Güneşli günde ıslak kalan asfalt ve ilk kazam
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
Dün itibariyle ilk kazamı yapmış bulunmaktayım. Bursa'da Trilye yolunda gölgede kalan bölgelerde asfalt kurumamış(önceki gün yağmurluydu kaza günü hava 18 dereceydi). Viraja normal bir hızla normal bir açıyla yattığımı düşünüyorum ama bu kendimi yerde bulmama engel olmadı maalesef. Zemin su-çamur kombinasyonuyla bayağı kayganmış. Motoru kaldırırken bile ayaklarımız kaydı zorlandık. Lastiklerde yarım milim kadar bir tabaka kalmıştı kaldırdıktan sonra baktığımda :\ Bu tip havalarda yağmurlardan sonra gölgede kuytuda kalmış yerlere ekstra dikkat etmek gerektiğini böyle tecrübe ettim. Çok şükür ne bende ne motorda hasar var. Sadece arka fren pedalı yamulmuş grenajda çizik bile yok. Kazasız sürüşler hepinize dikkatli olalım.
Kask kameram kayıttaydı,izlemek yorum yapmak isteyen olursa linkten izleyebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=6y3Zxcuph7o
Reklamlar
-
kontra vermek yerine gidonu mu çeviriyorsun bana mı öyle geliyor
-
geçmiş olsun, sizde birşey yoktur gördüğüm kadarı ile lastikleriniz irc mi ?
-
Kontra ve viraj çalışman lazım. Durduğun yer de dönüşün de yanlış.
Geçmiş olsun bu arada. 2 gün önce de ben düştüm. Uçup sürüklendim baya.
-
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Yardım sever araba kullanıcısı hemen yardım etmiş neyseki
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
-
geçmiş olsun allah beterinden saklasın
-
Viraja girmeden önce motorun dengesi ile biraz fazla sert oynamışsın.Biraz daha erken frenlemeyi bitirip motoru optimum dengesine getirsen çıkarmışsın gibi geldi.Geçmiş olsun.
-
Çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.İnşallah en büyük kazanız bu olur
-
Cok gecmis olsun Motora kontrayi vermissin... nie gaz vermiyosun ? Viraj cok uzun cok fazla yavasliyosun birden... bian kendim kullaniomus gibi dusundum neguzel yol oyle ya
-
geçmiş olsun o videoyu 100-200 hatta 300 kere replay yap bu senin için çok yararlı olur söze görek yok
-
öncelikle geçmiş olsun ve en büyük kazan bu olur insallah. benden daha tecrübeli arkadaşlar muhakkak vardır ama şahsi görüşüm. yüksek devirde cok fazla gazla oynuyorsun.Viraja girmeden hızını ayarlaman ve kontranı yapman gerekirdi. Virajın içinde fren yapıp kontradan sonra gazı açmaman motoru yatırmanın en büyük sebebi diye düşünüyorum. Islak zemin ve fabrika çıkışı lastikler (aksini söylemediğinden öyle olduğunu var sayıyorum) dolaylı sebepler.
-
twist of the wrist filmini izlemeni tavsiye ederim. youtubeda türkçesi var. adı bileği bükmek olması gerek. eminim yardım dokunacaktır.
-
Bazen kaliteli lastik kullanmak böyle hataları küçük sendelemeyle kurtarabiliyor geçmiş olsun
-
Gecmis olsun rabbim.daha buyukleri ile karsilastirmasin. Bu ufak siyrik olmus ya sikinti yok😐
-
Motoru yatırdıktan sonra tekrar ön frene mi dokundun, ya da debriyajı çekip bıraktın mı bilmiyorum. Zeminin kayganlığının etkisi de vardır tabi ma viraj tekniğinde birşeyler eksik gibi geldi bana, geçmiş olsun.
-
Çok gecmis olsun. Kafaniz bariyerin altina giriyor siz dusunce. Hizli olsaniz gecen otobuse carpan cocugun kazasi gibi...
Son kazaniz olur umarim.
-
ben böyle düşsem grenaj parçalanırdı heralde:D grenaj koruması iyi bişiy:D geçmiş olsun
-
DamienRice adlı üyeden alıntı
kontra vermek yerine gidonu mu çeviriyorsun bana mı öyle geliyor
Hocam videoda yolun ne durumda olduğu belli olmuyor maalesef, kontra tekniğini biliyorum, kontrayı verirken ve verdikten hemen sonra gidonun çok kolay hareket ettiğini düşündüm ve hemen ardından ön bırakıyor zaten. Yani gidonun sağa oynaması yahu bu niye bu kadar hafif diye düşünürken oldu sonrası malum zaten.
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun, sizde birşey yoktur gördüğüm kadarı ile lastikleriniz irc mi ?
Hiçbir şey yok hocam çok şükür , motor o kadar güzel kaymış ki karenajda çizik bile yok Lastikler irc evet.
Draconian adlı üyeden alıntı
Kontra ve viraj çalışman lazım. Durduğun yer de dönüşün de yanlış.
Geçmiş olsun bu arada. 2 gün önce de ben düştüm. Uçup sürüklendim baya.
Hocam biraz daha açar mısınız , virajdan önce düzlükte yolun ortasındaki çamurlardan kaçmak için sağa yapışıyorum ondan sonrasında nerede hatalıyım? Size de çok geçmiş olsun Allah başka kaza bela vermesin. Yani normalde pegleri görüp stabil viraj alabiliyorum. Burada tutuşun azlığını düşünürken yanlış bir şeyler yapmış olabilirim ama kontrada ve çizgide hatalı olduğumu düşünmüyorum.
