125-150-250 cc motorla en az 10bini devirmeden motor kapatırsan olacağı bu, geçmiş olsun.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Düşüncenize saygı duyuyorum hocam. lakin biz yzf r125 den geçtik sıkıntı yok. hiç bir şekilde zorluk çekmedik makinede. ve 2 aydırda sıkıntı yok çok şükür. virajlara neredeyse aynı giriyorum, hatta şöyle söyleyim 125lik dediğimiz yzf makinesinde cbr 250den daha iyi viraj alıyorsunuz. tecrübelerime dayanarak söylüyorum. dediğim gibi düşüncenize saygım var tabiki.
bu arada gidon çevirmekten kastım, düşük hızlarda. mesele cbf de ben motoru yatırsamda dönmüyordu. lakin hafif gidon çevirince dönüyordu
Abi gecmis olsun dalgınlıgına felan gelmistir uzme kendini yaptırırsın motoru onemli degil bize lazimsin kendine iyi bak
video yu niye koydunuz niye kaldirdiniz?
neyse cok gecmis olsun. biraz tecrubesizlik ve dalginliktan olmus anlatilanlara gore.
Uzun süredir takip ettiğim birisiydi bu sabah bildirim gelip baktığım da baya üzülmedim değil açıkcası. Ve kendisi de söylemişti zaten hızla aldım virajı ve sonrası diye. Ki viraja girer iken hızı 148 idi. Sonra birden kendini düşürerek 70-60 oldu. Geçmiş olsun. Ama iyileşir iyileşmez kaldığım yerden devam edeceğini de belirtti.
Arkadaşlar yanlış anlamayın amacım kimseye muhalefet etmek değil lakin kontra tekniği motosiklet kullanmanın temelini oluşturur bu sebeple o noktada ve o hızda yzf125 de olsa kontrayı kullanmadığınız durumda sonuç aynı olurdu. Motosikletin hacmi ile hiçbir alakası yok.
Büyük geçmiş olsun bende Mt07 geçicektim Mt07 den vazgeçtim her geçen kaza yapıo cenabet motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------
ya bilginozi sen konuşma allah aşkına kontra tekniğiymiş daha düz yolda giderken kavşakta panik yapıp düşüo bide kontraymış sen 30 la giderken uygulayıp düşmeseydin ozaman
Dostum lütfen seviyeli konuş. Kontra tekniği ile düz yolda gitmenin bir alakası yok. Dikkat edersen ben burda sürücü arkadaşa hiçbir eleştiride bulunmuyorum. O arkadaşı anlamak için onun yerinde olmak lazım. Belki anlık olarak dikkati de dağılmış olabilir biz bunu bilemeyiz. Ama insanlarla konuşurken saygı çerçevesinden dışarı çıkmamanı öneririm. Ayrıca attığım hiçbir yorumda senin adın geçmiyor. Üzerine alınmanı gerektiren bir durum yok. Kaza geçiren kişi arkadaşın ise attığım hiçbir yorumda bu arkadaşla ilgili hiçbir eleştiride bulunmadım. Eğer okuduklarını anlayabilirsan bunu görebilirsin.
Düşenin dostu olmaz, asfaltın perişan ettiği motorcuya bir de diğer motorcular vuruyor
Motor işaret direğine ortadan giriyor sanki.
Ben arkadasın durumunu merak ettim, yüzünü nereye çarptı.
AEA ER6 ve MT07 kıyaslamasında MT07 nin virajlarda biraz gezdiğindenb bahsetmişti ki bence bu önemli bir ayrıntı.. Er6 nın çoğu kez hataları tolere ettiği söylenir kullanıcıları tarafından ve Er6 nın kaza risk rasyosunun çok daha düşük olduğu kaanatindeyim.
Bazı motosikeltler var kazaya meyilli ve yatkın. Fz6 bu motosikletlerden biriydi ve çok sabıkası vardı.. Er5 ide bu kategoriye sokabiliriz. Xj6 lar daha güvenilir bana göre..
