Sabitlendiği için teşekkürler
Sabitlendiği için teşekkürler
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
Çok güzel anlatmış Ahmet arkadaşım durumunu. Yazdığı herşey onun tecrübesi her noktasına katılıyorum. Ne demis Ahmet, yeterli tecrüben yoksa kapasiten üzerinde motoru kullanma,kafa doluysa konsantrasyonu azaltacak birşeyler varsa kullanma,dikkatini dağıtacak başka birşey olmasın. Arkadaslar kaza ihtimali her zaman var fakat pilotaj ve çevresel faktörler bu olasılığın yüzde kaçını belirliyor, bu bir istatistik ve hesaplama işidir. Biz kendi üzerimize düşen gerekenleri yapalım sonrasi allaha kalmış. Çok basit bir örnek vereyim,gittiğim eğitimlerden birinde eğitmen bize şunu öğretmişti su birikintisi belli bir hızın üstünde girildiğinde teker ile yuzuyeyin teması neredeyse keser ve hava boşluğu etkisi yapar bu gibi bir durumda su gördüğünüzde hızınızi olabildiğince düşürün yoksa motor zeminin kayganligindan önce hava boşluğu etkisinden kontrolu kaybedecektir. . Gece sürüşü örneği, bizim görüşümüzu azaltacak her şart tehlikeyi arttırıyor, mümkün olduğu müddetçe gece yol yapmamak kaza ihtimalini düşürür çünkü daha önceden görüp tedbirini alabilegimiz seyi çok gec görebiliriz. Yağışlı havalarda buna başka bir örnek.Bu ve bunun gibi birçok tecrübeye dayalı bilgi. Şimdi eger bu kaza olacaksa olacak ama tecrübe bilgi vs göz ardı etmek bana çok büyuk bir hata olarak geliyor
Insan gercektende hissediyor anlattiklarini gecmis olsun diycem ama sadece laftan ibaret kalicak boyle olaylarin kimsenin basina gelmemesi ve belki bir mucize olmasi dilegiyle.
Güzel haraketler bunlar 600cc 1000cc başlasam birşey olmaz diyen arkadaşlara fayda sağlar umarım
Konu sahibine yine acil şifalar diliyorum
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Durumuna cok üzüldüm, Allah yardımcın olsun. Bu yaziyi yazdigin icin tesekkur ederim. Insallah herkes okur
bu videoyu izlemeni öneririm. 600cc ile başlanmaz diyenlere karşıyım. bence psikolojik testten geçen insanlar motosiklet sahibi olmalı sadece ama her zaman doğru ve yanlış bir arada olmaya devam edecektir bunu engelleyemiyoruz.
al sana küçük cc ile başlamış ve zamanla ustalaşmış yılların pro motorcularından görüntüler, onlar kaza yapmıyorlar maşallah;
fatih.met olaya yanlış açıdan bakıyorsun. Olay kaza yapıp yapmamak değil. Olay kaza yapma ihtimalini en aza indirmek. Hiç motor kullanmamış bir kişinin yüksek cc ve beygir ile kaza yapma oranı daha yüksektir. Tabi diğer şartlar da kaza riskine etkendir. Örnek verdiğin resimlerde ki kişiler profesyonel kişiler. Onlar sınırları zorlayarak yarışıyorlar ve en ufak hataları pahalıya patlayabiliyor.
al sana küçük cc ile başlamış ve zamanla ustalaşmış yılların pro motorcularından görüntüler, onlar kaza yapmıyorlar maşallah;
Bu bakış açısına hayran kaldım gerçekten.
haklısınız, aslında şehir içi veya şehirler arası motosiklet kullanıcıları da bu profosyonel sürücüler gibi sınırları fazla zorludıkları için kaza yapıyorlar ve sonra çok üzücü durumlar olabiliyor.
acemi olmaktan ziyade sınırları fazla zorlamamak kazayı önler, öyle yani. profosyonel olmak yetmez diyebiliriz aynı zamanda.
o yüzden ne ile başlarsanız başlayın ama lütfen kuralları fazla ihmal(ihlal) etmeyin. apaçi sürücüler sağolsun tüm motorcuları apaçi belleyenlerin tepkileriyle karşılaşıyorum yollarda ve kimi zaman fırça atmaya yelteniyor yaya ve diğer araç kullanıcıları.
