Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bakışı Kaçırmak

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Olay temel konumuz bakış meselesinden ziyade acemilik ve panik gibi görünüyor.
    Tünele yaklaşırken aracı solluyor ve akabinde viraja gireceği için araç ile arasını açmak isterken hızını artırıyor veya düşürmeye korkuyor gibi. Sonrası tamamen panik. Tecrübesine göre viraja hızlı giriyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    İlk sinyali clionun olduğu virajda vermişsiniz.Büyük geçmiş olsun her insanın başına gelebilir.Ya bu kameralar çıktı mertlik bozuldu iyi kullandığını düşünen insan alıyor kayda bir izliyor foss o kadar hataları benimsemişiz ki normal geliyor kullanırken.
    Mengu16 bunu beğendi.

  3. #23
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam müsade varsa vardığınız sonucu değiştirmeyen, yalnızca terminolojik bir müdahale yapmak istiyorum. Sistem her seferinde her şartta uygulanıyor. Sistem hiç bir zaman karşıdan araba gelirken ona yakın git, veya durum ne olursa olsun gazı aç demiyor. Sistem, konuma karar verirken üç öğeyi öncelik sırasına göre göz önüne al diyor: Güvenlik, yol tutuş, görüş. Biz sağ virajda karşıdan gelen araba gibi tehlikeleri daha erken görmek için, yani görüş için şeridin solunda oluruz. E artık karşıdan araba geliyorsa artık güvenlik riski oluştu. Daha öncelikli. Dolayısıyla sağa çekiliyoruz. Ama bu yaptığımızda her şeyi iptal edip sistemi bir kenara koymuş olmuyoruz. Aksine sistemi bu durumda da uygulamış oluyoruz. Arkadaşların kafasında sistem sistem dedikleri "Yalnızca müsait olunca uygulanabilen virajda gaz açmaktan ibaret bir şeymiş." diye yanlış bir algı oluşur diye endişe edip araya girmek istedim.
    Eyvallah. Yerinde bir düzeltme oldu. Tabi ki sürüşümüzün tamamı sistem içerisinde gerçekleşiyor. Aslında aracı görüp balon bırakmak da sistemin uygulandığını gösterir. Burada vurgulamak gereken viraj çizgisine motoru oturtup optimum giriş çıkışı yapmak her zaman öncelik değildir. Önceliği "Güvenlik" alır, ki bu da yine sistemin gereğidir. TEşekkürler
    zaferce bunu beğendi.
    Gökhan YAŞDAL

  4. #24
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    BİR VİRAJI DÖNEMEYECEĞİNİZİ ANLADIĞINIZDA, İŞ İŞTEN GEÇMEDEN KONTRA İLE MOTORU SONUNA KADAR YATIRIN.

    Normal limitlerinizin üzerinde olsa da yatırın. O virajı muhtemelen (ıslak değilse, lastikler iyiyse) rahatça dönersiniz. Yeterki çarpacağınız yere bakmayın.
    camadan ve barodi bunu beğendiler.

  5. #25
    camadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XTZ 1200 Süper Tenere
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BİR VİRAJI DÖNEMEYECEĞİNİZİ ANLADIĞINIZDA, İŞ İŞTEN GEÇMEDEN KONTRA İLE MOTORU SONUNA KADAR YATIRIN.

    Normal limitlerinizin üzerinde olsa da yatırın. O virajı muhtemelen (ıslak değilse, lastikler iyiyse) rahatça dönersiniz. Yeterki çarpacağınız yere bakmayın.
    bunu çukurla kendinize test yaparak deneyin göreceksiniz önce çukura bakın oraya gideceksiniz sonra çukurun yanına bakın çukura düşmeden geçeceksiniz. bakış için sürekli insanın kendini telkin edip virajda çıkışa bak, arabanın tamponuna bakma ileri bak diye
    efendy06 ve TimFx bunu beğendiler.
    KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE

  6. #26
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Bakış yok, kafa biraz öne eğik sanırım. Geçmiş olsun.

  7. #27
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kesinlikle haklısınız. Konum çok önemli. Bazı ufak istisnai durumlar dışında viraja olabildiğince dıştan girmek en mantıklısı.
    Fakat bizim ülkemize mahsus olan şöyle bir istisnai durum var ki ; bölünmemiş yollarda (sonu görünmeyen) sağa kaplı virajlarda ben rahat konumlama yapamıyorum. Çünkü ülkemizin öküz otomobil vb. sürücüleri viraja hızlı girip, kendi şeritlerinden çıkıp, bizim şeridin neredeyse yarısını işgal ediyorlar. Çok karşılaştım bu durumla.