Eğer MT07 lerde ön amörtisör kalitesi ve sönümlemesinde üretimden kaynaklı ( AEA nın dedigiği söylüyorum ) negatif bir durum var ise çok iyi eğitimli sürücüler bile ciddi sorunlar yaşayabilecek demektir bu.
Kullanıcılara gelirsek maalesef ülkemizin yol koşulları ( fiziksel yol durumu ve asfalt kalitesi ) trafik durumu yada gerektiği kadar tecrübe vs gibi olmazsa olmaz birçok unsur bir araya gelmeden cc büyütme ve daha güçlü motosiklet kullanma ile ilgili bir takıntı var..
Bu kazalardan daha çok göreceğiz merak etmeyin. Çünkü hala 125, 250 hatta sonrasında mutlaka yüksek cc motosikelt kullanmalı diye bir takıntı oluşmuş birçoğumuzda..
Motosikleti tanımak diye birşey varki buda o kadar kolay değil. Ne kadar iyi sürücü olursanız olun bir motosikletin reflsklerini ve tepkilerini belirli olaylar oluşmadan tanımanız anlamanız gerçekten mümkün olamaz..
Kişisel özgüvenimizi bir tarafa bırakıp daha küçük cc ler ve daha mütevazi sürüşlerle tatmin olmayı bilmeyi öğrenmemiz gerek..
Geçenlerde bir arkadaşı Pulsar ile köprü yolunda zig zag çizerek zorladığını gördüm. Şimdi kaza yapsa ki oda bir otomobil sürücüsünün bir anlık dalğınlığına bakar denecekki burada araba motora çarptı falan filan..
Motosiklet dediğimiz şeyin bir taşıt olduğunu unutmayıp mümkün olan en yüksek dikkat ve limitlerde kullanmayı öğrenmemiz gerekiyor..
Türkiyede acilen 500 cc üzeri motosiklet satışında yeni yasal düzenlemelerin getirilmesi gerek.
Türkiyede kaskolu her otonun yaklaşık %50 si kaza yapıyor ise motosikleti ben kullanırım yeteneğimde var deneyimimde diyen arkadaşın bu 1.000.000 adet aracın arasında tost olabileceğinide belirtmek isterim.
Burası Türkiye maalesef.. Madrid olsaydı durumlar değişik olabilirdi..
Geçmş olsun çok arkadaşa..Umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşur..
Geçen D100'den Kağıthane sapağından aşağı inerken başıma geldi, hızım oldukça düşük olmasına rağmen (30-40km) ve bakışımı kaybetmememe rağmen, bir anda motor yolun ortasına doğru düz gitmeye başladı, o anda insan ne yapacağını şaşırıyor, malum zemin ayna gibi parlıyor ve tozlu, tutunması mümkün değil, yatırsan direkt low side olacaksın, Allah'tan araba gelmiyordu karşıdan ya da arkadan da bir sıkıntı yaşamadan devam ettim.
bende motorun kontra ile dönebileceğini söylemeye çalıştım da, yanlış anlaşılmışım galiba
yatma, sarkma vs. veya gidon çevirme gibi şeyler değil motoru döndüren. farkında olmasak bile hepimiz kontrayla döndürüyoruz aslında.
kazayı yapan arkadaşa da çok yüklenmeyi düşünmüştüm ilk başta fakat aklıma şu hatıram geldi birden. Dalgınlıktan dolayı koskoca 3 şeritli bomboş otobanda en sağda sakin sakin giden bi motora arkadan çarpıyordum az kalsın, son anda farkedebilmiştim elemanı . Yorgunluk ve dalgınlık bir araya gelince oluyor böyle kazalar malesef...
Yoksa ne viraj var ne başka bişiy, adam dalmış gitmiş resmen .. Geçmiş olsun.
videoyu niye kaldırdınız onu anlamadım.
Video kaldırılmış. Sanırım fazla eleştiri aldı.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)