600cc ss ile yada 125cc cup ile başlamanızdan ziyade lütfen saygılı bir şekilde kullanmaya özen gösterin.
Profesyonel suruculer paso kaza yapiyorlar, cunku limitleri zorlamadan basarili olmalari imkansiz. Limitleri asmadan limitleri zorlamak da mumkun degil.
Acikcasi "tecrubeli suruculer limitleri zorladiklari icin kaza yapiyorlar" fikrinin de cok kapsayici olduguna inanmiyorum. Bazen ".oku .okuna" oluyor kaza, sacmasapan, hic olmayacak sebeplerden oturu. AEA'nin kazasina bakin, yakin cevremde tecrubeli ve akli basinda insanlarin yaptigi kazalar genelde boyle. Adi ustunde kaza. Nasil olacagini beklediginiz sekilde olmuyor cogunlukla.
Genc ve acemi kazalarinin sebebi genelde belli, ama belli bir seviyeden sonra hic beklenmedik seyler kazaya sebebiyet veriyor. Kaza olunca da iflahini aliyor insanin.
fatih bey. Kişisel tanımasamda Murat abimiz Allah rahmet eylesin. 1000CC ile başlayıp gerçekten hakkını vererek kullandı. Ve elim bi kaza sonucu hayatını kaybetti.
Şöyle bi düşünün bakalım. Bir elin parmağını geçiyormu etrafınızda yüksek cc ile başlayıp 1 sezon sonra satmayıp sağlam kullanıp güzel kullanan biri?
Konu ne,Ciddi bi yaralanma,sakat kalma var. Siz bu konuda gelip 600 le baslayın ne olacak diyorsunuz.
Konu başlığı ne?
Dediklerinize de genel olarak katılmıyorum. Yeri burası değil.
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
mesajlara bakıyorum da halen motosikletin doğasını kavramaktan uzak fikirler beyan ediyorsunuz.
iki tekere binen eninde sonunda kaza ve kazalar yapacaktır.
mesele bu kazaları nasıl yapacağınız ?
kafada kask, korumalı mont, pantolon gibi ekipmanlar ile mi ?
yoksa şıpıdık terlik, şort, tişört ile mi ?
60 la giderken mi ?
160 la giderken mi ?
arkadaşa geçmiş olsun diyorum, umarım dermanını bulur.
motoru aldığında kendisine ışık tutacak birilerinin olmamasına cidden çok üzüldüm.
hep bu yalnızlık mahvediyor bizi.
can't be worried about that shit. life goes on man.
ben o kadar çok yazı yazıyorum ki ama herkes işine gelen kısımlardan alıntı yapıyor. ne ile başlarsanız başlayın ama lütfen düzgün ve saygılı kullanın şu motosikletleri.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
yaşamadan öğrenemezsin diyorlarya işte bu büyük yarış motorlarıyla kaza yapma riskini yaşamadan öğrenemiyor çoğu insan.
öğrenmek isteyenin özel bir öğretmene ihtiyacı yok. artık internette o kadar çok bilgi var ki bir çok şeyi insan kendi başına öğrenebilir.
büyük hacim ile başlamak yetenek ve kapasite işi ve bu kapasite kimde var kimde yok bilemeyiz! bu yüzden nasıl kullandığı daha önemli çünkü basit bir commuter bile 100 km üzeri hıza çıkabiliyor ve ölmek için 50 km hız yeterli bence.
yaw ben haklıyım işte niye anlamıyorsunuz
Şunu ne zaman okusam yüreyim burkuluyor. İrkilip kendime geliyorum.
Allah yar ve yardımcın olsun kardeşim
şahsi motosikletim başladığımdan beri scooter dır.
