Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İlk Motor Kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Konuyu okuyan herkese öncelikle merhaba. 2 gün önce ayvansaray sapağı civarında kaza geçirdim. Kazanın oluş şekli ise; en sol şeritte bajaj pulsar 200ns ile 105 kiloluk artçım ve 65 kiloluk ben yaklaşık 90 km/s hızla seyir halindeydik. Nerden nasıl geldiğini göremedeğim ve plakasını alamadığım 2009-2011 kasa siyah honda civic sol taraftan çarpıp düşürdü. Düştükten sonra artçım 30-40 metre, ben yaklaşık 80 metre, motorum 100 metre kadar sürüklendi. sürüklenmem daha durmadan ayağa kalkıp hiç tereddüt etmeden kaçan hondanın peşinden koşmaya başladım ama çoktan uzaklaşıp gitti. Geri dönüp artçımın sağlık durumunu kontrol ettim. Şok geçirmişti. Sağ baldırı neredeyse tamamen yüzülmüştü. Dirseğinde ve ellerinde yüzülme izleri vardı. Acıyan bi yanı olup olmadığını kırık olup olmadığını kontrol ettim. Çok şükür ikimizde de kırık ya da çatlak belirtisi yoktu. Ben de günlerdir alamadığım dizlik yüzünden sadece dizimdeki yüzülmeyle kurtulmuştum. Kontrol sırası motora gelmişti. Yanımıza gelen polisle birlikte yerden kaldırdım. Sol koruma demiri bütün gövdeyi ve motor bloğunu korumuştu. Koruma demiri sayesinde motordaki tek hasar yamulan bi gidon oldu. Motoru da kenara aldıktan sonra yaklaşık 50 dk ambulans bekledik. Nihayet gelen ambulans ikimizi de alıp haseki devlet hastanesine götürdü. Burdaki doktor(!) ablamız "hah onlarda yara mı ben ne yaralar gördüm" edasıyla bizi süzdü ve direk film çekimine gönderdi. Film sonuçlarında kırık çatlak vs olmadığını söyleyip pansuman bile yaptırmadan başından attı. Biz de hemşirelere yalvara yakara pansumanımızı ve tetanoz aşısını yaptırttık. Hastane polisinden de raporları alıp eyüp karakoluna gittik. İfade vermeden önce kaza yerini tarif ettiğimizde direk "ha orası kör nokta" cevabını aldık. Sonrasında motorumu kaza yerinin hemen yanına çekilen otoparka 75 tl (çekici+park ücreti) ödeyerek teslim aldım ve eve getirdim. 2 gün sonra yani bugün motoru servise götürüp bakımını ve gerekli tamirini yaptırdım. Servisten çıktıktan sonra aynamda bana doğru yaklaşan bi araba gördüğümde güvenli mesafede olsa bile direk irkiliyorum. Servisten dönüşte de yine kazayı yaptığım şekilde taksi şöförü sıkıştırdı. Artık motoru sürerken sürekli kontrol edemediğim korku ve panik içindeyim. Buna dizimi biraz bükmek zorunda olduğum için acıyan yaramın da etkisi vardır elbet fakat merak ettiğim bu korku panik havası zamanla geçer mi ? Motoru satıp bi süre ara mı vermeliyim? Zaten borç harç aldığım motorun şimdi bana çıkardığı kask, mont, eldiven, servis ücreti vs. şeylerle maddi durumumu iyice çökertmesine müsaade edip motor tutkuma devam mı etmeliyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    Geçmiş olsun... olur öyle neyseki çok çok ucuz yırtmışsın,

    Bence satma ama sürmeye bir süre ara ver derim... motoru sev yıka parlat ama fazla binme bakkala git gel yaraların geçince fazla kalabalık olmayan saatlerde yavaştan binmeye başlarsın.

  3. #3
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Geçmiş olsun ...
    Malesef arkan yoksa giriş ve çıkışlardaki mobase kameralarını incelemiyorlar.
    Hastaneler ayrı muamma zaten hesapta müthiş iş yapıyorlar.
    kazaya sebep olup kaçan kaliteli orangutan yavrusuna diyecek çok şey varda kelimeler yetmiyor.
    Geçmiş olsun...

