşey olmamasına sevindim fakat köpek için çok üzüldüm, sizin yapacak hiçbir seyiniz yoktu olsaydı şanslarınızı sonuna kadar kullanacağınıza eminim. Vicdan azabına gelince bende 5-6 sene önce kediye çarpmıştım arabayla. fakat hızım zaten 20-30 gibi sokak arasın da seyir ediyordum. saliselik bir olay oldu ben frene bile basamadan hayvan arka taraftan kaçtı gitti. İşin kötüsü hayvan kaçıp gidince görememem oldu ertesi gün 100metre kadar yukarıda yolda ölü bedenine rastladım renk falan tutuyordu büyük ihtimalle benim ezdiğim kediydi.
Tekrar çok büyük geçmiş olsun koruma ve ekipman gerçekten çok önemli.
-
17 Ağustos 2016, 15:46
#9
-
17 Ağustos 2016, 15:49
#10
cok geçmiş olsun
kımse istemez böyle olmasını ama bazı seylerin önüne geçilemiyor maalesef ALLAH beterinden korusun
-
17 Ağustos 2016, 15:50
#11
Geçmiş olsun, kaza öncesinde biraz yorgunluk veya dalgınlık varmıydı.Hızınız pek yüksek değilmiş, yani müdahale edilecek bir hızmış.Yanlış anlamayın sadece kazada olabilecek veya olmuş hatalarımızı analiz etmek açısından soruyorum.
Tekrar geçmiş olsun.
-
17 Ağustos 2016, 16:03
#12
Erdost adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, kaza öncesinde biraz yorgunluk veya dalgınlık varmıydı.Hızınız pek yüksek değilmiş, yani müdahale edilecek bir hızmış.Yanlış anlamayın sadece kazada olabilecek veya olmuş hatalarımızı analiz etmek açısından soruyorum.
Tekrar geçmiş olsun.
Sadece hiz degil tehlikeyle aranizdaki mesafe de onemli ki arkadas bu konuda sorun oldugunu acik bir sekilde paylasmis. Bu hadise ekipmanin onemi kadar tasitlarin aydinlatma donanimlarinin onemini de hatirlatmali bize. Motosikletimizin aydinlatmasinin yeterli olmadigini dusunuyorsak bu konuda mutlaka bir seyler yapmaliyiz.
Gecmis olsun.
-
17 Ağustos 2016, 16:20
#13
İstanbul'dan Biga'ya her 150 km'de bir yarım saat mola vererek geldim. Yolda dinlenik kalmaya çalışırım. O yüzden yol tüm gün sürdü. Dalgınlık ya da yorgunluk benim de dikkat ettiğim konudur. Hatta çok da keyifli gidiyordum.
Biga girişinde aydınlatma neredeyse hiç yok gibi. Direkler yüksek, belki de aydınlatmanın tam ısınmadığı ana denk gelmişimdir.
O kadar çok parametre var ki işin içinde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------
Aydınlatma kokusunda kesinlikle haklısınız. FF50 ya da Mikro D ile bu başıma gelmezdi.
-
17 Ağustos 2016, 17:12
#14
üstat geçmiş olsun. tam korumanın önemini hatırlamak adına aydınlatıcı olmuş.
motor ve köpek için üzgünüm ama size bir şey olmaması sevindirici.
tekrarlanmaması dileğiyle...
-
17 Ağustos 2016, 18:07
#15
gursus adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun hocam size bir şey olmaması sevindirici.Tekrar yaşamamanız dileğiyle.
bu arada bu tip durumda kontra vermek her zaman kurtuluş olmayabilir köpek veya önümüze çıkan bir canlıdan kaçarken arkadan gelen başka bir aracın önüne kırabiliriz çok dikkatli olmak gerek.
Öncelikle geçmiş olsun.
Detayıyla olayı, ve çıkardığınız dersleri paylaşmanız faydalı olmuş.
Bu arada arkadaşa hak veriyorum. Amerika'daki motorsiklet güvenliği kurslarında, eğer yola çıkan hayvan 15 kilo ve altındaysa, kaçmaya çalışmak yerine çarpmak tavsiye ediliyor. Anlık ani manevraların büyük çoğunluğu kazayla sonuçlanıyormuş. Hayvana çarpmayacağım diye yoldan çıkıp direğe, ağaca, başka bir araca çarpmak mümkün.
-
17 Ağustos 2016, 18:17
#16
Büyük geçmiş olsun , hassasiyetiniz ise ayrıca takdir ediyorum .Allah tekrar böyle acılar göstermesin
-
17 Ağustos 2016, 23:10
#17
Geçmiş olsun. Verilmiş sadakanız varmış ki, düştükten sonra bariyere, direğe falan çarpmamışsınız, veya arkadan gelen araçlar size zarar vermemiş.
Motor, ekipman tamir edilir, alınır. Köpek için yapacak bir şey yok, yola girerek hatasının bedelini ödemiş, evet gerçekten insan üzülüyor, hele bir hayvan severseniz üzüntü daha da katlanıyor. Ancak Size bir şey olmamış buna şükredin.
Gece motor ile yolculuk gerçekten risk, ya çok iyi aydınlatmanız olacak, ya da bir aracı 30-40 metre aralık bırakarak önünüze alıp takip edeceksiniz. Bir nevi o araç size rehberlik edecek.
-
17 Ağustos 2016, 23:56
#18
Geceye kalmakla hata ettiğimi düşünüyorum ben de. Çünkü İstanbul'da da gece sürüşlerini oldum olası sevmemişimdir. Zaten görünmüyoruz, gece hepten hayalet sayılırız. Görünmemeye bir de "görememe" ekleniyor böylece.
Giden can için yapılacak bir şey olmamasına rağmen, biz motosikletçiler doğaya, hayvanlara, insanlara ve tüm var olana saygılı insanlar olduğumuzdan, böyle bir olayı göğüslemek kolay değil. Çok üzgünüm.
Aydınlatma konusunda çok haklısınız. En kısa zamanda FF50 uygulaması yapmaya karar verdim.
Teşekkür ederim.
-
18 Ağustos 2016, 00:27
#19
Geçmiş olsun,üzücü bir durum
baran_F650GS adlı üyeden alıntı
Geceye kalmakla hata ettiğimi düşünüyorum ben de. Çünkü İstanbul'da da gece sürüşlerini oldum olası sevmemişimdir. Zaten görünmüyoruz, gece hepten hayalet sayılırız. Görünmemeye bir de "görememe" ekleniyor böylece.
Giden can için yapılacak bir şey olmamasına rağmen, biz motosikletçiler doğaya, hayvanlara, insanlara ve tüm var olana saygılı insanlar olduğumuzdan, böyle bir olayı göğüslemek kolay değil. Çok üzgünüm.
Aydınlatma konusunda çok haklısınız. En kısa zamanda FF50 uygulaması yapmaya karar verdim.
Teşekkür ederim.
-
18 Ağustos 2016, 02:29
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)