Güneşli günde ıslak kalan asfalt ve ilk kazam
Reklamlar
-
manofsteel adlı üyeden alıntı
benim şahsi fikrim tamamen yanlış viraja girmen.2 video'yu da izledim 'ters kontra' der konuyu kapatırım.
Saygım sonsuz hocam, düşmüşüm sonuçta her şey mükemmel olsa düşmezdim.
Fakat "ters kontra" derken neyi kasediyorsunuz? Kontrayı yanlış yöne vermemi kastediyorsanız fiziksel olarak öyle bir dönüş yapabilmem imkansız zaten; normal bildiğimiz kontra tekniğinden bahsediyorsanız ters kontra demek terimsel olarak yanlış. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
Reklamlar
-
xantrk adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba,
Dün itibariyle ilk kazamı yapmış bulunmaktayım. Bursa'da Trilye yolunda gölgede kalan bölgelerde asfalt kurumamış(önceki gün yağmurluydu kaza günü hava 18 dereceydi). Viraja normal bir hızla normal bir açıyla yattığımı düşünüyorum ama bu kendimi yerde bulmama engel olmadı maalesef. Zemin su-çamur kombinasyonuyla bayağı kayganmış. Motoru kaldırırken bile ayaklarımız kaydı zorlandık. Lastiklerde yarım milim kadar bir tabaka kalmıştı kaldırdıktan sonra baktığımda :\ Bu tip havalarda yağmurlardan sonra gölgede kuytuda kalmış yerlere ekstra dikkat etmek gerektiğini böyle tecrübe ettim. Çok şükür ne bende ne motorda hasar var. Sadece arka fren pedalı yamulmuş grenajda çizik bile yok. Kazasız sürüşler hepinize dikkatli olalım.
Kask kameram kayıttaydı,izlemek yorum yapmak isteyen olursa linkten izleyebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=6y3Zxcuph7o
kaskı da kaptın hadi hayırlı olsun
-
Mrb gecmis olsun.benim dusuncem viraja gelmeden işleri bitirmemişsin hız düşürme vites ve gaz ile oynuyorson ustalar daha iyi cevaplamış
-
DamienRice adlı üyeden alıntı
kaskı da kaptın hadi hayırlı olsun
Teşekkürler hocam , her şeyde varmış bir hayır . İlgilenen herkese tekrar tekrar teşekkürler AEA ekibinine de çok teşekkürler sorumu okuyup durumu değerlendirmesiyle gerekli bilgileri verdiler. Üstüne bir de kask hediye ettiler daha ne olsun
-
Mersin İl Temsilcisi
Nacizane dusuncelerim,
- Öncelikle, ters kontra diye bir sey yoktur. Kontra karşıt demektir. Ters karşıt demek düzdür. Zaten öyle bir teknik terim de yok. Ustalar yıllarca bu yanlış kelimelerle savasiyor. Kontra kontradir.tekniği bellidir.
- kaza goruntusune yorumum ise;
Öncelikle barierlerden uzak durun.
Jiroskopik hata yapıyorsunuz. Şöyle ki, gazı kısinca kompresyona girmiş o esnada ön fren sikmissiniz, ve yük on lastige binip arka teker hafiflemiş ve kaygan zemine basamamis. Sonra gazı açınca yük arkaya geçmiş ve on teker basamamis ve ani açılan gazla arka teker devri yere basmayan on tekerden yüksek olduğundan kic atıp kaygan zemin etkisiyle yatmissiniz. Lastikler soğuk, zemin kaygan, virajlara girisin 3 temel esas tamamlanmaması, apex hatası ve kolların gerginliği, devirsiz kullanım, kompresyon ve ön fren kullaniminiz ve daha pek çok etken bunlara sebep. Telefondan yazmazsam çok daha uzun bilgi verebilirdim. İleri ve güvenli surus eğitimi alın ve bol bol eğitim ve kaza videosu izleyip analiz yapın.
Zamana zaman taniyin.
Tekeriniz düz bassin..
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Nacizane dusuncelerim,
- Öncelikle, ters kontra diye bir sey yoktur. Kontra karşıt demektir. Ters karşıt demek düzdür. Zaten öyle bir teknik terim de yok. Ustalar yıllarca bu yanlış kelimelerle savasiyor. Kontra kontradir.tekniği bellidir.