Videodaki benim ilk viraja bakabilirseniz orada da hatalı mıyım sizce? (24. saniye)
Erdost adlı üyeden alıntı
Viraja girmeden önce motorun dengesi ile biraz fazla sert oynamışsın.Biraz daha erken frenlemeyi bitirip motoru optimum dengesine getirsen çıkarmışsın gibi geldi.Geçmiş olsun.
Teşekkür ederim. Ben de aynısını düşünüyorum hocam , ancak frenleme konusunda aşırı bir fren yapmıyorum orada ancak o frenle bile hani sanki 1 milim daha sıksam freni kitleyeckemiş gibi bir his vardı ondan ne daha fazla sıkmayı gözüm yedi, ne de erken bırakmayı sonuç olarak yine de düştük. Videonun başında da sağa yapışmamın sebebi yolun ortasındaki çamurlar kameradan belli olmuyor ancak ileride de sağdaki çamura çok yakın geçmişim farketmeden, motorun lastiklerinin ortasında yarım milimetre kadar zeytinyağı kıvamında çamurumsu bir şey birikmişti, motoru kaldırdıktan sonra düzlükte çok hafif gaz açmalarda bile patinaja düşüyordu motor. O sebeple yağ mağ dökülmüş olma ihtimalini bile düşündüm. Kısmet böyleymiş tecrübe olmuş oldu, ilk fırsatta lastikleri değiştiriyorum, tekeriniz düz bassın.
ccc67 adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.İnşallah en büyük kazanız bu olur
Çok teşekkürler hocam Allah hiçbirimize kaza bela göstermesin inşallah.
ardacik adlı üyeden alıntı
Cok gecmis olsun Motora kontrayi vermissin... nie gaz vermiyosun ? Viraj cok uzun cok fazla yavasliyosun birden... bian kendim kullaniomus gibi dusundum
neguzel yol oyle ya
Hocam yol çok güzel de asfaltta bir ben eksiğim Ne frende ne kontrayı verirken yol tutuş hissi yoktu zaten. 50 den 30 a düşmek için frene dokunuyorum ama buzun üstünde gidiyordum sanki. Gidon da kontradan hemen sonra aksi yönde oynuyor farkettiyseniz akabinde düşüyorum. Ön tekerde zaten tutuş hissi olmadığı için gazı ani açmayayım derken biraz ben geç kaldım heralde açar açmaz düşüyorum zaten...
ismail kozan adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun o videoyu 100-200 hatta 300 kere replay yap bu senin için çok yararlı olur söze görek yok
Teşekkürler hocam , youtube sayıyorsa eğer o izlenmelerin yarısından fazlası benim muhtemelen
adenizkusu adlı üyeden alıntı
öncelikle geçmiş olsun ve en büyük kazan bu olur insallah. benden daha tecrübeli arkadaşlar muhakkak vardır ama şahsi görüşüm. yüksek devirde cok fazla gazla oynuyorsun.Viraja girmeden hızını ayarlaman ve kontranı yapman gerekirdi. Virajın içinde fren yapıp kontradan sonra gazı açmaman motoru yatırmanın en büyük sebebi diye düşünüyorum. Islak zemin ve fabrika çıkışı lastikler (aksini söylemediğinden öyle olduğunu var sayıyorum) dolaylı sebepler.
Teşekkür ederim hocam yorumunuz için dikkate alacağım. Lastikler fabrika çıkışı evet , ama inanın virajda frene dokunmadım. Önde tutuş hissi olmayıp gidon da oynaşınca gazı aman yavaş açayı... derken yerde buldum kendimi.
MimTolga adlı üyeden alıntı
Motoru yatırdıktan sonra tekrar ön frene mi dokundun, ya da debriyajı çekip bıraktın mı bilmiyorum. Zeminin kayganlığının etkisi de vardır tabi ma viraj tekniğinde birşeyler eksik gibi geldi bana, geçmiş olsun.
Mutlaka hatam vardır hocam motor üstünde bir gariplik hissedince insan bir sürü şey düşünüyor o kısacık zamanda. Virajdan önce kayma tutuş hissi olmamasından endişelenip çok hafif fren yapıyorum ve fren geç bitiyor, akabinde yine önün tutuşunu zaten az aman gazı yavaş açayım derken aşırı kayganlaşmış asfaltta zincirleme reaksiyonun sonucu olarak yapışıyorum.
Teşekkür ederim yorumunuz için tekeriniz düz bassın.
-ZERO- adlı üyeden alıntı
Çok gecmis olsun. Kafaniz bariyerin altina giriyor siz dusunce. Hizli olsaniz gecen otobuse carpan cocugun kazasi gibi...
Son kazaniz olur umarim.
Allah korumuş hocam diyecek bir şey yok çok şükür hasarsız atlattım. Tekeriniz düz bassın
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
4Vaqrant adlı üyeden alıntı
ben böyle düşsem grenaj parçalanırdı heralde:D grenaj koruması iyi bişiy:D geçmiş olsun
Teşekkürler. İlginç olan koruma takozu falan da yok. Fren pedalı o vazifeyi görmüş heralde yolun da kayganlığı grenajın çizilmesini önlemiş diye yorumladım :D
-
benim şahsi fikrim tamamen yanlış viraja girmen.2 video'yu da izledim 'ters kontra' der konuyu kapatırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)