Zannetmiyorum ki bunu yazan, okuyan, tavsiyeler veren, fikir belirten bir çok insan modern çift diskli ön freni sonuna kadar kullanacak kapasitede olsun. O kadar kolay değil çünkü.
Limite yaklaşmak için limiti geçme riskini almak lazım. Bunun için yüksek performanslı sürüşü okullarında takla atmayan, yan yatmayan özel motosiklet üzerinde çalıştırıyorlar öğrencileri.
Kitap okuyup, yirmi saatlik eğitimlere gidip, ara sıra deneyip, teorik bilgi edinmekle bir yere kadar. Sıralama şöyle bence:
1. Fırsat varsa adamakıllı okul
2. Durum müsaitse ABS'li motorsiklet
3. Hiç acele etmeden, uzun süre zarfında, motorsikleti ve tepkilerini tanımanın verdiği güvenle azar azar limitleri arttırmak.
1 ve 3. Seçenekleri yapmaya başlıyorum
ben ilk 500 km de 3 kere düştüm. sonra da bir daha düşmedim. zamanla bazı şeyleri öğreniyor insan.
Emeklemeden koşmaması gerektiğini öğreniyor insan
O naylon lastiklerle hiçbir şeyin denemesi yapılmaz. Hiç tavsiye etmem. Ayrıca ön frene asılmayı deniyorsan motorun dik olduğundan kesinlikle emin olmalısın aksi halde düşmemen için hiç bir neden yok.
Ön jant yamulmuş göbek tarafından,30 tl gibi bir fiyatla şaşmazın karşısından düzelttirdim.Şuan sola çekiyor ve balata sürtüyor sola çekmesinin sebebi balatanın sürtmesi olabilir mi ? Ayrıca balata ve disk toz vs almış olabilir bu sebepten dolayi surtuyor olabilir mi ? Veya tekeri takarken bir yanlislik olabilir mi ?
Canını seviyorsan o janti çöpe at kardeşim.Farkettiysen sana ilk uyarıyı trafiğe kapalı alanda vermişler.balataya surte surte motorunu yakarsın. Daha kötüyü bu kusur kaza yaptırır.
Hiç bir insanoğlu abs den daha güvenli şekilde durabilecek bileğe sahip değil. Aman dikkat et kardeşim aman.
Herkes tutturmus egitim diye. Bi cok motorcu dostlarimizin egitime vercek paralari yok. Ona ragmen bu arkadas bilincli bir motorcuymuski deneme yapiyomus. Bence kesinlikle egitim alicak para yok ise kapali alanda boyle deneyerek tecrube almalilar. Bu konuda arkadasi tebrik etmek isterim.
Bu arada kesinlikle janti degistir. Mutlaka en iyi ihtimal balans yapar jant
benzin akıtmasının sebebi ben eğitim alanında motoru yan devirdiğimde başıma geldi. motor bi süre çalışmadı sebebi motora giden yakılmayan fazla benzinin dışarı atılmasından kaynaklanıyormuş. motora tekrar benzin ulaşana kadar çalışmamıştı 1 2 dakika sonra çalıştırabilmiştik.
Balatanin surtme sebebi ise mil somununu fazla sıkmammış.2.el aldigim icin o kadar çok üzülmüyorum duruma.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)