- kaza goruntusune yorumum ise;
Öncelikle barierlerden uzak durun.
Jiroskopik hata yapıyorsunuz. Şöyle ki, gazı kısinca kompresyona girmiş o esnada ön fren sikmissiniz, ve yük on lastige binip arka teker hafiflemiş ve kaygan zemine basamamis. Sonra gazı açınca yük arkaya geçmiş ve on teker basamamis ve ani açılan gazla arka teker devri yere basmayan on tekerden yüksek olduğundan kic atıp kaygan zemin etkisiyle yatmissiniz. Lastikler soğuk, zemin kaygan, virajlara girisin 3 temel esas tamamlanmaması, apex hatası ve kolların gerginliği, devirsiz kullanım, kompresyon ve ön fren kullaniminiz ve daha pek çok etken bunlara sebep. Telefondan yazmazsam çok daha uzun bilgi verebilirdim. İleri ve güvenli surus eğitimi alın ve bol bol eğitim ve kaza videosu izleyip analiz yapın.
Zamana zaman taniyin.
Tekeriniz düz bassin..
Zaman ayırıp bilgilendirdiğiniz için çok çok teşekkür ederim hocam. Her dediğinizi dikkatlice gözden geçireceğim. İlk işim de lastik ve eğitim almak. Tekrar teşekkürler tekeriniz düz bassın.
-
Çok geçmiş olsun bir an bariyerlerin köşeli demirlerini görünce eyvah dedim. Bu kazalarda ne olduğunu yaşayan bilir o yüzden videodan yorum yapmak her zaman doğru değil. Her halikarda virajda fren olmamalı, çünkü bütün yol tutuş dinamiklerini değiştiriyor ve en ufak zemin hatasında böyle şeyler oluyor. O alanda "black ice" tabir edilen asfaltın gizli buzlanması da söz konusu olabilir. Yine de tavsiyem daha yumuşak hamurlu bir lastik alın ve tabii kaza kazadır olacaksa olur ama eğitim de alın ...
-
Adami bu kadar ezdikten sonra artik takla atsa koymaz buraya. Selametle
-
Geçmiş olsun bende butür olaylar başıma gelmesin diye gidip 700tl verip Michelin pilot serisi lastik aldım irc den 5 kat iyi olduğunu söyleyebilirim
-
xantrk adlı üyeden alıntı
Saygım sonsuz hocam, düşmüşüm sonuçta her şey mükemmel olsa düşmezdim.
Fakat "ters kontra" derken neyi kasediyorsunuz? Kontrayı yanlış yöne vermemi kastediyorsanız fiziksel olarak öyle bir dönüş yapabilmem imkansız zaten; normal bildiğimiz kontra tekniğinden bahsediyorsanız ters kontra demek terimsel olarak yanlış. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
Tekrar geçmiş olsun. Twist of the wrist'i izlemeni tavsiye ederim.youtube da var tek parça
-
-
eminkaptan adlı üyeden alıntı
Adami bu kadar ezdikten sonra artik takla atsa koymaz buraya. Selametle
Ne olursa olsun koymam gerektiğini düşünüyorum hocam. Eleştirilere sonuna kadar açığım, kimsenin de benim kötülüğümü düşünerek bunun altına bir yorum yapacağına inanmıyorum. Ha katılmadığım yorum olunca cevap veriyorum tabii ama bu demek değil ki onu sallamadım okudum geçtim. Okuyup izleyip zaman harcayan herkese tekrar teşekkür ederim. Hiçbirimizin benzer olaylar yaşamaması dileğiyle.