  4. #4

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Geçmiş olsun hocam.. Allah beterinden korusun.
    Bence öyle çok tedirgin olma. Çünkü yaptığın kazada anladığımız kadarıyla senin bi suçun yok, bi namussuz yüzünden olmuş. Ama kendi tecrübelerimden de yola çıkarak seni asıl yaralayan artçının olması ve ufak tefek de olsa yaralanması..
    Sadece eskisinden daha dikkatli olmaya çalış zamanla rahatlarsın.. Kaza en son olacak ve en kötü durum, eğer her durumda kaza yapmak aklına gelirsen allah muhafaza sana çok zararı olur. Benim şahsi görüşlerim bu yönde

  5. #5
    overspeed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Şehir
    Bodrum
    Geçmiş olsun, insanı motosikletten soğutan durumlar bunlar, ama tekrar ısınması da uzun sürmüyor. Korkarak veya tedirgin bir şekilde motora binmemek lazım, o yüzden ben de bu süreci temkinli bir şekilde acele etmeden geçirmeni tavsiye ederim.

  6. #6
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Cok gecmis olsun ya... cok kotu bir durum vurup kacmak nedir ya...

  7. #7

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Gecmis olsun

  8. #8

    Üyelik
    17 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Yorumlarınız için çok teşekkürler..Yorumlarınızdan da yola çıkarak şimdilik satmayıp beklemede kalmayı düşünüyorum. Bakalım zaman ne gösterecek Allah herkese kazasız belasız sürüş nasip etsin..
    capoverde bunu beğendi.

  9. #9
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Geçmiş olsun.Kaza da Artçı olması insanı daha da tedirgin ediyor malesef.Geçen arkadaşla işe giderken düştük şimdi eşimle gezerken daha temkinli sürüyorum.Bazı kazalar insana ders niteliğinde oluyor.

  10. #10

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    sevgili toprak tech öncelikle geçmiş olsun aslında ucuz atlatmışsınız, sol şeritte değilde orta şeritte veya sağ şeritte olsaydınız nasıl olurdu,konumlanmanız hakkında düşünün, doğrumuydu değilmiydi? sol şerit ne kadar hızlı sabırsız araçla sahipleriyle dolu, hepsi nerdeyse orada oluyor.90 km hızla orada olmamanız gerekirdi diye düşünüyorum.mümkünse solu pek fazla kullanmayın derim ve araçlarda biraz daha 10 20 km daha hızlı seyredin aynalarınızı iyi ayarlayın aynadan baktığınızda dirsek uçlarını gördü görmeyecek şekilde olmalı aynayı öyle bir ayarlayınki arkanızda ki tüm şeritleri görebilesiniz tekrardan geçmiş olsun.

  11. #11
    MotoNoob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Spada Anton 200
    İlk önce kocaman geçmiş olsun. Henüz "büyük" Motosiklet kullanmıyorum, ama bütçemi korumalara göre ayarlıyacağım, okadar Youtube ve Hikaye dinleyip görmekten sonra, tek belli olan şey odur.

    12km/h ile süren Adamın kemiği kırılabiliyorsa, bahsettiğiniz Hızlarda olmuyacak şeyler kalmaz.
    Adam 250 ile Motoru kaydırıp yüzlerce metre sürükleniyor, ama koruma yüzünden hemen ayağa kalkabiliyor.
    Ben 40-45km/h ile kaza yaptım (seninkine benzer bir durumdu) bacağım kolum neredeyse kemiğime kadar yüzüldü.

    Bundan ders çıkarıp Korumaların nekadar önemli olduğunu öğrendim.

    Bence sizdeki korku bu Korumaları giyindikten sonra kaybolacak. Veya korumasız Zamanla azalacak.


    En azından bundan sonra Dikkatiniz çok daha yükselecek. Güvenli sürüşler dilerim

  12. #12

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Büyük geçmiş olsun. Bu forumda sürekli kardeşlerimize, arkadaşlarımıza ekipman alın, aman ekipmana ayırdığınız bütçeye acımayın, ekipmansız ana yollara sakın çıkmayın diye tekrar tekrar yazılıp çiziliyor.

    Evet bu Sıcaklarda o deri montlar, kapalı kasklar Zulüm! bazı zamanlar bugünkü gibi sıcaklarda hepimiz ara ara eldiven ve kask dışında bir koruma olmadan motora biniyoruz. Lakin tehlikenin farkında olarak yavaş ve temkinli kullanıyor ana arterlerden uzak duruyoruz.

    Bu kaza size ders olsun. Derler ki bir musibet bin nasihata bedeldir. Ekipmanlarınızı tamamlayıp eğitim eksiklerinizi giderin. Göreceksiniz ki korkularınız azalacak ama sakın korkmaktan vaz geçmeyin.