    O nedenle sadece sağa ve ucu açık olmayan dönüşlerde*** şeride yaklaşmadan hızımı aşırı düşürerek viraja giriyorum. Ve herkese de bunu tavsiye ederim. Karşıdan gelen bir otomobille çarpışmaktansa konumumdan taviz vermeyi yeğliyorum

    *** bahsettiğim sağa kapalı viraj şunun gibi:

    http://thumb101.shutterstock.com/dis...-274232987.jpg
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kural 4S den bahseder. Safety - System - Smooth - Speed burada ilk sırada olan tabi ki Güvenlik.Virajda karşıdan gelen aracı görmüyorsanız tabi ki sistemi uygulamaya geçmeyeceksiniz. Sistem neydi, "Bilgi – Konum – Hız – Vites – İvmelenme" Virajdaki konumunuzu Güvenlik, bilgi toplayıp değerlendirme adımlarımdan sonra alıyorsunuz. Eğer şartlar uygunsa sistemdeki gibi viraja yatıp hızınızı koruyarak tatlı tatlı gaz açıp çıkarsınız. Yok eğer güvenlik şartı yerine gelmiyorsa, tamamen her şey iptal. Aklınız takılmasın yani, her seferinde sistemi uygulayacaksınız diye bir şey yok. Virajda doğru konumlanma vardır, ancak şartlar elverdiğinde uygulanır. Karşıdan bir geniş araç veya sollamaya çıkmış bir dikkatsiz sürücü gelirken şeridin solundan gideceğim diye tutturmak yersiz olur. Unutmamak lazım. Safety - System - Smooth ve en son Speed
    Ne kadar güzel açıklamışsınız, hiç bir şey yazmama gerek kalmadı.

    Olayın bakış kısmını geçiyorum. Arkadaş ne kadar acemi olsa da, şeritten şeride zıplamaktansa istikrarlı şekilde olması gereken yerde olsaydı, sert kontraya, frene gerek kalmazdı. Konumlanma alakalı izlediğim olayı özetleyen en iyi video ;



    Adamın İngiliz kraliyet ailesini andıran aksanından anladığım kadarıyla meseleyi özetleyen cümlesi ,

    - I compromise my view for the sake of my safety .


    Türkçesi nedir diye düşünmeyin zaten aynısını SuleymanE yazmış ;

    Karşıdan gelen bir otomobille çarpışmaktansa konumumdan taviz vermeyi yeğliyorum
    efendy06 ve samet10 bunu beğendiler.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  8. #28

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    kazanin bakisla alakasi yok. sakin kullansaydin bu kaza olmazdi.

    cok gecmis olsun.

  9. #29

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızda bişey yok ama orda yaptığı gazlama dikkatini dağıttı.
    Aynen, viraja girmeden son aracı sollayıp içe girme telaşıyla gazlarken bakışı kaçırdı. Yoksa o virajı kolay dönebilecek süratteydi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  10. #30
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bugün yeni lastiklerimi test ederken bikaç kere ben de böyle kararsızlık yaşadım viraj alırken, acaba dönebilirmiyim diye. Ama paniklemezseniz sorun olmuyo. Yonca kavşağı iniş yönünde bile 70'le döndüm sona doğru daha sertleşiyodu viraj bide. Paniklememek, motoru bir ahenkle sürmek, ani hareketler yapmamak çok önemli. Motoru virajda biraz kaçırmak önemli değil karşıdan gelen yoksa, ama bariyerlere de girmemek lazım

  11. #31
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    bu kazayı yapan benim bir tanıdığım videoyu daha önce kendisi izletmişti banada

    bakış açısının kaçması ve birazda motorda yeni olması nedeni ile motoru daha fazla yatırabileceğini kestirememiş ve sonuç belli
    organizasyon sektöründe çalışmanın verdiği bir dezavantajda çoğu zaman uykusuz kalmaktır. bunlarda bazı şeylere engel olur uykusuzken aşırı yorgunken motora binmeyin lütfen... ben çok kez iş çıkışı motoruma kapalı bir garaj bulup taksi ile dönmek zorunda kaldım eve

    birde kazanın olduğu yerdeki asfalt kaliteside çok kötüdür. yani aslında daha fazla yatabilme şansımız olmasına rağmen motor şerit dışına kaymaya devam ediyor veya düşme riski ortaya çıkıyor ( kendimde bu yolu kullanıyorum )

    kazayı yapan arkadaşın hemen hemen her gün kullandığı geçtiği bir yol burası ama
    samet10 bunu beğendi.