250 cc aşmadım ihtiyacım yok.
R1, R6, 600rr gibi makinaları test etme şansım oldu.
kardeşim bunların hepsini ve benzerlerini aldı, kullandı.
gördük yani.
600 cc motosiklet ile commuter kıyaslaması mantıksal sınırları zorlar.
600 cc spor bir motosikletin karakteri ile aynı moto hacmine sahip scooter, enduro ya da farklı tarz motosikletlerin karakterleri aynı değildir.
bu sebepten bu şekilde yaklaşmayın konuya.
kullanıcının kapasitesi; kullanım süresince edindiği motosiklet tecrübesi, kültürü ve görgüsü ile gelişir.
motosiklet eğitimi almak eğitimde alınan bilgileri uygulamaya almadan bir anlam ifade etmez.
her disiplinin kendi içerisinde kuralları vardır.
motosiklet de kendi doğası çerçevesinde kurallarını oluşturmuştur.
kurallar gelişir, değişir.
sizlerin bu kurallardan bihaber olmanız o kuralların olmadığı, işlemediği anlamına gelmez.
basit hataların bedeli ağır oluyor.
işte sizin belirttiğiniz şekilde konuya yaklaşan gencecik bir arkadaşımızın başına gelenler.
bu memleketteki motosiklet kültürü diğer alanlarda kültür ne kadarsa o kadardır.
Başta ne olmuş olabilir ki demiştim ,
ama hikayeni tamamen okuyunca , iğneler battı kalbime .
Ne söyleyecek söz bulabiliyorum , ne bir yorum yapabiliyorum .
Seni toparlayacak tek şey senin canı gönülden dostların olacaktır , Allah'a dua ediyorum rahmet ve sevgisiyle seni tekrar hayata bağlasın .
hayatı hiç bir zaman bırakma ne olur , benliğinde saklı olan tutkuyu sakın ola bırakma, Allah'a emanet ol .
senin için bir şey yapabilmeyi becerebilseydim .
dün değil önceki günü motosiklet sevdalısı bir abimden yeni birşey öğrendim ve bunu onun motorunda yapmamı istedi, ama ben emanet motor olduğu için onun ısrarına karşı yinede yapmadım ve öğrettiği şeyi daha sonra kendi motorumda yaptım ve inanılmaz derecede tehlikeli bir hareket olduğuna karar verdim.
düz yolda giderken sağa dönecek iseniz direksiyonun sağ kolunu hafiften ileri ittiğinizde motor hemen sağa yatıyor ve virajı öyle yatarak alıyorsunuz, bu abi bana bunu öğretti ve ben kendi motorumda hafif bir denemeyle bunun çok tehlikeli olduğuna karar verdim. motoru yatırmak için direksiyon çevrilmez! vücut konumlandırılır ve sonra motosiklet yatırılır. Hayır! önce hız ayarlanılır ve sonra vücut konumlandırılıpta motosiklet yatırılır.
ben durumu idrak etme kapasiteme o kadar çok güveniyorum ki ve düşünce yapım çoğu kişiden farklı olduğu için bu yüzden ben kurallar insandan insana göre değişir diyorum. ben bunu öğrendim.
şahsen ben küçük cc ile başladım ve şu anda bile küçük cc devam etmekteyim. 2014 temmuz diyordum hep ama temmuzda işe girip ağustosta aldığım ilk maaş ile motosiklet aldım ve şu anda 2 seneyi geçti motosiklet hayatım.
ufak bir kaç aksilik dışında henüz kaza yapmadım. bugünle beraber 6 ay 5 gün oldu commuter alalı ve daha önceki yaklaşık 14 ay sürede scooter kullandım ve ağırlık merkezi olarak commuter daha güvenli sürüş sağlıyor. scooter ön taraf hafif olduğu için ön teker kayma riski daha yüksek.
hiç bir akrabamızda yarış motoru YOK! tanıdıklarımı hiç birisinde YOK! kafa dengi bir tane adam yok etrafımda ve ben çevremdeki insanlardan farklı olduğumu görüyorum. benim ilgi duyduğum şey onların aklının ucundan bile geçmiyor. ama ben bu işi gönülden seviyorum bunu bir ben birde allah bilir. çünkü dışardan bakmayla anlaşılacak gibi bir şey değil bu.
o alete bindiğin zaman yaşadığın duyguları bir başka şey vermez, bu yüzden motosiklet sürerken fazla bir şey düşünmem.
bugün abim ile sohbet ederken ona sordum;
-abi benim motosikletimin çekişi nasıl?
