Akan trafikte ilk kazamı yapmış bulundum !
Reklamlar
-
Herkese merhabalar, 23 yaşında bir üniversite öğrencisiyim. çok genç yaşımdan beri motor üzerindeyim evet ne kadar büyük bir yanlış olduğunu ehliyetsiz ve ekipmansız gezmenin nelere sebep olabileceğini bu forumdan öğrendim. Uzun zamandır bu forumda insanların neler yaşadıklarını gözlemleyip bir çok farklı ağızdan çıkan tavsiyeleri tek tek deneyip nelerin benim için doğru olduğunu anlamaya çalıştım. Daha önce motorlarımı oldukları pozisyonda sağa ve sola yatırmışlığım vardı fakat hiç trafik içerisinde hareket halindeyken düşmemiştim. Bu forum sayesinde ekipmanın ne denli önemli olduğunu anlayıp bütün paramı motora aksesuar almak yerine ekipmana harcadım. sırt korumaları montlar kasklar bot dizlik ne gerekiyorsa en iyisini almaya çalıştım fakat düşüne kadar ekipmanın neden alındığını resmen anlamamışım. Her birinize bu durumu sağladığınız ve beni paramı doğru yere harcamaya ittiğiniz için teşekkür ederim.
Kazaya gelicek olursak. 30-40 km hızla akan bir trafikte dün akşam üstü saatlerinde sağa mahmutbey yönüne dönmek için orta şeritte kendime yer bulmuştum. Sola geçmek için hamlemi yaptığım sırada önümdeki araç burnunu sola kıvırarak sert bir fren yaptı bende refleks ile ön tekeri kitleyerek sağa doğru yığıldım şans eseri 4 aracada temas etmeden ortalarına düştüm. Teşekkür ediyorum 4 araç şöföründen önüme hamle yapan hariç 3 ü inerek yardıma koştular önümdeki ise sağa kaçarak boş yoldan uzaklaştı!. Bir şok ile önce vücudumu kontrol ettim ve herhangi bir ağrı sızı veya kanama gibi bir durum varmı diye kontrol ettim sonra kalkarak motoru kapattım ve etraftaki insanlar motoru kaldırarak soldaki boşluğa kadar motoru geçirdiler kendime gelince hepsine teşekkür ettim insanlar dağıldı. motoru kontrol etmeye başladım. Yağ göstergesinde bir miktar köpük görünüyordu. Motoru çalıştırmaya çalıştığımda ikaz ışığıyandı ve marş basmadı hemen tamircimi aradım ve durumu açıkladım motoru kapatıp etrafığna baktım dişliyi ve görebildiğim her bölgeyi kontrol ettim ve tekrar marşa bastım bu sefer çalışmıştı yağ göstergesindeki köpüklerde gitmişti. Yavaş yavaş evime kadar getirdim ve garajda motoru inceleterek bir hasar tespiti yaptım.
Motorum kawasaki 2014 ninja 300 SE. Motorumu çok severek aldım ve satmayacağımı bilerek aldım o yüzden aldığı hasar beni hiçbir şekilde üzmedi, hatta motorum istediğim gibi olsun diye SE çıkartmalarından direkt kurtuldum. Ekipmanlarım sayesindede bende herhangi bir hasar almadım. Her sabah yola çıkmadan fren denemesi yaptığım halde bir anlık refleks ile ön tekeri kiteleyerek düşmem bana eğitimi bir kez almış olmanın yeterli olmadığını bir kez daha hatırlattı.
Gelelim hasara ;
Motora taktığım koruma takozu işini yapmış gibi gözüküyor fakat sağa doğru yığılmadan dolayı kafada bir çatlak şeklinde kırık mevcut.
Kask ta her ne kadar çizik bile olmasada düşüş ile kafamı vurduğuma eminim bu sebeple yenisinin alınması gerekmekte ama işini çok iyi yaptığını söylemeliyim.
Mont ta herhangi birşey yok beni çok iyi koruduğu bir gerçek kesinlikle sırt korumasınıda aldığım için çok mutluyum.
http://i.hizliresim.com/j2NbpL.jpg
http://i.hizliresim.com/EqA9Nz.jpg
http://i.hizliresim.com/DR5gmo.jpg
http://i.hizliresim.com/YlEZp2.jpg
http://i.hizliresim.com/aDNr84.jpg
(dirket resim atınca çok büyük çıkıyordu bu sebeple linklerini verebiliyorum.)
Özet :
Lastiklerim Pirelli DR2 idi.
Kaskım HJC RPHA 10 plus Lorenzo grafitti idi.
Montum DAINESE Super Speed TEX G2 sırt koruması eklenmiş hali idi.