  12. #32
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Acemi gibi geldi

  13. #33
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kazayı yapan benim bir tanıdığım videoyu daha önce kendisi izletmişti banada

    bakış açısının kaçması ve birazda motorda yeni olması nedeni ile motoru daha fazla yatırabileceğini kestirememiş ve sonuç belli
    organizasyon sektöründe çalışmanın verdiği bir dezavantajda çoğu zaman uykusuz kalmaktır. bunlarda bazı şeylere engel olur uykusuzken aşırı yorgunken motora binmeyin lütfen... ben çok kez iş çıkışı motoruma kapalı bir garaj bulup taksi ile dönmek zorunda kaldım eve

    birde kazanın olduğu yerdeki asfalt kaliteside çok kötüdür. yani aslında daha fazla yatabilme şansımız olmasına rağmen motor şerit dışına kaymaya devam ediyor veya düşme riski ortaya çıkıyor ( kendimde bu yolu kullanıyorum )

    kazayı yapan arkadaşın hemen hemen her gün kullandığı geçtiği bir yol burası ama
    Akmerkezin arkasındaki yol burası, 1 yıl boyunca kullandım. Devamlı kaza olan bir yoldur. Gazı fazla açma ve nereye bakarsan oraya gidersin kuralı etkili olmuş. Geçmiş olsun arkadaşa ucuz atlatmış.
    Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km

  14. #34
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    tamamen içgüdüsel bir şey olmuş bence.

    viraj öncesi o hızlanmayı yapmasa rahatça dönecekti. o hızlanma duygusuyla ço mu hızlı giriyorum paniği yaşadı ve bakışı kaçırdı aslında hızı normaldi ve çok rahat dönebilirdi.

    ufak hasarlarla atlatması sevindirici
    TimFx bunu beğendi.

  15. #35
    vsvr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    CF Moto 650 MT
    Boyle izleyince ne kadar basit şeyleri atlamış, yapılır mi, deniyor, ama yapıyoruz. Bakistan once, virajı görmesine ragmen önündeki arabayı geçmek icin hızlanması, tecrübesine gore fazla olmus. Tecrübeli değilsen, virajdan once hızlanıp, sollamayacaksin. Belki çok hızlı gitmiyor, ama o tecrübeye gore hızlı demek ki.

  16. #36

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun. Merak etmeyin artık sizden benden iyi biliyordur hatasını.

  17. #37
    bomber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R,Yamaha FZ6 Fazer
    Bakışı kaçırmaktan ziyade bu bir kurtulma reaksiyonu gibi geldi,viraja öndeki arabayla aranda mesafe yaratmak için hızlı girdin, yine alabilirdin fakat virajı alamayacağına inandığın için motoru yatırmak yerine yavaşlamaya başladın, yavaşlayan motor da dikleşiyor haliyle düz gidiyorsun. Keith Code'un Bileği Bükmek eğitim videolarını izlemeni tavsiye ederim. Geçmiş olsun.

  18. #38
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim Moto Vloger lar için süper bi fikir aslında. Boş boş muhabbet videoları çekeceklerine yolda sürüşte yaptıklarını anlatarak sürseler çok faydalı olur. Biz Sürüş eğitimlerinde (Roadcraft) önlü arkalı hoca ile sürüş yaparız. Bazen hoca bir el işaretiyle önüne geçer ve beni izle der. Biz de hasbelkader neyi niye yaptığını kestirmeye çalışır ona göre konumlanırız. Sağda keçiler vardı o yüzden sola açıldım, ilerde sokak lambası var demek ki karşında bir yol birleşiyor, meskun mahal bak 50 ye düştüm gibi konuşarak sürse eminim çok izlenecek bir video olur.

  19. #39
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Nereye odaklanırsan oraya gidersin..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  20. #40

    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Bir tık hızlı gibi geldi ama o şekilde çarpacak kadar değil.
    Araba vs olsaydı duran virajda daha kötü olabilirdi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)