  13. #13

    Üyelik
    08 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xciting25Ori - SYM WOLF - Xmax400 - NC750D integra
    Öncelikle çok geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız. Bence de bulunduğunuz şerit ve hızı gözden geçirin. 15 senedir 4 teker kullanıcısı olarak yollarda otomobil kullanıcılarını çileden çıkaracak şekilde motosiklet kullanan çok arkadaş görüyorum. Ancak maalesef yaptıklarının farkında değiller. Birinin size vurup kaçması tabiiki yanlış ancak hatayı kendimizde de aramak lazım.

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Makas atan araç çarpmış, en korktuğum şey. Durmazki o şerefsizler.

  15. #15

    Üyelik
    17 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Yorumlarınız için çok teşekkürler. Ekipmanın önemini tecrübeyle sabitledim artık. O sıralarda en sol şeritte olmamın sebebi trafiğin de o hızlarda akıyor olmasıydı. Önümdeki araçla da fren mesafemi koruyarak gidiyordum. Yani bana çarpıp kaçan araç çapmasaydı sadece önümde bıraktığım fren mesafesine girebilecekti. Hızlı ve dolu akan trafikte motor o hızı rahatlıkla kavrayabiliyorsa en sol şeridi tercih ediyorum. Orta şeritte her iki taraftan sıkıştırılma tehlikesi, sağ şeritte ise yan yoldan giriş çıkış yapan araçlar tehlike oluşturuyor. Kazadan sonra bu mantık pratikte ne kadar doğrudur düşünmeye başladım tabi. Bu tarz kazalarda bariyere yakın olmak daha tehlikeli. Orta şeritte olmak ise her iki taraftan araç geçişi olduğu için düştüğümüzde gelen araçların üstümüzden geçme riskini artırıyor. Bu konuda en mantıklısı nedir ?

  16. #16
    Selcuk89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ybr 125 - Pulsar 200 NS - Cbf 1000 FA (2012)
    Alıntı ToprakTech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu okuyan herkese öncelikle merhaba. 2 gün önce ayvansaray sapağı civarında kaza geçirdim. Kazanın oluş şekli ise; en sol şeritte bajaj pulsar 200ns ile 105 kiloluk artçım ve 65 kiloluk ben yaklaşık 90 km/s hızla seyir halindeydik. Nerden nasıl geldiğini göremedeğim ve plakasını alamadığım 2009-2011 kasa siyah honda civic sol taraftan çarpıp düşürdü. Düştükten sonra artçım 30-40 metre, ben yaklaşık 80 metre, motorum 100 metre kadar sürüklendi. sürüklenmem daha durmadan ayağa kalkıp hiç tereddüt etmeden kaçan hondanın peşinden koşmaya başladım ama çoktan uzaklaşıp gitti. Geri dönüp artçımın sağlık durumunu kontrol ettim. Şok geçirmişti. Sağ baldırı neredeyse tamamen yüzülmüştü. Dirseğinde ve ellerinde yüzülme izleri vardı. Acıyan bi yanı olup olmadığını kırık olup olmadığını kontrol ettim. Çok şükür ikimizde de kırık ya da çatlak belirtisi yoktu. Ben de günlerdir alamadığım dizlik yüzünden sadece dizimdeki yüzülmeyle kurtulmuştum. Kontrol sırası motora gelmişti. Yanımıza gelen polisle birlikte yerden kaldırdım. Sol koruma demiri bütün gövdeyi ve motor bloğunu korumuştu. Koruma demiri sayesinde motordaki tek hasar yamulan bi gidon oldu. Motoru da kenara aldıktan sonra yaklaşık 50 dk ambulans bekledik. Nihayet gelen ambulans ikimizi de alıp haseki devlet hastanesine götürdü. Burdaki doktor(!) ablamız "hah onlarda yara mı ben ne yaralar gördüm" edasıyla bizi süzdü ve direk film çekimine gönderdi. Film sonuçlarında kırık çatlak vs olmadığını söyleyip pansuman bile yaptırmadan başından attı. Biz de hemşirelere yalvara yakara pansumanımızı ve tetanoz aşısını yaptırttık. Hastane polisinden de raporları alıp eyüp karakoluna gittik. İfade vermeden önce kaza yerini tarif ettiğimizde direk "ha orası kör nokta" cevabını aldık. Sonrasında motorumu kaza yerinin hemen yanına çekilen otoparka 75 tl (çekici+park ücreti) ödeyerek teslim aldım ve eve getirdim. 2 gün sonra yani bugün motoru servise götürüp bakımını ve gerekli tamirini yaptırdım. Servisten çıktıktan sonra aynamda bana doğru yaklaşan bi araba gördüğümde güvenli mesafede olsa bile direk irkiliyorum. Servisten dönüşte de yine kazayı yaptığım şekilde taksi şöförü sıkıştırdı. Artık motoru sürerken sürekli kontrol edemediğim korku ve panik içindeyim. Buna dizimi biraz bükmek zorunda olduğum için acıyan yaramın da etkisi vardır elbet fakat merak ettiğim bu korku panik havası zamanla geçer mi ? Motoru satıp bi süre ara mı vermeliyim? Zaten borç harç aldığım motorun şimdi bana çıkardığı kask, mont, eldiven, servis ücreti vs. şeylerle maddi durumumu iyice çökertmesine müsaade edip motor tutkuma devam mı etmeliyim?
    Büyük geçmiş olsun usta ucuz atlatmışsın derler ya gerçekten o hesap.
    Ben motor sevadasına 3 ay önce başladım.Cebimde R25 parası vardı gerçi hala da var ama eğitimde 250 cc kullandıktan sonra dedim ben Ybr alayım.İyi ki almışım.Büyük cc ile motora başlanmaz diyenlere kızıyordum ne var ulan ne kadar kötü olabilir diye.Hepsinden burada özürü bir borç bilirim...Adamlar haklıymış.Buradan motora başlayacak kardeşlerime sesleniyorum
    Borç harç büyük cc alıp güvenliksiz bilinçsiz ve hakkını veremeden kullanmaktansa küçük cc ile başlasınlar...
    Şu an 4200 km deyim ilk ve tek kazam daha önce konusunu açtığım
    Lütfen Acil!... Yardımcı Olun. linkinde ve biraz önce olayın videosunu oraya yükledim.