overprotec adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun bende butür olaylar başıma gelmesin diye gidip 700tl verip Michelin pilot serisi lastik aldım irc den 5 kat iyi olduğunu söyleyebilirim
Hocam inanın paramı denkleştirdim, kışın binmiyorum motora havalar 15derecenin üstüne çıkmadan, hafta sonu Bursa'da bir bayi pirelli lastik satıyor gözüküyor oraya bakarım yoksa motolastikten sipariş veririz diye kararlaştırmıştık ailemle en kötü fuarda hallederiz dedik. Kısmet böyleymiş, varmış bir hayır bunda dasağolsun AEA ekibi de kask hediye etti
-
öncelikle geçmiş olsun iki videonu izleyerek ufakta olsa düşüncelerimi belirtmek istiyorum
1 virajlara girmeden hızını vitesini konumlanmanı yapmada gecikiyor ve virajda oynama yapıyorsun
2 virajlarda olması gereken apeks noktalarını bazen kestiremiyorsun çok erken veya çok geç contra veriyorsun
3 contra verirken sanki gidonu hafif öne iterek değilde gidona yukarıdan aşağı baskı yapıyormussun gibime geldi böyle yapıyorsan bu kısmı yeniden gözden geçir
4 contra verirken biraz sert davranıyorsun bunu biraz daha yumuşak hale getir
5 bana göre düşük sayılabilecek hızlarda mesela 70 km kadar olan hızlarda motoru yatırdığın yöne yatma sağa yatırıyorken kendini sola vererek motor üzerinde dik konumda kal bu şekilde lastiğin yola temas eden kısmına daha fazla yük binecek ve tutuşu daha artacaktır düşük hızlarda yerçekimi ve ivmelenme ve ağırlık merkezinden ( yatırdığın yöne sende yatar yada sarkarsan )lastiğe fazla yük binmediğinden lastık kayma yapabilir ( heralde arkadasın söylediği ters contra kısmında bunu demek istemiş)
6 iyi bir lastik belki bu videodaki hataları tolere edebilirdi fakat irc veya en dandik lastikle bile doğru kombinasyon yapıldığında çok rahatlıkla bu viraj alınabilirdi lastik etken olabilir ama sorunun büyük kısmı senden kaynaklı
Bunları laf olsun diye yada kendini kötü hissetmen için söylemiyorum sadece benim şahsi kendi düşüncelerim ben yeri geliyor buzun üstünde gidiyorum en tırt lastiklerle sürüşü etkileyen birçok unsur oluyor her zaman temkinli olmakta fayda var tekrardan geçmiş olsun
-
Aynı hatayı bende zamanında yaptım fakat refleks sayesinde ayağımla yerden destek alarak kurtardım
Yani benim ters kontra'da demek istediğim şu ki: sağa dönerken direksiyonu'da sağa çevirdiğin açıkça belli oluyor.halbuki tam tersi olması gerekiyor.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc
Hatta bilgi amaçlı da şunu şuraya koyayım
-
manofsteel adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=9Czt4njKcpQ
Aynı hatayı bende zamanında yaptım fakat refleks sayesinde ayağımla yerden destek alarak kurtardım
Yani benim ters kontra'da demek istediğim şu ki: sağa dönerken direksiyonu'da sağa çevirdiğin açıkça belli oluyor.halbuki tam tersi olması gerekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=9Czt4njKcpQ
Hatta bilgi amaçlı da şunu şuraya koyayım
motora yeni başladığım zamanlarda virajları geliştiriyorum ufaktan bi gaza gelmişim falan herşeyi ayarlamışım bi güzel tatlı tatlı yatırmış motoru gidiyorum logar kapağı geldi arka lastik bi kaydı tam yeri öpecekken tüm gücümle yerin tabanına bi tekme atmıştım motor aninda dikelmişti ama o duygu iliklerine kadar hissettiğin yusuf pahabiçilemez ucuz atlatmışsın
-
ayzek adlı üyeden alıntı
motora yeni başladığım zamanlarda virajları geliştiriyorum ufaktan bi gaza gelmişim falan herşeyi ayarlamışım bi güzel tatlı tatlı yatırmış motoru gidiyorum logar kapağı geldi arka lastik bi kaydı tam yeri öpecekken tüm gücümle yerin tabanına bi tekme atmıştım motor aninda dikelmişti ama o duygu iliklerine kadar hissettiğin yusuf pahabiçilemez
ucuz atlatmışsın
Aksine çok duygusuzum ben
-
manofsteel adlı üyeden alıntı
Aksine çok duygusuzum ben
aynadan gördüğüm kadarıyla ekipman yok t-shirt le iyi toparlamıssın allah bilir alttada kapri yada sort asfalt yanığından kurtulmuşsun
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
ayzek adlı üyeden alıntı
aynadan gördüğüm kadarıyla ekipman yok t-shirt le iyi toparlamıssın allah bilir alttada kapri yada sort asfalt yanığından kurtulmuşsun
öğle yemeğine çıkmıştım o gün ceketimi almamıştım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)