+güzel
-gazladığımda iyi çekiyor dimi?
+iyi tabi, gidişi fena değil.
-abi bu bana yetmiyor.
+fatih sen bunu almadan önce yeteceğini söylüyordun, şimdi bu yetmiyor diyorsun. almak istediğinde yetmeyecek.
-abi motorcu muratla en son bindiğin racing motoru hatırlıyor musun?
+zzr600
-suzuki değil miydi o?
+evet suzuki.
-çekişi nasıldı?
+murat gazladığında arkadan 10 kişi çekiyordu beni.
-peki benim motor nasıl, çok fark var mı? bende gazlamıştım, kaç kişi çekti arkandan?
+cevap yok ve sadece gülüyor.
-işe yeni alacağım motor uzun bir süre yeteceğinden emim olabilirsin ama alabilirsem.
böyle bir sohbet geçti abimle. yani ben daha güçlüsünü istiyorum ve bunu ne derece bilinçli kullanırım bunu zaman gösterir. şimdi bura ne desem hava. herkesin gözünde bende aynıyım ve ss alırsa patlar denilen kişilerdenimdir kimilerinin gözünde. ama param olduğunda her zaman yaptığım gibi yine kimseye kulak asmadan hedefime gideceğim.
başkalarına saygım var ama benim için motosiklet sadece racing kasadan ibaret. enduro motorlarda hoşuma gidiyor ama bana yol tutuşu açısından en iyi olanı lazım. naked olsun enduro olsun hoşlanabilirim ama bir racing kadar güvenli yol tutuşu sağlayamayacağını BİLİYORUM, bu benim için yeterli bir bilgi.
yol tutuşu açısından en iyi motorlar süper sportla işte, bu motorların virejı dönebileceği maksimum hızla diğer motosikletler o virajı dönemez yada onun gibi manevra yapamazlar. çünkü rüzgar sıyırmasına kadar onlar hız ve yol tutuşu için tasarlanıyor. diğer makineler gibi rahat bir oturuş ve gezi için yapılmıyorlar.
daha güvenli bir makineyi kullanmak varken kendime işgence ediyorum parasızlıktan dolayı. benim tvs apache ile 120 gidiyorum ve motorun kıçı başı ayrı oynuyor. 110 km civarı hızla otobanda tank slapper yaşadım ve şanslıydım ki düzeldi direksiyon. denge konusunda iki el bırakıyorum dümdüz gidiyor ama virajda ve yüksek hızlarda motor dengesini kaybediyor işte.
Geçmiş olsun Ahmet.Yaşamış olduğun gibi hayat değişiklikleri zordur,alışmak kabullenmek,yeni seni sevebilmek..Her ne olursa olsun,aynaya bakan,gören, kendini bilen Ahmet sensin..Bu söylediğim hepimiz için geçerli,oturup bir ömür ağlasak ta günler geçicek,hayatı doyasıya yaşayıp,herşeye rağmen umutlu nefes alıp versekte.Eğer oturup tv den yada internetten muhteşem yaşamları olan,ünlüleri,futbolcuları izlersek,yaşamak eziyet olur.Yüzlerce suriyeli çocuk birkez bile doğum gününü kutlayamadan öldü..belki motorsiklet benim seçimimdi,yanlış hareketlerim oldu diyorsundur ama tüm olanlara rağmen senin hayatın,senin mücadelen umutlarından,rüyalarından vazgeçmemen dileklerimle..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)