    Eğer sende kamera olsaydı durum ne olurdu sorusu aklıma geliyor hep gördüğüm herkese kamera almalarını tavsiye ediyorum.
    En azından bundan sonra ufak bir bütçe ayırıp (motora verdiğin paraları düşünecek olursak gerçekten ufak bir mebla)
    kamera alıp trafikte kendinden daha emin ve güvenli sürüş yapabilirsin.Trafikte kameradan önce ve kameradan sonra ki araç ve yayaların tavırları o kadar farklı ki anlatamam.
    Motora zamanla alışırsın özgüvenin yerine gelir hiç merak etme.
    Ufak bir ara ver kendini topla yaraların berelerin iyileşsin.Kamera al ama mutlaka al ihmal etme çünkü günümüz sürücülerini düşünecek olursan gerçekten ihmal edilecek bir mevzu değil.
    Tabi umarım bir daha kaza bela yaşamazsın ama o kameradan sonra trafik polisleri senin kazan hakkında baştan savma iş yapmazlar seni severler sayarlar çünkü adamların işlerini kolaylaştırırsın.Bunu da sakın unutma.
    Hadi selametle kal.Tekrar büyük geçmiş olsun...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

    Alıntı ToprakTech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için çok teşekkürler. Ekipmanın önemini tecrübeyle sabitledim artık. O sıralarda en sol şeritte olmamın sebebi trafiğin de o hızlarda akıyor olmasıydı. Önümdeki araçla da fren mesafemi koruyarak gidiyordum. Yani bana çarpıp kaçan araç çapmasaydı sadece önümde bıraktığım fren mesafesine girebilecekti. Hızlı ve dolu akan trafikte motor o hızı rahatlıkla kavrayabiliyorsa en sol şeridi tercih ediyorum. Orta şeritte her iki taraftan sıkıştırılma tehlikesi, sağ şeritte ise yan yoldan giriş çıkış yapan araçlar tehlike oluşturuyor. Kazadan sonra bu mantık pratikte ne kadar doğrudur düşünmeye başladım tabi. Bu tarz kazalarda bariyere yakın olmak daha tehlikeli. Orta şeritte olmak ise her iki taraftan araç geçişi olduğu için düştüğümüzde gelen araçların üstümüzden geçme riskini artırıyor. Bu konuda en mantıklısı nedir ?
    Usta en makulü trafiği okuyacaksın.Çünkü burada kimse sana bu en doğrusu diyemez.Şartlar hangi yöndeyse en az risk alanını kendin belirleyeceksin ve o şeridi kullanacaksın.
    Merak etme o korku halinden çok geçmeden uzaklaşacaksın normal seyirine devam edeceksin.
    Bu arada yazmayı unuttum sanırım artçı arkadaşına da büyük geçmiş olsun.Genelde kaza anında ekipman eksik olduğu için en çok hasarı onlar alıyor.
    Bir süre aralardan geçmeye korkarsın sanırım ama öz güvenini kaybetme motoru satmayı düşünmen bile aslında olayın gerçekten ucuz atlatıldığının kanıtı.
    Tekrar tekrar geçmiş olsun..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)