Bu forumun bana kattıkları sayesinde paramı ekipmana yatırarak bir kez daha ne kadar doğru bir hareket yaptığımı öğrendim ve sizlere çok teşekkür ederim. Şans eseri düşmeme 1dk kala kafamdaki kameranın sarjının bitmesi sebebi ile kayıt altına alamadım kazamı. Hasar ne kadar tutar bende bilemiyorum fakat bu şekilde düşmem bana bir çok şey öğretti ve hatırlattı çok daha kötüsünün başıma gelebileceğini şu sıralar kazadan sonra fark edebildim. Bir çoğunuz üşenip okumayacak haklısınızda uzun bir yazı oldu fakat okuyacak olanlar belkide bu durumdan benim gibi bir ders çıkarabilir diye umarak yazdım ve paylaşmak istedim. Sizlere tekrardan teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun..
(Hepsini okudum.)
-
-
Moderatör
Çok geçmiş olsun, takozun haline bakacak olursak çok fazla sürüklenmemiş motosikletin, üzülmeyi gerektirecek pek bir şey gözükmüyor resimde.. Sende iyiysen allah beterinden korusun.
-
bütün arkadaşlara teşekkür ederim.
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun, takozun haline bakacak olursak çok fazla sürüklenmemiş motosikletin, üzülmeyi gerektirecek pek bir şey gözükmüyor resimde.. Sende iyiysen allah beterinden korusun.
Bir sürüklenme olmadı denebilir. Bende birşey yok motordada bir tek kafadaki kırık can sıkıcı oldu. Teşekkür ederim.
-
Geçmiş olsun kardeşim. Sana bir şey olmaması sevindirici.
Ekipman konusundaki tutumun örnek olacak cinsten, tebrik ederim.
ride saferide responsiblyride smart
-
geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın kardeş...
-
-
Geçmiş olsun eğitim al kardeş mutlaka.
-
-
Geçmiş olsun, böyle bir kazayı çok şükür sağ salim atlatmışsınız ALLAH korumuş.
-
tekrar tekrar çok teşekkürler kameranın sarjının bitmiş olması büyük talihsizlik oldu.
-
dostum aynı kameradan bendede var yan tarafa takmanı tavsiye ederim.harici aparatı var.biliyorsun michael schumacher olayı..
geçmiş olsun
-
Çok geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın...
Pantalon ve bot yazmamışssın, umarım en kısa sürede onlarıda toparlarsın..
-
sandıkçı adlı üyeden alıntı
dostum aynı kameradan bendede var yan tarafa takmanı tavsiye ederim.harici aparatı var.biliyorsun michael schumacher olayı..
geçmiş olsun
Micheal schumer a ne olmus ya. Kamera ile ilgili bir olay mi var. Kaskin ustunde olmasi sikintili mi acaba.
Gecmis olsun biraderim. Kask ta darbe izi yoksa gerek yok aslinda da. Sen bilirsin.
-
Öncelikle büyük geçmiş olsun Allah beterinden saklasın hocam.
Bende bu forumdaki ekipmanın önemini anlatan arkadaşlar olsun, güvenli sürüş teknikleri hakkında bilgiler paylaşan arkadaşlar olsun hepsine teşekkür etmek istiyordum, MT ye faydalı olan herkese teşekkür ederim
-
atoprak adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın...
Pantalon ve bot yazmamışssın, umarım en kısa sürede onlarıda toparlarsın..
pant. olarak normal kot ve dizliğim mevcuttu ayağımda ise kısa botum vardı. Uzun bot olarak Dainese torque rs out botum mevcut fakat okullar arası ulaşım sağladığım için o an ayağımda değildi buda bir hata tabiki.
kameranın yan bağlama aparatını amazonda bulup aldım kamerayı bir kaç gün önce aldığım için içerisinden çıkan aparatlarla uygun bir bağlama yapabildim şuan için.
MS olayına gelirsekte çok haklısın sanırsam kendisi kafasında bulunan kameranın kopmadan kaza anında yarattığı basınçtan ötürü bir sıkıntı yaşamıştı.
-
Büyük geçmiş olsun ucuz atlatmışsın tabi ekipmanlı çıkmış olman da yararın
inşallah başıma gelmez
-
Action cam vidası kafasına girmiş dikey olduğu icin , yana takmak daha sağlıklı diyorlar.
-
Çok geçmiş olsun. Motorunda da hasar neredeyse gözle görülmüyor. Nazarlık olmuş, asıl sana bişey olmamış önemli olan o.
Ekipmana verdiğin önemi de ayrıca tebrik ederim, en doğrusunu yapıyorsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)